123Shadow123 schreef:Die sertraline is al vaker genoemd inderdaad. Klinkt wel goed.
Ik wacht toch nog even met het innemen van de citalopram. Wat ook raar is, is dat de huisarts me de laagste dosering zou geven. Maar ik heb de 20mg gekregen terwijl ik zie dat er ook een 10mg is?
Dat er ook pilletjes van 10mg zijn betekent niet dat dat een laagste begindosering is. Ga alsjeblieft niet zelf zitten rotzooien met een dosering van antidepressiva. Dat is echt niet slim. De voorgeschreven begindosering bij een depressieve stoornis waardoor citalopram gebruikt wordt is 20 mg/dag. Meestal wordt de dosis daarna zelfs opgehoogd tot 40 mg/dag, omdat dat uit onderzoek de beste dosis is. Maar dat wordt sowieso pas gedaan als je ermee gestart bent en op basis van of het wel of niet goed aanslaat.
Ben je zelf al onder behandeling bij een psychiater voor een angststoornis oid? Want momenteel schreeuwt alles elke keer in je reactie angst. Waardoor ik denk dat daar eens goed naar gekeken mag worden, zodra je gewicht iets minder dramatisch is.
Edit: Des te meer jij je in je hoofd haalt dat je misselijk gaat worden van citalopram, des te waarschijnlijker ga je dat ook worden. Je maakt jezelf er helemaal gek mee, wordt extra angstig en waarschijnlijk neemt ook daardoor de misselijkheid toe. Probeer het in ieder geval TS, je moet eten en je moet aankomen.