Afvallen 2019

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:03

Amaryllis schreef:
WW gaat niet over calorieën, de punten worden opgebouwd uit je macro's en de verhouding daartussen. Dus je gaat vanzelf makkelijk de conclusie trekken of voedingsmiddelen het voor jou waard zijn om in de app in te voeren. Als het heel veel punten zijn is dat natuurlijk soms echt balen, tenzij er een keer bewust gecheat wordt. Ik weet dat ik er veel aan heb maar het is inderdaad wel een investerinkje elke maand.

Mijn vaste weegdag wordt weer de vrijdag :j


Misschien dat ik het niet volledig begrijp hoor, maar volgens mij is dan toch je uitgangspunt niet goed.

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 00:17

Jawel, want je wordt je bewust van vullen of voeden :)

Maar hoe het ook zij; wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Mijn mening is dat WW volgen op de lange termijn beter vol te houden is en mij meer een (blijvende) levenswijze leert dan andere diēten.
Het ís ook eigenlijk geen dieet, je mag in principe alles gewoon eten.
Het helpt me echter bewust te worden/maat te houden en zo ben ik de afgelopen 10 maanden 19 kilo afgevallen.
Niet snel en naar ik hoop blijvend, maar dat heb ik zelf in de hand.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 01:14

Ik doe ook mee!
Afgelopen half jaar ben ik al 40 kilo kwijt geraakt en ik zou graag tussen de 15 en 20 kilo nog kwijt willen...streefgewicht is +-70/75 kilo.

Ik speel wel een beetje vals omdat ik een GBP heb maar goed, uiteindelijk is het nog steeds iets wat je ondanks een operatie nog steeds zelf moet doen.
Ik ben dus al bezig met gezond eten en ik wil daarnaast toch ook wat meer gaan sporten (mits mijn rugklachten dit toelaten) ik wil graag wat meer gaan paardrijden weer in 2019, heb er nu 2 x op gezeten en “gereden” en wil dit dus vaker gaan doen o.a om conditie op pijl te krijgen/houden, rugklachten verminderen, sterker worden in rug en buikspieren en om mezelf weer mentaal op de rit te krijgen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:15

Ik was lekker misselijk van het eten eerste kerstdag, dus vanavond maar minder eten. Is wel effectief. :=

Mi_Amore

Berichten: 14851
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:23

@MarlindeRooz, dat gevoel werkt bij mij maar een dag of 2

Ik was niks bij in gewicht van Kerstdag, dus mijn ontbijt was yoghurt en ik ben de Weight Watchers app al aan het invullen :)

Ik heb 500gr pralines gekregen, help

Lous

Berichten: 24257
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:29

Die Pralines zou ik als er zich een gelegenheid voordoet lekker uitdelen. ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:30

Ik heb 2 kerstpakketten gekregen vol eten, een chocolade letter en heb nog chocola liggen van Sinterklaas en mijn verjaardag. Zucht. :=

Mi_Amore

Berichten: 14851
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 11:46

Lous schreef:
Die Pralines zou ik als er zich een gelegenheid voordoet lekker uitdelen. ;)


Die gaat inderdaad mee naar het werk vrijdag. Anders is dat een verloren zaak.

I’m a sucker voor Manons van Leonidas...

@MarlindeRooz: cake maken van de chocolade en uitdelen? :’)

Mijn Kerstgeschenk van het werk was een welnessbon. Ik MOET dus terug in die bikini passen :D

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:14

Hier ook 2 doosjes bon bons gekregen van werk, gingen mooi ri vriendlief :j heb wel eentje geproefd, maar dat moet gewoon kunnen.
Ik ken persoonlijk alleen geen rem als het voor mijn neus staat, dus alles wat ik snoep weeg ik netjes af en geef de rest weg of kan het in de kast leggen zonder er weer aan te komen :D dat werkt wel!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8385
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:23

Meld zich -O-

Afgelopen 2 jaar 20 kg aangekomen... was niet helemaal de bedoeling zegmaar.

Ik wil nu 10/15 kwijt om weer mezelf te kunnen zijn. Als stop achter de deur mag ik van mezelf een nieuw zadel als ik lekker bezig ben :o

Ook ik begin 1 januari, het is nu allemaal veel te verleidelijk en ik werk nu heel veel waardoor thuisbezorgd en de snackbar nèt wat te makkelijk zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:08

MamaMiesje schreef:
Jawel, want je wordt je bewust van vullen of voeden :)

Maar hoe het ook zij; wat voor de een werkt, werkt voor de ander niet.
Mijn mening is dat WW volgen op de lange termijn beter vol te houden is en mij meer een (blijvende) levenswijze leert dan andere diēten.
Het ís ook eigenlijk geen dieet, je mag in principe alles gewoon eten.
Het helpt me echter bewust te worden/maat te houden en zo ben ik de afgelopen 10 maanden 19 kilo afgevallen.
Niet snel en naar ik hoop blijvend, maar dat heb ik zelf in de hand.


