Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:03

Wat een leuk topic!!! Ben zelf al een tijdje geïnteresseerd in krachttraining en heb eindelijk een sportschool gevonden waar me dat leuk lijkt om te doen. In de zomer volg ik 5 keer per week groepslessen waar krachttraining ook voorbij komt, maar is ook veel cardio. Wil supergraag aan de bak alleen laat mijn studie dat niet toe (lijkt meer op een fulltime baan met 9 tot 6 aanwezigheidsplicht en dagelijks huiswerk) dus ik denk dat ik nog even een jaartje wacht. 1 Keer per week een lesje volgen omdat er verder geen tijd is schiet niet op natuurlijk :+ Dan zit ik in de vierde en heb je minder aanwezigheidsplicht; dan gaat het makkelijker. Maar cool, ik lees graag mee. :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:17

Hey dames, ik kom ook graag meepraten!

Ik hoef zelf niet mega gespierd te worden, maar zou graag wel wat spier willen zien en wat droger willen worden. Het is voor mij voor een groot deel ook afvallen zodat alles wat zichtbaarder wordt. Ik weeg nu 63,5 kilo bij 1.70m en zou graag terug willen naar de 60 kilo en misschien daarna nog naar de 58, maar dat ligt helemaal aan hoe mijn lichaam zich gaat ontwikkelen. Ik ga 3/4 keer per week naar de sportschool, daar doe ik een half uur kracht en drie kwartier cardio (hardlopen 5 km), daarnaast rijd ik twee keer in de week paard, waar ik een uur moet fietsen en 4/5 kilometer hardloop om paard uit de wei te halen. Nu is er droes op stal, dus het valt dat een paar weken weg, dus ik probeer het te compenseren door meer naar de sportschool te gaan.
Helaas heb ik geen geld voor personal training en zijn er een aantal kracht-onderdelen die ik niet zonder begeleiding wil doen, maar ik denk dat mijn doel ook haalbaar is met wat ik nu in de sportschool doe.

Even voor de beeldvorming, dit ben ik (inmiddels ben ik ietsje slanker):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:19

Ik heb vanaf het begin bijgelezen, maar vanwege vakantie nog niet gereageerd! Ik wil me ook graag melden! Ik ben sinds een tijdje een beetje af en aan bezig met krachttraining. Ik ben nog de juiste balans en het juiste schema aan het ervaren, maar ik merk dat ik steeds beter in de buurt kom voor wat ik precies wil!

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst onder begeleiding van 2 goede vrienden (eentje is 3e op het NK powerliften onder 23 jaar) leren deadliften. Het ging echt super goed en ik ben echt wel trots op dat ik gewoon al 4 sets van 5 reps 70kg kon deadliften. Dat bekoop ik nu wel met gruwelijk veel spierpijn, maar ja, no pain no gain. :+

Ook heb ik net een coschap achter de rug die ver weg van thuis was, maar vanaf volgende week begin ik op een half uurtje van hier, waardoor ik gewoon lekker thuis kan blijven wonen en niet op verschrikkelijke momenten hoef op de staan! Conclusie: We gaan lekker veel sporten!

Ooit wil ik ook leren squatten, dus dat is een van de toekomst plannen. :D Nu gewoon lekker verder met alle losse gewichten. Want ik vind het echt heel leuk en zou graag een stuk sterker en wat droger willen zijn!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:20

Oeh ik ga maar ontstippen denk ik want ik krijg een minderwaardigheidscomplex van die mooie lichamen hier. Prachtig.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:26

Nee joh!! Niet ontstippen het gaat toch om krachttraining iedereen zit op een eigen nivo en komt van een ander beginpunt maar we doen toch dezelfde sport?

Vindt het leuk om al jullie reacties te lezen over het wel en niet houden aan de voedingschema’s, allemaal anders maar toch ook weer hetzelfde. Maar ik merk ook dat het makkelijker wordt als je erin zit en doorgaat, een cheat blijf ik moeilijk vinden.. knop weer terug zetten en weer oppakken als moeilijker als doorgaan.

Leuk al jullie foto’s twijfel om ook een voor en na foto te plaatsen

linoleum

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:28

Ik blijf groot voorstander van de term treatmeal in plaats van cheatmeal. Jezelf belonen klinkt veel beter dan iets doen wat niet mag. En blijven tracken, zolang ik niet meer bijhoudt in MFP, is het einde gelijk zoek.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:29

Needje schreef:
Iris1702 schreef:
@ Needje Benen duurde bij mij ook enige tijd voor die begonnen te verander, ik merk dat ze bij mij oom minder snel ontwikkelen. Laatste tijd gaat het beter.
Ik ben niet bekend met Bret Contreras... kun je er iets meer over vertellen?

