Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Renee1991 schreef:@ Ibbel Ik denk dat het vooral mis gaat bij dat het gros van de Nederlanders met uitzondering van het diner alleen maar boterhammen eet. En dat ze daarom alternatieven promoten. Een keer een boterham is helemaal niet slecht voor een mens hoor.
Ibbel schreef:Groente- en fruitsmoothy is koolhydraten (inclusief een hoop suikers uit het fruit) plus een beetje plantaardig eiwit, en vezels, brood is koolhydraten plus een beetje plantaardig eiwit en vezels (als het bruin brood is). Persoonlijk zie ik het hele nut van brood vervangen door fruit/groente niet, behalve dat je met fruit en groente meer vitamines binnen krijgt.
secricible schreef:Mja, over keto kun je echt een boek schrijven vind ik. Voor sommige mensen echt een ontzettend goed dieet, maar te vaak wordt het gezien als de quick fix omdat je de eerste paar weken heel veel afvalt (wat overigens water is en geen vet, maar motivationeel kan dat wel echt winst boeken).
Ik ben echt zwaar tegenstander van keto zonder de juiste begeleiding, maar het is wel een diet dat voor bepaalde doelgroepen veel winst kan opleveren.
Ik heb het zelf ook gedaan een maand en kreeg er idd bergen energie van dus snap wel wat je zegt, maar het is niet compleet ongevaarlijk.
Ibbel schreef:Waar het mis gaat is dat mensen niet begrijpen dat groenten en fruit ook uit koolhydraten bestaan. En voor het lichaam maakt het sod all uit waar die KH vandaan komen, uiteindelijk wordt het eerst allemaal C6H12O6 (suiker dus, precies diezelfde suiker als in suikerklontjes), wat vervolgens de verbrandingsmotor in gaat...
En of je dus 3x per dag brood eet of broccoli, maakt uiteindelijk niets uit.
Pepperrr schreef:Wilde de dag eigenlijk beginnen met een groenten en fruit smoothie en had degene die boodschappen doet daarom gevraagd of zij die mee wil nemen. Dus niet meegenomen. Twijfel wat ik ga doen, eerst naar de winkel of toch een boterham?
IMANDRA schreef:@achterom: dus onwaarheden weerleggen vind jij respectloos?
En kcal tellen is niet gevaarlijk, zelfs niet in jouw voorbeeld. Het is gevaarlijk om te weinig kcal te eten (of te veel) en jezelf dingen ontzeggen heeft niks met kcal tellen te maken. Ik kan alles eten, van pizza tot ijs tot mac, maar hou er gewoon rekening mee dat ik dat niet elke week kan doen en mezelf niet helemaal vol moet proppen maar gewoon maat moet houden. Als je het inplant is ‘slecht eten’ echt geen probleem.
En misschien werkt kcal tellen niet voor ieder gezond mens maar kcal minderen wel.
En wbt wetenschap en kcal... ja, het is wel een simpel rekensommetje. En ook gewoon wetenschappelijk te verklaren, dus weet niet waar je vandaan haalt dat dat niet zo is?
secricible schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat kcal tellen de beste methode is. De beste methode is kcal schrappen. Hoe je dat doet zal voor iedereen anders zin . Maar keto vind ik meer niet geheel ongevaarlijk omdat het fysiek risico’s kan opleveren.
Pepperrr schreef:Yoghurt/kwark kan ik niet eten. Dan zit ik na een uur weer op de wc helaas. Een klein beetje kan ik hebben maar een hele kom zit ik direct aan de schijt![]()
Heb voor nu even een simpele smoothie gemaakt. Vanmiddag ga ik naar mijn ouders en blijf ik daar dit weekend, dus wellicht dat zij ook lekkere recepten hebben als ontbijt. Na het weekend ga ik echt even zitten voor goede ontbijten en lunches!
Pepperrr schreef:Yoghurt/kwark kan ik niet eten. Dan zit ik na een uur weer op de wc helaas. Een klein beetje kan ik hebben maar een hele kom zit ik direct aan de schijt![]()
Heb voor nu even een simpele smoothie gemaakt. Vanmiddag ga ik naar mijn ouders en blijf ik daar dit weekend, dus wellicht dat zij ook lekkere recepten hebben als ontbijt. Na het weekend ga ik echt even zitten voor goede ontbijten en lunches!
Deni11 schreef:Wat goed dat je gemotiveerd bent om het roer om te gooien!
