oorknopje in oorlel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maaikemuis

Re: oorknopje in oorlel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:21

Niets, behalve ze er totaal uithalen.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:21

quera schreef:
Gillbo ik heb mijn bijdrage al eerder dit topic gedaan, dat dit momenteel niet in ts haar straatje past is niet mijn probleem.

Gelukkig is het niet mijn oor

Ja tuurlijk wel. Je reageert toch in dit topic om een oplossing voor ts te schrijven. >;)
De vraag waar dit hele topic mee begon is toch om een oplossing te vinden die wél in ts haar straatje past

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:22

Trui schreef:
als het niet in mijn straatje / mogelijkheden pst is het geen antwoord waar ik om heb gevraagd. Het is dus geen antwoord op mijn vraag. wat het een vrij nutteloze bijdrage maakt. ik vroeg wat ik nu zelf thuis kon doen :)

Je kan wel naar wil niet. Want met de fiets kan je naar een bushalte fietsen, en dan naar een dorp/stad waar een juwelier/piercer zit.
De afstanden zijn niet zo groot in nederland.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:22

Trui schreef:
dan kan ik toch net zo goed t knopje uit mn eerste gaatje erin doen?

Nee het gaat erom dat het staafje van je oorbel te kort is, van een ringetje heb je dit probleem niet en kan het oor dus niet om het knopje vormen

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 17:25

nee ik kan niet. ga jij eff tijdens je ‘werk’ bijna een hele dag weg zijn? ik heb hier ook verplichtingen he :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:26

Trui schreef:
hoe vaak heb ik al gezegd dat ik momentele intern op n boerderij zit en dus niet thuis ben?

Vaak genoeg. Ga vooral niet in je eentje door de polder zwerven. Ik denk niet dat je ouders dat een goed idee zouden vinden. Overleg met hen.

Kom op, dames die het ongetwijfeld goed bedoelen. Het is nu wel duidelijk hoe jullie erover denken.
Hou er nu eens over op. Enige zelfreflectie is nu wel op z'n plaats hier.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:26

Trui schreef:
nee ik kan niet. ga jij eff tijdens je ‘werk’ bijna een hele dag weg zijn? ik heb hier ook verplichtingen he :+

Voor medische dingen zou je zeker weg moeten kunnen, zou wat zijn als ze jou daar houden en jij daardoor nog weken lang of langer zelfs met ellende aan je oor zit :(:)

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:29

Trui schreef:
dan kan ik toch net zo goed t knopje uit mn eerste gaatje erin doen?

Die is waarschijnlijk niet langer, dus schiet je niks mee op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:32

Mijn dochter kan ook alleen goud hebben en de zweerknopjes werkten ook niet echt bij haar. Ik heb toen gouden ringetjes gekocht en sindsdien totaal geen last meer. Dat zou ik dus nu doen. Gouden ringetjes halen en die erin doen. En elke dag ontsmetten.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 20:47

ik heb zaterdag beschikking over mn ribbetjes. zal kijken of het dan zelf lukt

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:53

Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus weet niet of je inmiddels besloten hebt om alsnog een piercing te laten doen. Mijn vader schoot mijn gaatjes vroeger en daar had ik nooit problemen mee, tot ik tot twee keer toe naar de juwelier ging... Ging allebei de keren niet goed en nu na jaren nog af en toe last van de twee verschillende gaatjes (uiteindelijk maar dicht laten groeien, want het ging niet over). Eén van die juweliersgaatjes heb ik opnieuw laten piercen en sindsdien geen last meer. Piercen gaat heel snel en schoon, plus dat je oorlel (of wat je ook laat piercen) over het algemeen sneller geneest. Ik laat alleen nog gaatjes door mijn vader zetten òf piercen, maar ik ga niet meer naar een juwelier.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:47

Ik denk dat het wel duidelijk is dat TS op dit moment niet de mogelijkheid heeft of ziet om naar een piercing shop te gaan, of er nou wel of niet een 'middle of nowhere' is in NL zijn de meningen over verdeeld maar dat lijkt me niet echt iets om hier uit te vechten.

TS, ik zou het gaatje goed schoonhouden 2x daags onder de douche en er verder afblijven, zeker als je ook op een boerderij werkt zou ik er overdag niet aan gaan rommelen ivm infectiegevaar.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:54

Waar zit je TS, als het in de buurt is haal ik je wel en breng je naar de piercer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:01

Ik heb dat ook gehad, meerdere keren. Tot pus aan toe. Het duurde even tot ik snapte dat ik niet tegen goud, zilver en aanverwante materialen kan. Chirurgisch staal lukt wel.

