Contact zus verbroken wegens onenigheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:28

Britt_xxx schreef:
Nee, daar heb je gelijk in. Maar ik snap niet zo goed waarom het nu helemaal via een gesprek met moeder moet. Tegengas kan ook in de zin van zeggen, ik ben het er niet mee eens dat wij sorry moeten zeggen, want er was vorige week niets aan de hand, maar we zullen nooit meer met een lolly stoeien. Punt.

Maar eigenlijk baseer ik mijn reactie puur alleen op dit verhaal, er zal meer meespelen. En misschien ben ik wel gewoon te makkelijk. Ik bespaar mezelf graag energie, je zegt sorry/praat het uit, en daarna laat je het gaan. Wat je zegt, misschien verandert er dan nooit wat, maar al dat oud zeer en erover blijven malen kost zoveel energie...

Dat zal vast als de een wel een prater is en de ander een binnenvetter is het sowieso lastig inderdaad. Ik ben ook van het uitpraten en sorry als het daadwerkelijk nodig is maar dan moet het wel gemeend zijn anders niet.
Dat is inderdaad een goede om te zeggen!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 13:31

Boras schreef:
meggiemeg schreef:
Maar Britt denk je dan niet dat het dan ooit zal gaan veranderen? Zolang iemand met het karakter als die zus altijd maar haar zin krijgt voor de lieve vrede zal de rest altijd op de tenen moeten blijven lopen, zal die zus nooit inzien dat er ook andere manieren zijn. Het is niet verkeerd om een keer tegen gas te geven.

Hoe kun jij nu zo negatief over het karakter van die zus oordelen zonder dat zij hier een woord geschreven heeft? Of ken je de zus van ts soms persoonlijk?

Wellicht niet de meest handige woordkeuze maar het is in het algemeen wel zo dat als mensen altijd maar gelijk krijgen omdat ze anders bijvoorbeeld niet uit te staan zijn of een woede aanval of gaan lopen schreeuwen (heb helaas een schoonzus die zo is, krijgt ze haar zin niet wordt het spontaan een heel groot naar loederig persoon) omdat te voorkomen wordt en dan vaak maar gelijk gegeven terwijl dat soms helemaal niet aan de orde is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:02

Lieffiefi schreef:
Laat ik voorop stellen; ik hoef geen gelijk te halen in dit topic.
Ik ben benieuwd hoe anderen zouden reageren, daarin zie je personen die hetzelfde denken/handelen hebben als ikzelf, en personen die zeggen; zeg sorry, dan ben je ervan af. Maar ook mensen die zeggen; je zit helemaal fout.

Aan empathie geen gebrek hier.
Toen wij weggingen was er niets maar dan ook niets meer aan de hand. Sterker nog, iedereen kreeg een dikke kroel toen we gingen en gaven aan dat ze het fijn vonden dat we er waren.
Dan verwacht je simpelweg zo een telefoontje niet.
Dat is nog tot daaraan toe maar dan aangeven dat wij hadden moeten bellen en excuses moeten maken.
Ik blijf erbij; het was een ongeluk en wij zijn allemaal geschrokken en iedereen schrikt op zijn eigen manier. En nee, die van vriendlief is niet de handigste.

''Kijk ernaar vanaf haar kant''.
Ik doe niet anders en dan nog snap ik het niet. Ik begrijp niet waarom je je kind niet wegtrekt als er iets gebeurd in jouw huis wat je niet okee vind.
En dan stap ik daarover heen.. Dan snap ik echt niet dat je iemand daar niet direct op aanspreekt.
(ik kan 1000 excuses vinden waarom ze dat niet zou (kunnen) doen, bijv. een ander liever niet aanspreken).
Okee. Dan komen we op het volgende moment; had míj dan apart genomen om dit kort te sluiten.
Of in ieder geval de dag daarna.
Waarom ergens een hele week mee lopen waar je enorm mee in je maag zit...?

