Kies trekken, of wortelkanaal behandeling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Kies trekken, of wortelkanaal behandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:29

Iemand die niet tegen ibuprofen kan heeft echt wel zelf het vermogen om dan te denken dat zoiets niet dan voor hun werkt.

Nogmaals, TS slikt al langer ibuprofen. Sterker nog, dit is al het 2de topic dus ze slikt ze al wel 2 weken. Weet niet wat er dan gevaarlijker is. ;)

Ik zou toch maar eens gauw bellen dat je echt nú naar de tandarts wil TS en niet pas over een week. Daar hebben ze gewoon spoed plekken voor, en dan kunnen ze ook als vast een wbk starten die ze later af maken. Dan ben je tenminste eerst van de ergste pijn af.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:21

Froukje schreef:
Iemand die niet tegen ibuprofen kan heeft echt wel zelf het vermogen om dan te denken dat zoiets niet dan voor hun werkt.

Nogmaals, TS slikt al langer ibuprofen. Sterker nog, dit is al het 2de topic dus ze slikt ze al wel 2 weken. Weet niet wat er dan gevaarlijker is. ;)

Ik zou toch maar eens gauw bellen dat je echt nú naar de tandarts wil TS en niet pas over een week. Daar hebben ze gewoon spoed plekken voor, en dan kunnen ze ook als vast een wbk starten die ze later af maken. Dan ben je tenminste eerst van de ergste pijn af.

Kan het nu niet meer met je eens zijn :j
En dat dit het 2e topic is had ik geen weet van :')

Maar nogmaals, zie het de laatste tijd vaker.. Ibu's zijn geen M&M's, en idd, op die bijsluiter staat dat je het niet langer dan 14 dagen, zonder arts gesproken te hebben, mag gebruiken.
Pijn is pijn. En een tandarts kan je helpen, dan kan je je een zeikerd voelen, hij zit ervoor en je betaald hem ook. Dus hij moet niet zaniken maar je helpen.
Hoe langer je wacht hoe erger zaken kunnen worden..

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 10:48

ik slik idd ibuprofen maar geen 2 week achtereen mijn vorige topic ook met kiespijn andere kies was met kerst.. helaas heb ik wel al last van mn nieren (in mei een renogram) probeer zoveel mogelijk paracetamol te nemen.. vanmorgen weer gebeld er is gewoon geen plek.. probeer nog steeds om over te stappen wil niet steeds ergens anders.. weer een foto en weer extra kosten.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:53

Hele slechte tandarts dan :n
Ik heb ook niet de meest geweldige tandarts maar ik kan wel altijd dezelfde dag nog terecht als ik bel voor een spoedplek. 2x achter elkaar zelfs.

Niet terecht dat ze je met kiespijn laten rondlopen. Ik hoop voor je dat je snel mag overstappen!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 11:01

Ik zou echt voet bij stuk houden.
Dan proppen ze er maar tussen...
Ik was zelf destijds op vakantie, maar toen ik thuis heb ik, letterlijk, een nacht niet geslapen omdat de pijn gewoon steeds verergerde.. (ontsteking/pus werd meer waardoor er meer druk op het kaakbot kwam)
Ik heb gebeld, toen kon ik pas 11 uur terecht, nou.. Toen werd ik al eng..

Echt, blijven bellen.
De aanhouder wint.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:37

Direct een ander bellen..

Wij hadden altijd diverse spoedplekken per dan. Niet als je om 1 uur nog eens belt maar bel je direct bij opening kan je dezelfde dag terrecht.

Een endo kan je in 5 min starten, patient antibiotica geven en dan later afmaken.

Desnoods moesten wij in onze pauze werken of ging je iets langer door. Had ie een ander beroep moeten nemen of, minder patienten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 18:27

mvdbijl schreef:
Direct een ander bellen..

Wij hadden altijd diverse spoedplekken per dan. Niet als je om 1 uur nog eens belt maar bel je direct bij opening kan je dezelfde dag terrecht.

Een endo kan je in 5 min starten, patient antibiotica geven en dan later afmaken.

Desnoods moesten wij in onze pauze werken of ging je iets langer door. Had ie een ander beroep moeten nemen of, minder patienten.

ben al op zoek naar wat anders maar meeste in de buurt zitten vol of zeer slechte recensies

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:29

Woon je in Noord Holland?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 18:59

nee Groningen stad

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:20

Daar wonen heel veel bokkers! Er is vast wel iemand met een gouden tip!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:24

SecretLIN schreef:
nee Groningen stad

Oh! Mijne ook! Huisartsenpraktijk van Wely zit ik bij. Dat is die fijne die ik noemde!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 19:29

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-19 21:32

bedankt! ik ga eens kijken.. mn hoop op de andere tandartspraktijk heb ik maar wat opgegeven de 20e wouden ze nog wel mn wortelkanaal behandeling afmaken, dan nog maar 1x een gesprek. pijn is afgezakt of nu door de pijnstillers komt of doordat de zenuw nu aan het afsterven is.
Ga inelk geval zeker voor de wkb bedankt voor jullie tips en adviezen hierin.. qua tandartsen ben ik echt wat teleurgesteld..

