Body Hair Everywhere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vanLotje

Re: Body Hair Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:36

Ik houd van haar. Zowel bij mannen als bij vrouwen. Borsthaar, schaamhaar, okselhaar, yay!! Alleen mijn benen heb ik graag glad

Een kaal geslacht link ik aan prepubescenten, ik voel me er absoluut niet prettig bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:21

Op de foto ziet het haar er nog netjes schoon en vooral droog uit.. Maar als je zweet ziet het er toch gewoon echt goor uit? Krijg je zo'n plakbos onder je oksel :+

Nee sorry, ik houd niet van haar, ik scheer het ook niet voor anderen, maar voor mezelf.. Omdat ik dat mooier en frisser vind. Wat een ander daarvan vind, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk. Idem als iemand ervoor kiest de boel te laten groeien, moeten ze zelf weten ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 15:35

Als ik zweet zie ik er überhaupt goor uit, of ik nou wel of geen okselhaar heb. Ik merk dat je met okselhaar zelfs minder snel zweetplekken krijgt in shirts, en dat ziet er dan weer minder goor uit.

En is het eigenlijk niet al raar dat zweet gezien wordt als goor? Bedoel, met temperaturen van boven de 30 graden zweet ik al als ik alleen maar stil zit, ik kan me niet voorstellen dat er dan iemand is die totaal niet zweet.

De laatste tijd ben ik het steeds interessanter gaan vinden en stel ik me vaker de vraag: waarom scheer ik me eigenlijk? Is dat omdat het de norm is, dat niet scheren afwijkt van de norm, ik heb meegekregen dat het erbij hoort? Wat wil ik zelf en wat vind ik zelf mooi?

Mijn beenhaar liet ik sowieso al staan in de winter, maar okselhaar scheerde ik 'braaf'. In december ben ik daarmee gestopt, omdat ik ook nieuwsgierig was naar hoe het er überhaupt uit zou zien. In april had ik een feestje en durfde ik niet met okselhaar het feestje in te gaan en besloot ik het weer af te scheren. En toen vond ik mijn oksels opeens heel kaal en vond ik het zelfs zonde. :+
Ook merkte ik dat ik geschoren sneller stink dan met.
Heb nu dus besloten om het te laten staan en tot nu toe voelt dat goed, en imo is dat waar het om draait. Bedenken wat je zelf wil, als je er goed over nadenkt en door alle aangeleerde ideeën heenkijkt.

Nou denk ik heel eerlijk wel dat ik het moeilijker zou vinden als ik meer of donkerder okselhaar zou hebben, ik ben op die plek gezegend met een klein bescheiden bosje, wat het imo makkelijker maakt.

Mijn beenhaar epileer ik dan weer wel, maar niet meer zo vaak en nauwkeurig als eerder. Vroeger zag ik ieder haartje en stoppeltje en moest dat weg :') Dat wil ik los laten.

Ik vind het goed van je TS dat je hier op 17jarige leeftijd al over nadenkt, ik hoop voor je dat je kan doen wat je zelf mooi vind en zelf wil en je je daar vrij in voelt zonder bang te zijn voor meningen van anderen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:00

In het kader van 'laat maar waaien' en 'fiets de maatschappij' tekent zich bij mij vaak een beeld af. Mannen met ongetrimde baarden, geitenwollen sokken, corduroy broeken en gele tanden. Vrouwen met sluik haar en zonder make up. Beide lopen met gekromde schouders en zien er jaren ouder uit dan ze zijn.

Doe ik dan alles onder maatschappelijke druk?
Ik scheer me, plak graag eens een maskertje op, scrub voor het scheren graag, smeer me lekker in met bodylotion. Doe veel aangezichtsverzorging. Kies mijn lingerie zorgvuldig uit, net als de rest van mijn kleding en schoenen. Doe minimaal mascara en oogpotlood op.
Ik zie het niet als maatschappelijke druk, het geeft me gewoon een goed gevoel om voor mezelf te zorgen. En ik vind het bovendien ook aantrekkelijk als andere mensen dat ook doen.

