Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dromertje2 schreef:Dat is dus het probleem hier want dan zou ik er minder probleem mee hebben. Oudste gaat niet slapen zonder mij en blijft ook niet in bed zonder mij.
Suzanne F. schreef:dromertje2 schreef:Dat is dus het probleem hier want dan zou ik er minder probleem mee hebben. Oudste gaat niet slapen zonder mij en blijft ook niet in bed zonder mij.
Ik bleef er vaak bij bij het inslapen. Dus een vast ritueel van badje, voeden, naar bed, voorlezen en dan bleef ik erbij tot ze sliep. En dan ging ik naar beneden.
Waren best zware tijden als ik er nu aan terugdenk maar ze is nu een ontzettende makkelijke slaper.
bigone schreef:Karin_deB schreef:Geen tips en adviezen, alleen maar een hele dikke knuffel en virtueel de hand schudden
Hier een peuter van bijna 3 en een baby van 7 maanden die momenteel beide spoken 's nachts.
De jongste drinkt standaard nog 2-3 flessen per nacht maar spookt nu dus daarnaast ook.
Het is zo ontzettend zwaar dat slaaptekort.
Karin, is het niet zo dat juist het feit dat de jongste de fles krijgt dat je het wakker worden in stand houd?? En zeven maanden drie keer per nacht een fles, imo vrij veel.
beert schreef:Ik snap alle adviezen, maar in praktijk moet je als ouder ook "overleven". Trainen en uitstellen klinkt goed in praktijk, maar als je doodmoe bent en de volgende dag weer moet werken, ga je er zelf aan onderdoor. Of je hele gezin is wakker als de baby het op een krijsen zet.
Ik heb het ook geaccepteerd dat het is wat het is. Het gaat vanzelf wel een keer over.
Overigens ben ik met borstvoeding overdag aan het afbouwen, want dan heb ik wel de energie om te trainen. Overdag moet hij dus zonder bv in slaap vallen en eigenlijk gaat dat nu best goed. Maar naarmate de avond valt, wordt het wel lastiger..
zonnetje1903 schreef:Dank voor alle berichten, suggesties en ervaringen.
Ik heb zo goed als alles geprobeerd wat geopperd is en heb daarom gisteren de knoop doorgehakt en ben gewoon begonnen (samen met haar vader waar de band overigens heel goed mee is) met een soort van slaaptrainig.
Ze valt zelf prima in slaap om 19.00.dat is geen probleem.
Toen ze om 22.30 wakker werd ben ik naar haar toe gegaan, heb haar haar knuffel gegeven, hand op haar buik gezegd dat ik van haar hou, dat ze lekker kan gaan slapen en tot morgen.
Ben binnen een tijdsbestek van een uur 5x terug gemoeten om hetzelfde te doen. De laatste keren waren meer snikken dan huilen en ze is in slaap gevallen. In de nacht er nog wel een paar keer uit gemoeten, maar na een bezoekje van mij kon ze zichzelf weer te slapen leggen zonder heel veel verdriet. Er was iig duidelijk minder frustratie bij haar dan wanneer ik probeerde te troosten zonder de borst te geven terwijl dat wel een optie was. Die optie was er nu niet en dat snapte ze blijbaar.
We houden deze manier nog een paar nachtjes vol en zien wat het brengt.
We hadden heel veel verdriet verwacht, maar dat was eigenlijk alleen het eerste half uur zo.
Mensen zullen er vast wat van vinden, maar voor mijn gevoel is dit even nodig om iets te doorbreken. Vanmorgen ook een heel tevreden meisje dat vrolijk de dag begon