Ik weet ook wel dat ik, soms tot op het botte af, het hart op de tong heb. Maar ik geef het wel direct aan.
En dat maakt mij niet meer dan mijn zus.
Wat jullie ook roepen, das écht onzin dat ik mezelf boven mijn zus stel. Ik geef aan dat ik zaken heel anders zou aanpakken en dat mag ook gewoon.

Voor nu; na een goed gesprek met moeders laat ik het hierbij.
Mijn moeder heeft hierover een zeer scherpe mening en zij bemoeit zich nooit ergens mee (als er heftige meningsverschillen/discussies zijn want ze wil dat volwassenen hun eigen zaken oplossen) maar dit maal gaf ze wel aan dat ze nu een gesprek aangaat met mijn zus.
Tot die tijd doe ik er sowieso niets meer mee.

Je hoeft het ook helemaal niet te snappen. Jij reageert op jouw manier, je zus reageert op haar manier. Laat het gaan. Het leven is te kort om hierom een groot drama en familiebreuk te maken.

Je kan je zus niet veranderen, je hebt alleen invloed op je eigen gedrag en je eigen reacties hierop. Je kan nu dus keuzes maken in hoe JIJ hierop gaat reageren, niet hoe je zus hierop gaat reageren. En jouw keuzes zijn: je poot stijf houden en de boel laten escaleren en elkaar niet meer zien. Of toch sorry zeggen, jouw verhaal vertellen, de boel lijmen en de eer aan jezelf houden en weer in pais en vree voor zover dat al mogelijk was verder gaan.
Zo simpel is het gewoon. Ik begrijp totaal niet waarom hier zo’n ding van gemaakt wordt en waarom je moeder erbij gehaald wordt en er een topic op een forum over moet.

meggiemeg schreef:
Maar Britt denk je dan niet dat het dan ooit zal gaan veranderen? Zolang iemand met het karakter als die zus altijd maar haar zin krijgt voor de lieve vrede zal de rest altijd op de tenen moeten blijven lopen, zal die zus nooit inzien dat er ook andere manieren zijn. Het is niet verkeerd om een keer tegen gas te geven.

Waarom moet het veranderen? Je kan een ander niet veranderen. En TS hoeft haar zus niet op te voeden en haar ‘dingen laten inzien’.
Tegengas geven/assertief zijn kan ook op minder passief-agressieve manieren.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:10

Ik denk dat het je zus vooral stoort dat zij er wakker van ligt (wat als...) en jullie het blijkbaar alweer vergeten waren. Dat dit haar boosheid veroorzaakt. Je zegt zelf: ik moest heel erg nadenken waar het over ging. Voor je zus was dit het moment waarop haar kind had kunnen stikken, en jij weet van niks. Dat lijkt me voor je zus ook niet prettig.

Je vriend ging op zijn telefoon lezen, jij was het alweer "vergeten" toen ze belde. Dat is niet echt een fijne reactie voor een bezorgde moeder die in haar hoofd haar kind ziet stikken. Dus ja, in dat opzicht snap ik wel dat je zus daar boos om wordt.

Excuses voor het voorval is wat mij betreft te ver gezocht, maar je zou wel sorry kunnen zeggen omdat je de impact op je zus onderschat hebt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:20

pinto_1 schreef:
Ik denk dat het je zus vooral stoort dat zij er wakker van ligt (wat als...) en jullie het blijkbaar alweer vergeten waren. Dat dit haar boosheid veroorzaakt. Je zegt zelf: ik moest heel erg nadenken waar het over ging. Voor je zus was dit het moment waarop haar kind had kunnen stikken, en jij weet van niks. Dat lijkt me voor je zus ook niet prettig.

Je vriend ging op zijn telefoon lezen, jij was het alweer "vergeten" toen ze belde. Dat is niet echt een fijne reactie voor een bezorgde moeder die in haar hoofd haar kind ziet stikken. Dus ja, in dat opzicht snap ik wel dat je zus daar boos om wordt.

Excuses voor het voorval is wat mij betreft te ver gezocht, maar je zou wel sorry kunnen zeggen omdat je de impact op je zus onderschat hebt.

