Snadrem schreef:Geniet van die momenten met je man en je kind waarop alles helemaal normaal voelt en blijf jezelf ook beseffen: je bent ook normaal! Je bent niet gek, je bent niet vreemd, je bent niet 'anders'. Je hebt wat meegemaakt wat je parten speelt en daar werk je aan.
Ik heb zelf PTSS en voor mij is het hele idee van een zwangerschap en bevallen ook doodeng omdat ik bang ben dat het dan allemaal weer terug komt. Ik durf dus nog niet aan kinderen te beginnen, puur omdat de herinnering aan de bodem van de put me daarvan weerhoudt. Niet omdat ik denk dat ik het niet zou kunnen of zou moeten, of dat ik geen goede moeder zou zijn. Maar echt de angst voor hoe ik me toen voelde. Dat gevoel om geen controle te hebben is vreselijk, dat je bang bent voor de vreselijke dingen die je dan kan doen. Die je niet doet, maar wat als je de controle écht helemaal kwijt raakt? De enorme verlammende angst die daarbij komt. Medicatie heb ik nooit gekregen. Ik heb wel hele positieve ervaringen met EMDR en vanaf de EMDR ging het ook heel snel veel beter. Op een gegeven moment krijg je dan het stempel "genezen", maar dat voelt voor mij nog altijd alsof ik ben genezen met een blijvende beperking. De littekens blijven, alleen weet ik nu hoe ik er mee om moet gaan. Het maakt me zowel kwetsbaarder als weerbaarder.
Ik vind het super dat je je hand hebt uitgestoken en hulp hebt aangegrepen en ik ben er van overtuigd dat je er met deze instelling en je prachtige gezin ook weer bovenop komt! Besef dat herstel geen rechte lijn naar boven is, het is een achtbaan. Maar je krijgt hem wel door! Heel veel sterkte TS!
Wat vreselijk dat het je zelfs weerhoudt van een van de mooiste dingen ter leven. 
Was EMDR niet heftig zonder medicatie?
Tanya schreef:De quetiapine zou je binnen een paar dagen al echt goed moeten merken! Je neemt het in de avond neem ik aan? AD langer natuurlijk, weken eerder voordat dat zijn werk gaat doen.
De queitapine moet ik eenmalig: merken wat het doet. Daarna alleen indien nodig.
AD gebruik ik nu 3 dagen 5 MG, vandaag naar 10mg!