Hoe lang kan mijn kind zonder mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 20:59

verootjoo schreef:
bigone schreef:
Moeders die plakkerige kleine kinderen hebben zouden er juist goed aan doen om af en toe eens enkele dagen weg te gaan, dan zal je merken dat het plakkerige snel over is want ze doen het vaak prima zonder mama’s rokken.

Zou ze juist lekker laten plakken. Doen ze niet om jou te irriteren maar omdat ze het nodig hebben. Kinderen leren dat je er niet bent als ze je nodig hebben vind ik echt niet kunnen.

Men kan ook alles in het negatieve trekken. Nee je laat je baby/ kind niet huilen want ze hebben geen andere manier van communiceren. Maar zodra onze konden praten hoefde ze echt niet te gaan krijsen om aandacht te krijgen , dan gingen ze bij ons mooi even op de gang met de rustige boodschap erbij dat ze meteen terug konden komen en vertellen wat er aan de hand was. Ik word soms gewoon kriegelig wanneer ik ergens ben op uitnodiging en de kinderen komen elke keer aangehobbeld en krijgen de volledige aandacht, niet even maar continue een gesprek onderbreken. Nodig dan geen mensen uit denk ik dan, toch niets mis mee om kinderen te vertellen dat je wanneer de mensen weg zijn je alle tijd voor ze hebt?En het plakkerige, er zijn soms kinderen die plakken, huilen en er van alles bijhalen wanneer mamsi gaat weg om zich vervolgens om te draaien en gewoon gaan spelen. Je kunt het als ouders ook zelf in stand houden en ik heb vaak genoeg ouders gezien die zelf niet weg konden van bvb de peuterzaal want o mijn kind.

Diddykong

Re: Hoe lang kan mijn kind zonder mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 01:26

https://www.vakbladvroeg.nl/veilige-hec ... 9k8YuViQV0

Gaat niet perse over hoeveel dagen je weg kunt, maar wel interessant artikel over hechting.
Ik denk trouwens dat geplakt aan mama zitten en drama maken bij afscheid ook een beetje bij de leeftijd hoort. Tis een fase die ook weer voorbijgaat. Kindjes leven erg in het hier en nu. Dus als mama nu weg gaat, is dat nu heel erg. Maar 5 minuten later is er heel interessant speelgoed en is mama weer vergeten. Ik vraag me af of een kindje van 2 beseft of mama 1 uur of 5 dagen weg is.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 01:36

Sommige reageren wel een beetje overdreven. Kom op zeg..

Ts, ga die 5 dagen weg, papa is er ( neem ik aan ) 5 dagen is niks! :)

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 02:17

Zou ook gewoon rustig weggaan hoor, heerlijk toch? Even me-time, geniet ervan!

Om haar te helpen te begrijpen kan je misschien wel een 'rooster' maken, dat ze bijvoorbeeld voor t slapen gaan een sticker kan opplakken en kan zien dat de vakjes verminderen, evt rijtje eronder voor de ochtend ook, kan ze samen met papa doen en dan is t zichtbaar dat mama weer bijna thuis komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 03:52

:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-05-23 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-19 17:12

Dank voor alle reacties!
Hoewel ik sowieso niet van plan was om helemaal niet te gaan, wilde ik er wel bewust bij stilstaan of 5 dagen niet te lang zou zijn. Jullie reacties stellen me gerust.

Mijn vriend (en dus ook de vader van ons dochtertje) staat er overigens helemaal achter dat ik ga, dus dat komt goed.

Siami

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:49

Toen mijn oudste 2 was ben ik met de jongste een week in het ziekenhuis verbleven. De band met zn vader is dat ten goede gekomen, waren daarna veel beter op elkaar ingespeeld. De band met mij is niet veranderd dus misschien juist wel goed.