Wat te drinken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:49

annibel schreef:
Ik lees hier alleen maar dingen als; hier zitten weinig calorieën in, of; hier zit geen suiker in..
Weten jullie dan wel hoe slecht zoetstoffen zijn? In de meeste drankjes die suikervrij zijn zitten zoetstoffen die bijna nog slechter zijn dan suiker..

Ook ik drink alleen maar water, alleen met uitgaan weleens Ice tea oid..

Wat weinig mensen dan in overweging nemen is dat die zoetstoffen pas schadelijk zijn in absurde hoeveelheden.. 33 blikjes cola light per dag heb je het dan over :) tevens is er ook veel meer te vinden wat gezoet is met bijvoorbeeld stevia, wat afkomstig is van een plant.

Shadow0

Re: Wat te drinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:50

Stevia vind ik echt niet lekker.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:50

Sychess schreef:
Er bestaat ook water met een smaakje. Dat is super lekker! En 0 kcal :)

Water kopen terwijl het gewoon uit de kraan komt.. en dan nog niet te denken aan alle plastic flessen (die zogenaamd worden gerycled.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:52

Freya6 schreef:
Sychess schreef:
Er bestaat ook water met een smaakje. Dat is super lekker! En 0 kcal :)

Water kopen terwijl het gewoon uit de kraan komt.. en dan nog niet te denken aan alle plastic flessen (die zogenaamd worden gerycled.

Bestaat tegenwoordig een mooi alternatief voor!
https://www.bol.com/nl/p/sodastream-spi ... jsQAvD_BwE

Ook te krijgen met smaakjes... :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:53

Shadow0 schreef:
Stevia vind ik echt niet lekker.

Ik ook niet en van aspartaam krijg ik een chemische nasmaak. Dan liever echte suikers.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 20:53

xPabloBokt schreef:
Wat weinig mensen dan in overweging nemen is dat die zoetstoffen pas schadelijk zijn in absurde hoeveelheden.. 33 blikjes cola light per dag heb je het dan over :) tevens is er ook veel meer te vinden wat gezoet is met bijvoorbeeld stevia, wat afkomstig is van een plant.

Zelfs kleine hoeveelheden probeer ik te mijden, ik krijg gelijk last van maagzuur bij suikervrije en light producten.. En je moet ongeveer 2 liter per dag drinken, als je dan alles met die suikervrije aanmaak limonade drinkt is het ook niet echt gezond..

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:11

Mensen kijken mij altijd raar aan, maar ik drink graag warm water. (Gewoon gekookt maar dan zonder thee zakje). Koud water vind ik niet prettig en drink dan veel te weinig. Heel stom :-) verder hier alleen af en toe een glas cola bij uit eten en thuis zo nu en dan een blikje cola.

daphne_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:32

ChantalSmook schreef:
Mensen kijken mij altijd raar aan, maar ik drink graag warm water. (Gewoon gekookt maar dan zonder thee zakje). Koud water vind ik niet prettig en drink dan veel te weinig. Heel stom :-) verder hier alleen af en toe een glas cola bij uit eten en thuis zo nu en dan een blikje cola.

Zelfde hier!! Vooral op studeerdagen doe ik dat als afwisseling in plaats van thee.
Voor de rest drink ik eigenlijk bijna altijd water. Tenzij ik thuis ben dan wil ik er nog wel eens een klein scheutje aanmaak in doen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-19 21:42

Zoals ik aangaf, drink ik graag thee.. (zoals nu :)) ) maar dit vind ik niet geslaagd voor tijdens mijn werk.. Hier drink ik vaak tussen het loopje door..

Water met bubbels vind ik al helemaal niet te hachelen sorry.. :D

Maar ik ga morgen water proberen met fruit.. Heb 't al eens geprobeerd met vers fruit, maar heb de tip gekregen om diepfriesfruit te gebruiken wegens wat meer sap.. :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 21:44

https://sochicken.nl/cold-brew-ijsthee
Dit is mijn zomerse favoriet. Ik zet het 's nachts in de koelkast en de volgende dag heb ik een lekker drankje. Vooral groene thee of vruchtenthee is lekker op deze manier.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:01

daphne_xxx schreef:
ChantalSmook schreef:

Zelfde hier!! Vooral op studeerdagen doe ik dat als afwisseling in plaats van thee.
Voor de rest drink ik eigenlijk bijna altijd water. Tenzij ik thuis ben dan wil ik er nog wel eens een klein scheutje aanmaak in doen.

Haha echt. Dat meen je. Je bent de eerste. Voornamelijk omdat ik van thee veel moet plassen en mn tanden verkleuren ook sneller. Dus dit wissel ik dan ermee af haha.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:03

Ik drink altijd dubbelfris bronwater met fruitsap (en dan vooral citroen, limoen en appel) voor de afwisseling :)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:32

Storm schreef:
Ken je slimpie limonadesiroop?
Ik vind deze zo ontzettend lekker. En suikervrij!
Mijn kinderen en ik drinken het en het is veel minder zoet dan gewone siroop maar het heeft absoluut geen chemisch nepsuikersmaak.
Favoriet is hier de sinaasappel en sinaasappel/framboos.