Ik zou het ook vergeten zijn wanneer iets een goede afloop heeft gehad en er aan het eind van de avond normaal afscheid genomen wordt. Mensen hebben hun eigen leven en blijven niet dagen stilstaan bij iets dat een goede afloop heeft gehad.

We moeten misschien eens ophouden met verwachtingen te projecteren op anderen. Dat zou een hoop escalaties schelen. Ze zeggen niet voor niets assumption is the mother of all fiets ups. En het klopt als een bus.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:33

Het was dom en onverantwoordelijk van je vriend om te gaan stoeien met een kind met lolly in de mond. En het zou gepast zijn geweest om geschrokken te zeggen: sorry dat had ik niet moeten doen en zal niet meer gebeuren!

Ik kan me best voorstellen dat het je zus dwars zit, als het lijkt dat het hem niet zoveel deed... want je krijgt dan toch een onveilig gevoel, alsof zoiets makkelijk nog eens kan gebeuren. Dat is toch best te begrijpen? Zo'n gevoel kan prima achteraf pas komen, als iedereen allang weg is en het bijna-stik-scenario zich in je hoofd nog een paar keer afspeelt :=

Jullie verhaal is ook goed te begrijpen, dat het er niet van kwam en dat je vriend zich geen houding wist te geven. En dat jullie dachten dat het over en voorbij was en alles weer goed. Wat in principe ook zo is natuurlijk, maar het is inderdaad wel een beetje gek als je bijna een kind laat stikken in een lolly dat je dan niet even zegt van joh dat had ik niet moeten doen zo, sorry, het zal niet meer gebeuren.

Neemt niet weg dat het ook onverantwoord was van de ouders zelf en van degene die de lolly heeft gegeven want het zijn gewoon gevaarlijke rotdingen die van mij uit de handel zouden mogen. Ik heb ook liever niet dat mijn kind ze krijgt.

Moeder had zelf in moeten grijpen. Je vriend had het niet moeten doen en had zich inderdaad moeten verontschuldigen. Maar zus mag er ook wel begrip voor opbrengen dat jullie het los hebben gelaten toen alles weer tot rust gekomen was. En ze heeft toch ook netjes gezegd dat ze het niet zo slecht bedoelde.

Jullie mogen er best begrip voor opbrengen dat het hele scenario zich nog eens in haar hoofd herhaald heeft nadat iedereen weer weg was, en dat er een onrustig gevoel is blijven hangen door gebrek aan reactie van je vriend :(:)

Die is gewoon geschrokken. Jullie schrokken dan weer van haar reactie. Doe gewoon ieder je verhaal zodat iedereen elkaars reactie / gevoel goed begrijpt en doe niet zo kinderachtig, maak het goed voor je nichtje :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 14:38

Ik moet zeggen dat ik vooral aansla op dat "excuus eisen" vanuit je zus. Excuus eisen komt vanuit een bovenpositie van de eiser. Het is een eis. Een veroordelende houding want de eiser (je zus) vindt dat ze weet hoe het zit en vindt dat ze daarom de ander de wet mag voorschrijven. En wat als je dan onder die druk je excuses gaat aanbieden, hoe gemeend is dat dan?
Meestal werkt dit soort eisen net averechts en dat zie je hier dus ook gebeuren.

En met het verhaal dat zus vertelt al de hele week nachtmerries ervan heeft en dan overgevend wakker werd kan ik ook niet zoveel. Jeetje zeg, wat een drama. Zoveel is er nou ook niet gebeurt. Iedereen weet nu dat spelen met een lolly in je mond niet zo handig is.

Ik vind het lastig om je goed advies te geven. Onder druk van de ander excuses aanbieden zou ik nooit doen. Maar wat dan wel lijkt me lastig.

Kinke

Re: Contact zus verbroken wegens onenigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:01

totaal niet met je eens pmarena. Dit had mijn man ook kunnen overkomen, gewoon omdat hij het gevaar er niet (direct) van in zou zien. Hij is niet iemand die direct beren op de weg ziet en hij heeft bovendien geen kinderen. En ik denk dat er sowieso een behoorlijk verschil is tussen hoe mannen en vrouwen hiernaar kijken. Excuses daarvoor eisen? Ik vind het belachelijk.