Witgoud is trouwens altijd een legering, dus een mix van goud en een ander metaal. Bijvoorbeeld nikkel. Kan zijn dat je daar niet tegen kunt.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:28

Ik zou absoluut niets gaan wisselen. En al helemaal geen ringetjes erin doen als je de hele dag op een boerderij bezig bent. De ringetjes gaan draaien in je gaatjes en brengen daardoor allerlei bacteriën mee in de open wond. := Gewoon afblijven (maar dan ook echt afblijven! Draaien is echt een fabeltje en maakt het alleen maar erger), schoonhouden met zoutoplossing en naar een piercer gaan wanneer je daar wel tijd voor of zin in hebt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 22:39

safina schreef:
Ik heb dat ook gehad, meerdere keren. Tot pus aan toe. Het duurde even tot ik snapte dat ik niet tegen goud, zilver en aanverwante materialen kan. Chirurgisch staal lukt wel.

Witgoud is trouwens altijd een legering, dus een mix van goud en een ander metaal. Bijvoorbeeld nikkel. Kan zijn dat je daar niet tegen kunt.

witgoud gaat goed in mijn eerste gaatje ook :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:42

Heb alleen de reacties van TS gelezen en ik kon daar eigenlijk niet uithalen of dat je wel gebeld hebt naar de betreffende plek waar je ze hebt laten schieten?

Heb je nooit last van het andere oorbel? Mijn oor gaat er ook zo uitzien na een paar uur als ik iets in heb waar ik niet tegen kan. En hoe raar ook mijn ene oor kan het beter hebben dan de andere. En soms kan het ene gaatje meer hebben als het andere.
Dus het kan heel goed zijn dat het materiaal niet geschikt is.

Zaterdag duurt nog best lang dus ik zou wel even bellen voor hun advies.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 22:43

nee van het eerste gaatje geen last gehad sinds er witgoud in zif

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:51

Trui schreef:
nee van het eerste gaatje geen last gehad sinds er witgoud in zif

Maar je weet niet of de legering van deze nieuwe dezelfde is als die van je oude witgouden oorbel, toch? Wie weet heeft deze een legering met nickel en de andere met palladium, om maar wat te noemen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 22:59

komen wel van dezelfde juwelier... maar hebt id denk ik echt heen allergische reactie. het enige is dus dat m’n oorlel opgezet is. het is niet rood, is niet eens warm, klopt niet.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:10

Gewoon spoelen of sprayen met zout oplossing, heb zelf meerder piercing en ook mijn oor zit vol met oorbellen, maar nee nog nooit gehad

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:17

Wat je eventueel zou kunnen doen is een ringetje bestellen bij bijvoorbeeld alloverpiercings.nl en die daar laten bezorgen, die dan zelf wisselen.
Neem dan een beetje een grote maat ivm de zwelling zodat je oor ruimte heeft.
Verder koelen dat helpt tegen het zwellen. En als je op een boerderij werkt ook goed ontsmetten.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:32

TS: ik zou het zoveel mogelijk met rust laten en 2x daags spoelen met een zoutoplossing en dit daarna weer goed met schoonwater afspoelen.
Zelf heb in dit af en toe naar 10 jaar nog. Niet echt ontstoken maar wel dat de oorlel verdikt is. Bij mij is het ook altijd linker oor en het tweede gaatje dat dan voor irritatie zorgt.
Omdat je aangeeft dat het niet rood en pijnlijk is, raad ik het bovenstaande aan. Gewoon even de juiste verzorging (dus goed reinigen en verder met rust laten) geven en dan moet het met 1 á 2 dagen al een stuk beter zijn.
Mocht het nu echt dik, rood én pijnlijk gaan worden, is medisch advies inwinnen wel belangrijk.
Ik hoop voor je dat het gauw over is!

Eerlijk gezegd vind ik dat er nog al paniekerig wordt gereageerd in dit topic. Een mensenlichaam heeft soms gewoon even wat tijd nodig om aan iets te wennen of op te lossen. Het is niet erg rood, niet warm en het klopt niet. Ik neem aan dat velen niet gelijk naar een huisarts gaan wanneer ze een flinke schaafwond hebben en een bult..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 23:56

Ts hoeft ook niet naar de ha maar het is gewoon van belang dat er een langere oorbel in gaat want zo gaat het alleen maar erger worden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:01

Men neme sterilon, haalt de oorbellen er uit, ontsmet ze en steekt ze terug, maar nu de grote in het geïrriteerde (echt ontstoken kun je nog niet zeggen, dan wordt het echt rood en dik en pijnpijk) gat. Dit kun je prima zelf doen. En dan ontsmet je nog 1-2 keer en blijft er verder af.

Overigens heb ik 34 jaar geleden gewoon oorbellen laten schieten, 1 voor 1, en ik was toen 6. En je moest toen juist wel ontsmetten en draaien. Dus ook al zijn de inzichten misschien veranderd, het is niet dat het oude meteen volledig fout is. Schieten wordt nog steeds veel gedaan hoor.