Hoogzwanger, baby komt maar niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Hoogzwanger, baby komt maar niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 09:40

Onze dochter kwam na 42 weken.Ik ben ingeleid.Ik kon alleen waggelen en puffen op de bank met 30 graden buiten en een peuter die had ontdekt dat mama niet snel meer was.En dingen ging doen die niet mochten.Mijn schoonzusje heeft haar toen opgehaald overdag.Het was een olifanten dracht.

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:17

Hier ook tot 40 + 8 gegaan, max is hier 41 om in te leiden.
De afspraak om in te leiden stond dus voor 2 dagen later, maar dat wilde ik echt niet.
Heb ook alles geprobeerd: traplopen, seks, bitter lemon drinken, kasseien doen met de auto, ananas eten,... Niets hielp. 's avonds vrienden over de vloer gehad, om 23u vertrokken met de hond om brood te gaan halen, om 00u terug thuis en om 4u zijn de weeen begonnen.

Ze hadden mij altijd al verteld dat wandelen helpt, maar volgens mij niet als je al een bepaalde routine hebt met een eigen hond in huis :+

Veel geduld gewenst TS, en ik hoop dat je je beebje snel mag verwelkomen!

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:18

Wandelen helpt ook niet hoor, ik heb ook tot 42 weken gelopen (en toen ingeleid ivm hoge bloeddruk) en die laatste 3 weken heb ik kilometers gewandeld maar niks hoor...

TS, sterkte!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:26

Ik kon alleen als een eend waggelen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:33

wilmatj schreef:
Ik ben maandag bij de vk geweest en die heeft me 'gestript'.
Sinds die hele dagen voorweeen.
Vandaag slijmprop verloren, naja verlies letterlijk de hele dag door al slijm.

Me buik is kei en keihard, pijnlijk ook.
Me rug en bekken vinden het ook alles behalve leuk.

Alle huis, tuin en keuken tips die ik heb kunnen vinden al geprobeerd haha.

Vk was nog niet zo van verder helpen als dit.

Duid toch op weeën , die pijn in buik en rug , succes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:37

Britta31 schreef:
Onze dochter kwam na 42 weken.Ik ben ingeleid.Ik kon alleen waggelen en puffen op de bank met 30 graden buiten en een peuter die had ontdekt dat mama niet snel meer was.En dingen ging doen die niet mochten.Mijn schoonzusje heeft haar toen opgehaald overdag.Het was een olifanten dracht.

Arme jij :)) was vast leuk

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:42

Waarom toch al die haast? Ik snap dat het 'waggelen' begint te vervelen en dat je naar je kindje verlangt, maar wat zijn die paar dagen/weken nou? Mijn verloskundige vertelde dat ze vrouwen tegenkomt die op 37 weken eisen dat ze 'geholpen' worden, omdat ze er zat van zijn! :\ Feitelijk spreken we bij bevallingen tussen 37 en 42 weken van à terme, dus niet te vroeg of te laat, maar gewoon op tijd. Doordat we 40 weken als de finish in plaats van het gemiddelde zijn gaan beschouwen bevallen we tegenwoordig gemiddeld twee weken eerder! -O- Twee weken die voor veel kindjes nog heel fijn waren geweest om in de veilige en vertrouwde baarmoeder door te brengen. Zelf ben ik bevallen op 39+5 en 40+6 en beide keren heb ik niet gepeinsd over inleiden, aangezien er geen medische noodzaak was. Zwanger zijn kost tijd, bevallen kost tijd, kinderen kosten heel veel tijd. Soms lijkt het alsof mensen wel kinderen willen, maar er eigenlijk geen tijd voor hebben of beter gezegd, willen maken.

Sorry voor mijn betoog TS, ik kon me niet langer inhouden. Vervelend dat je even opgenomen moest worden, maar gelukkig dat het meeviel. Ik hoop dat het laatste stukje van je zwangerschap voorspoedig mag verlopen en dat je je kindje snel in je armen mag sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:46

Ik heb ook al vanaf het begin aangegeven absoluut niet over de 40 weken te willen gaan, daar was ik echt heel bang voor dus dat zou ook niet gebeuren. Gelukkig kwam onze dochter op precies 38 weken, dus ik heb nooit in de stress hoeven zitten daarover :D

@ Hevonen, 45 weken.. hoe houdt je het vol! :oo

@ TS, heel veel sterkte met deze laatste loodjes! Ik hoop dat jullie kindje niet meer te lang op zich laat wachten, maar tot die tijd lekker beentjes omhoog en relaxen! Tegen een zere rug e.d. kan in bad gaan heel goed helpen. Houdt de spieren los en warm en maakt je even wat ''gewichtlozer''. Een goed boek, leuk spel (wordfeud? :)) ), en tv/ netflix kunnen je allemaal helpen de uurtjes door te kruipen..

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:51

Bedenk dat kindjes het gemiddeld beter doen in de kraamweek dan kindjes die eerder geboren worden :D

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 10:54

Ik ben dan wel niet overtijd gelopen, maar heb zo de laaste paar dagen ook rond gelopen.
Ik had al dik twee weken steeds harde pijnlijke buiken. Ook al zo erg een keer dat ik dacht van het gaat
beginnen naar het ziekenhuis. Helaas loos alarm.

