Help! Wat is er toch met mijn baby..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 17:21

Even een hele praktische tip. Voor Android heb je de app Baby Daybook waarmee je precies kunt bijhouden hoe lang je kind slaapt, eet etc. Daarmee kun je ook aantoonbaar maken hoeveel hij op een dag gemiddeld slaapt en kijken of er al iets van een patroon is. Echt een hele fijne app om dingen bij te houden en te kunnen inzien wat zijn dagritme is.

Voor Apple heb je ook zoiets, maar die ken ik niet.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 18:26

JLLN_ schreef:
liss schreef:
Mijn dochter had ook reflux, kreeg 2 soorten medicijnen, 1 voor de maaltijd en 1 na de maaltijd. Sinds de eerste dag met medicijnen had ik een ander kind.
Zijn medicijnen daarvoor je niet aangeboden?

Nee, geen woord over gezegd zelfs.. ze vinden dan hij geen last heeft vd reflux

Wauw :( misschien toch eens over hebben? Simpele behandeling, je merkt snel dat het werkt.
Mijn kind huilde hele dag, vooral tijdens het voeden, wist niet wat ik meemaakte na het geven van de medicijnen

Enjoy_

Re: Help! Wat is er toch met mijn baby..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:01

Joh wat een gedoe met al die artsen en adviezen he?! En ondertussen ben je gesloopt en extreem overprikkeld door al het huilen!
Het enige dat bij ons zoontje uiteindelijk echt hielp was ouder worden.
Ook verborgen reflux, medicijnen, osteopaat, infacol,zelf koemelkvrij dieet (ik gaf nog borstvoeding), veeeeeeel krampjes, weinig slaap, hij had gewoon een klote start en wij daarmee ook. Niks begreep ik van die ouders die dan zeiden “oh het is zoooo fantastisch zo’n baby, zooo leuk en lief”. Ik dacht alleen maar, hoe kom ik deze dag door??!

En met een maand of 6, vast voedsel, zelf rechtop kunnen zitten, en kunnen draaien (uiteindelijk dus een buikslaper, met de 1e niet aangedurfd, altijd ingebakerd, nr 2 heeft altijd op zijn buik geslapen), ging het over.

Houdt moet, besteedt uit waar kan om zelf bij te tanken. En als artsen niet willen voorschrijven, wat is er nodig om WEL medicijnen voor te schrijven? Een test, wat voor test?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:10

Vervelend vrouw dat het zo poedersuiker gaat. Zit je in de buurt van Alkmaar?

Edit: nee Eindhoven :') nou ja, altijd welkom om even te komen chillen. Geen idee hoe of waarom maar ik ben master met huilbaby's. En er is chocola!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:25

Hoe lang heb je de nieuwe melksoorten opgebouwd? Wij hebben toen ons dochtertje op Nutrilon AR gezet in overleg met het CB met een dokter Brown fles. Ze had ook erge reflux. Eerst had ze ook een week of drie heftige luiers maar daarna werd het beter en de krampen verdwenen ook met 12 weken. Die hielden wij draaglijk voor haar met infacol, was echt een uitkomst.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 00:27

Infacol is ook zo iets.
De een vervloekt het en de ander zweert erbij.
Wij waren er blij mee, scheelde echt veel onrust. Wel enorme spuitluiers maar minder gas.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 04:08

Sannens schreef:
De hulpvraag is dat de TS wilt dat Sam MINDER spuugt en dus niet makkelijker en meer. Dus ik vraag me af wat je doel is om het kind gemakkelijker te laten spugen, want meer dan dat argument om jbpm niet meer te geven heb je niet genoemd.

Daarnaast, is het idee van coschappen dat je maar tijdelijk op een afdeling staat waardoor ik daar nu recent weg ben, maar had de afdeling wel degelijk contact met een LK, dus dank je wel voor opnieuw een niet kloppende aanname.

Ts, een kind kan ook huilen omdat het schrikt van de reflux en niet echt van de pijn. Dus zie je echt dat het kleintje pijn heeft?

Daarbij vraag ik me af, is het reflux nu met jbpm nog even erg? Of is het probleem nu meer de diarree?