Okee, ja bewustwording is heel goed denk ik. Maar je kunt in principe ook ongezonde dingen kiezen maar daar krijg je dan veel punten voor?
Voor mij zou het niet werken want dan zou ik denk ik gaan smokkelen met de punten :o
Bij mij werkt sowieso niet zo goed iets niet mogen :+ (dus ook, niet meer dan een bepaald aantal punten mogen) daarbij is mijn uitgangspunt anders: mijn doel is gezond eten, afvallen de bijkomstigheid.
Maar hartstikke fijn dat het voor jou wel werkt! 19 kilo! *\o/*
Laatst bijgewerkt door Nikass op 26-12-18 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33900
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:09

Je moet iets doen wat bij je past, ik ga gewoon weer kcal invoeren in MyFitnessPal. :+

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:10

Ja klopt, ik heb een tijdje de eetmeter van het Voedingscentrum ingevuld, maar dat werkte voor mij totaal niet.

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8385
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:13

Al die apps zijn voor mij makkelijk smokkelen... En aan de andere kant ben ik bang dat ik door draaf dan (oh, ik kan wel 300kc minder dan gister doen!)

Denk dat het hier gewoon uit gaat komen op gezonder eten en veel 'vullers' zodra ik honger heb gaat het fout namelijk

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:15

Ik vul mijn voeding in op myfitnesspall , wat ik zo fijn vind is dat als je activiteit invult je ook ziet wat je daarvoor terug krijgt. Daarnaast natuurlijk de limieten op macro’s en micro’s vind ik erg fijn.

Altijd de gratis versie gebruikt maar ben aan het twijfelen om de pro aan te gaan schaffen, even kijken wat dat kost. En ik moet nog even ergens tijd maken om recepten in te vullen wat het werken ermee een heeeeeel stuk makkelijker maakt.

Ik heb de laaste 2,5 maar KETO gegeten in fase 1, 20 khd per dag. Dit gaat goed, maar ik ben nu toe om op te gaan bouwen, dat wordt mijn doel voor 2019, goed opbouwen en niet terugvallen in oude patronen.

En nog een snaai tip , ik heb mijn to do list en goals op de snaaikast gehangen, zo wordt ik meteen geconfronteerd en geholpen met iets wat ik dan kan gaan doen.

Es_ther

Berichten: 18733
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:32

Hier morgen na alle eet feestjes weer sporten *\o/* !

Heb er gewoon echt zin in!

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:39

Ik doe ook mee voor de laatste 6 tot 10 kg!
Vanochtend lesje yoga gedaan; was leuk en fijn!

Ik doe gewoon gezond eten maar met mate. Op naar een goed resultaat!

Ceffyl

Berichten: 1195
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:43

Mag ik ook weer meekletsen? Zat afgelopen jaar in het Afvallen in 2018-topic. Ben toen mijn kilo’s kwijt geraakt, maar merk dat ik gezond bezig zijn lastig vind. Ik eet reuze gezond hoor: veel groentes bij het avondeten en ook als tussendoortjes, voldoende fruit etc maar daarnaast snoep ik gewoon echt teveel (suikers). Ik heb dan de mazzel daar niet erg van aan te komen, maar heb soms helemaal hartkloppingen van de sugerrush die door mn aderen stroomt |( Zo slecht, maar dan toch de dag erna weer doorvreten. Ik wil zo graag de knop omzetten, maar doordat al het snoepen bij mij (nog) niet zichtbaar is lijkt het allemaal niet zo erg. Ik wil dus echt in 2019 van de suikerverslaving af. Dat lukt me steeds tijdelijk, maar ik glijd steeds weer terug mijn slechte gewoontes in. Vraag me af hoe ongezond mijn binnenste wel niet moet zijn door al dat slechte eten.

Dus ik lees en praat mee in de hoop die knop eindelijk eens te vinden én om te kunnen zetten.

Sall

Berichten: 6779
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:34

Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?
Ben een aantal jaar geleden flink afgevallen met de jillian Michaels workouts thuis en op mijn voeding letten. Dit heb ik een aantal jaar stabiel gehouden, zonder moeite eigenlijk.
Nadat ik de workouts van Jillian letterlijk allemaal mee kon praten :+ ben ik gaan bootcampen/circuittraining buiten 2/3 x in de week

Het afgelopen jaar hebben we een huis gekocht en flink laten verbouwen en ben ik alle lol die ik had in sporten kwijtgeraakt en ben eigenlijk ook mezelf kwijt geraakt qua eten en ben ik 10 kg aangekomen.

