Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Gynocoloog is eigenlijk bijna overal standaard vanaf jonge leeftijd in Europa behalve in NL.
Blijkbaar hebben ze dus niet overal dezelfde mening.
Zonnetje81 schreef:Ik check niks omdat ik mezelf niet wil laten behandelen mocht ik iets krijgen, althans zo denk ik er nu over.....
Edit: je wast jezelf toch dagelijks. Dan voel je toch of er iets is? Of zijn er echt mensen die zichzelf niet aanraken denk ik dan...
Anoniem schreef:lor1_1984 schreef:Klopt.
Ik ben blij dat ik genezen ben (of nou ja, schoon want toen ik bijna 5 jaar schoon was ging de grens van genezen opeens naar 10 jaar ipv 5), maar nooit weer die ellende van chemokuren en alle bijwerkingen en psychische oliebol voor mij.
Dat snap ik dan idd. Dat verschuiven van die grens ooksuf! Mag ik vragen, is dat veelvoorkomend die oliebol erbij of heb je ook daarin weer een dikke pech?
marrlinde schreef:Wat is me wel af vraag, zoals bij jou Oscar en bij Quera was het ook flink formaat tumor geloof ik: hoe lang doet zoiets er over om te groeien? Is daar iets over bekend, hoe snel de groei is en op welke termijn uitzaaiingen risico worden?
janouk schreef:[ Video ]
Ik vind dit een prettig instructie filmpje. Ik check de eerste van de maand mijn borsten.
Ik ben boven de 50 en laat ook in de 'tietenbus' mijn borsten checken via de mammografie.
lor1_1984 schreef:Vermoeidheidsklachten hoor je wel vaker, psychische klachten ook omdat kanker best een klap is en traumatiserend kan zijn.
Maar chemo maakt meer kapot dan alleen de kanker, chemo denkt niet 'jij bent een gezond celletje dus jou laat ik met rust'.
Anoniem schreef:lor1_1984 schreef:Vermoeidheidsklachten hoor je wel vaker, psychische klachten ook omdat kanker best een klap is en traumatiserend kan zijn.
Maar chemo maakt meer kapot dan alleen de kanker, chemo denkt niet 'jij bent een gezond celletje dus jou laat ik met rust'.
Zou knap zijn als chemo dat leerde, maar dat werkt idd niet zo he? Dank je wel dat je zo open bent.
De psychische kant, je lichaam verraad je, dat gevoel?
LadyMadonna schreef:Zonnetje81 schreef:Ik check niks omdat ik mezelf niet wil laten behandelen mocht ik iets krijgen, althans zo denk ik er nu over.....
Edit: je wast jezelf toch dagelijks. Dan voel je toch of er iets is? Of zijn er echt mensen die zichzelf niet aanraken denk ik dan...
Mijn bult voel je met wassen niet, dat zit echt veel dieper
lor1_1984 schreef:Klopt, maar ook dat je overgeleverd bent aan de behandelingen, de nukken van de onco-verpleegkundigen etcetc.
Had bijv gevraagd om 1-2 weken pauze tussendoor omdat ik het psychisch niet meer trok maar dat mocht niet, wilde graag later op de dag chemo omdat ik om 6:15-6:30u al in de taxi zat en ivm de spits alsnog vaak te laat kwam (ritje van normaal 30 minuten en om 8u moest ik er zijn), mocht niet.![]()
Nou had ik de pech een MRSA-infectie te hebben opgelopen en ik moest geïsoleerd liggen (inmiddels mag je gewoon op zaal mits je geen open wonden hebt oid) waardoor er veel minder flexibiliteit was.
Maar heb nadat ik voor de zoveelste keer de wind van voren kreeg omdat ik te laat binnen kwam mijn internist aan zijn mouw getrokken of hij hierin wat kon betekenen en ineens kon ik gewoon 's middags behandeld worden.
Zonnetje81 schreef:Ik bedoel meer dat je de veranderingen die je kan voelen toch wel opmerkt met wassen ofzo. Dat je niet extra alles hoeft te bekijken.
Maartje1990 schreef:Edit: misschien had ik het wat anders kunnen formuleren, ik vind (bijna) dagelijks (of zelfs wekelijks) gewoon zorgelijk veel.
Memories schreef:MarcoBorsato schreef:Ik hoop dat vrouwen ook regelmatig een uitstrijkje laten maken. Niet pas tot je 30e wachten mensen!
Kan dit gewoon zomaar, ook zonder klachten? De laatste keer dat ik dit opperde bij een (vrouwelijke) huisarts werd ik raar aangekeken en dat het allemaal niet nodig was.