Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 19:56

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:00

paddraigh schreef:
Iemand toevalig/ervaring bekend met de fsme vaccinatie mbt tot besmette teken?

Niemand?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:04

Nikass schreef:
kiwiwitje schreef:
Voor vaccineren. Maar wel “met mate” mijn honden en pups worden getitert om het juiste ent moment te bepalen en niet onnodig teveel te enten. Iets behalve weil en kennelhoest. Die ent ik niet en zijn niet te titeren.

De babyentingen bij mensen zijn niet te titeren zover ik weet maar zou ik wel geven.

Overigens word een vorm van titeren wel gedaan bij mensen met de hepatitis entingen. Mijn moeder is daardoor meerdere keren gevaccineerd omdat haar hepatitis entingen niet aansloegen.

Even uit interesse: ik dacht dat Weil juist een belangrijke inenting was?

Daar zijn de meningen over verdeeld. Wij enten t niet omdat wij niet op plekken komen waar t echt voorkomt. En gezien je veel minder soorten ent dan er zijn en de honden als je optijd bent het gewoon prima overleven begin ik er niet aan of de omgeving waar we zitten/komen moet veranderen.
Daarnaast werkt de enting niet gegarandeerd 12 mnd dus als je in de winter ent, ben je in t hoogseizoen, wanneer t risico t grootst is, onbeschermd

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:09

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:11

paddraigh schreef:
paddraigh schreef:

Niemand?

Hier in Nederland is er weinig over bekend, volgens mij enten ze in Oostenrijk wel maar misschien dat sizzle dat weet. Een jaar of acht geleden zag ik zoiets toen ik daar was.

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:16

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:28

Karma schreef:
verootjoo schreef:
Waar geen hygiëne en voedsel is zijn ook vaak geen vaccinaties, dus ja.
Hier in NL hebben we wel hygiene en goed voedsel, maar ook mazelenepidemieen. Frankrijk, Italië. Zou ik niet onder de onontwikkelde landen willen scharen.
Verstand hebben we er hier ook van, maar bij een virus kun je weinig anders dan uitzieken (al dan niet in het zkh) en hopen dat je er ongeschonden uit komt. Bacterien zijn te behandelen, virussen niet.

En de rest; aan gedachten en ‘ik denk’ heb je weinig. Het wordt onderzocht, bewezen en aangetoond. Dan kun je denken wat je wilt, maar je gedachten kloppen dan gewoon niet, helaas.
Vaccinaties ondermijnen het immuunsysteem niet, het maakt het sterker.

_O- waar dan? Wat noem jij epidemieën qua aantallen? Ken jij mensen met de mazelen?

Vroeger was de mazelen een onschuldige kinderziekte. Let wel; kinderziekte, geen babyziekte.

Sommige mensen kunnen ze echt álles wijsmaken.

Trouwens in mijn familie (grote familie) waarvan de meerderheid niet gevaccineerd werd in die tijd of zeer beperkt (ook familielid verloren door een pokkenvaccin) heeft niemand mazelen gehad en ze kenden ook niemand met mazelen, op school of omgeving.
Opmerkelijk te noemen...

>;) leef jij in een grot ofzo, of volg je geen nieuws?

Vroeger was de mazelen overigens geen onschuldige kinderziekte. Er zijn gezinnen die een kind of 2 moesten missen aan de gevolgen van ‘onschuldige’ kinderziektes waar we nu tegen vaccineren.
Maar die ziektes doormaken is natuurlijk wel lekker nostalgisch :z

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 20:36

paddraigh schreef:
paddraigh schreef:

Niemand?

Mijn schoonouders wonen in oostenrijk en hebben daar vorig jaar deze enting gehad. Vraag me niet precies hoe en of het werkt, want dat weet ik niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:23

Magrathea schreef:
Karma schreef:
Helaas gaat die vlieger dus niet op, vaccineren maakt niet automatisch beschermd.
En er zijn echt genoeg mensen die volledig gevaccineerd zijn en zo’n beetje alle kinderziektes gehad hebben.

