Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
StalNollie schreef:We hebben het hier over paardrijden en pfeiffer/werk.
Ik snap de reacties echt wel maat bekijk het eens van de andere kant. Je word niet betaald om paard te rijden maar om te herstellen ij dit geval vooral veel en goed te rusten. Daar valt paardrijden niet onder
StalNollie schreef:Je word niet betaald om paard te rijden maar om te herstellen ij dit geval vooral veel en goed te rusten. Daar valt paardrijden niet onder
StalNollie schreef:Janine hoe bedoel je dit?
Maar we hebben het over een hobby en pfeiffer? Nee ik vind dat niet passend. Als je kunt paardrijden kun je ook therapeutisch aan denl gang. Om vervolgens thuis weer bij te komen.
Het is werk / paardrijden
Niet paardrijden / werk.
Nogmaals snap het zeker wel bij bepaalde ziekmeldingen maar niet bij pfeiffer
Kijk heb je nu een hobby haken is het ook wel weer anders maar hobby paarden is gewoon intensief
StalNollie schreef:Dat zal iedere werkgever willen. Maar als je half uur kunt paardrijden kun je op je werk aldan aangepast werk doen. Daar word je voor betaald. Niet om paard te gaan rijden omdat het even goed voelt.
StalNollie schreef:Dat zal iedere werkgever willen. Maar als je half uur kunt paardrijden kun je op je werk aldan aangepast werk doen. Daar word je voor betaald. Niet om paard te gaan rijden omdat het even goed voelt.
Pally schreef:Ik ben vorig jaar geopereerd tgv kanker. Na de verplichte herstelperiode ben ik begonnen met licht huishoudelijk werk. Daarna met mijn zoontje naar school brengen en weer ophalen. Toen mijn paard en pas daarna mijn werk. Toen ik weer begon met werken heb ik expres voor de ochtend gekozen, dan kon ik tussen de middag slapen en daarna mijn paard nog doen. Wel stond het rijden op een laag pitje en was het meestal longeren.
Hutcherson schreef:Ik zou het wel raar vinden als iemand zich ziekmeld en ik moet daarvoor betalen.. Maar diezelfde persoon gaat wel lekker paardrijden. Dan valt de vermoeidheid wel mee denk ik dan.
Ben het ermee eens dat je rustig aan moet doen en rustig moet opbouwen, maar ik zou het paardrijden (of welke sport dan ook) wel zien als iets wat je ook energie kost. Die energie had je ook kunnen gebruiken om andere werkzaamheden te doen. Het lijkt dan alsof het profiteren van is als je wel gaat rijden en niet kunt werken.
Hutcherson schreef:Ik zou het wel raar vinden als iemand zich ziekmeld en ik moet daarvoor betalen.. Maar diezelfde persoon gaat wel lekker paardrijden. Dan valt de vermoeidheid wel mee denk ik dan.
Ben het ermee eens dat je rustig aan moet doen en rustig moet opbouwen, maar ik zou het paardrijden (of welke sport dan ook) wel zien als iets wat je ook energie kost. Die energie had je ook kunnen gebruiken om andere werkzaamheden te doen. Het lijkt dan alsof het profiteren van is als je wel gaat rijden en niet kunt werken.
JJ4Photoz schreef:Persoonlijk vind ik dat alles wat bijdraagt aan je herstel, je gewoon zou moeten kunnen doen. Of dat nu paardrijden betreft, op de bank liggen of gewoon even een blokje om.
Ik snap daarbij je dilemma, maar je moet juist je lichamelijke grens opzoeken om te weten waar deze ligt en dan je reïntegratie daar op aanpassen.
Je voelt je waarschijnlijk schuldig omdat het je plezier geeft, maar plezier zorgt ook voor sneller herstel.