Paaldansen / Pole Fitness

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:46

Banjer schreef:
Hebben jullie Virgil Nagel gezien bij Holland’s Got Talent? Hij geeft ook masterclasses... ik zou hem wel willen vragen... wat denken jullie?

Nee niet gezien. Geen idee ook wie het is :o

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Paaldansen / Pole Fitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 11:42

Op instagram Virgil Nagel Official, en op fb heeft hij ook een pagina die je kan liken :D

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:13

En ik nog stiekem af en toe kijken in het andere toppic of er nog wat gezegd wordt.. Is er gewoon een nieuw toppic haha (A).. Ik ben eigenlijk niet actief meer op bokt, maar keek altijd alleen het paaldanstoppic :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 13:15

Gewoon gezellig meekletsen Veronica :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 18:00

Maud reist helaas niet naar locaties. Zullen we anders een keer met z'n allen afspreken om gewoon samen te trainen? Soort pole jam van maken :D

Het filmpje van Virgil is nergens te vinden helaas, was wel benieuwd. Kende hem ook niet, is hij Nederlands??

En gezellig Veronica!! Doe je aan paaldansen?

Ik ben nu net terug uit Polen, daar naar mijn oude instructrice geweest (die nu een vriendin is haha). Ook wat doubles getraind, vind ik zooo leuk :D

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:59

Is de aflevering niet terug te kijken? Hij stond hier wel op, maar op de achtergrond dus heb het optreden niet gezien. Alleen het commentaar gehoord en dat was toch niet helemaal positief. Maar dat ging niet perse over z'n paaldans kunsten maar dat de spanning niet werd vastgehouden geloof ik.

Ik heb voroger week mijn laatste fysio behandeling gehad. Ben er nog niet, maar iig weer gezond, haha. Als jullie afspreken lijkt het me leuk om te komen, of ik nou wel of niet mee kan trainen (ach een beginnetje proberen kan altijd O:) )

Jullie termen zeggen me nog niet zo veel, is er een goede site waar ik al die oefeningen eens kan bekijken? Dan weet ik ook waar jullie het over hebben, hihi. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:20

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:39

Maandag wordt mn paal vanuit Brabant naar de provincie gehaald... met een beetje geluk hang ik het weekend ondersteboven in de woonkamer *\o/*

Hebben jullie trouwens wel eens aerial hoop gedaan? Dat lijkt me ook leuk... en een fb vriendje van me geeft daarin les... als iemand een ruimte heeft, dan kan ik haar eens vragen voor een workshop/masterclass? (Ze zit zelf in Noord Holland... voor mij ruim 4 uur enkele reis.... -O- )

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 00:43

Nee ik probeerde hem terug te kijken, maar dat moet je kopen!

En vooral mee komen hoor, al doe je maar een pole step :D

Google even op pole dance dictionary, daar staat veel op. En als je een term ziet die je niet kent op Instagram zoeken op #pd.... (Op puntjes de naam invullen) dan zie je voorbeelden

Hmmmm, goede vraag voor pole jam, blinghx, in hoeverre zouden we in den haag terecht kunnen bij sportief paaldansen? Uiteraard tegen betaling :)

In Apeldoorn kan ik wel een studio regelen, maar dat is voor iedereen best ver uit de buurt denk ik!

En wat leuk van je stage!!! Foto's als je hem hebt :D
Aerial hoop is echt super leuk, heb ik 1x gedaan! Ik heb hier helaas geen ruimte, workshop is wel altijd leuk.

