Banyu schreef:Ik ga komende weken even van 6 a 7 dagen naar 4 dagen werken! Goed gesprek met m'n manager gehad, en kwamen beide met oplossing. Kon ook weekje vakantie nemen, helaas trek ik dat niet vanwege vaste lasten! Had officieel al van 8 dec tm 23 dec vakantie, maa vanwege verhuizen af moeten zeggen helaas. Wat ik nog altijd super jammer vind
Ben je dan voor die 2-3 dagen dat je nu minder gaat werken ziek gemeld, of heeft het directe invloed op je salaris? Dat laatste zou ik nl (stel dat ik sterk in mijn schoenen stond
) niet mee akkoord gaan. Je gaat minder werken omdat je niet meer kan nu en niet voor de lol.
Ik vind het zelf zo lastig om te zien waardoor het nu slecht gaat. Kont het doordat ik me al langer niet op mijn plek voel (was zelfs al elders aangenomen, maar heb ik niet gedaan omdat ik een stukje van mijn werk nog wel leuk vind), komt het door de schokkende ervaring die ik 2 maanden geleden op werk heb meegemaakt en had ik hier meer aandacht voor moeten vragen behalve de gesprekken die ik met vrienden heb gehad om het een plek te geven, of komt het gewoon door de hoge werkdruk, veel bijzaken waarvoor ik geacht wordt verantwoordelijkheid te nemen terwijl mijn invloed vaak beperkt is bij werk wat sowieso al fysiek en emotioneel zwaar kan zijn?
Volgende week intake bij coach, wie weet daar hulp om orde te scheppen.
Wat bij mij denk ik ook meespeelt is dat er geen 'wij' is. Ik ben single en blijf dus thuis makkelijk met werk bezig in mijn hoofd ipv dat ik in een andere wereld stap.
Ik herken zoveel symptomen hier, incl de droge mond als ik op werk ben. Op mijn werk moet ik wel (extra pauze is ook geen optie), maar in mijn vrije tijd kan ik me slecht tot dingen zetten. Zit gerust een uur voor me uit te staren terwijl ik andere plannen heb. En ben normaal heel flexibel, maar heb nu enorme behoefte aan duidelijkheid.
Merk dat ik ook vreemde dingen doe om stress af te laten vloeien wanneer ik echt over mijn grens zit, zoals op mijn vingers bijten. Die lichte pijn geeft mij gek genoeg rust.
Een dikke knuffel voor iedereen die overspannen is of dreigt te zijn.