Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:34

Ik vind het best vreemd allemaal. Heb dezelfde als die van jou de goedkopere versie. Zeiden tegen mij ook Ja, er is een zwaar te kort. Vervolgens kreeg ik wel voor een jaar mee. :')

FennaK

Re: Anticonceptiepillen vrijwel niet/slecht verkrijgbaar, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:41

Ik heb toevallig laatst de verschillende opties aan anticonceptie bekeken maar vind het eerlijk gezegd allemaal niks.

De prikpil zag ik in dit topic veel voorbij komen, ik vond het nogal heftig dat er staat dat op het moment dat je ermee stopt het een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent. Dus als je aan kinderen wilt beginnen moet je wel nog geduld hebben.

Ik heb zelf de mirenaspiraal nu, opzich wel tevreden over, ben amper nog ongesteld geworden. Het enige waar ik echt van baal is dat ik wss daardoor veel haar uitval gekregen heb, mijn mooie dikke bos is flink uitgedund nu en heb nog wel eens krampen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:45

Ik heb vorige week ook net nieuwe moeten halen :-) De apothekersassistente belde een rondje en stuurde mij naar een andere apotheek. Daar gaven ze mij gewoon weer voor een half jaar mee :-) Gelukkig.

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:46

Dat de prikpil er voor zorgt dat je 1 jaar na de laatste pas kinderen kan krijgen vind ik geen probleem, ik ben nu 19 en wil de eerste 7/8 jaar toch nog geen kinderen, wanneer dat moment komt zie ik het dan wel weer. De prikpil is juist om tegen te gaan dat er kindjes komen de komende jaren ~~}>

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:47

Ik ben heel blij datik in september een implanon heb laten plaatsen :=
Het gezeur begon voor mij al begin augustus met de Mylan pil (levonrg/estin 0,03/0,015), die eruit zou gaan. Ik had geen zin in weer zoeken naar een nieuwe pil en gezeur ermee, dus voor de zekerheid een nieuwe set meegenomen van ander merk en vervolgens afspraak laten maken.
Gevolg is wel een jaar voorraad van dat andere spul in de kast, maar goed, misschien hebben vrienden het binnenkort nodig (of zwarte markt :') )

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:59

Hier het zelfde probleem, had ze online besteld bij de apotheek hier en ik ging ze halen en er was helaas niks meer. Op dat moment heeft ze weer opnieuw geprobeerd te bestellen en ik moest een week later terug komen. Helaas was er weer niks geleverd, en heb ik nu ipv de Ethinyl/levon 0,03/0,15 heb ik nu Desog./ethinyl. 0,15/0,03mg mee gekregen, en dan ook maar 3 strips. Ik hoop toch wel dat die andere over 2 maanden weer beschikbaar is hoor.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:00

FennaK schreef:
Ik heb toevallig laatst de verschillende opties aan anticonceptie bekeken maar vind het eerlijk gezegd allemaal niks.

De prikpil zag ik in dit topic veel voorbij komen, ik vond het nogal heftig dat er staat dat op het moment dat je ermee stopt het een jaar kan duren voordat je weer vruchtbaar bent. Dus als je aan kinderen wilt beginnen moet je wel nog geduld hebben.

Ik heb zelf de mirenaspiraal nu, opzich wel tevreden over, ben amper nog ongesteld geworden. Het enige waar ik echt van baal is dat ik wss daardoor veel haar uitval gekregen heb, mijn mooie dikke bos is flink uitgedund nu en heb nog wel eens krampen.

Eens hoor. Spiraal vind ik niks, wil ongesteld blijven worden (en liefst zelf plannen wanneer :') ), en eigenlik geen hormonen. Dan blijven er weinig opties over merk ik. Dus toch maar de (mini)pil nu.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:09

Ik was gisteren nieuwe halen, maar het is volledig op. Ik word begin volgende week gebeld of ze wat hebben binnengekregen. -O-

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:31

secricible schreef:
Eens hoor. Spiraal vind ik niks, wil ongesteld blijven worden (en liefst zelf plannen wanneer :') ), en eigenlik geen hormonen. Dan blijven er weinig opties over merk ik. Dus toch maar de (mini)pil nu.

Je hebt ook de Kyleena spiraal. Is lichter en je wordt dan nog wel ongesteld (al kan dat ook ophouden). plannen blijft wel onmogelijk natuurlijk.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:00

Century schreef:
secricible schreef:

Je hebt ook de Kyleena spiraal. Is lichter en je wordt dan nog wel ongesteld (al kan dat ook ophouden). plannen blijft wel onmogelijk natuurlijk.

Spiraal is uberhaupt geen optie hier, anders was ik voor koperspiraal gegaan.

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:06

Hier gelukkig net voor 1 maand gekregen. Wel 8 euro. Ben benieuwd volgende maand

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:51

Hmm net bij de apotheek geweest en die van mij hebben ze ook niet meer. Zit nu in mijn laatste strip. Ze mailen als hij er weer is en als die bijna op is moet ik bellen of langs komen zodat ze met de huisarts een andere pil kunnen voorschrijven.. heel irritant.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 17:52

Ik werd even bang van jullie verhalen dat ik dus mooi pech had. Net bij de apotheek geweest en dame voor mij kreeg niet genoeg medicijnen mee want het was op. Ohh sht dacht ik maar gelukkig gewoon weer voor een half jaar meegekregen..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:01

Ik heb net ook besteld hoop dat het er snel weer is heb nog voor een maand.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:17

Is er nog wel genoeg Microgynon 20? Anders kan ik misschien daar wel naar overstappen. Dat liever dan een totaal andere pil. Ik gebruik het toch niet echt als anticonceptie, maar meer om minder vaak en minder heftig ongesteld te worden.