Whale schreef:
Misschien dan gewoon geen relatie nemen met iemand die een baard heeft? Wat als die persoon een baard bij zichzelf leuk vindt staan, dan zou hij die maar af moeten scheren omdat jij dat wilt.

Mijn vader heeft 13 jaar geleden zijn snor af geschoren onder druk van twee dochters }:)
Inmiddels zijn ze bijna 31 jaar getrouwd. Oh en m'n vader heeft nog steeds geen snor weer, hij kwam er zelf achter dat hij er meteen jaren jonger en 300 keer hipper uit zag.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:08

Janine1990 schreef:
In het kader van 'laat maar waaien' en 'fiets de maatschappij' tekent zich bij mij vaak een beeld af. Mannen met ongetrimde baarden, geitenwollen sokken, corduroy broeken en gele tanden. Vrouwen met sluik haar en zonder make up. Beide lopen met gekromde schouders en zien er jaren ouder uit dan ze zijn.

Wat jammer dat jouw brein zo in vooroordelen denkt. Heb je daar zelf geen problemen mee?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:10

Niet scheren/waxen/plukken is synoniem met niet voor jezelf zorgen? Dat is een forse aanname die niet echt gefundeerd is.

Dat is net zoiets als isis pleegt aanslagen, alle moslims zijn slecht

Op opsporing verzocht zie je heel veel allochtonen, alle allochtonen zijn crimineel

Mannen krijgen de meeste snelheidsbekeuringen, alle mannen rijden gevaarlijk hard

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:11

Grappig ook, want ik denk juist meer in de hippiehoek bij dat soort dingen. :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:14

Een koe is een dier, een koe zegt boe. Alle dieren zeggen boe?

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:14

Maar als jullie scheren hoe lang blijf het dan weg?

Als ik ochtends scheer dan heb ik na een paar uur stoppels. Ik ga niet twee keer per dag scheren dus dan houdt het snel op met altijd glad zijn

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:16

Amber_anne schreef:

Als ik ochtends scheer dan heb ik na een paar uur stoppels. Ik ga niet twee keer per dag scheren dus dan houdt het snel op met altijd glad zijn

Zo erg is het bij mij ook niet.
Maar als ik hier lees dat mensen sommige delen nooit niet hoeven te scheren denk ik, f*cking jaloers! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:17

Air schreef:
Janine1990 schreef:

Wat jammer dat jouw brein zo in vooroordelen denkt. Heb je daar zelf geen problemen mee?

Ik heb er mee leren leven :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:18

Daarom epileer ik mijn benen het liefst dat gevoel van stoppeltjes is echt niet fijn. 1 dag glad gaat nog maar de volgende dag voel ik ze echt.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:21

Janine1990 schreef:

Wat een vooroordelen! Is make-up nodig dan? Ik heb het nog nooit in m'n leven gedragen, en zie er zeker niet krom en jaren ouder ogend uit. Ik ken overigens heel veel meiden die nooit make-up dragen, dat is niet raar. Dat betekent niet dat je niet verzorgd bent.
Bij mij tekenen bepaalde groepen ook heel wat af, maar laat ik daar maar niks over zeggen :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:21

Amber_anne schreef:

Kleine tip; goede scrub en een pincet ;)
Goede scrub verwijdert dode huidcellen waardoor je de haren verder kan verwijderen.

En voor plekken waar je haar altijd weg wilt hebben (rondom onderbroek bijvoorbeeld) kan je gewoon epileren intussen.

Ik heb wel het geluk om voornamelijk zachte haren te hebben op mijn benen dus die voel ik niet echt.

