Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:19

Lori schreef:
Je kan eventueel deze eens bekijken https://louland.nl/product/zeep-gezicht ... -tea-tree/ (hebben andere ook) en verder op fb heb je een groep " https://www.facebook.com/groups/nopoo.lowpoo.nl/ " sommige draaien wel een beetje door in mijn ogen maar staan heel veel goede tips in ook :j

Probeer dat deeltje van niet genoeg schuimen los te laten, de meeste zepen die goed schuimen zitten vol van de zooi in dat je beter niet gebruikt. Doet meer kwaad dan goed..

De Louland zeep is perfect, gebruik ik inmiddels alweer drie jaar en nooit meer jeuk, geen pluizend haar maar gezonde krullen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:20

Ik heb nu deze: https://herbalessences.com/en-us/discov ... er-shampoo
En die is héél fijn want ik kan nu eindelijk toe met niet meer elke dag m'n haar wassen. Maar nu dus wel geïrriteerde hoofdhuid. Jeuk en bultjes. Maar met de Petal Fresh die ik heb wordt mijn haar dof en suf :=

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:44

Kortom, advies vragen heeft amper zin. Want het lijkt zo te zijn dat de shampoo die voor de 1 super fijn is voor de ander totaal niet werkt .... Wel jammer !

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 11:45

maras, die zeep ga ik eens even proberen :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 14:13

@TurdusMerula, Zoals je in mijn post al kon lezen zei ik zelf al dat sommige wat doordraaien... echt kan je wel bij twijfel al snel even een foto in de groep gooien met "is dit zonder sulfaten en siliconen of niet".

Berdien

Re: Shampoo's vliegen me om de oren.. maar waar blijft de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 16:20

Ik heb de oranje Nature Box gekocht, ben benieuwd!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:42

Hou ons op de hoogte Berdien, ik ben ook benieuwd!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 22:51

Kinke schreef:
maras, die zeep ga ik eens even proberen :)

Ook even naspoelen met azijn dan heb je het echt goed voor elkaar. Op de site staat dat allemaal heel goed uitgelegd.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:16

amado7 schreef:
Ik heb sinds een poosje Andrelon zuiver en zen. Zonder kleurstoffen siliconen en parabenen is dat. Werkt voor mij echt super. Wel pas na een paar weken wassen daarmee. Wel sulfaten geloof ik.

Deze idd! En vooral proberen niet vaker dan 2/3 keer per week je haar te wassen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:17

Ik gebruik enkel producten van Matrix en ik heb zelf psoriasis en dit gaat super goed!

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:19

Niet het hele topic gelez maar wel zoekfunctie gebruikt om te kijken of het al genoemd is, maar nee. Weet eigenlijk niet of je het in Nederland kopen kunt, lijkt me wel, anders iig online dan toch, maar René Furterer heeft hele fijne natuurlijke shampoos, ik ben heel blij met de gewone, elke dag shampoo, word mijn haar steeds mooier van en is totaal niet aggresief. Naturia lijn is dat trouwens

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:23

Als eens geprobeerd om geen shampoo meer te gebruiken?
Ik doe dit nou sinds juli en het bevalt goed! Mijn haar is van nature nu veel mooier en niet meer pluizig.
Ik had ook veel last van schilfers en jeuk maar sinds ik gestopt ben met haar producten is het gewoon over.
En nee, mijn haar stinkt niet, is niet vies of vettig

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:47

De 1 euro shampoo van de Hema.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 00:30

Lori schreef:
@TurdusMerula, Zoals je in mijn post al kon lezen zei ik zelf al dat sommige wat doordraaien... echt kan je wel bij twijfel al snel even een foto in de groep gooien met "is dit zonder sulfaten en siliconen of niet".

Dat is helemaal waar!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 01:04

Zou het ook aan je hoofdhuid kunnen liggen ipv de shampoo?

Ik heb vroeger ook veel last gehad en na een wondermiddel van de huisarts geen last meer

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 09:06

OneAndOnlyx schreef:
lovehaffie schreef:
Hoop shampoos komen voorbij maar ik mis wat info... Hoe vaak was je je haar? Heb je lang of kort haar, en hoe draag je je haar meestel (los,vast etc)
Ook dit heeft namelijk invloed :o

Zoveel reacties _/-\o_ . Iedereen bedankt in ieder geval! :D. Ik was mijn haar om de dag(het word snel vet), heb half lang haar wat net over mijn schouders valt en ik draag het altijd eigenlijk los!

