Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quellian schreef:MarcoBorsato schreef:Dat doe ik hoor. Ik was niet degene die het had over 'we moeten'. En jij ook niet dus ik begrijp niet waarom je je aangesproken voelt
Als je mijn naam noemt, dan heb ik het gevoel dat je het tegen mij hebt, gek he?
O, dit is niet tegen jou hoor, jouw naam staat gewoon toevallig in deze quote, dus voel je vooral niet aangesproken
quera schreef:En de keuze die je zelf maakt prima, maar begin niet over moeten. Maar dat deed jij niet, al zei je dat je het er precies mee eens was....
Britta31 schreef:Ik ben geen donor.Waar ik moeite mee heb is dat ik niet kan aangeven waar mijn organen naar toe gaan.Ik bedoel dan dat ik niet wil dat mijn longen en lever naar een kettingroker of aloholist gaan de haar/zijn organen bewust heeft verpest.Ik wil dat die gaan naar iemand die het ook echt verdient door een ziekte.
MarcoBorsato schreef:Nou, zo ver wil ik niet gaan. Maar toen die wet(swijziging) actueel was wel wat research gedaan.Dat zal dan per ziekenhuis verschillen.
Het is nu wachten op de eerste internetheld die zegt dat hersendood niet bestaat.
Britta31 schreef:Ik ben geen donor.Waar ik moeite mee heb is dat ik niet kan aangeven waar mijn organen naar toe gaan.Ik bedoel dan dat ik niet wil dat mijn longen en lever naar een kettingroker of aloholist gaan de haar/zijn organen bewust heeft verpest.Ik wil dat die gaan naar iemand die het ook echt verdient door een ziekte.
quera schreef:Britta31 schreef:Ik ben geen donor.Waar ik moeite mee heb is dat ik niet kan aangeven waar mijn organen naar toe gaan.Ik bedoel dan dat ik niet wil dat mijn longen en lever naar een kettingroker of aloholist gaan de haar/zijn organen bewust heeft verpest.Ik wil dat die gaan naar iemand die het ook echt verdient door een ziekte.
Er zijn wel regels om een orgaan te mogen ontvangen dacht ik.
Resistance schreef:Volgens mij niet (maar weet het niet zeker). Ze kijken naar de beste match omdat organen schaars zijn, en ze zo weinig mogelijk risico willen nemen dat het wordt afgestoten. Dus als dat orgaan beter bij die alcoholist dan die vader van 3 kinderen past, dan is dat jammer voor die vader van 3 kinderen.
Britta31 schreef:Inderdaad een alcoholist is natuurlijk anders dan een kettingroker.Een kettingroker gaat toch niet roken omdat zijn/haar jeugd verpest is.
elnienjo schreef:Resistance schreef:Volgens mij niet (maar weet het niet zeker). Ze kijken naar de beste match omdat organen schaars zijn, en ze zo weinig mogelijk risico willen nemen dat het wordt afgestoten. Dus als dat orgaan beter bij die alcoholist dan die vader van 3 kinderen past, dan is dat jammer voor die vader van 3 kinderen.
Volgens mij moet iemand minimaal een half jaar clean zijn. Maar goed, als de schrik er goed in zit dan kunnen ze dat wellicht wel een half jaar uitzitten, maar bij een verslaving zou ik ook denken dat de verslaving ook daarna weer op kan spelen.
En in de praktijk zullen we allemaal onze ouders van 70+ een nieuw orgaan gunnen, maar objectief gezien heeft een verder gezonde veertiger er natuurlijk meer aan.
quera schreef:Net moesten we volgens jou nog accepteren dat het leven niet maakbaar is en sommige niet oud worden.....
Britta31 schreef:In mij omgeving is een vrouw die echt als een schoorsteen rookte en nu dus rondloopt met een zuurstoffles en een jonge man met een chronische longziekte.Mijn longen moeten dan naar hem gaan als het kan natuurlijk.Niet naar de mvr die daar zelf voor gekozen heeft.Maar ik mag die mening toch hebben.Ik heb zelf nooit gerookt en dan gaan ze naar een roker toe.