Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lau schreef:ikkedus schreef:Woooooowww, dat gaat ff hard!Ik verwachtte serieus max 3 reacties.
Ff opheldering: ik juich de baan absoluut toe. Kind krijgt tot nu toe alles cadeau nml.
Partner en ik ( geen nieuwe vlam nee) wonen ongeveer 1,5 uur uit elkaar.
Een avondbaantje zou sowieso geen enkel probleem geven, maar moeder wil dochter niet alleen thuis laten. Max 3 uur is de norm en daar moet ik het mee doen.
Een werkende stiefdochter houdt in haar optiek dus in dat ze verwacht dat ik ieder weekend naar hun toe ga en dat zij niet meer naar mij komen.
Mijn oplossing zou zijn: nachtje alleen thuis, werken en dan met de trein naar mij. Of moeder komt zaterdagochtend, dochter in de avond met trein.
Maar dochter alleen met de trein wordt ook niet als optie gezien.
Ik probeer duidelijk te krijgen of mijn oplossing echt zo veelgevraagd is, of dat ik best iets normaals vraag.
Ze is 16 geen 10![]()
Ik vind dit wel heftig hoor zou voor mij als kind heel verstikkend zijn geweest.
CalipsoLover schreef:Lau schreef:
Ze is 16 geen 10![]()
Ik vind dit wel heftig hoor zou voor mij als kind heel verstikkend zijn geweest.
Ik ben intussen 20 en mocht ook geen nacht alleen blijven van mijn moeder. Hoewel ik dat toen helemaal zag zitten, en het absurd vond dat mijn moeder dit niet wou. Want ik was toch al 16? Ja ik wil dus eigenlijk niet weten wat ik allemaal zou hebben uitgestoken. Op die leeftijd denk je enkel aan jezelf, hoewel ik een heel wijze ben en altijd al geweest (als je dat over jezelf mag zeggen tenminste) geef ik mijn moeder gelijk dat ze mij geen nacht alleen liet op die leeftijd, of ik moest naar mijn vader of mijn broer bleef hier een nachtje gezelschap houden.
CalipsoLover schreef:Elk kind is anders. Moeder zal heus haar redenen hebben om dochter niet alleen te laten s’nachts. En daar moeten buitenstaanders denk ik ook niets over zeggen, haar kind dus haar opvoeding en haar beslissingen. Mijn moeder liet me ook niet alleen en ik zou mijn kind ook niet alleen laten.
Lau schreef:CalipsoLover schreef:Elk kind is anders. Moeder zal heus haar redenen hebben om dochter niet alleen te laten s’nachts. En daar moeten buitenstaanders denk ik ook niets over zeggen, haar kind dus haar opvoeding en haar beslissingen. Mijn moeder liet me ook niet alleen en ik zou mijn kind ook niet alleen laten.
Ik denk dat het best goed is voor je persoonlijke ontwikkeling. Je leert dan voor jezelf zorgen, sommige gaan ook op 18 al uit huis. Dan is het best handig als je dat stukje zelfstandigheid beheerst. En als er dan ook nog vrienden en familie op steenworp afstand wonen. Daar kan ze dan naartoe of kunnen poolshoogte komen nemen.
Sjong schreef:Voor de meeste kinderen geldt dit zo, maar die kinderen strijden zelf dan ook voor hun vrijheid. Als dit meisje/ moeder aangeeft dat het niet kan zal daar ook wel een reden voor zijn.
Mijn zoon is 13 en die blijft echt wel alleen thuis, maar als ik niet binnen en half uur thuis kan zijn dan zorg ik wel dat iemand op oproepbasis is die dat wel kan.
Hij heeft laatst toen ik op mijn werk was een mijn bij mijn dochter bij de pony een groep Ierse travellers aan de deur gehad die heel vervelend deden. En dan zijn ze toch nog wel klein hoor. Ook met 16.
daphne_xxx schreef:Sjong schreef:Voor de meeste kinderen geldt dit zo, maar die kinderen strijden zelf dan ook voor hun vrijheid. Als dit meisje/ moeder aangeeft dat het niet kan zal daar ook wel een reden voor zijn.
Mijn zoon is 13 en die blijft echt wel alleen thuis, maar als ik niet binnen en half uur thuis kan zijn dan zorg ik wel dat iemand op oproepbasis is die dat wel kan.
Hij heeft laatst toen ik op mijn werk was een mijn bij mijn dochter bij de pony een groep Ierse travellers aan de deur gehad die heel vervelend deden. En dan zijn ze toch nog wel klein hoor. Ook met 16.
Daarom heeft mijn moeder gezegd NOOIT de deur open doen voor iemand als je alleen thuis bent. Tenzij ik zeg dat er iemand komt om wat op te halen of af te geven e.d. Maar dan kijk je eerst door het raam.
Ik pastte op mijn 16e al op mijn 3 broertjes en zusje. Ging toen zelf naar België om een week op vakantie te gaan. Ik ben er niet slechter, juist zelfstandiger van geworden. Anders kon ik op mijn 19e nooit zelfstandig voor een jaar naar Amerika.
daphne_xxx schreef:Sjong schreef:Voor de meeste kinderen geldt dit zo, maar die kinderen strijden zelf dan ook voor hun vrijheid. Als dit meisje/ moeder aangeeft dat het niet kan zal daar ook wel een reden voor zijn.
Daarom heeft mijn moeder gezegd NOOIT de deur open doen voor iemand als je alleen thuis bent. Tenzij ik zeg dat er iemand komt om wat op te halen of af te geven e.d. Maar dan kijk je eerst door het raam.
Ik pastte op mijn 16e al op mijn 3 broertjes en zusje. Ging toen zelf naar België om een week op vakantie te gaan. Ik ben er niet slechter, juist zelfstandiger van geworden. Anders kon ik op mijn 19e nooit zelfstandig voor een jaar naar Amerika.
Tieneke schreef:Jij past je al 12 jaar aan, je bent in dat patroon beland.
ikkedus schreef:Woooooowww, dat gaat ff hard!Ik verwachtte serieus max 3 reacties.
Ff opheldering: ik juich de baan absoluut toe. Kind krijgt tot nu toe alles cadeau nml.
Partner en ik ( geen nieuwe vlam nee) wonen ongeveer 1,5 uur uit elkaar.
Een avondbaantje zou sowieso geen enkel probleem geven. Maar dochter zit dan in examenjaar en das misschien niet zo handig.
De weekend baan blijft dan nog over, maar moeder wil dochter niet alleen thuis laten. Max 3 uur is de norm en daar moet ik het mee doen.
Een werkende stiefdochter houdt in haar optiek dus in dat ze verwacht dat ik ieder weekend naar hun toe ga en dat zij niet meer naar mij komen.
Mijn oplossing zou zijn: nachtje alleen thuis, werken en dan met de trein naar mij. Of moeder komt zaterdagochtend, dochter in de avond met trein.
Maar dochter alleen met de trein wordt ook niet als optie gezien.
Ik probeer duidelijk te krijgen of mijn oplossing echt zo veelgevraagd is, of dat ik best iets normaals vraag.