Hoeveel koffie drink jij per dag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 21:58

Ik zit vaak op 12 per dag. Een minimum van 10, denk ik. Gewoon zwart of dubbele espresso. :o
Ik moet wel gaan minderen.

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:23

Ik drink meestal 1 en alleen in het weekend 2 kopjes koffie. Altijd cappuccino en buitenshuis (bij andere mensen) zwart.
Zonder dat ik ‘s ochtends koffie op heb krijg ik hoofdpijn en ben ik heel moe. Dus ben wel verslaafd :o

xSwanHeart

Re: Hoeveel koffie drink jij per dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:34

1 bij het ontbijt, dat is het eigenlijk wel. Alleen als ik bijvoorbeeld ergens ga lunchen neem ik nog wel eens een tweede.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 22:41

Ik drink er geen tot 2, max 3 per dag.
Meestal zijn het er 1 of 2, 3 is echt wel zeldzaam.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:20

Hangt er vanaf hoe druk de werkdag is. Op een drukke dag zo'n 4 koppen, op een rustige zeker 10-15.
Als ik vrij ben drink ik er 0-3 en als ik helemaal geen caffeine drink (via koffie, cola of monster) dan krijg ik gigantische hoofdpijn.

Misschien wordt het toch eens tijd om te minderen... :\

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:36

Jes schreef:
Ik drink ongeveer 8 kopjes cappuccino op een dag (1 kopje heeft ongeveer 60ml koffie) ik drink ook nog rustig vlak voor ik naar bed ga een kopje.

Ik ook, ik denk dat ik juist slechter slaap als ik s avonds geen koffie drink :)
Drink ook zo'n 8 of 9 koppen per dag. In de ochtend meestal gewone koffie en later op de dag ga ik over op de cappuccino.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:39

Teveel. :+ >;)
Vooral als ik aan het werk ben.
Tegenwoordig vaker met melk, maar dat is ook niet gezonder.
Ik slaap wel, maar met koffie is er toch meer onrust.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 23:44

Veel te veel. Daarom ben ik echt bewust voor thee aan het kiezen. Maar 8 bakken had ik zo op per dag.

En nu hebben ze op mijn werk ook nog zo'n fancy apparaat gezet met heerlijke cappuccino. :Y)

Ik drink er nu max 4 op een dag.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:14

Tijdens werkdagen 6 koppen cappuccino. Op vrije dagen verschilt het. M'n Nespresso heeft me in de steek gelaten :(

Vandaag alleen een ijskoffie <3

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 00:22

Best veel. En om het makkelijk te maken staat op het werk hetzelfde apparaat als thuis. Een espressogeval. En voor't gemak ook dezelfde bonen... :') Espressogeval scheelt enorm in cafeïne dus geen gestuiter of trilvingers.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 06:48

Ik schrik hier van de hoeveelheden koffie die gedronken worden.
Ik drink zelf alleen thee, groene of rooibos op mijn werk.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 07:24

Wij werken in een kantoortuin en nemen altijd koffie of thee voor collega's mee. Dan zijn er een aantal mensen die op hetzelfde tempo koffie/espresso/cappuccino mee drinken als dat andere mensen thee drinken. Bizar.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:00

Waarom is dat bizar als ik vragen mag? De een houdt van thee, de ander van koffie. Ik zeg toch ook nietdat het bizar is als iemand zoveel thee drinkt ?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 09:23

Fitzroy schreef:
Waarom is dat bizar als ik vragen mag? De een houdt van thee, de ander van koffie. Ik zeg toch ook nietdat het bizar is als iemand zoveel thee drinkt ?

Ik vind het bizar omdat je weet dat koffie/cappuccino/espresso een stuk slechter voor je lijf is dan thee. Dan snap ik persoonlijk niet dat je het zoveel kunt drinken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 10:18

DiantaM schreef:
Fitzroy schreef:

Ik vind het bizar omdat je weet dat koffie/cappuccino/espresso een stuk slechter voor je lijf is dan thee. Dan snap ik persoonlijk niet dat je het zoveel kunt drinken.

Nou dat valt ook wel weer mee. Tot 5 kopjes koffie per dag past in een gezond voedingspatroon en dan graag afwisselen met water/thee. :) (Volgens het voedingscentrum)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:30

Ja, maar 5 of 12 kopjes is dan wel een groot verschil. Zeker als het gaat om espresso.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 10:40

Ja, net als dat men ooit dacht dat koffie je lijf uitdroogde. Maar dat blijkt onzin. Is net zo vocht aanvullend. Alleen is een fikse hoeveelheid caffeïne wel minder gezond.

