verootjoo schreef:bigone schreef:Moeders die plakkerige kleine kinderen hebben zouden er juist goed aan doen om af en toe eens enkele dagen weg te gaan, dan zal je merken dat het plakkerige snel over is want ze doen het vaak prima zonder mama’s rokken.
Zou ze juist lekker laten plakken. Doen ze niet om jou te irriteren maar omdat ze het nodig hebben. Kinderen leren dat je er niet bent als ze je nodig hebben vind ik echt niet kunnen.
Men kan ook alles in het negatieve trekken. Nee je laat je baby/ kind niet huilen want ze hebben geen andere manier van communiceren. Maar zodra onze konden praten hoefde ze echt niet te gaan krijsen om aandacht te krijgen , dan gingen ze bij ons mooi even op de gang met de rustige boodschap erbij dat ze meteen terug konden komen en vertellen wat er aan de hand was. Ik word soms gewoon kriegelig wanneer ik ergens ben op uitnodiging en de kinderen komen elke keer aangehobbeld en krijgen de volledige aandacht, niet even maar continue een gesprek onderbreken. Nodig dan geen mensen uit denk ik dan, toch niets mis mee om kinderen te vertellen dat je wanneer de mensen weg zijn je alle tijd voor ze hebt?En het plakkerige, er zijn soms kinderen die plakken, huilen en er van alles bijhalen wanneer mamsi gaat weg om zich vervolgens om te draaien en gewoon gaan spelen. Je kunt het als ouders ook zelf in stand houden en ik heb vaak genoeg ouders gezien die zelf niet weg konden van bvb de peuterzaal want o mijn kind.