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:40

Vumana89 schreef:
Froukje schreef:
Elke 6 uur een tablet ibuprofen(400mg) en een paracetamol(500mg) en dan ook echt elke 6 uur dus ook 's nachts. Dan ben je tenminste even van de pijn af.

Wat is dit voor eng advies?
Ibu is een NSAID. Wie weet kan TS daar helemaal niet tegen. Misschien in het vervolg zaken ook echt als een advies neerzetten.
Ik zie nergens dat je een dokter/apotheker/tandarts bent..
Ja ik heb dit ook weleens geroepen met de mededeling dat dit mij hielp en dat dit op strikt advies van een arts was en dat dit bij mij, en mijn kwalen, enigzins veilig gebruikt kon worden.

Ik mag hopen dat TS geen hartkwaal heeft, want als ik medicatie slik voor mijn hoge bloeddruk zijn de Ibuprofen uit den boze....

Je hebt wel gelijk ! Deze dosering klopt nog niet eens namelijk.
Paracetamol en ibuprofen combineren is bij tandpijn prima maar wel in juiste dosering en frequentie .
Als je boven de 60 kg bent mag je 4x1000mg paracetamol anders 3x1000 als volwassene 500mg per keer is onderdosering dus niet zinvol.
Daarbij mag je nog 3x400 Mg ibuprofen .(als je andere medische problemen hebt)
En neem ook al 1000mg paracetamol en 400mg ibuprofen voor de behandeling

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 21:46

SecretLIN schreef:
bedankt! ik ga eens kijken.. mn hoop op de andere tandartspraktijk heb ik maar wat opgegeven de 20e wouden ze nog wel mn wortelkanaal behandeling afmaken, dan nog maar 1x een gesprek. pijn is afgezakt of nu door de pijnstillers komt of doordat de zenuw nu aan het afsterven is.
Ga inelk geval zeker voor de wkb bedankt voor jullie tips en adviezen hierin.. qua tandartsen ben ik echt wat teleurgesteld..

Ik zou wel doorgaan met zoeken naar een goede tandarts. Het maakt zo'n groot verschil! Jaren bij een 'prutser' gezeten, helaas.
Al eens gevraagd bij de universiteit (opleiding tot tandarts)?
Het zijn natuurlijk studenten, maar er is goede begeleiding aanwezig. En in jouw geval financieel ook nog gunstig.
https://www.umcg.nl/NL/UMCG/Afdelingen/ ... fault.aspx

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 10:05

Ik zou dan idd ook gaan voor universiteit. :) De studenten moeten alles laten checken door hun docenten op zaal en ze nemen ruim de tijd voor je.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 17:20

misschien weet iemand dit?

kiespijn zo goed als weg.. zenuw nu dus afgestorven? geen ontsteking oid tenmiste niet dik ofzo

is een wortelkanaal behandeling dan nog wel nodig?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:49

Ja :j

Afgestorven kies kan bacteriën gaan kweken en dan kan je alsnog een giga ontsteking krijgen inclusief dik gezicht. Je wil die dode zenuw er echt uit halen :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 19:03

Ja, absoluut.
Er heeft een ontsteking gezeten en die moet ergens heen. Je hebt geen antibiotica gekregen, dus waarschijnlijk zijn die bacteriën nog lekker aan het rondzwermen onder je kies.
Ook een is dat door de druk de onsteking ergens heen kan gaan. Vaak komt de onsteking tussen je tand en tandvlees omhoog. Maar het kan ook naar een andere plek gaan. Bijvoorbeeld uit de zijkant van je kies, maar ook naar je wang of naar een al bestaande holte.
Wanneer er een wortel kanaal behandeling wordt uitgevoerd, kan de ontsteking via je tand naar buiten. Door de zuurstof gaan de bacteriën dood en lost je lichaam het op.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-19 19:07

bedankt!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 11:32

Deze kies is klaar! helaas niet geheel pijnloos 2x verdoving bij gekregen.. volgende week wordt mijn andere kies de wortelkanaal behandeling afgemaakt, tandvlees daar nog erg gezwollen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 06:25

Ik zeg doen laatbehandelen jouw kosten zijn heel laag.

Ik ben gister bij TA geweest en heb ontstoken wortels de AB kuur van de dokter kan de bacterie niet aan en ik verga van de pijn.
2 soorten pijnstillers gekregen tramadol en codeïne en beid werken ze niet.

Mijn gewone beurt kost 113€ 2 kleine gaatjes en tandsteen
WKB 850€!!

Mosterd :')