Maar of je espresso drinkt of cappuccino drinkt maakt daarin niks uit. In dat laatste gaat nl een shot espresso :')

Ik drink er dus een 2 tot 6 per dag. Vaak 2-4 op werk en dan nog 2x per week 1 a 2 bij mijn moeder. In het weekend eigenlijk geen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-19 11:53

DiantaM schreef:
Ja, maar 5 of 12 kopjes is dan wel een groot verschil. Zeker als het gaat om espresso.

Volgens het voedingscenteum ging het om de hoeveelheid caffeine. Dus als je 20 koppen decaf zou drinken zou het niet uitmaken.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:42

DiantaM schreef:
Fitzroy schreef:

En dan ook nog het feit dat cafeïne eigenlijk gewoon een geaccepteerde drugs is. :+ Misschien heeft het niet per se veel invloed op je lijf als je het af en toe drinkt. Maar het feit dat mensen dit blijkbaar nodig hebben om door de dag te komen zegt in mijn ogen ook wel iets over de druk van de maatschappij waar we in leven. Gewoon even een legale manier op jezelf terug op te peppen.

Ook breekt cafeïne vitamine B af en is het na verloop van tijd heel erg slecht voor je bloedvaten. Het zal vast wel nog wat negatieve gevolgen hebben voor je lichaam.
Maar goed, uiteindelijk moeten mensen doen waar ze zich goed bij voelen. Zelf ben ik ook niet heilig met mijn drinkpatroon en drink ik veel te veel frisdrank, maar ik vind niet dat het drinken van overdreven veel koffie normaal gevonden moet worden. Als ik zeg dat ik liters (Lipton) Ice Tea per dag drink dan krijg ik daar ook (terecht) commentaar op.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:47

Ik heb het iig zeker niet nodig om de dag door te komen. Ik blijf niet wakker van koffie, cola en producten als RedBull. Ik drink het gewoon omdat ik het lekker vind :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:50

Ik drink 8 tot 10 koppen koffie per dag. Waarvan soms twee cappuccino, maar dan wel tripple shot. Dan kan ik weer even vooruit. Ik gebruik verder geen suikerproducten in mijn voedingspatroon en koffie houdt me een beetje in vorm.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:51

Goof schreef:
Klaas15 schreef:
Ehh 10 tot 15 mokken espresso. git zwart tot ik ga slapen en ja ik slaap goed.
Wel moet ik zeggen dat ik deze week vd cardioloog te horen heb gekregen dat ik echt moet minderen.

Maar even serieus, na 15 koppen espresso kak je jezelf toch helemaal leeg of wat??

Daar ging mijn *vulmaarin* :')

Ik lust ook best een bakkie, maar 1 :Y) als ik ziek ben zoals nu soms 2. Met chocola :9k

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 14:53

Djilna schreef:
Ik heb het iig zeker niet nodig om de dag door te komen. Ik blijf niet wakker van koffie, cola en producten als RedBull. Ik drink het gewoon omdat ik het lekker vind :D

Dat is inderdaad wat anders. Ik blijf er ook totaal niet wakker van, zowel van Red Bull als koffie. Al probeer ik mezelf stiekem wel wat placebo aan te praten. O:)
Red Bull was altijd mijn 'tussendoortje', mijn ontbijt, mijn studiemaatje... Nuja, ik ben er uiteindelijk wel hardnekkig verslaafd aan geweest dus ik probeer er afstand van te houden.
(Al voel ik me door koffie vaak echt slecht en het heeft net het tegengestelde effect als ik het drink; ik word er enorm moe van. :+ Red Bull kon ik ook gewoon drinken voordat ik naar bed ging, ik sliep als een roosje.)

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 15:03

Bij mij wisselt het heel erg hoeveel koffie ik drink, maar gemiddeld genomen één cappuccino op school en twee 's avonds na het eten. Er gaan echter ook wel eens weken voorbij dat ik helemaal geen koffie drink, dan smaakt het me gewoon een periode helemaal niet. :')

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-19 16:06

Ben bewust gaan minderen. Zat vroeger zeker op 10 koppen per dag. Nu mag ik er alleen smorgens 1 en soms laat ik die zelfs nog staan. :)