Ik ga morgen bij sportief paaldansen een les doen van Dineke minten, zin in!!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 01:04

Hoe ver zit het vanaf een trein in Den Haag?
Wat gaaf dat je bij Dineke gaat lessen :D
Apeldoorn is voor mij iets korter reizen... maar daar is vrij veel weer net wat verder vanaf de trein is mijn ervaring... heb daar mn B1 van Zumba gedaan, dus ik ken daar een paar dingen... :D

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-19 09:57

Oh dat meen je niet! Ik train namelijk 1x per week met iemand in Apeldoorn en hij heeft daar zijn eigen studio. Als ik het vraag dan mogen we die echt wel eens gebruiken in het weekend voor een klein bedrag. Staan wel maar 3 palen en niet super hoog. Ik ga vanaf het station altijd met de fiets erheen, het is niet super ver er vandaan.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:18

Ik heb helaas moeten stoppen vanwege een hernia (inmiddels 1.5 jaar, moet binnenkort naar st maartenskliniek in nijmegen om te kijken of ze er iets mee kunnen), tussendoor nog eens af en toe wat geprobeerd, maar het was gewoon te zwaar voor mijn rug. Ik heb dus een tijdje geleden mijn spinningpole weggedaan omdat ik het niet meer aankon m te zien staan. Heb er echt hartzeer van gehad.

Ik deed wel vooral exotic oefenen thuis, vanwege mijn dansachtergrond (dus inclusief de high heels, heer-lijk), en op les wel de fitness variant. Was eigenlijk een ideale combinatie. Een van mijn beste vriendinnetjes geeft lessen en workshops, dus ALS ze mijn rug beter krijgen kan ik in de toekomst misschien weer snel opnieuw beginnen onder haar begeleiding, want zij is ook Fysiotherapeute. I hope so. Want het is zo vreselijk leuk.

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:21

Ik wil ook zo graag paaldansen. Ben sinds kort gestopt met de paarden en het enige wat me aanspreekt is Paaldansen. Jammer genoeg zit er hier niets in de buurt. Het dichst bij is Maastricht en die willen niks verdienen denk ik.. meerdere keren gemaild maar 0,0 response. Dan nog een vriendin van mijn tante die beweerde lessen te geven maar ook van haar 0,0 reactie. Andere locatie is 40 min rijden en vind ik echt te ver helaas..

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 10:23

Dan is het misschien wel te lopen vanaf de trein, of max 5 minuten bus...
Apeldoorn klinkt als een goede optie :D

Wat naar Wennii, van je hernia ;( hopelijk kan je in de toekomst weer de paal in :)

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 23:48

Ja ik vind het alleen al leuk om gelijk gestemden te vinden :) En inderdaad al doe ik maar een paar oefeningen (niet dat ik er veel meer ken, haha) dan is het al leuk! Ik heb een eigen auto en als het een beetje op de route is vind ik het niet erg om iemand op t pikken hoor als het te ver van een station vandaan is. Ik denk dat ik sowieso in een uithoek woon, haha. Maar vind het geen probleem om te reizen.

Lastig, een hernia. Hopelijk kunnen ze er iets aan doen!

Ik ga die site eens even uitpluizen, en instagram is ook een goede inderdaad :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 00:02

Waar woon jij Jolienn?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 03:02

Banjer schreef:
Waar woon jij Jolienn?

Ik woon in Tongeren Belgie.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 10:53

Ah... precies de andere kant op als ik :))

Hebben jullie Virgil al gechecked op fb/instagram?

Op instagram zijn trouwens een paar leuke mensen die ik volg: stepharends, annebedumpole, gisellepoleart, polefitness.nl, sabrinabouzianeligthart, polecricket, jenny_pole_artist, en natuurlijk ook Ubling (yl_aerial) en mingming (helene.ming)

Wie volgen jullie allemaal?

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-19 19:03

@Wennii, wat jammer zeg... Ik hoop echt dat het beter kan worden

@Joliieeeenn, in Maastricht zitten er 2, welke heb je gemaild?
https://www.bodyvisionmaastricht.nl/polefit
http://www.chalans.nl/locaties/detail/maastricht

@Banjer, ooh dan is Apeldoorn misschien wel een goede optie inderdaad! Voor de rest ook? Als jullie het dus niet erg vinden als het niet mega groot is :)

Ik had Virgil inderdaad ook opgezocht, ik kende hem echt niet. Jammer dat het filmpje nog steeds niet online staat.