Sannens, je zal het best goed bedoelen maar jij laat hier nou precies zien waarom artsen soms de plank misslaan. Jij bekijkt het puur medisch en dan sec naar het kind. Zoals ik het lees als moeder met ervaring is de hulpvraag van TO een hele andere.
Ze zit er doorheen, krijgt nauwelijks ondersteuning van haar partner en ze wil vooral dat haar baby geen pijn heeft (of schrikt vd reflux, totaal irrelevant voor ouders) en overdag slaapt of momenten van ontspanning heeft. Dát is volgens mij de hulpvraag.

Artsen zouden er goed aan doen om breder te kijken dan alleen met een tunnelvisie naar het lijfje van de baby en een protocol afwerken (en dat ook voelbaar voor ouders zo doen). Daardoor gaan wanhopige ouders experimenteren met allerlei middeltjes en tips die volgens jou juist schadelijk kunnen zijn. Het hele internet staat vól met topics over dit omderwerp van wanhopige ouders. Dat is niet omdat kinderartsen adequaat advies geven op het echte probleem. Jij hebt ook binnen 2 posts discussie hier, vraag je eens af waarom want met zo’n gevoel verlaten mensen straks dus ook jouw spreekkamer als je het alleen maar zo benaderd.

Adviseer liever dat die man niet 2 weken weg kan gaan, adviseer een hotel voor TO, adviseer een vorm van pijnstilling voor de baby (ook al denk jij dat er geen probleem is omdat het groeit) zodat moeder en kind eens kunnen ontspannen.

Godzijdank troffen wij een hele ervaren, fijne kinderarts die uitgebreid met ons praatte, aandrong op rust voor ons en daar ook tips voor gaf, methodes aanreikte om ons kind te laten ontspannen en pijn te verlichten en ze was niet bang om zonder voorbehoud eea voor te schrijven omdat ze zag dat rust in de tent nu het allernoodzakelijkst was en niet of de baby nou echt pijn had of schrok van de reflux, dat doet er namelijk niet toe op dat moment.

Wat een verademing. Daar kregen we echt goede moed van wat ook de ontspanning en de band tussen ons en de baby (!) weer ten goede kwam.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 04:23

Dus TO, mijn advies:

Na 12 weken gaat het meestal een stuk beter met de meeste baby’s. Die ellende rond voeding is gelukkig tijdelijk.
Probeer die tijd uit te zitten met alle hulp die je kan krijgen. Trek inderdaad desnoods maar bij je moeder in, alles om wat rust te krijgen.

Als je je zorgen maakt: bel de huisartsenpost of vraag een second opinion bij een andere kinderarts. En vraag eens of ze kunnen experimenterem met pijnstilling. Als je kind dan ineens als een roos gaat slapen en een ander kind lijkt dan weet je dus of het pijn heeft en of maagzuurremmers ofzo dan toch een optie zijn. En geef bij de artsen en hulpverleners eerlijk aan wat dit met jou doet. Een moeder die het niet trekt is ook een signaal om actie te ondernemen, maar dan moet je dat wel eerlijk zeggen.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 05:36

Waves schreef:
Sannens, je zal het best goed bedoelen maar jij laat hier nou precies zien waarom artsen soms de plank misslaan. Jij bekijkt het puur medisch en dan sec naar het kind. Zoals ik het lees als moeder met ervaring is de hulpvraag van TO een hele andere.
Ze zit er doorheen, krijgt nauwelijks ondersteuning van haar partner en ze wil vooral dat haar baby geen pijn heeft (of schrikt vd reflux, totaal irrelevant voor ouders) en overdag slaapt of momenten van ontspanning heeft. Dát is volgens mij de hulpvraag.

Artsen zouden er goed aan doen om breder te kijken dan alleen met een tunnelvisie naar het lijfje van de baby en een protocol afwerken (en dat ook voelbaar voor ouders zo doen). Daardoor gaan wanhopige ouders experimenteren met allerlei middeltjes en tips die volgens jou juist schadelijk kunnen zijn. Het hele internet staat vól met topics over dit omderwerp van wanhopige ouders. Dat is niet omdat kinderartsen adequaat advies geven op het echte probleem. Jij hebt ook binnen 2 posts discussie hier, vraag je eens af waarom want met zo’n gevoel verlaten mensen straks dus ook jouw spreekkamer als je het alleen maar zo benaderd.

Adviseer liever dat die man niet 2 weken weg kan gaan, adviseer een hotel voor TO, adviseer een vorm van pijnstilling voor de baby (ook al denk jij dat er geen probleem is omdat het groeit) zodat moeder en kind eens kunnen ontspannen.

