Frozen shoulder, ervaringen & tips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 08:46

Wat vervelend allemaal :(:) balen dat het zo lang moet duren.
Ik heb doorgewerkt.
Ik kon mijn andere arm wel gewoon gebruiken en ik kon mijn elleboog en hand van de stijve schouder wel gebruiken dus dat lukte wel redelijk….ik maak schoon en stofzuigen kon iemand anders doen.( ik werk samen met cliënten)
Kleding, ja was wel een dingetje,hier staat een filmpje van iemand die uitlegt hoe je met 1 arm kleding aantrekt.
Wat zij met haar trui doet zo deed ik het ook https://www.hulpmiddelenwijzer.nl/doen/ ... venkleding

Wat voor spuit krijg je, want een corticosteroïden spuit kan je huisarts ook in je schouder zetten.
Zou dan contact met hen opnemen.
En voor de nacht een sterke pijnstiller zodat je slapen kunt?

Kiki bij de laatste spuit die ik had werd de pijn juist nog erger.
Maar daarna bleef het ook veel langer goed voor ik weer klachten kreeg.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:50

Injectie bij de husiarts heb ik al gehad in november.dat hielp niet.
Bij mijn vorige fs hielp injectie in het gewrich met echo begeleide heel erg goed.ik voelde ook meteen dat ze goed zaten, hoop dat het nu ook zo goed gaat helpen.
Gaat om een injectie kenacort met lidocaine.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 09:55

Ik heb geen ervaring met de injectie, dus daar kan ik niet over mee praten.

En ik ben ook door blijven werken, op zich lukte dat wel. Ik werk in de nachtdienst in de gehandicaptenzorg. Ik was vooral bang voor onverwachte situaties of een verkeerde reflex beweging.
In het aan- en uitkleden werd ik steeds handiger, maar 'even snel' zat er niet in.

kiki1976

Re: Frozen shoulder, ervaringen & tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:06

Ik werk ook gewoon nog, ik werk o de verf, behang en raamdecoratie afdeling van een bouwmarkt. Tevens leidinggevende, waarbij openen en sluiten van de winkel er ook bij horen.
Opzich gaat dat redelijk, mede omdat mijn linker schouder het probleem is en ik rechts.
Dingen zoals kassa doe ik echt zo min mogelijk evenals tillen waarbij 2 handen nodig zijn.
Zo pak ik nu bv wel vaker een trapje om te voorkomen dat mijn arm te hoog moet.

Maar blijkbaar deed ik achteraf gezien toch nog wel wat teveel. Afgelopen weekend wel duidelijk geworden, toen echt ff niks gedaan. Hierna is de pijn onder mijn oksel weg en het krampen ook wel een stuk minder.

Nu 3.5 week na de spuit in het gewricht. Deze overigens gewoon zo gehad van de orthopeed, geen echo.
En zo te voelen zat hij ook echt gelijk goed haha.
Tijdens het inspuiten wat volgens hem in het gewricht was bewoog hij ook gelijktijdig mijn arm.

Maar zolang wachten had ik ook niet getrokken hoor.
Vond de 5 weken tussen de 1e spuit bij de huisarts en 2e spuit bij de orthopeed al lang.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 10:55

Pijnstillers gebruik ik al genoeg;
Max dosering paracetamol en ibuprofen maar het helpt nauwelijks.
Ben gestopt met de ibu en smeer nu savonds voltaren gel zodat ik iig in slaap kan komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 12:51

Kijk eens of je naproxen mag gebruiken?
Wel met maagbeschermer, maar die doet het bij mij goed.
2x daags 550mg .
Ibuprofen doet bij mij ook weinig.

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 13:18

Renee1991 schreef:
Ik weet niet waar je woont TS, maar mijn schoonmoeder had ook een frozen shoulder en had er vreselijke last van. Zij is er super goed vanaf geholpen bij de Viasana kliniek in Mill.. https://www.viasana.nl/

Hier nog een fs patiënt,en inderdaad onder behandeling in Mill bij Via Sana.

Maar...ze doen niks meer, als afwachten en bij echt heftige pijn een injectie(hielp niet bij mij)
Het zijn de fases waar je doorheen moet, en zeggen niet te veel moet verwachten qua fysio binnen korte tijd.

Ik zit thuis nu 100%, werk in de uitvaart/catering en is qua bewegingen niet te doen op het moment.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:07

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:14

Ik heb gedeeltelijk doorgewerkt. Ik had “geluk” dat de meest pijnlijke fs periode midden in een redelijk warme zomer was, dus geen jas of vest aan. Aangezien ik toch al heel vroeg wakker was door de pijn begin ik heel vroeg met werken (administratief, rond half 7 - 7u) en ging ik op tijd naar huis. Ipv van 8u werkte ik 6u. En als ik thuis kwam ging ik even een uurtje liggen om bij te slapen.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:34

Chickyy schreef:
Ik mag woensdag naar de fysio en dan gaat ze met een naaldje in de pees en een schokje (hopelijk) de pees activeren om beter te worden en daarmee hoop ik ook van de pijn af te zijn..

Nou, deze behandeling lijkt zowaar al te helpen, vannacht geen last van mijn schouder gehad en de steken uit mijn schouder en bovenarm zijn ook weg..
Nu heb ik vooral heel erg last van mijn onderarm (rond mijn elleboog), maar dat komt omdat ik met die arm in een hoek van 10 graden (dubbelgevouwen dus) slaap omdat dat voor mijn schouder het lekkerste ligt.. Ik slaap op mijn buik en heb mijn arm dan zeg maar onder me.. Voel ook helemaal een pijnlijke/harde plek op die spier..

Woensdag weer voor deel 2 van de behandeling, schijnt dan pijnlijker te zijn omdat het aan het genezen is.

Ik merk wel echt dat alle kracht uit die arm weg is.. Als ik met die arm een slok drinken neem trilt ie gewoon :')

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-25 20:09

Ik heb het idee dat mijn bovenarm wat dikker is dan normaal, alsof er wat vocht zit aan de achterkant/zijkant van mijn bovenarm. Het doet geen extra pijn.
Komt dit vaker voor bij een frozen shoulder?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-25 07:45

Bij mij was mijn schouder en bovenste deel bovenarm dikker.

Hier gelukkig eigenlijk helemaal pijn vrij. Ook kan ik ondertussen mijn arm weer verder omhoog doen.
Qua omhoog doen zit ik nu sinds een kleine week op ongeveer 80%
Ging opeens verbazend snel.

Ook mest ik alweer zelf de paddock uit, enkel mijn dochter of stalgenoot loopt met de kruiwagen.
Niet verwacht dar het zo snel weer beter zou gaan. Zeker omdat de orthopeed al aangaf dat dit lang zou gaan duren en dat ik met de volgende afspraak ietsje beter zou zijn. Die afspraak is de 18e.