In mijn schema's zit veel afwisseling de ene maand 2 leg days en de andere periode 1 legday
Meestal heb ik split schema's en soms een opeens weer een keer een maandje een full body schema.
Ook veel variaties is tempo's om de spier uit te blijven dagen.

Bret Contreras is een trainer uit de USA. Staat bekend als the Glute guy. Hij heeft de hipthrust ontwikkeld.
Hij heeft dus online een trainingsprogramma. Booty by Bret heet het. 3x full body en 2 optionele glute days.
In basis heb je meestal een vorm van de grote lifts. DL, squat, bench, hipthrust en chin up.
Mensen denken vaak dat het te simpel is. Maar Bret denkt echt na. Je kan na de workout altijd nog 10 min extra oefeningen doen als je ergens extra aandacht aan wilt geven.
Ooit zou ik wel personalized willen. Maar 120 dollar per maand kan ik nu even niet missen.
BBB kost 30 dollar per maand. En je kan feedback vragen via de (besloten) FB pagina.
Op insta is het @bretcontreras1

Bedankt voor je uitleg, ik ga er eens wat over lezen :)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 14:33

linoleum schreef:
Ik blijf groot voorstander van de term treatmeal in plaats van cheatmeal. Jezelf belonen klinkt veel beter dan iets doen wat niet mag. En blijven tracken, zolang ik niet meer bijhoudt in MFP, is het einde gelijk zoek.

Klinkt idd vriendelijker, heeft voor mij heel lang geduurd voor ik het überhaupt durfde zonder me er schuldig over te voelen... kan het nu beter los laten en er dan ook echt van genieten.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:07

Merle; haha ja klopt, leuk zo'n specifiek topic voor krachttraining nu :D

Ik heb destijds volgens mij wel eens foto's geplaatst van m'n shape vorig jaar tijdens mijn prep haha, inmiddels ben ik iets van 10kg zwaarder en vind ik mezelf eigenlijk veel mooier zo. Maar wat jij ook al zegt, eigenlijk zijn alle foto's die ik heb in ondergoed dus niet echt boktwaardig :')

Ik heb over 2 weken dus m'n eerste powerlift wedstrijd! Vorige week had ik ineens een +10kg pb op m'n deadlifts dus ik heb er heel veel zin in. Ik vind dit echt een stuk leuker dan bodybuilding. Ik train 5 keer per week, 2x deadlifts + accesoires, 2x squats + accesoires, 2x bench + accesoires. 1x per week heb ik dan dus 2 van de main lifts in 1 sessie, welke dat zijn is per blok verschillend.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:17

Dit is een progressie foto van mij
Afbeelding

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:19

Eulogy schreef:
Merle; haha ja klopt, leuk zo'n specifiek topic voor krachttraining nu :D

Ik heb destijds volgens mij wel eens foto's geplaatst van m'n shape vorig jaar tijdens mijn prep haha, inmiddels ben ik iets van 10kg zwaarder en vind ik mezelf eigenlijk veel mooier zo. Maar wat jij ook al zegt, eigenlijk zijn alle foto's die ik heb in ondergoed dus niet echt boktwaardig :')

Ik heb over 2 weken dus m'n eerste powerlift wedstrijd! Vorige week had ik ineens een +10kg pb op m'n deadlifts dus ik heb er heel veel zin in. Ik vind dit echt een stuk leuker dan bodybuilding. Ik train 5 keer per week, 2x deadlifts + accesoires, 2x squats + accesoires, 2x bench + accesoires. 1x per week heb ik dan dus 2 van de main lifts in 1 sessie, welke dat zijn is per blok verschillend.

Spannend zeg!! Succes met je wedstrijd alvast!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:19

Gaaaaf Iris!!! Hoe vaak train je per week voor dat resultaat? Heb je misschien al eens gezegd hoor maar ga nu even niet alle pagina's teruglezen B-)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:23

Castilja schreef:
Gaaaaf Iris!!! Hoe vaak train je per week voor dat resultaat? Heb je misschien al eens gezegd hoor maar ga nu even niet alle pagina's teruglezen B-)

Tnx :D
Ik train 4x per week. Soms een keer extra maar 4x moet ik gaan van mezelf.
Laatst bijgewerkt door Iris1702 op 05-08-19 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:25

Oh dit lijkt mij ook wel wat! Ik heb tijdje gefitnesst en ik vond het heerlijk. Je deed wat. Maar ik miste uitdaging . Ik was alleen en moest zelf mijn trainingen bedenken. Uiteindelijk mee opgehouden omdat ik na een halfuur al buiten was elke keer...

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:27

Kabayo schreef:
Oh dit lijkt mij ook wel wat! Ik heb tijdje gefitnesst en ik vond het heerlijk. Je deed wat. Maar ik miste uitdaging . Ik was alleen en moest zelf mijn trainingen bedenken. Uiteindelijk mee opgehouden omdat ik na een halfuur al buiten was elke keer...