Ik volg uiteraard de mensen van het topic (voor zover ik jullie insta heb), Dineke Minten ( <3 ), Angelina.polerina is ook echt een aanrader, zij maakt zo'n mooie combi's. Verder inderdaad ook een paar van jouw lijstje :)

Ik heb vrijdag les gehad van Dineke bij Sportief paaldansen. Ik moet echt opzoek naar een nieuwe studio nu Stick2dance dicht is. Ik vind het nadeel bij sportief paaldansen dat het mixed levels is, daardoor hebben we niet echt les, maar is het meer open training waarbij ze rondloopt en je helpt met dingen. Op zich niet erg, ik ga ook lessen blijven nemen van Dineke, maar ik wil ook nog ergens trainen waar het wel echt op niveau is ingedeeld. Deze week ga ik wat studios proberen in amsterdam, maar alles is zo ver weg van mijn huis |(

Hier nog wat foto's, de eerst is met Dineke onder (was aan het eind van de les :Y) )

Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:17

Gave foto’s ming! Je doet een mooie hangover :D

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 23:39

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:35

Tijdje afwezig geweest maar welkom iedereen!

Apeldoorn is voor mij wel wat ver qua reiskosten :( dus liggende aan de datum en of ik geld heb dan kan ik misschien wel mee.

@Mingming: Mooie foto's <3 Ik snap je punt helemaal met de levels! Aan de ene kant vind ik het juist fijn omdat ik geïnspireerd raak door andere mensen om dingen te doen. Maar ook inderdaad minder tijd van de instructrice. Nu ligt het ook wel net aan degene die les geeft.
Ik doe altijd aan het begin van de les gezamenlijke dingen die voor iedere level te doen is en uitdagend genoeg is. (Bijv; begin bij een vertical break --> inside leg hang --> Allegra --> allegasus en Jallegra)
Heb je wat om te oefenen en daarna kort de tijd om te werken waar jij aan wilt.

Qua instagram ben ik groot fan van: Sarahscottpole, danrosenpole, polelols, peppermetz, tatjanavanonna, hankavenselaar, vlada_polefitdubai, tjasakubic_poledance

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 20:32

Ik voel je mingming... Ik vond Stick2Dance ook mega fijn. Ik sport via OneFit dus heb sowieso dat ik maar 4x per maand naar een locatie mag, en overweeg wel om gewoon alleen te gaan paaldansen maar heb nog geen 'perfecte' studio gevonden + het is best duur. Probeer nu door de weeks naar PDF te gaan (want dichtbij), en dan in het weekend naar Dance for your pole of Rasalila... Maar laat het me gerust weten als je wat fijns hebt gevonden!

Ik had zaterdag echt een hele fijne les met veel persoonlijke aandacht, zo fijn! Net beginners I gedaan, alles ging best wel goed. Volgende week ga ik voor het eerst een beginners II les proberen :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 10:09

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 14:33

@Blingh, dat is inderdaad wel goede manier van lesgeven door dezelfde dingen op verschillende niveaus aan te bieden :)

@Margooo, hoe vind you dfyp en rasalila? Ik vind rasalila eigenlijk net te ver weg, ik woon echt in het puntje van zuidoost. Ik heb nu een paar keer bij pdf oost getraind en het is wel leuk, maar de lessen vind ik eigenlijk echt te vol.

@Banjer ooooh, Leeuwarden is echt veel te ver voor mij haha, maar wel tof. Ga jij erheen?

Ik ga in juli een workshop doen van Marion Crampe!!!! Ik kan het niet geloven haha, zo veel zin in :D

En gisteren voor het eerst een jade (variatie) gedaan (ik heb echt moeite met de jade en deze was makkelijker vond ik). Ik ben absoluut niet lenig dus dit is het verste wat ik kom

Afbeelding