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:07

Onpopulaire mening maar had je zus je vriend niet moeten bedanken voor het redden van haar dochter? Als er niks was gebeurd was het kind blijven gekke bekken trekken met de lolly in haar mond en in zo'n situatie ga ik een kind niet "opvoeden" als de moeder ernaast zit. Als deze niet reageert op situaties en zeker met bv lollies dan "zal het wel oké zijn". Dus een dankjewel en een jeetje wat ben ik geschrokken, vind ik logischer dan, ik eis dat je sorry zegt en ik heb heel de week hiermee heel extreem gezeten ondanks dat alles goed is afgesloten de dag zelf.
Als je je excuses uit gemakzucht geeft, wat betekenen ze dan nog.
Op haar bericht had je tactvoller kunnen reageren en de opening kunnen gebruiken om te praten ipv zo te reageren, je had kunnen uitleggen waarom je het moeilijk vindt dat ze zoiets eist. Maar beide partijen hadden de hele situatie eleganter kunnen oplossen, dus het uit praten, zeker met het oog op je nichtje, lijkt me het beste aangezien jullie allemaal momenten hadden die beter aangepakt had kunnen worden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:11

Kinke schreef:
totaal niet met je eens pmarena. Dit had mijn man ook kunnen overkomen, gewoon omdat hij het gevaar er niet (direct) van in zou zien. Hij is niet iemand die direct beren op de weg ziet en hij heeft bovendien geen kinderen. En ik denk dat er sowieso een behoorlijk verschil is tussen hoe mannen en vrouwen hiernaar kijken. Excuses daarvoor eisen? Ik vind het belachelijk.

Excuses eisen vind ik ook belachelijk.

Maar ik zou het niet meer dan normaal vinden dat als je zo dom bent om te gaan stoeien met een kind met een lollie in de mond, en het stikt er bijna in, dat je dan uit jezelf geschrokken zegt van oei sorry dat had ik niet moeten doen.

Want als je het ziet gebeuren dan besef je toch hopelijk zelf ook wel dat het niet zo heel snugger was....

Denk je na zoiets heel laconiek "achja dat kan gebeuren" dan lijkt de kans me groot dat je een kind nog eens in gevaar brengt met zo'n domme actie. Als ouder die kind in andermans handen achterlaat wil je toch graag horen dat iemand inziet dat die beter op moet letten met dit soort dingen.... en niet dat het weggewuifd wordt met "ach ja dat kan gebeuren" wat ik wel langs zie komen hier.

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je zulke domme dingen doet.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:19

Eens met pmarena.

Vind het ook wel kwalijk dat jij uit rancune, zo komt het over, je nichtje niet meer te logeren wil hebben. Zij is nu de dupe van deze onnozele ruzie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:24

Ik heb even gemist dat ze aan het stoeien waren. Dat verzint iemand en de rest neemt het klakkeloos over.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:25

Kimbers schreef:
Eens met pmarena.

Vind het ook wel kwalijk dat jij uit rancune, zo komt het over, je nichtje niet meer te logeren wil hebben. Zij is nu de dupe van deze onnozele ruzie.

De ouders gaven zelf aan TS en haar vriend niet meer te vertrouwen... Maar vervolgens mag t nichtje wel komen logeren. Ik vind dat alleszins vreemd en ik snap TS wel dat ze dan zegt liever niet meer op te passen.

Als ik de reactie van de vader lees, dan lees ik daar ook een laconieke reactie in. Waarom dan TS en haar vriend dat ook kwalijk nemen? En een week later nota bene.

MarcoBorsato schreef:
Ik heb even gemist dat ze aan het stoeien waren. Dat verzint iemand en de rest neemt het klakkeloos over.

Grappig he. Ik lees dat ook nergens. Enkel dat er gekke bekken getrokken worden.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:33

Gekke bekken trekken met een lolly in de mond vind ik ook niet zo slim.