Als je vet haar hebt dan is om de daf wassen eigenlijk te veel, Elke x stimuleer je weer je hoofdhuid. Ik doe het altijd eerst los en als t dan vettig word ga ik naar vast. .. hoe minder wassen hoe beter.

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-18 22:55

girlyggirl schreef:
OneAndOnlyx schreef:

Zoveel reacties _/-\o_ . Iedereen bedankt in ieder geval! :D. Ik was mijn haar om de dag(het word snel vet), heb half lang haar wat net over mijn schouders valt en ik draag het altijd eigenlijk los!

Als je vet haar hebt dan is om de daf wassen eigenlijk te veel, Elke x stimuleer je weer je hoofdhuid. Ik doe het altijd eerst los en als t dan vettig word ga ik naar vast. .. hoe minder wassen hoe beter.

Even de rest van de reacties daargelaten(dank!!) wil ik hierover iets zeggen. Ik was mijn haar om de dag omdat het anders stinkt. Ik wil er liever geen droogshampoo in spuiten(ondanks dat ik dat wel soms doe) en ik was het ook regelmatig om de 2 dagen(maar merk dan jeuk, irritatie en vooral het voelt zooo vies!). Ik heb het een keer een week niet gewassen op aanraden van een vriendin(die merkte dat je haar daardoor juist minder vet word) maar mijn haar verzwaart alleen maar. Ik steek het ook een in staart als ik het vies/vettig vind, maar sta toch liever even onder de douche lekker te wassen..

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:15

Ik was mijn haar al bijna een jaar met alleen water. (En nee, mijn haar stinkt niet.)
Daarvoor waste ik het al bewust minder, maar voordat ik me daar mee bezig hield waste ik het iedere dag.
Je hoofd moet wennen aan minder wassen. Vermoedelijk is een week niet genoeg, maar er komt uiteindelijk wel balans. Als je die overgang wil gaan maken, kan het helpen te borstelen met een speciale borstel. Ik heb er eentje van sissal en je kamt daarmee het vuil eruit. Ik vermoed dat het je kan helpen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 02:46

Berdien schreef:
Lush was ik heel positief over tot ik een allergische reactie kreeg op een shampoo bar en mijn hele hoofdhuid ging vervellen :oo Toen ik dat aankaartte bij Lush werd er heel laconiek op gereageerd, toen was ik er eigenlijk wel klaar mee :o

Maar zij kunnen het toch ook niet helpen dat jij allergisch reageerde? Ja, vervelend. Maar ik ga ik ook niet aan mijn supermarkt vertellen dat ik allergisch ben voor appels in hun assortiment. Wat me moeten ze ermee?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 04:49

En het merk i.c.o.n ?

Hier was ik mee en vindt het top shampoo.
Wel gebruik ik ook de condionter en 1x per week een haar masker.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 06:58

Ik ben ook snel krabberig. Het volgende recept werkt bij mij goed. Ik was mijn haar twee keer per week met guhl voor blond en crèmespoeling van aveda. Verder kan ik tegen geen enkel styling product. Dus laat ik het aan de lucht drogen en doe er pas een elastiek of klem in als het echt helemaal droog is. Föhnen doe ik alleen op hele speciale momenten. Knippen 1x per jaar en kleuren al jaren niet meer.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:09

Qimm schreef:
Maar zij kunnen het toch ook niet helpen dat jij allergisch reageerde? Ja, vervelend. Maar ik ga ik ook niet aan mijn supermarkt vertellen dat ik allergisch ben voor appels in hun assortiment. Wat me moeten ze ermee?

Als je jarenlang trouwe klant bent geweest en het product tot die tijd altijd normaal hebt kunnen gebruiken verwacht ik wel wat meer van een melding. Want wellicht lag het niet aan mij, maar aan iets in het blok zelf ;) En laat ik het zo zeggen, je hoofdhuid in lange repen vel van je hoofd af kunnen trekken is écht geen toffe ervaring.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:14

Berdien schreef:
Qimm schreef:

Als je jarenlang trouwe klant bent geweest en het product tot die tijd altijd normaal hebt kunnen gebruiken verwacht ik wel wat meer van een melding. Want wellicht lag het niet aan mij, maar aan iets in het blok zelf ;) En laat ik het zo zeggen, je hoofdhuid in lange repen vel van je hoofd af kunnen trekken is écht geen toffe ervaring.

Dat lijkt me zeker niet tof.