Uiteraard kan ik dit overleggen met mijn huisarts, maar ik wil die man z'n tijd niet verspillen met onzinnige vragen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:22

LindyH schreef:
Is er nog wel genoeg Microgynon 20? Anders kan ik misschien daar wel naar overstappen. Dat liever dan een totaal andere pil. Ik gebruik het toch niet echt als anticonceptie, maar meer om minder vaak en minder heftig ongesteld te worden.

Uiteraard kan ik dit overleggen met mijn huisarts, maar ik wil die man z'n tijd niet verspillen met onzinnige vragen.

Gewoon even bellen is het handigst. Voor een andere ac pil heb je sowieso een nieuw recept nodig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:31

BarbaLala schreef:
Ze mogen mij überhaupt enkel mijn vaste merk meegeven op doktersadvies dus dat scheelt.
Enne, wie zegt dat een spiraal niet ingrijpend is heeft nooit de drama's er omheen gelezen gok ik zomaar.

Hoe dan ook is het van de gekke dat wij vrouwen anno 2018 nog steeds aangewezen zijn op derlijke troep in ons lichaam brengen. Dat moet echt eens veranderen.

Over ieder middel en elke behandeling zijn wel drama verhalen te vinden. Ken ook zat mensen die zulke verhalen kunnen vertellen over de pil. Ik heb nu ruim 5 jaar een mirena en net vorige week nr 2 gekregen. Alleen plaatsen is even niet leuk, maar dat is 1 dag niet fijn. Daarna weer 5 jaar geen PMS, geen ongesteldheid, geen pijn tijdens ovulatie omdat je die simpelweg niet hebt. Niet elke dag aan de pil hoeven denken (die vergat ik nog wel eens :+ ). En een hoop kosten besparen omdat je geen maandverband/tampons ed hoeft te kopen. Ik heb ook wel eens gedacht om mijn man eens aan het werk te zetten om het zaakje te regelen. Maar dan krijg ik mijn cyclus ook weer terug. Ik vind het helemaal prima zo.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:48

In mijn nieuwe woonplaats ook drama, echt helemaal niets meer te krijgen. Maar gebeld naar mijn oude apotheek, die hadden wel een .02/.1 versie ipv de .03/.15 versie. Ze zeiden dat deze niet minder betrouwbaar is,hoop het maar :+ . Alleen wel met kans op doorbraakbloedingen, maar dat neem ik maar voor lief. Ik slik altijd een half jaar door, krijg in een stopweek altijd vreselijke migraine.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:04

ik heb gister mijn voorraad opgehaald, gewoon voor een jaar meegekregen, gelukkig!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:08

Hier ook paar jaar terug dezelfde overstap gemaakt qua pil. Hier ook aan de pil gegaan ivm klachten tijdens en hevigheid van mensturatie. Laatste 2 keer deden ze inderdaad ook heeeeel moeilijk met aanleveren. Ze wilde dat ik eerst alle apotheken uit de stad zou bellen om te vragen of ik daar op recept nog wat zou kunnen krijgen. Heb er een paar gebeld & gemaild, maar geen succes. Toen moest ik maar langskomen op gesprek bij de huisarts om te bespreken hoe verder (want dat kon niet via de telefoon met de assistente?). Heb met mijn drukke baan ook hélemaal geen tijd om moeilijk te gaan lopen doen met dat soort dingen en om random vrij te moeten gaan nemen omdat zij om 4u sluiten. Uiteindelijk beetje stampij lopen maken en toen kreeg ik toch voor een kwartaal mee.

Heb ook nog eens een superlastige huid, dus als ik ineens met de pil ga rommelen heb ik binnen de kortste keren het himalaya gebergte op mn gezicht.

Hoop dat ze snel met een oplossing komen dat het weer gewoon leverbaar is!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:21

Ik heb hier nog een doosje liggen.
Helemaal dicht en onaangebroken.
Heb ik niet meer nodig.
Laatst bijgewerkt door khirshanta op 14-11-18 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aanbod verwijderd

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:23

Als ik dit allemaal lees ben ik blij dat ik de nuvaring heb. :=

De pil kan ik nog wel eens vergeten dus nu inmiddels alweer een jaar of 4 de nuvaring.
De kosten daarvan kan ik gewoon declareren bij mijn zorgverzekeraar.

Hier ook aan de anticonceptie gegaan ivm een verschrikkelijke menstruatie. En ben echt blij met de nuvaring. Je hoeft er niet dagelijks aan te denken. :))

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:24

Ben nu gelukkig zwanger, en heb voor daarna nog wel een paar strips microginon 30 liggen. Ik kan niet tegen de neppe variant waar ze je toen graag op wilde hebben.
Hoop dat het halve wegen volgend jaar weer opgelost is. Tot die tijd hoef ik er niet aan te denken :o
Succes voor iedereen die echt zonder zit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:39

secricible schreef:
FennaK schreef:

Met een koperspiraal heb je geen hormonen en word je nog wel gewoon ongesteld.
Ik heb de pil een paar jaar geleden om meerdere redenen al afgezworen. Nu ben ik helemaal blij dat ik dit gedoe niet heb :D

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:42

Ik heb ook de Microgynon 30 omdat de zogenaamd 'zelfde pillen in een ander jasje' helemaal niet hetzelfde voelden. Na even proberen dus altijd de Micogynon gebruikt en die was er opeens niet meer. Ik zou bericht krijgen wanneer hij weer binnen was, en dat was 4 weken later. Dus noodgedwongen na 13 jaar pilgebruik even van de pil af. Was eigenlijk ook wel nieuwsgierig hoe ik me zou voelen, maar wel blij dat hij er weer is :)