Omwille van het kind zouden beide partijen even moeten bedaren. Vind het bijzonder dat hier zoiets groots van wordt gemaakt.
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 16-12-19 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:39

Mazida schreef:
Ik vind dat je het veel te hoog opneemt. Het lollystokje had wel kunnen breken en dan had je nichtje kunnen stikken. Gewoon de ultieme nachtmerrie van elke ouder. Natuurlijk doet je vriend dit niet expres, maar het had je wel gesierd om later even te bellen om te vertellen dat je ook flink bent geschrokken. Dit had je ook gewoon verder uit kunnen praten. Het sierde je zus dat je nicht je nog gewoon bij jullie mocht slapen. Ik vind dat je dit zelf heel ver op de spits hebt gedreven. Ik zou een grote bos bloemen kopen en langs gaan dat dit nooit de bedoeling was.

Een bos bloemen zou voor mij niet hoeven hoor.. maar mijn dochter van bijna 5 mag ook echt alleen een lollie als ze rustig zit..
Ik begrijp de angst ook. Wat er precies gebeurde is blijkbaar niet terug te halen, haar boosheid komt uit emotie, de liefde voor haar kind en de ondraaglijke angst haar te verliezen.

Ik zou er zelf toch heen gereden zijn en gezegd hebben dat we dit nu gaan uitspreken..

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:50

MarcoBorsato schreef:

Staat in de OP. Vader zegt kijk dit gebeurt er nou als je met een lollie in je mond stoeit. Dus niks verzonnen, eigen woorden van TS.

Ik vermoed idd ook dat de excuses gevraagd worden en het vertrouwen geschaad zijn door de laconieke houding en het niet even contact opnemen na het gebeuren. Maar dat is mijn interpretatie. Dat is in ieder geval wat bij mij tot hele grote ergernis en gebrek aan vertrouwen zou leiden.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 15:52

DeMolenhoek schreef:
Ik vind ook dat je het te hoog opblaast. Ok, moeder zat ernaast. Maar als ze constant op jou vriend zijn vingers had gekeken en had gezegd wat hij moest doen en wat niet mocht etc, was jou reactie dan geweest: Oh ze is een bezorgde moeder. Of: Ze vertrouwt ons niet? Ik heb het gevoel dat, wat jou zus ook doet in dit verhaal, het toch niet goed is. Ik vind het spijtig dat jij jou frustratie ook direct naar jou nichtje doorspeelt. Het gaat niet lekker tussen jou en jou zus dus dan moet jou nichtje ook maar niet komen.

Vragen om excuses is inderdaad raar. Het is niet expres gebeurt. Maar ik snap ook hun kant. Jou vriend gaat even op zijn gsm zitten. Interesseert het hem wel wat er net is gebeurt? Dat zou ik toch denken.

Als de spanningen zo hoog oplopen kun je 2 dingen doen. Of contact volledig verbreken of alles wat neutraler proberen zien en niet direct op jou paard zitten.

Dit ook vooral.. Ik zie ook wel eens dingen dat ik denk: oh, eigenlijk wil ik dat niet maar als ik wat zeg dan ben ik weer de overbezorgde moeder.. en 9 van de 10 x gaat het ook goed..

En dat was wat hier mogelijk ook gebeurde?

Kinke schreef:

Mijn man ook, maar daar word ik dan ook kneiterboos van. Denk na!
Excuses zouden voor mij niet hoeven, maar een beetje aandacht er aan kan geen kwaad

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:48

pmarena schreef:
Maar ik zou het niet meer dan normaal vinden dat als je zo dom bent om te gaan stoeien met een kind met een lollie in de mond, en het stikt er bijna in, dat je dan uit jezelf geschrokken zegt van oei sorry dat had ik niet moeten doen.

Want als je het ziet gebeuren dan besef je toch hopelijk zelf ook wel dat het niet zo heel snugger was....

Maar is een besef en jezelf schuldig voelen dan niet genoeg? Moet dat dan gepaard gaan met sorry?

