Alles is nog goed gevoelig, loop nog wel met een slag in het wiel. Maar ik hoef mijn voet niet de hele tijd hoog te houden en kan ook weer aardig belasten. Dus het gaat de goede kant op!
Hoe gaat het bij jou?
marleen_usar
Geplaatst: 21-11-19 18:39
Nou dat klinkt al een stuk beter, ik zit in mijn 4e week been omhoog. Ik ben het soms zo zat, ik heb nu loopgips en vanaf dinsdag mag ik 50% gaan belasten en kleine stukjes lopen.
Kan ik snappen ja, dat je het zat bent. Ik ben allang blij dat ik weer wat kan. En ook weer lekker met de paarden bezig kan. Vanochtend weer bij de Fysio geweest. En toch nog 1 week tape. Ook omdat ik voor mijn werk op gladde vloeren loop en vanwege de paarden. Volgende week nog een keer controle en daarna waarschijnlijk zonder tape.
marleen_usar
Geplaatst: 22-11-19 17:17
Klinkt positief voor jou, wel fijn dat je dan zonder tape mag lopen.Ik heb mijn paarden niet meer gezien, ik mis ze wel.
Renske_W
Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-19 22:24
Weer even een kleine update. Inmiddels bijna 1 week zonder tape. Gaat opzich wel goed, moet er alleen wel erg op letten dat ik mijn voet goed en recht weg zet. Buitenkant is nog aardig gezwollen, en moet ook goed opletten met wat ik doe daar het nog wel pijnlijk is. Ook begint mijn voet flink te vervellen zal wel door de tape komen.
marleen_usar
Geplaatst: 05-12-19 23:08
Is nog wel dik he maar dat duurt lang voor dat het weg is.Gelukkig kan je weer aardig lopen.
Elitedeux
Geplaatst: 05-12-19 23:23
Ik kreeg van mijn fysio als tip om de oefeningen te doen van de verstevig je enkel app. Eerst beginnen met 30 seconden op je zere voet staan en dan na 1 of 2 weken dit uit te bouwen met de andere oefeningen van de app. Werkt bij mij echt super goed en kan veel dingen weer pijnvrij.
Oooh wat handig dat daar een app voor is! Ik had wel wat oefeningen mee gekregen van de fysio. Morgen de app maar eens instaleren, bedankt voor de tip!
marleen_usar
Geplaatst: 06-12-19 00:03
Zwemmen is ook heel goed om ze te verstevigen.
j_nine
Geplaatst: 16-12-19 20:07
Dat vervellen herken ik wel, dat heeft het bij mij ook gedaan.
Het is nu nog allemaal aan het vervellen. Lijkt geen eind aan te komen.
Lopen gaat wel steeds beter, soms is het nog wat pijnlijk en het is ook nog steeds wat dik. Maar het gaat gelukkig al stukken beter.
marleen_usar
Geplaatst: 16-12-19 22:30
Gelukkig gaat het de goede kant op, ik denk dat onder mijn gips ook heel veel los vel zit.
Renske_W
Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-20 19:40
Ik schop mijn topic weer even omhoog. Heb nog steeds flink last van mijn enkel. Het leek een periode best goed te gaan, maar net als vandaag als ik bijna de hele dag in de benen ben krijg ik echt veel last. Enerzijds heb ik zoiets van, maar een brace aanschaffen, maar anderzijds moet die enkel ook wel zelf sterk worden. En met een brace gaat dat minder lukken... Betrap mij er ook op dat ik hem vaak weer verkeerd weg zet, en dus ook niet recht loop.
marleen_usar
Geplaatst: 30-01-20 20:14
Een brace kan geen kwaad hoor die mag je gewoon dragen. Het kan nog wel een paar maanden duren voor je er vanaf bent.
j_nine
Geplaatst: 30-01-20 21:48
Ik draag mijn brace ook nog steeds. Alleen wanneer ik thuis ben heb ik hem eraf. En dan zo langzaamaan dat ook opbouwen naar buiten.
Ik ben na 7 jaar eigenwijs geweest te zijn nu toch ook maar aan een brace begonnen. Oké alleen met sporten al denk ik dat ik beter helemaal niet meer kan sporten. Inmiddels weer een heel fysio traject in. Wordt er inmiddels een beetje moedeloos van zeker omdat het gewoon niet duidelijk is wat het is.
Ik oefen me rot, zijn injecties ingegaan. Niks werkt voor langere tijd. Wil me er gewoon niet bij neerleggen dat dit het maximale is.
Zijn het echt spieren en banden die pijn doen of heb je het gevoel dat er iets in het gewricht niet goed zit? Ik heb namelijk al 2 x bij het omzwikken van mijn enkel kraakbeenletsel in het gewricht gehad en heb dit dus operatief moeten laten schoonmaken.
Ik vraag mij idd ook af hoe ze achter kraakbeenletsel komen. Ik kan zo niet zeggen of het de banden zijn of het gewricht. Het doet gewoon goed zeer waardoor ik weer scheef ga lopen.
j_nine
Geplaatst: 01-02-20 15:46
Dat is ook een reden waarom ik de brace nog draag. Als ik hem eraf heb voelt het toch nog raar aan. Het is nog steeds gevoelig, en een bepaalt plekje nog steeds iets dikker. Als ik er op sta voelt het nog steeds niet goed. maar of het dan aan de banden ligt of iets anders weet ik niet.
Bij mij was het de eerste keer te zien door een rare vorm bij de mri of was het nu een ct en de 2e keer door het herkennen van de klachten. Toen ook wel een scan gehad waarop iets te zien was.
En ik had duidelijk het gevoel dat er af en toe iets tussen mijn enkelgewricht zat.
Zeker bij klachten die langer aan houden zou ik toch eens verder kijken.
Bij een geringe beschadiging is het alleen schoonmaken en dan loop je de volgende dag weer. Helaas was de 2e keer bij mij de beschadiging tot op het bot en dan maken ze er een gaatje in zodat je met stamcellen weer wat aangroei krijgt. Helaas dan wel 6 weken niet belasten.
marleen_usar
Geplaatst: 01-02-20 17:21
Ik loop nog steeds met 2 krukken, enkel letsel duurt gewoon lang.
Ik ben er op gaan letten vandaag en ik loop heel erg op de buitenkant van mijn voet. Ik krijg het niet voor elkaar om hem recht plat op de grond te zetten met lopen.
Zou het verstandig zijn om de huisarts te bellen of toch terug naar de fysio?
Ik zou denk eerst even de fysio doen en hem de vraag stellen of je beter naar de huisarts kan gaan. De fysio heeft je natuurlijk begeleid kent je hersteltraject beter en weet ook of dit nog normaal is.