Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keandra

Re: Zoontje 4,5 maand stikt in slijm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 21:45

Heel veel RSV is er niet meer hoor, we zitten al mooi in de eindfase van griep.
RSV wordt maar terug een degelijke opstoot verwacht vanaf oktober.
Zijn genoeg andere virussen in omloop om een verkoudheid van te krijgen met dit wisselend weer. Een niet leuke neusspoeling gaat hij het niet direct beter op doen en enkel verder op kosten jagen.

Mama, je hebt het super gedaan.
Een buikgevoel of moedergevoel moet je altijd volgen.
Uiteindelijk kom je er zo toch op uit.

Toj toj en hopelijk mogen jullie snel naar huis.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:00

Klopt, er zijn heel veel verkoudheidsvirussen en de RS is inderdaad wel wat op zijn einde. Maar wij zien ze vaak toch ook wel buiten het seizoen :D
RS en rhino zijn bij ons in het ziekenhuis de meest voorkomende virussen die een luchtweginfectie kunnen veroorzaken bij zuigelingen, waar ze ook echt problemen van krijgen.

En je hebt helemaal gelijk, ip hoef je geen onderzoek te doen, het versneld het ziekteproces niet :o

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 00:27

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 21:59

Hoe gaat het nu met je zoontje en met jou?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 22:16

Ts, krijgt je kindje ook al vast voedsel?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 02:04

Ben ook benieuwd hoe het nu gaat.
Zijn jullie weer thuis?

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 23:10

Wij hebben een weekje mogen blijven, maar nu gelukkig weer thuis. Het was een heftige luchtweginfectie waardoor het slijm in zijn keel liep en het zuur (reflux, eindelijk geloofden ze me _/-\o_ ) omhoog kwam en daar stikte hij dus compleet in. In eerste instantie werd ik een beetje weggezet als overbezorgde moeder, maar ik (en mijn vriend) hebben uiteindelijk gewoon gezegd dat we hem niet mee naar huis namen voor ze onderzoeken hadden gedaan (eerste dagen was echt alleen observatie en zoek het maar uit... althans zo voelde het tenminste) Gelukkig liet hij het daar ook steeds vaker zien en hadden we een verpleegster die goed doorpakte, wat de overige en ook de KA naar mijn gevoel niet deden.

De lichtweginfectie moest helaas echt uitgeziekt worden, hoest nog steeds flink maar gelukkig geen koorts meer. We moesten blijven tot de koorts helemaal over was. We hebben voor de reflux nu Johannes broodpitmeel icm forlax (omdat hij er niet van kan poepen) en dit lijkt tot nu toe de oplossing. Ik wist niet dat ik een nog vrolijker kind kon hebben! Nu thuis eindelijk weer een beetje in het ritme, ziekenhuis heeft er bij de kleine en bij ons flink ingehakt.

Lief dat jullie nog aan ons denken. Iedereen ook bedankt voor de adviezen en de tips!

CarinaR schreef:
Ts, krijgt je kindje ook al vast voedsel?

Hij krijgt af en toe een hapje om te proeven, maar er is nog weinig interesse en veeeel kokhalzen dus dat laten we nog maar even voor wat het is.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 09:10

Ik heb je verhaal gelezen. Jeetje wat heftig. Hier ook een klein meisje die nu in 2 weken tijd even geen adem haalde. Eerste keer kwam er slijm uit en gisteravond niet. Onze zoon had precies hetzelfde. Midden in de nacht zo opeens gebeurde het dan. Maar ook overdag. Huisartsen geloofden ons niet. Cb kon je niks mee. Opgenomen geweest in het ziekenhuis deed hij natuurlijk niks. Toen werden we helemaal niet serieus meer genomen. We zijn uiteindelijk naar de chiropractor gegaan daar werd kiss geconstateerd. Hij is daar behandeld en het stikken en de reflux werden een stuk minder. We zijn nu met onze dochter daar ook mee bezig zijn nu een paar keer geweest. Het is echt doodeng. Ze is nu 8 weken en elke keer de arts bellen voelt zo stom. Mn man wil al niet meer bellen ik weet het antwoord wel zegt hij dan. Onze zoon heeft nu astma misschien dat het daar ook mee te maken heeft gehad

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:25

Appie volgende even proberen te filmen. Ik snap dat dat tegen je gevoel in gaat maar daarmee heb je wel iets om te laten zien aan de artsen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 13:41

Ja dat zeiden zij ook maar terwijl ze ligt te stikken denk ik echt niet laat ik even mijn telefoon pakken en het filmen. Ik pak haar liever op om te helpen