Er waren allemaal volwassenen bij, die ook in hadden kunnen grijpen of van te voren hadden kunnen bedenken dat het niet zo slim was om te doen inclusief de ouders van het meisje. Helaas is dat niet gebeurt maar heeft vriendlief wel kordaat opgetreden door de lolly uit de mond te halen, staat ook ergens voor toch?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:49

Nog ff de OP gelezen, moeder troost kind, vader zegt: dat kan gebeuren etc.
Waarom moet dat een week lang uitgekauwd worden?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 16:51

Kimbers schreef:
Eens met pmarena.

Ik zou denk ik ook zo gereageerd hebben, want stel je voor dat ze zich stoot tijdens een logeerpartij en er een blauwe plek aan over houdt, dan komt er heel misschien al wel weer een wijzend vingertje van zie je wel... Ik had het zeker ter sprake gebracht van wat vind je daarvan?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:15

meggiemeg schreef:
Kimbers schreef:
Eens met pmarena.

Ik zou denk ik ook zo gereageerd hebben, want stel je voor dat ze zich stoot tijdens een logeerpartij en er een blauwe plek aan over houdt, dan komt er heel misschien al wel weer een wijzend vingertje van zie je wel... Ik had het zeker ter sprake gebracht van wat vind je daarvan?

Maar zus zegt toch dat ze het geen probleem vindt als kind weer bij TS logeert?
Ze checkt alleen even of TS en haar vriend de ernst ingezien hebben.
Ts neem weinig ruimte tot zelfreflectie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:17

Gillbo schreef:
meggiemeg schreef:

Maar zus zegt toch dat ze het geen probleem vindt als kind weer bij TS logeert?
Ze checkt alleen even of TS en haar vriend de ernst ingezien hebben.
Ts neem weinig ruimte tot zelfreflectie

De zus belde om het te hebben over zaterdag, over hoe haar vriend zich gedroeg en dat ze minimaal excuses verwachtten. De zus geeft aan dat het vertrouwen ernstig geschaad is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:23

Ik heb alleen jouw startpost gelezen TS, de verdere reacties niet. Het eerste, en laatste, wat ik denk als ik je bericht lees, is dat de psychopathologie van je zus roet in het eten gooit. Dit trekt de situatie naar mijn idee dermate uit z'n verband dat je hier niet als twee adequate personen naar kunt kijken. Je zus geeft eigenlijk vrij snel daarna ook al aan dat ze alleen maar belde om haar zorgen te uiten. Ik vind dat nogal in schril contrast tegenover 'vertrouwen schaden' staan en het feit dat ze zo met zulke opmerkingen strooit zegt voor mij genoeg.
Maar goed, het is je zus. Advies heb ik niet echt, het is aan jou zelf om te bekijken of deze relatie je nog energie oplevert of niet, of de band met je nichtje.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 17:33

_San87_ schreef:
De zus belde om het te hebben over zaterdag, over hoe haar vriend zich gedroeg en dat ze minimaal excuses verwachtten. De zus geeft aan dat het vertrouwen ernstig geschaad is.

Uiteraard wel in het achterhoofd houdende dat dit de dingen zijn die door TS eruit gefilterd zijn. Ergens kan ik me niet voorstellen dat je tijdens een telefoongesprek enorme stennis gaat schoppen om dan af te sluiten met "oh ja, de logeerpartijtjes gaan gewoon door hoor. XOXO love you."
Maar goed, dat is speculatie. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:09

meggiemeg schreef:
pmarena schreef:

Maar is een besef en jezelf schuldig voelen dan niet genoeg? Moet dat dan gepaard gaan met sorry?

Natuurlijk is dat genoeg, maar dat besef en schuldig voelen heeft de beste man dus niet aan de moeder laten zien, zij zag alleen iemand die quasi ongeïnteresseerd op zijn telefoon ging zitten kijken...en er geen woord meer over gerept heeft... dat is nou juist het punt waar zij een raar gevoel aan over heeft gehouden :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je dan toch inderdaad iets van bevestiging zoekt dat men wel degelijk de ernst er van inziet, geschrokken is en voortaan beter uit zal kijken...en niet alsof er niks gebeurd is...