Godzijdank troffen wij een hele ervaren, fijne kinderarts die uitgebreid met ons praatte, aandrong op rust voor ons en daar ook tips voor gaf, methodes aanreikte om ons kind te laten ontspannen en pijn te verlichten en ze was niet bang om zonder voorbehoud eea voor te schrijven omdat ze zag dat rust in de tent nu het allernoodzakelijkst was en niet of de baby nou echt pijn had of schrok van de reflux, dat doet er namelijk niet toe op dat moment.

Wat een verademing. Daar kregen we echt goede moed van wat ook de ontspanning en de band tussen ons en de baby (!) weer ten goede kwam.

Nou je slaat de spijker op z’n kop. Wel of niet spugen is mij om het even.. ik wil juist dat mijn kindje zich prettig voelt en zelf ook kan ontspannen. Dan zal ik mij vanzelf ook beter gaan voelen en een ontspannen mama is voor hem beter dan een mama die ten einde raad is.

Ik heb huilend bij de semi-arts gezeten en letterlijk uitgesproken dat ik het niet meer trok. Ze vroeg me “geniet je nog?”. Waarop ik heb geantwoord: “Nee sorry dat ik het zeg maar het is al 9 weken k*t.” Kreeg ook nog de vraag of ik dacht dat ik op een gegeven moment niet meer voor mezelf in zou staan... nou sorry hoor maar ik zou mn kind never nooit iets aandoen. Waarschijnlijk als ik had gezegd dat ik bang was mn kind wel iets aan te doen, dán zou ze actie ondernemen.. maar het moet eerst (bijna) misgaan dan ofzo? Ik weet het niet..

Hanafubuki schreef:
Hoe lang heb je de nieuwe melksoorten opgebouwd? Wij hebben toen ons dochtertje op Nutrilon AR gezet in overleg met het CB met een dokter Brown fles. Ze had ook erge reflux. Eerst had ze ook een week of drie heftige luiers maar daarna werd het beter en de krampen verdwenen ook met 12 weken. Die hielden wij draaglijk voor haar met infacol, was echt een uitkomst.

Sam krijgt 120ml water met 4 schepjes voeding. Hier komt dan nog net iets meer dan een half (!) schepje jbpm bij. Advies is 1 tot 2 schepjes jbpm per 100ml. Dat noemde de semi-arts eerst ook nog als ‘oplossing’ want een half schepje was heel weinig dus daar viel een hoop “winst” te behalen... uhh ja en dan vervolgens nóg meer krampjes zeker {:)-:(

We zijn begonnen met 1 week jbpm zelf toevoegen. Toen die voeding op was voor t gemak overgestapt op de AR voeding (waar de jbpm al in zit verwerkt). Dat heeft hij ongeveer 5 weken gehad. Toen aan de bel getrokken bij het cb tijdens de afspraak voor Sam zijn eerste prikjes dat ik er redelijk doorheen zat en er al zoveel dingen geprobeerd waren. Zij heeft in overleg met de arts toen de koemelkvrije voeding voorgescheven, dit krijgt hij nu 2 weken. We gebruiken Dr Brown flessen en de voeding van 135cc drinkt hij wisselend leeg. De ene keer heeft hij hem wel op, de andere keer blijft er nog n kleine 30cc in de fles zitten, soms nog wat minder.

Infacol gaat Sam helaas meer voeding van spugen.. qua krampjes heb ik er geen verschil in gemerkt.

Enjoy_ schreef:
Joh wat een gedoe met al die artsen en adviezen he?! En ondertussen ben je gesloopt en extreem overprikkeld door al het huilen!
Het enige dat bij ons zoontje uiteindelijk echt hielp was ouder worden.
Ook verborgen reflux, medicijnen, osteopaat, infacol,zelf koemelkvrij dieet (ik gaf nog borstvoeding), veeeeeeel krampjes, weinig slaap, hij had gewoon een klote start en wij daarmee ook. Niks begreep ik van die ouders die dan zeiden “oh het is zoooo fantastisch zo’n baby, zooo leuk en lief”. Ik dacht alleen maar, hoe kom ik deze dag door??!

