Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FennaK schreef:Ik heb toevallig laatst de verschillende opties aan anticonceptie bekeken maar vind het eerlijk gezegd allemaal niks.
De prikpil zag ik in dit topic veel voorbij komen, ik vond het nogal heftig dat er staat dat op het moment dat je ermee stopt het een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent. Dus als je aan kinderen wilt beginnen moet je wel nog geduld hebben.
Ik heb zelf de mirenaspiraal nu, opzich wel tevreden over, ben amper nog ongesteld geworden. Het enige waar ik echt van baal is dat ik wss daardoor veel haar uitval gekregen heb, mijn mooie dikke bos is flink uitgedund nu en heb nog wel eens krampen.
secricible schreef:Eens hoor. Spiraal vind ik niks, wil ongesteld blijven worden (en liefst zelf plannen wanneer), en eigenlik geen hormonen. Dan blijven er weinig opties over merk ik. Dus toch maar de (mini)pil nu.
Century schreef:secricible schreef:Eens hoor. Spiraal vind ik niks, wil ongesteld blijven worden (en liefst zelf plannen wanneer), en eigenlik geen hormonen. Dan blijven er weinig opties over merk ik. Dus toch maar de (mini)pil nu.
Je hebt ook de Kyleena spiraal. Is lichter en je wordt dan nog wel ongesteld (al kan dat ook ophouden). plannen blijft wel onmogelijk natuurlijk.
LindyH schreef:Is er nog wel genoeg Microgynon 20? Anders kan ik misschien daar wel naar overstappen. Dat liever dan een totaal andere pil. Ik gebruik het toch niet echt als anticonceptie, maar meer om minder vaak en minder heftig ongesteld te worden.
Uiteraard kan ik dit overleggen met mijn huisarts, maar ik wil die man z'n tijd niet verspillen met onzinnige vragen.
BarbaLala schreef:Ze mogen mij überhaupt enkel mijn vaste merk meegeven op doktersadvies dus dat scheelt.
Enne, wie zegt dat een spiraal niet ingrijpend is heeft nooit de drama's er omheen gelezen gok ik zomaar.
Hoe dan ook is het van de gekke dat wij vrouwen anno 2018 nog steeds aangewezen zijn op derlijke troep in ons lichaam brengen. Dat moet echt eens veranderen.
secricible schreef:FennaK schreef:Ik heb toevallig laatst de verschillende opties aan anticonceptie bekeken maar vind het eerlijk gezegd allemaal niks.
De prikpil zag ik in dit topic veel voorbij komen, ik vond het nogal heftig dat er staat dat op het moment dat je ermee stopt het een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent. Dus als je aan kinderen wilt beginnen moet je wel nog geduld hebben.
Ik heb zelf de mirenaspiraal nu, opzich wel tevreden over, ben amper nog ongesteld geworden. Het enige waar ik echt van baal is dat ik wss daardoor veel haar uitval gekregen heb, mijn mooie dikke bos is flink uitgedund nu en heb nog wel eens krampen.
Eens hoor. Spiraal vind ik niks, wil ongesteld blijven worden (en liefst zelf plannen wanneer), en eigenlik geen hormonen. Dan blijven er weinig opties over merk ik. Dus toch maar de (mini)pil nu.