Jij kende toch niemand die de mazelen had gehad? :o?
Ben benieuwd naar je cijfers. En dan graag naast de cijfers van een vergelijkbare groep die niet (volledig) gevaccineerd is. Dan ben ik benieuwd of er inderdaad geen enkel verschil is.

Nu trek je het uit zijn verband! Ik ken niemand persoonlijk uit mijn omgeving die mazelen heeft gehad, of dat zij kinderen op school hadden met mazelen. Wel weet ik niet beter dan dat mazelen een kinderziekte was. Mijn tante van toen al 7 of 8 kinderen binnen het gezin heeft als baby kinkhoest gehad, als enige en mijn familie kent wel gevallen van vroeger van de bof.
In moderne tijd, zeker die van fora lees of hoor ik vaker mensen die volledig gevaccineerd zijn en toch alle kinderziektes of eentje gehad hebben.

Anoniem

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:28

Mijn volledig gevaccineerde neefje kreeg ondanks de BMR wel flink de mazelen. Flink, dus niet mild.
Hij heeft er niets aan over gehouden. Net als alle niet gevaccineerde kinderen in ons dorp in 2013, niemand met complicaties.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 21:36

rien10 schreef:
Maxima_S schreef:
Even een ander geluid anders wordt het wel heel eenzijdig ;-)

Wij hebben ons besluit zeer weloverzogen gemaakt en blijkbaar wordt dat, hier op bokt, compleet afgebrand op basis van wat iedereen ziet als ‘zogenaamd’ wetenschappelijk bewijs...dat is ok hoor maar ik schrijf dit dus niet om een discussie te starten, enkel om ookeen ander geluid te laten horen.

Wij vaccineren niet...helemaal niet. Zo doe ik meer niet wat gangbaar is en zijn wij vooral blij nog de mogelijkheidte hebben hier vooral zelf over te kunnen beslissen.

Er is nooit een ‘double blind’ onderzoek voor een enkel vaccin geweest (met placebo controle groep) omdat het testen op babies niet ethisch zou zijn? Maar het dan massaal in babies inspuiten lijkt dat wel te zijn? Heel vreemd....dus er kan met geen enkel bewijs gezegd worden dat vaccins veilig zijn...punt.

Ik ken iemand die polio heeft gehad.
Hij was niet ingeënt en vervloekt zijn ouders. Heb jij wel eens met iemand gesproken die dank zij het “verstandige” gedrag van zijn ouders gehandicapt is geworden?
Zou je eens moeten doen. Ga je een stuk verstandiger van redeneren.

Ik ken ook iemand die polio kreeg... Loopt levenslang moeizaam wankelend rond. Iemand anders had levenslang 1 vreselijk dun been (spieren werkten nauwelijks doordat de aansturing door polio beschadigd was) gelukkig viel het bij die persoon als hij liep niet op, tenminste, zolang hij geen korte broek aanhad. Deze mensen waren nog geluksvogels, vergeleken met al die anderen die levenslang aan apparaten vastzaten ivm verlamde ademhalingsspieren, of al die overleden kinderen waar je anti-vaccinatie roeptoeters nooit over hoort.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 22:03

Ik kreeg als kind mazelen, en heb daar niets aan overgehouden, maar ken een pechvogel die er wel wat aan overhield (hersenschade, daardoor balansproblemen). Mensen hingen het niet aan de grote klok als het misging, en er was nog geen claim cultuur zoals tegenwoordig, waardoor je zelden iets te weten kwam over al die gevallen waarbij de mazelen een minder leuke afloop had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 00:17

Zo wordt nu vaccinatieschade afgeschoven, ontkent en belachelijk gemaakt.
Heel vervelend voor degenen die dat treft.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 06:04

Anoniem schreef:

Die schade, als die al door de inentingen komt, weegt meestal niet op tegen de ellende die je krijgt door de ziekte zelf. En meestal zijn de risico-groepen bekekend, zoals bij de pokken-enting vroeger, die risico's gaf, maar de gruwelijkheden van de ziekte zelf, maakte dat niemand klaagde, maar mensen met huidafwijkingen werden uit voorzorg niet ingeënt. Er bleef genoeg groeps-immuniteit over om deze horror ziekte uit te roeien.