Jaa Slimpie! Die is inderdaad heerlijk! Ik vind 'm niet erg goedkoop trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:43

daphne_xxx schreef:
ChantalSmook schreef:

Hier ook!! Ik word altijd raar aangekeken als ik thee zonder thee (dus gewoon warm water) drink :P
Inmiddels heb ik op mijn nieuwe baan een bazin die ook thee zonder thee drinkt en dat is dus de eerste persoon in mijn leven die het niet gek vind :=

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 22:49

Ik drink altijd de green tea met citroen van de lidl :)) 78 cent :))

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:05

Vitaminwater :)

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:13

Ik was vroeger ook verslaafd aan cola, inmiddels kan ik gelukkig zeggen dat ik er niet meer verslaafd aan ben. Ik drink in het weekend 1 of 2 glazen en meer niet. Ik drink veel thee omdat water inderdaad naar mijn idee mn dorst niet minder maakt. Ik drink ongeveer 4 mokken thee op een dag en verder water.

Ik heb het niet cola drinken destijds wel langzaam afgebouwd.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:19

Dammie schreef:
https://sochicken.nl/cold-brew-ijsthee
Dit is mijn zomerse favoriet. Ik zet het 's nachts in de koelkast en de volgende dag heb ik een lekker drankje. Vooral groene thee of vruchtenthee is lekker op deze manier.

ik hou juist niet van al die suiker, en zet al jaren zomers groene thee met koud water. wat leuk dat het nu trending is geworden :+

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:22

Ik drink echt liters water met een smaakje van de Lidl. Mijn moeder drinkt vooral de wat kleinere flessen met een gele dop (Citroen) en ik drink voornamelijk de grotere flessen met rode en oranje dop (cranberry en perzik) ik weet zo even niet hoe het heet. Het smaakt ook niet echt als water met een smaakje maar naar iets waar wat meer “suiker” zogenaamd in zit. 3 calorieën per 250 ml.
Dit in combinatie met gewoon water maakt dat ik makkelijk 1,5 tot 2 liter “water” drink op een dag.

Maar dan moet je wel een Lidl in de buurt hebben natuurlijk..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 23:39

ikheetesmee schreef:
Ik drink echt liters water met een smaakje van de Lidl. Mijn moeder drinkt vooral de wat kleinere flessen met een gele dop (Citroen) en ik drink voornamelijk de grotere flessen met rode en oranje dop (cranberry en perzik) ik weet zo even niet hoe het heet. Het smaakt ook niet echt als water met een smaakje maar naar iets waar wat meer “suiker” zogenaamd in zit. 3 calorieën per 250 ml.
Dit in combinatie met gewoon water maakt dat ik makkelijk 1,5 tot 2 liter “water” drink op een dag.

Maar dan moet je wel een Lidl in de buurt hebben natuurlijk..

Ja die ken ik ook. Bij de ap heb je blikjes Drinklicious. Hele lekkere drank. Geen suiker of koolhydraten

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:38

Hier ook 1 die zoekende is naar een vervanging. Water in de herfst/winter en fris voorjaar vind ik echt niet lekker. Alleen op de warme dagen vind ik water lekker. Ik drink dan wel 1 groot glas water op een dag ivm mijn medicatie. Thee vindt ik zomers bv weer helemaal niks en winters geen probleem. Appelsap lust ik wel maar volgens diëtiste slechter dan cola dus weer mee gestopt. Verse jus ook erg lekker maar snel maagzuur van. Fruitsappen heel leuk maar ze mixen altijd wel met iets waarvan ik iets niet lekker vindt. Sta dan ook vaak stil bij het drinken of ik iets zie wat mij lekker lijkt.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 00:51

Dat is dus precies ook mijn probleem.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 03:01

nine1987 schreef:
Ik ga idd toch maar weer eens water proberen denk ik.. :P

Tof dat je het probeert TS +:)+
En diepvriesfruit ga ik zelf ook eens proberen denk haha, klinkt een stuk gemakkelijker :o

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:18

Wat nog ranziger is dan gewoon water, is water met een smaake :r
Spuitwater,thee al van hetzelfde, krijg ik echt niet binnen, moet daar zelfs van overgeven.
Het enige wat ik dus drink is cola zero.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 07:59

Ik vond leidingwater ook echt niet lekker, alleen bijvoorbeeld koude Spa en dat vond ik dan weer te zot om steeds te kopen. Ik doe nu gewoon leidingwater in 1,5 liter flessen in de koelkast en dan vul ik daarmee een 0,750 l drinkfles. Zo drink ik toch voldoende water en ik vind het echt lekker zo als het koud is. Naast water drink ik dan verder gewoon thee. Ik haal ook expres geen frisdrank in huis want dan weet ik wel van mezelf dat ik toch in de verleiding kom om daarvan te pakken, maar ik vind frisdrank nu wel veel minder lekker dan eerst dus dat helpt wel. Succes TS, je kan het!