Daarom ben ik ook altijd heel blij als ik na 4 weken weer nieuwe schema’s krijg. Weer andere oefeningen om te doen, dat houdt het leuk!
En soms een keer samen trainen met de trainer om net ff dat beetje meer eruit te krijgen!!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:28

Leuk! Ik kom me ook melden hier!

Maand of 3 geleden de knop omgezet en op mijn voeding gaan letten en 3x per week naar de sportschool.
Ik haat cardio dus doe echt voornamelijk krachttraining.

Ik ben iig in 3 maand tijd van 75 naar 68kg gegaan en nu verlies is op de goede plekken cm maar kom ook op de goede plekken cm bij.
Lichaam veranderd erg maar gewicht blijft nu hetzelfde.
Ik vind rondingen prachtig dus wil zeker ook niet meer kwijt maar nu echt trainen voor contouren.

Ik had laatst broeken besteld via Aliexpress en die zijn dus exact mijn gymshark broek! Alleen zijn ze maar € 11. Hier dus geen gymshark meer.

Foto's is niet zo mijn ding en ik weet ook niet hoe je dit vanaf een mobiel kan plaatsen?
Weet iemand dat?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:32

Bedankt! :D

Wat goed! Heel knap! Is dat bij een Anytime toevallig?

Filmpjes kun je alleen plaatsen door ze eerst ergens te uploaden zeker? Moeite -O-

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:39

Eulogy schreef:
Bedankt! :D

Wat goed! Heel knap! Is dat bij een Anytime toevallig?

Filmpjes kun je alleen plaatsen door ze eerst ergens te uploaden zeker? Moeite -O-

Nee foto is bij mij thuis gemaakt, train niet bij any- time.

@kelly_taco foto’s kun je van je telefoon uploaden bij de bericht opties kun je ook een foto uploaden.

Filmpje weet ik niet... nooit gedaan...

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:46

Kelly_Taco schreef:
Ik had laatst broeken besteld via Aliexpress en die zijn dus exact mijn gymshark broek! Alleen zijn ze maar € 11. Hier dus geen gymshark meer.

Nu ben ik benieuwd, heb je linkje van de broeken? En hoe vallen de maten?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 15:55

Maar blijven ze dan ook goed? In mijn ervaring gaat bij goedkope leggings de stretch er echt snel uit en worden ze lelijk.

Ik heb trouwens echt van alles, 2 of 3 Gymsharks, 2 van My Protein (aanrader!), Nike, Adidas. De Victoria's Secret knockout tight is by far m'n favoriete legging, maar ook heel duur dus daar heb ik er maar 1 van, helaas :+

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:05

Eulogy schreef:
Maar blijven ze dan ook goed? In mijn ervaring gaat bij goedkope leggings de stretch er echt snel uit en worden ze lelijk.

Ik heb trouwens echt van alles, 2 of 3 Gymsharks, 2 van My Protein (aanrader!), Nike, Adidas. De Victoria's Secret knockout tight is by far m'n favoriete legging, maar ook heel duur dus daar heb ik er maar 1 van, helaas :+

+1 voor de MyProtein! Ik heb de seamless leggings en ze zitten heeeeeerlijk <3 <3 Zelfs de lichtblauwe laat geen zweet zien na een zware legday! Daarnaast heb ik LL dupes van Queenieke die ook echt als boter zitten, helaas wel een cameltoe #) .

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:07

Suzanne F. schreef:
Oeh ik ga maar ontstippen denk ik want ik krijg een minderwaardigheidscomplex van die mooie lichamen hier. Prachtig.

Niet doen! Iedereen zit op zijn eigen tijdslijn in het leven. Ik zit bij een échte heavyweight gym (@foxgymfam) en ik het begin voelde ik me ook nogal geïntimideerd, maar je zult merken dat iedereen voor zijn eigen doelen vecht en iedereen voor je juicht ook al deadlift je nog maar 40kg. (me := )

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:17

Ik ben ook niet dun hoor... weeg 80 kilo. Maar woog eerst 90 dus ben al trots zat.

vanavond aanmelden en eerste keer sporten bij Big Gym... vind dat zo doodeng.

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:23

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook niet dun hoor... weeg 80 kilo. Maar woog eerst 90 dus ben al trots zat.

vanavond aanmelden en eerste keer sporten bij Big Gym... vind dat zo doodeng.

Hebben we allemaal zo ervaren, maar je moet ergens beginnen toch?
Go for it!!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:45

Ik ben 1m77 en weeg momenteel 59,5 kg. Ik kom van 63 kg. Ik voel het ook wel in mijn broeken :+ .
Moet wel zeggen dat ik momenteel ook vakantiewerk doe waarbij ik bijna een hele dag rechtsta/rond loop dus dat dit ook wel invloed zal hebben.
Ben nog maar een maand bezig met echt actief sporten