Hier baal ik onwijs van, maar kon de motivatie niet meer vinden. Die knop was helemaal zoek... -O-

Maar op den duur werd ik er ook niet gelukkiger van om zo van mijn lijf te balen en heb mijzelf de tijd gegeven en ben wat liever tegen mijzelf gaan doen ipv alleen maar te balen van die extra kilo's en nul,nul conditie

Nu merk ik dat ik langzamerhand weer de 'juiste' keuzes qua eten maak, omdat ik daar zin in heb en mijzelf wil voeden ipv alles gedachteloos naar binnenwerk en er niet van geniet.

Ik ben de afgelopen maanden heel langzaam 3 kilo kwijt geraakt en nu heb ik geen idee wat ik weeg want de weegschaal heeft het begeven.
Maar ik heb mijn maten opgemeten (taille buik en heupen) en opgeschreven en die check ik zo 1x per maand
En verder is mijn kleding een goede maatstaf want ik pas bijna niks meer -O-

Gisteren had ik opeens zin in om te gaan bewegen en voor ik mij kon bedenken had ik good old Jillian van stal gehaald en een (voor mij onbekende) workout van haar gedaan die op youtube staat (ik ging echt helemaaaaaal stuk )
Vanmorgen heb ik mijn oude fitbit opgelaten en net heb ik een rondje rond het meer hardgelopen (3km)

als lunch een lekkere salade met halve avocado, tomaat, paprika en lenteuitje
Vanavond krijgen we eters en hebben een tafel vol Italiaans eten, ik mag van mijzelf alles eten als ik er maar echt zin in heb.

Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen en motiveren en samen de ongewenste kilo's kunnen kwijtraken *\o/*

Sall

Berichten: 6779
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 14:37

Ceffyl schreef:
Mag ik ook weer meekletsen? Zat afgelopen jaar in het Afvallen in 2018-topic. Ben toen mijn kilo’s kwijt geraakt, maar merk dat ik gezond bezig zijn lastig vind. Ik eet reuze gezond hoor: veel groentes bij het avondeten en ook als tussendoortjes, voldoende fruit etc maar daarnaast snoep ik gewoon echt teveel (suikers). Ik heb dan de mazzel daar niet erg van aan te komen, maar heb soms helemaal hartkloppingen van de sugerrush die door mn aderen stroomt |( Zo slecht, maar dan toch de dag erna weer doorvreten. Ik wil zo graag de knop omzetten, maar doordat al het snoepen bij mij (nog) niet zichtbaar is lijkt het allemaal niet zo erg. Ik wil dus echt in 2019 van de suikerverslaving af. Dat lukt me steeds tijdelijk, maar ik glijd steeds weer terug mijn slechte gewoontes in. Vraag me af hoe ongezond mijn binnenste wel niet moet zijn door al dat slechte eten.

Dus ik lees en praat mee in de hoop die knop eindelijk eens te vinden én om te kunnen zetten.


Ik herken dit ook, alleen heb ik het met alcohol :o
Het drankje 's avonds om te ontspannen, word steeds meer een gewoonte ipv een verwennerij
En daar wil ik ook vanaf

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:08

Sall schreef:
Hoi allemaal,

Mag ik mij hier ook melden?
Ben een aantal jaar geleden flink afgevallen met de jillian Michaels workouts thuis en op mijn voeding letten. Dit heb ik een aantal jaar stabiel gehouden, zonder moeite eigenlijk.
Nadat ik de workouts van Jillian letterlijk allemaal mee kon praten :+ ben ik gaan bootcampen/circuittraining buiten 2/3 x in de week

Het afgelopen jaar hebben we een huis gekocht en flink laten verbouwen en ben ik alle lol die ik had in sporten kwijtgeraakt en ben eigenlijk ook mezelf kwijt geraakt qua eten en ben ik 10 kg aangekomen.

Hier baal ik onwijs van, maar kon de motivatie niet meer vinden. Die knop was helemaal zoek... -O-

Maar op den duur werd ik er ook niet gelukkiger van om zo van mijn lijf te balen en heb mijzelf de tijd gegeven en ben wat liever tegen mijzelf gaan doen ipv alleen maar te balen van die extra kilo's en nul,nul conditie

Nu merk ik dat ik langzamerhand weer de 'juiste' keuzes qua eten maak, omdat ik daar zin in heb en mijzelf wil voeden ipv alles gedachteloos naar binnenwerk en er niet van geniet.

