Is seks een basisrecht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Is seks een basisrecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 13:34

PerleB, natuurlijk. Elk mens heeft evenveel recht op alles in het leven in principe, TENZIJ!!! je die rechten verspeeld. Maar dat is een andere discussie.

Het is toch te gek voor woorden dat mensen gaan bepalen of een gehandicapte evenveel recht heeft op iets??

Maar uiteraard niet gedwongen....Het moet wel per geval bekeken worden of iemand dat wil en nodig heeft.
Er zijn genoeg mensen die zich niet bewust zijn van enige sexuele gevoelens, maar dat heb je bij ''gezonde'' mensen ook natuurlijk.

Niet iedereen heeft evenveel of dezelfde behoefte aan sex. Maar of je nou gehandicapt bent of niet, je moet daar wel iets mee mogen of kunnen doen. Zo werkt een lichaam nou eenmaal.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:06

Superpony,

Kunnen ze niet sleeptimer op de tv activeren. Tegenwoordig kan dat bijna elke tv tenzij je nog zo ding hebt uit de beeldbuizen perk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 15:25

Blussem schreef:
Gehandicapten kunnen toch ook gewoon met elkaar sexs hebben. Eventueel met gebruik van hulpmiddelen.

Wat een vreemde opmerking. Als clienten onderling een relatie hebben komt daar heel veel begeleiding bij kijken, voor "normale" mensen is het al hard werken om een gezonde (seksuele) relatie te onderhouden. Laat staan als je een verstandelijke beperking hebt. Ik vind het goed dat de mogelijkheid er is om bijvoorbeeld via de SAR seksuele hulpverlening in te schakelen. Dat is voor veel mensen een uitkomst.

Las iets over potjes en dat mensen die niet opgenomen zijn in een instelling het ook zelf moeten betalen als ze iemand inhuren. Dat klopt, maar de meeste mensen hebben wel iets meer inkomsten als een psychiatrisch patient die is opgenomen, of iemand met een VG indicatie die beschut werkt en ook een hoe eigen bijdrage aan het CAK moet betalen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-19 01:18

Blussem schreef:
Superpony,

Kunnen ze niet sleeptimer op de tv activeren. Tegenwoordig kan dat bijna elke tv tenzij je nog zo ding hebt uit de beeldbuizen perk.

Misschien overheen gelezen, maar hij logeerde daar en ik geef alleen aan wat daar het beleid was. Hij woonde thuis en kon gewoon zelf de tv bedienen met een speciale computer. Die is dan ook afgesteld op zijn spastische manier van bewegen qua gevoeligheid.

Maar mijn broer is in 2017 overleden, dus ik sprak ook in het verleden.

btw is een tv uit laten gaan met een sleeptimer niet veilig. Dan komt ie op standby te staan en dat is niet gewenst. In de woonhuizen sluiten ze om 22uur de deuren en monitoren ze vanaf een centrale ruimte. Ook iets wat me enorm tegen stond. Maar goed, in ons geval was het vanwege een operatie van mijn moeder waar hij woonde maar voor 2 weken en kwamen wij wel elke dag.