Mijn kin daarentegen... Daar groeien af en toe heksenharen op, wat een stoppels zijn dat zeg :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:24

Lynnepinny schreef:
Janine1990 schreef:

Wat een vooroordelen! Is make-up nodig dan? Ik heb het nog nooit in m'n leven gedragen, en zie er zeker niet krom en jaren ouder ogend uit. Ik ken overigens heel veel meiden die nooit make-up dragen, dat is niet raar. Dat betekent niet dat je niet verzorgd bent.
Bij mij tekenen bepaalde groepen ook heel wat af, maar laat ik daar maar niks over zeggen :=

Ik heb wel make up nodig ja :j

Zeg het gerust, als je het bericht niet in de context wilt zetten. Ik kan het hebben...
Denk dat je prima in mijn berichten kan vinden of het overeen komt :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:25

Haren altijd weg met epileren? Waar kan ik tekenen?

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:27

Sommige mensen reageren in mijn ogen wel hard. Kotsen? Walgen? Vind ik hele harde uitspraken
Denk even na hoe het over kan komen. Haar is maar haar. Zó zijn we geschapen. Het zit er niet voor niks.

Zelf scheer ik me wel, maar meer voor de maatschappij en de druk van buiten af. Ook mee opgegroeit. Respect voor mensen die daar lak aan hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:27

SusanH schreef:
Haren altijd weg met epileren? Waar kan ik tekenen?

Ze blijven langer weg :') Dus minder stoppels omdat haar in fasen groeit en je met wortel en al verwijdert...

Mijn ervaring is echter dat het ook blijvend dunner behaard raakt per cm2...

Nooit je wenkbrauwen te ver weg epileren :')
Ik zat in de tweede

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:29

Ik heb medelijden met je janine! Gelukkig lijk je het niet heel erg te vinden om make up nodig te hebben :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:31

Sintara schreef:
Ik heb medelijden met je janine! Gelukkig lijk je het niet heel erg te vinden om make up nodig te hebben :P

Hoeft niet hoor... ik voel me niet zielig om wie ik ben. Gelukkig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:33

Nou die ervaring heb ik niet met epileren. Ik heb gewoon snelgroeiend en hardnekkig haar :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:35

Make up nope (allergisch voor en geen type ervoor), haar (yup deels noodgedwongen deels domweg teveel om weg te halen. En scheren zou om de dag omdat het ook nog razendsnel groeit en zwart en stug is. Epileren of harsen of ontharingscreme is gegarandeerd ontstekingen. Ja een dermatoloog heeft er al eens naar gekeken. O wat een feest de combinatie van hormonen, aanleg en medicatie *\%/* ), krom (yup ietsje helaas aangeboren). Geitenwollen sokken yup maar alleen in de winter :+ ) Maar ik wordt juist 10 jaar jonger geschat dan ik ben *\o/* . En ik douche me gewoon en heb schone kleren. Sterker nog ik moet me vaak meerdere keren per dag omkleden :P ivm extreem zweten. -O-

O jeee ik ben een ranzige slons, _O- poep aan overigens :))

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:48

:D

Leven en laten leven. Zo moeilijk is het toch niet?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:55

Wat ik zo jammer vind aan die enorme maatschappelijke druk, is dat mensen wel de keuze maken om er niet aan mee te doen, maar er niet openlijk voor durven uitkomen. Met als gevolg dat de norm niet veranderd, want je ziet uiteindelijk toch (bijna) niets anders.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 16:57

Ik ben veel met mijn uiterlijke verzorging bezig, omdat ik dat leuk vind en ik vind het belangrijk dat ik er verzorgd uit zie. Scheren hoort voor mij daar ook bij. Ik vind het mooi om met gladde benen en een kale bikinilijn de zomer in te gaan. Maar ik scheer niet iedere dag en in de winter laat ik het gerust een paar dagen staan.
Hoe anderen eruit zien, of eruit willen zien vind ik niet zo belangrijk. Als je jezelf maar goed verzorgd. Op het moment dat je echt gaat ruiken of je loopt rond met super vettig haar dan kan ik me voorstellen dat mensen minder graag bij je in de buurt komen.