Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Witchcraft schreef:Je kunt ook de HAP bellen voor informatie te vragen en als je alles uitlegt dan beslissen de HAP medewerkers of je moet wachten of mag langskomen en wat je het beste kunt doen tot je je eigen huisarts kunt zien. Zo heb ik vanaf begin december afgelopen jaar tot mei, met een ontstoken galblaas en steentjes gezeten. Ik denk dat ik in die tijd wel 20x de HAP heb gebeld. Uiteraard in de tussentijd ook onderzoeken gehad en uiteindelijk bleek het dan toch die galblaas te zijn. Maar ze zijn altijd behulpzaam met uitleggen wat je kunt doen. Wat ik al eerder zei: Het is niet dom of stom om te vragen. En die mensen zitten daar om jou te kunnen helpen als je het niet weet.
LinsxDot schreef:Nou elke hap is sowieso anders. Ik had zo steken onder in me buik dat ik nog meer kon zitten staan of liggen. Ik kwam daar en meneer was niet blij met mij komst dat had prima tot volgende ochtend kunnen wachten. Het was voor spoed gevallen niet voor dit soort dingen. Hij verdeed zijn tijd met mijn gezanik. Idem met mijn rug waar ik door heen was gegaan en niet meer kon lopen. Had ik ook prima mee kunnen wachten. Wat voor de 1 geen spoed is misschien voor de ander wel. De assistentes bepalen na je telefoontje of je langs kan komen ja of nee.
Sizzle schreef:Ik had het ook weer anders gevonden als er stond: op zondagochtend deed het ineens heel erg pijn.
Maar nu was het: het ging steeds meer pijn doen deze week maar moest iedere dag werken, nu is het zondag en ik bel dan pas vanavond want ik ga eerst nog tot 7 uur vanavond werken (met mijn hand). Dat klinkt voor mij toch niet als superdringend als je gewoon eerst nog je dag vol gaat werken, dan is dat 1e nachtje niet zo veel langer.
Onali schreef:LinsxDot schreef:Nou elke hap is sowieso anders. Ik had zo steken onder in me buik dat ik nog meer kon zitten staan of liggen. Ik kwam daar en meneer was niet blij met mij komst dat had prima tot volgende ochtend kunnen wachten. Het was voor spoed gevallen niet voor dit soort dingen. Hij verdeed zijn tijd met mijn gezanik. Idem met mijn rug waar ik door heen was gegaan en niet meer kon lopen. Had ik ook prima mee kunnen wachten. Wat voor de 1 geen spoed is misschien voor de ander wel. De assistentes bepalen na je telefoontje of je langs kan komen ja of nee.
Lezen is moeilijk.
Liep jij er al meerdere dagen mee?
Nee dan tuurlijk kan jij naar de HAP gaan. Dan is het onbekend en dat willen/ moeten ze gaan uitzoeken.
LinsxDot schreef:Beetje rustig aan he. Is algemeen niet gebaseerd op 1 iemand. Quote toch ook niemand? En als t’s naar hap wilt omdat zij het wel als belemmerend er vaart en niet kan wachten. Wie ben jij om te zeggen is geen spoed? Zo vermoeiend af en toe bokt met de betweters enz. Leef en laat leven blijft moeilijk he
chanicha schreef:Nou als die hand steeds meer pijn gaat doen zou ik niet weten waarom je niet naar de hap kan, helemaal als het in een weekend is oid.
Babootje schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat jk de HAP ook wel eens heb misbruikt. Had een keer een (waarschijnlijk) virus opgelopen met enorm braken.
Ik was op zaterdagavond ziek geworden en had de hele dag gebraakt. Alleen nog maar gal. Was er doodmoe van maar het hield niet op. De dag afgewacht maar op een gegeven moment was ik zo ellendig en uitgeput dat ik (wetende dat het nou niet echt spoed was ) toch de HAP gebeld heb. En ja hoor ik kreeg het advies om maandagmorgen de eigen huisarts maar te bellen als t niet over was. Heb toen gezegd dat als mn hond zo ziek is ik met m naar de dierenarts kan (in het weekend) en dan gewoon metroclopramide krijg ( antibraakmiddel). En ik niet begreep waarom mijn hond dat wel kon krijgen en ik niet. Even overleg met de arts en toen kon mijn man het recept komen halen
gomir schreef:Babootje schreef:Ik moet eerlijk bekennen dat jk de HAP ook wel eens heb misbruikt. Had een keer een (waarschijnlijk) virus opgelopen met enorm braken.
Ik was op zaterdagavond ziek geworden en had de hele dag gebraakt. Alleen nog maar gal. Was er doodmoe van maar het hield niet op. De dag afgewacht maar op een gegeven moment was ik zo ellendig en uitgeput dat ik (wetende dat het nou niet echt spoed was ) toch de HAP gebeld heb. En ja hoor ik kreeg het advies om maandagmorgen de eigen huisarts maar te bellen als t niet over was. Heb toen gezegd dat als mn hond zo ziek is ik met m naar de dierenarts kan (in het weekend) en dan gewoon metroclopramide krijg ( antibraakmiddel). En ik niet begreep waarom mijn hond dat wel kon krijgen en ik niet. Even overleg met de arts en toen kon mijn man het recept komen halen
Maar daar is de HAP ook gewoon voor, dat is geen misbruik.
Ik zie ze ook regelmatig die te lang afwachten en totaal uitgedroogd met lage bloeddrukken en nierfalen in het ziekenhuis komen. Als je dat kan voorkomen met een stripje metoclopramide en een telefoontje naar de HAP lijkt dat me ook uitermate kosteneffectief, buiten dat het een stuk beter was voor jou uiteraard
Een hand die al een maand pijn doet zou ik zelf niet voor bellen in de dienst als er niet ineens toename zwelling, roodheid of warmte zou zijn. Maar zeker met de wachttijden die er bij sommige huisartsen zijn voor een regulier consult snap ik het ergens ook wel dat mensen het wel doen...
Onali schreef:Omdat op 30 dagen die ene dag ook niks meer uitmaakt.
olga schreef:Succes vrijdag topic starter.
#doeslief vind ik hier trouwens wel erg toepasselijk. Echt ongelooflijk hoe topic starter hier afgeschoten wordt.
Ik denk dat voor heel veel mensen de hap een grijs gebied is. En ik weet zeker dat er heel veel mensen voor minder dingen er heen gaan.