De kans dat je kind een ongeluk krijgt als het naar school gaat is veel groter, dan dat het iets krijgt door inenten, kinderen dus maar niet meer naar school laten gaan? Want oe, stel dat...

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:10

Zoolgangster schreef:
Anoniem schreef:

Die schade, als die al door de inentingen komt, weegt meestal niet op tegen de ellende die je krijgt door de ziekte zelf. En meestal zijn de risico-groepen bekekend, zoals bij de pokken-enting vroeger, die risico's gaf, maar de gruwelijkheden van de ziekte zelf, maakte dat niemand klaagde, maar mensen met huidafwijkingen werden uit voorzorg niet ingeënt. Er bleef genoeg groeps-immuniteit over om deze horror ziekte uit te roeien.

De kans dat je kind een ongeluk krijgt als het naar school gaat is veel groter, dan dat het iets krijgt door inenten, kinderen dus maar niet meer naar school laten gaan? Want oe, stel dat...

+1

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:28

paddraigh schreef:
paddraigh schreef:

Niemand?

Als ik het zo lees is het dezelfde die ik heb of meer een variant. Ik ben geënt voor TBE omdat ik in een risico gebied woon

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:50

KarmaChansy schreef:
paddraigh schreef:

Niemand?

Als ik het zo lees is het dezelfde die ik heb of meer een variant. Ik ben geënt voor TBE omdat ik in een risico gebied woon[/quote]

Toevallig ook nog bijwerkingen gehad?
Ik woon in Duitsland en overweeg om hem te halen met het hele gezin..
Maar las over chronische migraine..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:01

Zoolgangster schreef:
[naam] schreef:

Dit hoor je dus nooit gezegd worden door ouders van kinderen met zware vaccinatieschade en is een schoolvoorbeeld van hoe het wordt goedgepraat door mensen die geen directe ervaring ermee hebben.
Hierna komt door diezelfde mensen altijd dezelfde vraag... Toon eens aan dat het door het vaccin komt, enz enz.
Totdat hun kind de pisang is....
Want ouders van kinderen met vaccinatieschade waren eerst net zo pro als zij...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:13

@paddraigh ik heb geen bijwerkingen gehad gelukkig! Mijn vriendin die bij mij was ook niet. Heb 3 prikken gehad in totaal en nu beschermt voor een paar jaar.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:45

Anti vaxxers zijn niet op andere gedachten te brengen.
De oorzaak daarvan is het dat de meesten complot denkers zijn op de een of andere manier.

Complot denkers,denken dus ook dat ze meer weten dan anderen, dat ze het 'geheim' ontrafeld hebben.

Wij 'gewone' onwetenden zullen hun dus nooit op andere gedachten brengen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:35

Anoniem schreef:
Dit hoor je dus nooit gezegd worden door ouders van kinderen met zware vaccinatieschade en is een schoolvoorbeeld van hoe het wordt goedgepraat door mensen die geen directe ervaring ermee hebben.
Hierna komt door diezelfde mensen altijd dezelfde vraag... Toon eens aan dat het door het vaccin komt, enz enz.

Noem eens wat voorbeelden van zware vaccinatieschade?
Wat je al aangeeft moet het wel aangetoond worden dat het door de vaccinatie komt.

Persoonlijk ken ik niemand die (zware) vaccinatieschade heeft opgelopen, wel mensen die ernstig ziek zijn geweest door de ziekte en mensen die daar hun hele leven last van hebben (gehad).

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:16

Eleeke schreef:
Anti vaxxers zijn niet op andere gedachten te brengen.
De oorzaak daarvan is het dat de meesten complot denkers zijn op de een of andere manier.

Complot denkers,denken dus ook dat ze meer weten dan anderen, dat ze het 'geheim' ontrafeld hebben.

Wij 'gewone' onwetenden zullen hun dus nooit op andere gedachten brengen.