Zou je kunnen beschrijven wat je normaal gesproken in een dag at? Gewoon gemiddeld genomen?
Waar ik vooral op zou letten is dat je niet heel strak dieet, afvalt en op je gewenste gewicht zit en vervolgens stopt en weer helemaal terug valt in je oude patroon. Het is echt je hele routine omgooien maar het zo gezond en haalbaar mogeijk maken.
Daarnaast zou ik altijd iets van wortels of zoiets dergelijks in huis halen. Een smoothie hoef je bv helemaal niet op te kauwen dus kan minder ‘voldoening’ geven. Als je echt iets wilt kauwen: altijd wortels pakken, zit amper wat in maar haal je wel ‘voldoening’ uit. Heel veel succes, jij kan dit!
IMANDRA schreef:De 11 criteria zijn:
- Vaker en in grotere hoeveelheden gebruiken dan het plan was.
- Mislukte pogingen om te minderen of te stoppen.
- Gebruik en herstel van gebruik kosten veel tijd.
- Sterk verlangen om te gebruiken.
- Door gebruik tekortschieten op het werk, school of thuis.
- Blijven gebruiken ondanks dat het problemen meebrengt in het relationele vlak.
- Door gebruik opgeven van hobby’s, sociale activiteiten of werk.
- Voortdurend gebruik, zelfs wanneer je daardoor in gevaar komt.
- Voortdurend gebruik ondanks weet hebben dat het gebruik lichamelijke of psychische problemen met zich mee brengt of verergert.
- Grotere hoeveelheden nodig hebben om het effect nog te voelen oftewel tolerantie.
- Het optreden van onthoudingsverschijnselen, die minder hevig worden door meer van de stof ..
quickie schreef:Waar iedereen valt over het eten wil ik toch toevoegen dat wat je eet verbranden veel belangrijker is. Ben 1.65 en 65kg. Nog nooit aan diëten gedaan. Recent eens benieuwd hoeveel kcal ik nou eigenlijk eet. Bijna 3000. Daar schok ik zelf wel van. Echter ben ik altijd actief. Dus ga niet teveel de focus leggen op eten, maar vooral verbranden zoals je in je begin post ook aan gaf
Resistance schreef:Eet je kast van nu leeg, en koop enkel nog gezonde dingen. Geen pasta en wit brood en dat soort dingen, want dat zijn de dingen die het hardst gaan. Koop andere koolhydraten zoals bruine rijst en donkerbruin brood. Koop geen frisdrank, maar drink gewoon de hele dag water. Eet bergen groenten en vis en kip, geen rood vlees. Vind je het lastig om lekker te koken, koop dan het "chickslovefood skinny six" kookboek; staan geweldige en lekkere recepten in. Eet geen fastfood en geen suikertroep, en houd bij wat je eet. Je hoeft niet perse veel minder te eten, maar wel anders dan dat je nu doet.
Pepperrr schreef:Eten is inderdaad het grootste ding bij mij... Als dat oke is denk ik dat de ergste kilo's eraf vliegen.
Pepperrr schreef:Ik heb een tarwe allergie. Glutenvrij brood is gewoon niet te vreten zonder flink beleg. Er is wel keuze in tussen meerzaden, zonder zaden, maar het smaakt allemaal het zelfde. Of eigenlijk nergens naar. En nog kurkdroog ook. Vandaar heg besluit van helemaal geen brood meer
Pepperrr schreef:Resistance schreef:Eet je kast van nu leeg, en koop enkel nog gezonde dingen. Geen pasta en wit brood en dat soort dingen, want dat zijn de dingen die het hardst gaan. Koop andere koolhydraten zoals bruine rijst en donkerbruin brood. Koop geen frisdrank, maar drink gewoon de hele dag water. Eet bergen groenten en vis en kip, geen rood vlees. Vind je het lastig om lekker te koken, koop dan het "chickslovefood skinny six" kookboek; staan geweldige en lekkere recepten in. Eet geen fastfood en geen suikertroep, en houd bij wat je eet. Je hoeft niet perse veel minder te eten, maar wel anders dan dat je nu doet.
Heb mijn kastinhoud al gedoneerd aan mijn huisgenoot
Ik heb een tarwe allergie. Glutenvrij brood is gewoon niet te vreten zonder flink beleg. Er is wel keuze in tussen meerzaden, zonder zaden, maar het smaakt allemaal het zelfde. Of eigenlijk nergens naar. En nog kurkdroog ook. Vandaar heg besluit van helemaal geen brood meer