Ik ben de afgelopen maanden heel langzaam 3 kilo kwijt geraakt en nu heb ik geen idee wat ik weeg want de weegschaal heeft het begeven.
Maar ik heb mijn maten opgemeten (taille buik en heupen) en opgeschreven en die check ik zo 1x per maand
En verder is mijn kleding een goede maatstaf want ik pas bijna niks meer -O-

Gisteren had ik opeens zin in om te gaan bewegen en voor ik mij kon bedenken had ik good old Jillian van stal gehaald en een (voor mij onbekende) workout van haar gedaan die op youtube staat (ik ging echt helemaaaaaal stuk )
Vanmorgen heb ik mijn oude fitbit opgelaten en net heb ik een rondje rond het meer hardgelopen (3km)

als lunch een lekkere salade met halve avocado, tomaat, paprika en lenteuitje
Vanavond krijgen we eters en hebben een tafel vol Italiaans eten, ik mag van mijzelf alles eten als ik er maar echt zin in heb.

Ik hoop dat we elkaar hier kunnen steunen en motiveren en samen de ongewenste kilo's kunnen kwijtraken *\o/*



Haal jij die workouts van YouTube af?

MamaMiesje
Fotograaf

Berichten: 18090
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:19

Nikass schreef:
Okee, ja bewustwording is heel goed denk ik. Maar je kunt in principe ook ongezonde dingen kiezen maar daar krijg je dan veel punten voor?
Voor mij zou het niet werken want dan zou ik denk ik gaan smokkelen met de punten :o

ja, maar ja...wie hou je dan voor de gek? ;)
Je kan ook bij een diëtist lopen en elke week heilig beweren dat je alleen op sla geleefd hebt -bij wijze van spreken, maar dan zegt de weegschaal ook wel wat anders.
Hoe je het ook wendt of keert, er moet toch een bepaalde mindset bij je zijn; je doet het voor jezelf :)

Sall

Berichten: 6779
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:28

Romeo2007 schreef:
Haal jij die workouts van YouTube af?

Ja
Ik doe (deed) ook workouts van tone iT up
Is ook leuk voor de afwisseling
Maar Jillian is echt veel zwaarder

MamaMiesje schreef:
ja, maar ja...wie hou je dan voor de gek? ;)
Je kan ook bij een diëtist lopen en elke week heilig beweren dat je alleen op sla geleefd hebt -bij wijze van spreken, maar dan zegt de weegschaal ook wel wat anders.
Hoe je het ook wendt of keert, er moet toch een bepaalde mindset bij je zijn; je doet het voor jezelf :)


Mindset is denk ik het allerbelangrijkste

faunty

Berichten: 1794
Geregistreerd: 06-06-13

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:30

Ik meet ook in plaats van wegen, heb helaas ontzettend last van oedeemvorming in mijn benen wat altijd tot eigenlijk onnodige frustratie op de weegschaal zorgde achteraf..... 2 broekmaten kleiner en dan maar 3 kilo kwijt zijn in cijfertjes......

De 16 kilo wel kunnen berekenen met 3x wegen elke dag de afgelopen 2,5 maand, nu gewoon lekker meten

Dreamy

Berichten: 24072
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 15:54

faunty schreef:
Ik vul mijn voeding in op myfitnesspall , wat ik zo fijn vind is dat als je activiteit invult je ook ziet wat je daarvoor terug krijgt. Daarnaast natuurlijk de limieten op macro’s en micro’s vind ik erg fijn.

Altijd de gratis versie gebruikt maar ben aan het twijfelen om de pro aan te gaan schaffen, even kijken wat dat kost. En ik moet nog even ergens tijd maken om recepten in te vullen wat het werken ermee een heeeeeel stuk makkelijker maakt.

Ik heb de laaste 2,5 maar KETO gegeten in fase 1, 20 khd per dag. Dit gaat goed, maar ik ben nu toe om op te gaan bouwen, dat wordt mijn doel voor 2019, goed opbouwen en niet terugvallen in oude patronen.

En nog een snaai tip , ik heb mijn to do list en goals op de snaaikast gehangen, zo wordt ik meteen geconfronteerd en geholpen met iets wat ik dan kan gaan doen.


Die activiteit is niet heel erg accuraat, zou daar niet te veel op letten :o althans, stappenteller op mijn fitbit en op telefoon telden ook niet echt accuraat. Dus heb dat standaard uit staan.

Mijn valkuil is dat ik minder probeer te eten dan waar mijn eigenlijke kcaldoel op staat :o ik heb ook mijn macro’s aangepast (kan ook gewoon met gratis versie) en probeer daar ook erg op te letten. Maar merk wel dat ik er iets in doorsla :=