Ze lijken allemaal wel gehersenspoeld. Dat het in een land als de USA zo leeft vind ik niet gek, daar lopen velen hoe dan ook achter en dat land gaat alleen maar steeds verder achteruit. Maar in een ontwikkeld land als Nederland... Heel enge ontwikkeling. Ik heb mijn dochter voortijdig laten inenten tegen BMR aangezien we op vakantie gingen naar Nederland. Vaccinatiegraad waar ik woon ligt op 99,5%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 10:37

Brainless schreef:
[naam] schreef:

Noem eens wat voorbeelden van zware vaccinatieschade?
Wat je al aangeeft moet het wel aangetoond worden dat het door de vaccinatie komt.

Persoonlijk ken ik niemand die (zware) vaccinatieschade heeft opgelopen, wel mensen die ernstig ziek zijn geweest door de ziekte en mensen die daar hun hele leven last van hebben (gehad).

Ik hoef jou toch niet te vertellen wat die schades zijn.
Die zijn inmiddels algemeen bekend.
Maar je kunt er altijd even het onderzoeksrapport van Infanrix hexa op na slaan, je weet wel,, dat vaccin waar niets mis mee was maar dat onlangs heel stilletjes vervangen is door vaxelis...een ander vaccin waar nog geen rapport met schokkende resultaten over uitgelekt is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:14

Ik zou zeggen ga voor de gein eens googlen op Infanrix hexa. De enige link met die schokkende ontdekkingen is van de stichting van vaccinvrij. Volgens die link is er een rapport over de bijwerkingen van dat vaccin. Het rapport zelf wordt natuurlijk niet gedeeld, want blijkbaar is er niet zoveel aan de hand. Ja er zijn bijwerkingen, net als met elk ander medicijn. Maar als je beweert dat er 5 erkende autismegevallen zijn:

Citaat:
‘Het vertrouwelijke rapport van GlaxoSmithKline uit 2011 beschrijft 5 erkende autismegevallen na inenting tijdens de klinische testen met het Infanrix-Hexa vaccin (zie tabel op pg 626).’

https://stichtingvaccinvrij.nl/infanrix ... de-andere/

En aan de ene kant toe moet geven dat het niet zeker is welke neveneffecten aan het vaccin toe te schrijven zijn, maar ondertussen wel claimt dat al die neveneffecten het gevolg van vaccinatie zijn:

Citaat:
We weten niet of al deze ‘ongewenste neveneffecten’ zijn veroorzaakt door dit vaccin.

https://stichtingvaccinvrij.nl/infanrix ... de-andere/

En men vanzelfsprekend wel het aantal bijwerkingen meldt, namelijk 1742. Maar niet het aantal inentingen of het percentage inentingen met een bijwerking:

Citaat:
In de periode tussen Okt 2009 – Okt 2011 noteerde GSK maar liefst 1.742 meldingen van bijwerkingen

Dan kan je zo'n verhaal niet bepaald serieus nemen. Zeker niet als je bedenkt dat Nederland nog tot en met dit jaar doorgaat met het vaccin, om vanaf nu gefaseerd op een ander vaccin over te stappen. Het rapport is niks meer of minder dan een standaard rapport van een geneesmiddelenfabrikant over bijwerkingen, waar door aluhoedjes weer één of ander gigantisch complot van wordt gemaakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 11:17

Ja zeg :o 1742 meldingen van bijwerkingen, ok, maar op 1743 vaccinaties? Op 2000? 100 000? 500 000?

Edit: van die 1742 waren er 503 geclassificeerd als 'ernstig'. Dus de rest was niet ernstig := Bijna iedereen krijgt van intentingen een beetje een pijnlijke arm, soms wat hoofdpijn, vermoeidheid. Boeiend.
Overigens staan er voor veel gebruikte medicatie ook vaak bijwerkingen die niet mals zijn hoor :') Van paracetamol kun je leverschade oplopen bijvoorbeeld. Gebeurt bijna nooit alleen, dus men gebruikt het gewoon.