Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zinzi_jewel schreef:Bijna 9 jaar met zo een gestoorde geleeft
Duurde al lang voor ik begreep dat t niet een gezonde relatie was .
Ben er ook in gevlucht omdat ik thuis niet prettig meer vondt.
Was net 18
Ook huiselijk geweld was hem niet vreemd .
Egoïstisch tot en met .
Nu jaren later .
Ik ben wie ik ben
Maar dit heeft me wel serieus beschadigt.
In t vertouwen van mannen als partner of potentiële partner
Durf mezelf maar moeilijk te gwvwn
Resistance schreef:Zinzi_jewel schreef:Bijna 9 jaar met zo een gestoorde geleeft
Duurde al lang voor ik begreep dat t niet een gezonde relatie was .
Ben er ook in gevlucht omdat ik thuis niet prettig meer vondt.
Was net 18
Ook huiselijk geweld was hem niet vreemd .
Egoïstisch tot en met .
Nu jaren later .
Ik ben wie ik ben
Maar dit heeft me wel serieus beschadigt.
In t vertouwen van mannen als partner of potentiële partner
Durf mezelf maar moeilijk te gwvwn
Maar hoe weet je zo zeker dat het iemand met NPS is, en niet gewoon een ongelofelijke eikel? Want die zijn er ook he. Akelige mensen zonder persoonlijkheidsstoornis. Niet alles wat akelig en egoïstisch is heeft NPS.
Zinzi_jewel schreef:Schrik ook wel hoeveel bokkers er mee te maken hebben gehad.
Pipodipo schreef:Zinzi_jewel schreef:Schrik ook wel hoeveel bokkers er mee te maken hebben gehad.
Dat is een beetje een onjuiste conclusie omdat het voor de meeste bokkers gissen blijft. En zoals eerder al aangegeven is niet elke agressieve klootzak een narcist. En bovendien gaat het om een persoonlijkheidsstoornis die niet zomaar met een paar vinkjes op een lijstje vastgesteld kan worden. Het is heel erg als mensen in een relatie of familierelatie te maken hebben gehad met geweld, maar het label narcisme is niet het antwoord op alles.
Zinzi_jewel schreef:Resistance schreef:
Maar hoe weet je zo zeker dat het iemand met NPS is, en niet gewoon een ongelofelijke eikel? Want die zijn er ook he. Akelige mensen zonder persoonlijkheidsstoornis. Niet alles wat akelig en egoïstisch is heeft NPS.
Het heeft vele kenmerken van.
En NPS is de enige verklaring waar ik enigzins mee heb leren leven
Dat het iig niet mijn schuld is.
A3a1 schreef:Ik vraag me af wat voor zin het heeft om steeds te herhalen dat het geen narcisme is....
Of dat niet alles wat narcisme lijkt, het niet altijd is.
Waarom, wat heeft het in vredesnaam voor nut?
Waar maken jullie je druk om?
julius_juut schreef:Hoe vaak worden mensen werkelijk gediagnosticeerd? Ik gok dat de meestenarcistennare mensen met narcistische trekken niet braaf naar een hulpverlener gaan omdat de omgeving zegt dat ze vervelend zijn.![]()
julius_juut schreef:Dat bedoel ik ook niet. Maar de mensen waar het hier over gaat zijn wél de nare mensen. En die gaan heus niet naar een hulpverlener omdat de omgeving zegt dat dat misschien verstandig is.
julius_juut schreef:Dat bedoel ik ook niet. Maar de mensen waar het hier over gaat zijn wél de nare mensen. En die gaan heus niet naar een hulpverlener omdat de omgeving zegt dat dat misschien verstandig is.
Citaat:CharmingS schreef:@A3a1: Volgens mij is dit toch een topic wat over narcisme gaat, en daar hebben we het toch over? Laten we het dan ook over narcisme hebben
Nee, we hebben het hier over nare ervaringen. Discussies over hoe gepast het is hoe wij bezig zijn lijkt me vooral ergens anders gepast. Dit hoort een topic te zijn waar mensen met ervaringen hun hart kunnen luchten of kunnen ervaren dat ze niet de enige zijn. In plaats daarvan wordt het toontje steeds zuurder, veroordelender en onveiliger. Lekker bezig jongens!
Citaat:CharmingS schreef:Dat maak je er zelf van! Het gaat om ervaringen met mensen met narcisme, niet over mensen die gewoon vervelend zijn, of misschien narcistische trekjes vertonen.
Want als het over vervelende, nare mensen gaat dan moet iemand even een mod vragen om de titel aan te passen. Want ik vind dit soort dingen altijd heel erg vervelend om zomaar stempels op mensen te drukken, of ze dit nu zelf kunnen lezen of niet.
Dus omdat JIJ het vervelend vind, moeten WIJ het aanpassen? Misschien heel banketstaverig hoor, maar wie is hier dan probleemeigenaar?
Nogmaals: ik heb het NIET over mensen die denken dat iemand narcistisch is, hierin rust vinden, maar dit vervolgens wel openlijk tegen anderen (vrienden/bekenden) gaan zeggen. Dat is inderdaad schadelijk voor de andere persoon. Maar als iemand voor ZICHZELF de conclusie trekt dat iemand wellicht narcistisch is, hierin rust vindt, en dit bij zichzelf houd zodat de omgeving het niet te weten komt, wat is dan de flekkityflek het probleem?? Het is het internet, daar kom je nou eenmaal dingen tegen waar je het niet mee eens bent. Heb ik ook 10 keer per dag, minstens. Het is ook een keuze om dan gewoon door te scrollen.
CharmingS schreef:feit blijft wel dat ik dat inderdaad vervelend vind, als mensen openbaar familieleden of bekenden gaan bespreken, internet of geen internet, als iemand die diagnose niet heeft gehad en je er zelf weinig van weet en niet bevoegd bent om die diagnose te stellen dan moet je daar gewoon je mond over houden, en misschien een gesprek voeren met die persoon in kwestie als je je zoveel zorgen maakt dat het zelfs nodig dit in een openbaar forum te bespreken.