Humpiedumpie schreef:Heb je eigenlijk al eens bloed laten prikken voor de vermoeidheid, misselijkheid en duizeligheid?
Veel succes morgen! Hopelijk kan de praktijkondersteuner je al wat op weg helpen..
Toen ik in juli in het ziekenhuis werd opgenomen toen is standaard onderzoek gedaan, daar kwam een te laag HB uit en kreeg ik medicatie voor. Ik ben toen ziek geworden, om de zoveel tijd koortspieken en op een gegeven moment zo benauwd en buikloop dat ik echt verzwakt was. Ik dacht dat dat door die ijzertabletten kwam, ik ben daar toen gelijk mee gestopt en ik was 1 dag later alweer bijna beter maar mijn bloed liet ook best hoge ontstekingswaarden zien dus wat nu de oorzaak waarvan was is niet echt duidelijk. Toen ben ik later weet met die ijzertabletten begonnen maar halve dosis en toen ging het goed en 4 weken daarna mocht ik weer stoppen omdat het hb weer goed gestegen was. Verder is er niets uit die onderzoeken gekomen.
Maar het stomme is is dat ik me ondanks mijn "vermoeidheid" en onvermogen om dingen te doen, me wel heel erg fit en gezond voel. Een heel ander gevoel. Ben buiten die dagen in het ziekenhuis (toeval?) ook al heel erg lang niet verkouden of ziek geweest.
Vanillia schreef:Wat een lastige situatie TS
Wat betreft je vermoeidheid; ga je op momenten dat je je goed voelt niet gewoon keihard over je grenzen heen waardoor je daar dan de dagen erna de prijs betaalt? Wellicht is het een goed idee om te kijken hoe je wat meer balans brengt in wat je aan inspanning doet per dag.
Het zou misschien kunnen maar ik voel mijn grenzen zelf niet aan. Vorig jaar was dat echt mijn grootste probleem en ging ik continu over mijn grenzen tot ik niet meer kon. Nu probeer ik echt rekening mee te houden maar ik voel me niet perse vermoeider de dag na meer inspanning. Het gaat echt over het nu heb ik het idee.
Janneke2 schreef:Ook psychologische stress (waar jij helaas veel te veel van hebt) is voor je lichaam een kwestie van 'zal ik vechten, vluchten of bevriezen - en ondertussen ga ik alvast in de alarmtoestand'.
Ook de alarmtoestand 'vreet' energie - dus dat je moe bentverbaast mij niet.
(De alarmtoestand houdt in dat je hartslag omhoog gaat, je spijsvertering op een laag pitje, logisch nadenken wordt moeilijk en je zintuigen gaan wagenwijd open.)
En uiteraard als je stevig wordt getriggerd, wordt de alarmtoestand erger.
En wellicht gaat het op en neer omdat je het ene moment getriggerd wordt (door een geur, een herinnering, een geluid - het kan van alles zijn) zodat de stress gigantisch toeneemt
...en daarna gelukkig een aantal uren niet/minder heftig wordt getriggerd en die coopertest kan lopen.
Ja, ik denk echt dat ik meer last heb van de psychologische stress dan echt de lichamelijke vermoeidheid.
Heb echt behoefte om dat met iemand uit te zoeken wat nou die vermoeidheid is. Het gesprek met de POH van de HA was een heel fijn gesprek maar ze kan me maar 1 keer in de maand een gesprek aanbieden en dat is echt te weinig. Dus het voelde weer een beetje als hoop voor niets gekregen te hebben.
Ik kan het vaak allemaal best goed vertellen maar ik heb niet het idee dat mensen echt de nood van alles in zien. Maar ik wel echt de wanhoop over de situatie. Moet ik meer op mijn strepen gaan staan? Mag ik wel meer gaan verwachten en zo ja, wat zou ik dan minimaal mogen verwachten? Dan kom je weer aan bij de titel van het topic. Ik wil niet zeuren als andere mensen het veel meer nodig hebben dan ik zelf maar ik overleef nu alleen maar. En als ik zo verder ga dan ben ik zo mijn werk voorgoed kwijt zonder überhaupt te hebben kunnen proberen om beter te worden.
Ik wil hulp maar ik geef ook aan dat ik het echt niet lang vol (wil) houden om zo verder te leven. Is dat zwak? Moet ik harder vechten? Mag ik opgeven? Mag ik niet meer willen leven?