Toen sochtends controle werd er gezegd (was woensdags), als hij er maandag nog niet is dan gaan we een keizersnee inplannen. Ik mocht niet overtijd lopen omdat mijn zoontje achterliep op groei en een keer aflopende lijn heeft gehad. Ik was al onder controle in het ziekenhuis en het was stuitligging.
Ze hadden dan liever dat ie eerder kwam en buiten de buik beter kans kreeg om te groeien.

Ik de hele dag tegen mijn moeder aan zeuren dat ik geen keizersnee wil en dat hij vannacht maar moet komen. Hij heeft geluisterd naar mij. Ik lekker op bed gegaan, ik droomde dat ik weeen had, ik werd wakker even naar toilet en wat drinken. Had wel wat rugpijn maar het bed lag de laaste weken ook niet lekker meer. Ik ging weer liggen en sliep al haast weer en toen voelde ik een plop. Mijn vriend maar wakker gemaakt, spullen voor me andere zoontje klaargezet voor school afwachtend dat mijn moeder kwam.

Dus misschien beetje je baby pushen en zeggen dt ie wel mag komen. :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:10

Ook leuk is dat de baby zo heerlijk in je ribben en maag schopt.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:28

Britta31 schreef:

Schopt? Dat monstertje ligt hier geheid met een stok te poken of zo. :+

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:30

ja hier dus 42 weken gelopen met een baby in stuit, dan wordt je het echt beu...maar meneerje kwam gewoon uit zichzelf, even volhouden nog ts.Het zijn die laatste stomme loodjes he!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 11:37

goeroe schreef:
Waarom toch al die haast? Ik snap dat het 'waggelen' begint te vervelen en dat je naar je kindje verlangt, maar wat zijn die paar dagen/weken nou? Mijn verloskundige vertelde dat ze vrouwen tegenkomt die op 37 weken eisen dat ze 'geholpen' worden, omdat ze er zat van zijn! : Feitelijk spreken we bij bevallingen tussen 37 en 42 weken van à terme, dus niet te vroeg of te laat, maar gewoon op tijd. Doordat we 40 weken als de finish in plaats van het gemiddelde zijn gaan beschouwen bevallen we tegenwoordig gemiddeld twee weken eerder! -O- Twee weken die voor veel kindjes nog heel fijn waren geweest om in de veilige en vertrouwde baarmoeder door te brengen. Zelf ben ik bevallen op 39+5 en 40+6 en beide keren heb ik niet gepeinsd over inleiden, aangezien er geen medische noodzaak was. Zwanger zijn kost tijd, bevallen kost tijd, kinderen kosten heel veel tijd. Soms lijkt het alsof mensen wel kinderen willen, maar er eigenlijk geen tijd voor hebben of beter gezegd, willen maken.

Sorry voor mijn betoog TS, ik kon me niet langer inhouden. Vervelend dat je even opgenomen moest worden, maar gelukkig dat het meeviel. Ik hoop dat het laatste stukje van je zwangerschap voorspoedig mag verlopen en dat je je kindje snel in je armen mag sluiten.

Oh hier heb je helemaal een punt hoor, ik zit vandaag op 40 + 4 dagen.
Ik ga ook zeker niet opeisen dat ie nu gehaald wordt.
Maar het zou zoooo fijn zijn.

Vooral omdat mijn eerste dus al op 38 + 5 kwam. Dan lijken de dagen zo lang te duren.
Daarnaast gewoon enorme last van mijn rug en bekken waardoor ik er wel echt klaar mee ben.

Oh en iedereen die zegt, geniet nog even van het slapen, de rust.
Geloof mij, met die pijnen slaap je net zo weinig. Ik ben elke 1 a 2 uur wakker om naar de wc te moeten gaan. En elke keer weer een uitdaging om me bed uit te komen :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:38

goeroe schreef:
Waarom toch al die haast? Ik snap dat het 'waggelen' begint te vervelen en dat je naar je kindje verlangt, maar wat zijn die paar dagen/weken nou? Mijn verloskundige vertelde dat ze vrouwen tegenkomt die op 37 weken eisen dat ze 'geholpen' worden, omdat ze er zat van zijn! : Feitelijk spreken we bij bevallingen tussen 37 en 42 weken van à terme, dus niet te vroeg of te laat, maar gewoon op tijd. Doordat we 40 weken als de finish in plaats van het gemiddelde zijn gaan beschouwen bevallen we tegenwoordig gemiddeld twee weken eerder! -O- Twee weken die voor veel kindjes nog heel fijn waren geweest om in de veilige en vertrouwde baarmoeder door te brengen. Zelf ben ik bevallen op 39+5 en 40+6 en beide keren heb ik niet gepeinsd over inleiden, aangezien er geen medische noodzaak was. Zwanger zijn kost tijd, bevallen kost tijd, kinderen kosten heel veel tijd. Soms lijkt het alsof mensen wel kinderen willen, maar er eigenlijk geen tijd voor hebben of beter gezegd, willen maken.

