muntdrop schreef:Op zich heb je gelijk dat het makkelijker is om iemand te betalen om in 1 keer goed advies in te winnen, maar dit is zeker niet noodzakelijk. Genoeg mensen die succesvol afvallen zonder. Juist nu staat het internet vol met tips, weekmenu's en workouts. Ik zou dan eerder dat geld besteden aan een diëtist. Die kan je in ieder geval direct meteen gericht advies geven ipv dat je eerst een heel boek door moet spitten. Verder snap ik ook echt niet wat je met je laatste zin wilt bereiken. Gefeliciteerd dat jij het geld daarvoor hebt?
Ts mijn aller belangrijkste tips:
1. Bereken je kcal behoefte en hoeveel je binnen krijgt. Maak een gezond week menu waarbij je in ieder geval genoeg groente, eiwitten, goede vetten en koolhydraten (volkoren producten) binnen krijgt.
2. Weeg alles wat je eet! Anders kun je punt 1 net zo goed overslaan. Die portie muesli van 50 gram is veel minder dan je denkt.
3. Ga bewegen, niet alleen helpt dit je afvallen, het heeft ook een positief effect op je mentale gesteldheid waardoor het afvallen makkelijker vol te houden is.
4. Je kan maar beter een voedingspatroon kiezen wat je bevalt en lekker vind, want ook nadat die kilo's eraf zijn moet je dit volhouden. Dit houd ook in dat je leert omgaan met een keer iets ongezonds eten. Ga je een keer de mist in? Dat is niet erg. Je hoeft jezelf daar ook niet voor te 'straffen'. Dit maakt het alleen maar negatiever waardoor je het nog slechter vol houd.
Zo dat was dan 40 euro
Ik ga alle tips ten harte nemen! Dankjewel allemaal! Na de kerstdagen ga ik voor mezelf eens overlopen welke gezonde voeding ik ook echt lekker vind, dan ga ik eens kijken wat het is qua calorieën en of ik het op een gemakkelijke manier kan verwerken in mijn dagelijkse voeding. Lijkt me een goede eerste stap