Precies. Ik ben het helemaal met je eens. Soms is het wat het is. Maar ja, ik ben dan nog van de generatie "er gebeurt wat er gebeurt". Toen het leven nog niet zo vreselijk maakbaar was. Man man man, wat ben ik blij dat ik nu al die keuze stress niet heb zeg.
Ik heb twee keer 43 weken gedragen. Dat zit kennelijk in mijn systeem. Kerngezonde kinderen gebaard. <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:39

Oh ja, nog even dit..... er is nog nooit een baby niet geboren. Heus, ze komen echt. :+ ;)

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-18 11:41

Balou_k schreef:
Britta31 schreef:

Schopt? Dat monstertje ligt hier geheid met een stok te poken of zo. :+

Een stok? Hier ramt ie er gewoon vol op los hoor :Y)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:44

goeroe schreef:
Waarom toch al die haast? Ik snap dat het 'waggelen' begint te vervelen en dat je naar je kindje verlangt,

Het is voor iedeeen uiteraard anders. En iedereen heeft z'n "eigen" kwaaltjes.

Maar ik was het heel erg zat hoor.

9 maanden misselijk geweest
je eigen veters niet vast kunnen maken
de trap op lopen is loodzwaar
maagzuur wat brand(waarschijnlijk ook door 3 x per dag overgeven)
niet kunnen slapen

etc, etc, etc.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:44

wilmatj schreef:
Een stok? Hier ramt ie er gewoon vol op los hoor :Y)

Nee, momenteel zit die gewoon klaar alsof ‘ie een walvis wilt vangen geloof ik. Continu een vervelende pijn op hetzelfde plekje.
Als meneer dan ook nog eens besluit te bewegen doet hij alsof hij de film Alien heeft gezien. Verder is het een lief kindje en neem ik hem mijn gescheurde tussenribspier ook niet kwalijk of zo...... *\o/* :+ <3

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:45

goeroe schreef:

Ik kan het alleen maar met je eens zijn.
Medische indicaties daar gelaten natuurlijk.

Zelf ben ik nu 31+2 weken zwanger, en op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat ik over ga lopen.
Hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn, maar het komt zoals het komt.

Ts heel veel succes met de laatste loodjes.
Ik kan snappen dat je graag je kindje wil zien <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:45

Dat je het flink zat bent, kan ik me heel goed voorstellen. Maar ook dit gaat weer over. Schrale troost, ik weet het, maar wel een zekerheid waar je je aan kan vasthouden.
Ff lekker van je af klagen lucht wel op :j

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:47

Om je nog even een hart onder de riem te steken -O-

34 jaar geleden liep ik van de jongste een maand overtijd 8-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:51

Het is niet voor niets dat je tegenwoordig geen maand meer overtijd kunt lopen natuurlijk. De “vorige generatie” die het allemaal wat langer uit kon houden dan nu, schijnbaar, zaten ook echt wel nadelen aan. Kindje kan ondervoed raken omdat de navelstreng uitdroogt of het vruchtwater kan op raken, of in het vruchtwater poepen.
Tegenwoordig halen ze een baby dus inderdaad sneller maar dat is ook omdat er nu meer kennis is en het gewoon bewezen is dat na 40 weken de gezondheid van je kindje snel achteruit KAN gaan. Dus ik vind het altijd zo flauw als mensen over vroeger gaan praten, toen kon alles nog zonder medische hulp en was zeker alles beter? :o maar dat is echt niet voor niets geweest hoor.
Vroeger kreeg je ook bijna geen echo’s, mijn oma en moeder spreken soms van luxe maar dat is natuurlijk niet zonder reden. Juist omdat ze nu sneller kunnen ingrijpen als het mis blijkt te zijn halverwege.

Natuurlijk komt het kindje er ooit uit en is er nog nooit een blijven zitten. Maar dat wil je niet echt horen als je hoog zwanger rond waggelt, de meest uitgekauwde uitspraak ooit voor zwangere vrouwen. :n

TS; ik snap dat je het helemaal stront beu bent! En ook dat je er doodmoe van wordt dat je lichaam een loopje met je neemt. Wel/geen signalen, dan weer rustig, dan weer een hele avond voor-weeën. Iedereen die zegt dat je maar gewoon moet afwachten heeft gelijk, maar ik snap hoe je je voelt en daar zit je niet op te wachten nu als je gewoon op bent en je lijf terug wilt.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 07-12-18 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:55

anca schreef:
34 jaar geleden liep ik van de jongste een maand overtijd 8-)

:wow:

Oh dear.

Dan was ik geloof ik maar gewoon gaan persen of zo. :')

Zoiets van en NU ga je eruit!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 11:56

Natuurlijk wil je dat niet horen. Daarom zeg ik ook dat het heerlijk is om je hart te luchten en even de sores van het zwanger zijn van je af te praten. Maar het is echt niet medisch noodzakelijk om een pret echo te maken en het geslacht van je kind te bepalen. Andere zaken kunnen heel goed medisch noodzakelijk zijn, maar heus niet alles van nu is beter. Net zoals heus niet alles van vroeger beter was. Enige nuance is wel op z'n plaats.