En met een maand of 6, vast voedsel, zelf rechtop kunnen zitten, en kunnen draaien (uiteindelijk dus een buikslaper, met de 1e niet aangedurfd, altijd ingebakerd, nr 2 heeft altijd op zijn buik geslapen), ging het over.

Houdt moet, besteedt uit waar kan om zelf bij te tanken. En als artsen niet willen voorschrijven, wat is er nodig om WEL medicijnen voor te schrijven? Een test, wat voor test?

Poeh.. dan moeten we nog even voor we aan de 6 mnd zitten. Er wordt veel gesproken over 12wk, maar Sam was bijna 4 weken te vroeg.. betekent dat voor mij dan 16wk? Ik vind dat met veel dingen heel lastig. Qua sprongen ga je uit van de uitgerekende datum, maar geldt dat ook voor dingen als krampjes en reflux?

@lieveli: lief aanbod!! Lange reizen begin ik nog niet aan met Sam, dan zit ik de hele rit gespannen in de auto :') heb je zelf kinderen?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 07:31

Die laatste vraag heb ik tijdens mijn slapeloze nachten ook veel over nagedacht en ik vrees dat je uit moet gaan van de uitgerekende datum. Een baby ontwikkeld zich tot 40 weken geboorte (grof gezegd). Als ze met 36 weken geboren worden, dan moeten ze dus die 4 weken buiten de buik nog doorgaan met de ontwikkeling.

Hier is een goed artikel te vinden over darmrijping (en voeding). Daarbij gaat het me er niet om wanneer jij wat met hapjes gaat doen, maar even voor de achtergrond wat zo'n baby moet ontwikkelen nog:
https://groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Verder had ik dus ook een relfuxbabu van 36+4, maar ik merkte dat het met 4 maanden (werkelijke maanden) echt beter werd. Ik had toen met hem ook een modus erin gevonden en er was vooruitgang dus dat het minder werd en de nachten beter.

Hou je eraan vast dat het echt beter wordt, maar alles heeft tijd nodig. Elke dag die je doorkomt, is weer eentje dichterbij. En tot die tijd inderdaad hulptroepen laten invliegen zodat jij op adem kan komen. Sterkte!

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 08:23

beert schreef:
Die laatste vraag heb ik tijdens mijn slapeloze nachten ook veel over nagedacht en ik vrees dat je uit moet gaan van de uitgerekende datum. Een baby ontwikkeld zich tot 40 weken geboorte (grof gezegd). Als ze met 36 weken geboren worden, dan moeten ze dus die 4 weken buiten de buik nog doorgaan met de ontwikkeling.

Hier is een goed artikel te vinden over darmrijping (en voeding). Daarbij gaat het me er niet om wanneer jij wat met hapjes gaat doen, maar even voor de achtergrond wat zo'n baby moet ontwikkelen nog:
https://groenevrouw.nl/die-zes-maanden/

Verder had ik dus ook een relfuxbabu van 36+4, maar ik merkte dat het met 4 maanden (werkelijke maanden) echt beter werd. Ik had toen met hem ook een modus erin gevonden en er was vooruitgang dus dat het minder werd en de nachten beter.

Hou je eraan vast dat het echt beter wordt, maar alles heeft tijd nodig. Elke dag die je doorkomt, is weer eentje dichterbij. En tot die tijd inderdaad hulptroepen laten invliegen zodat jij op adem kan komen. Sterkte!

Daar was ik stiekem al een beetje bang voor inderdaad. :(

Die app gaat niet lukken trouwens, ik heb een apple.

Even dat linkje lezen!

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 09:13

Geen idee of dit al genoemd is, maar werkt bij mijn neefje van nu net 8 weken echt perfect. Hij had ook non stop buikkrampjes en bleef maar huilen.
Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:08

wat lastig maar kan het buiten om de reflux zijn dat hij iets aan zijn darmen mankeert?
Of kan het zijn dat je kindje ook voelt dat het jou zwaar valt dat er iets is, dat was bij mijn kindje wel die wilde als ze het aanvoelde juist alleen maar bij mamma zijn.( het eerste jaar sliep mijn dochter alleen maar als er iemand bij was in de box,in de wagen in ons bed etc als ze je maar kon horen of zien en ruiken. ik heb wat vaak een hemd/pyama die ik gedragen had om een kruikgedaan en een cassette speler met zelf gezongen liedjes en boeken voorgelezen opgenomen afgespeeld. Nu heb ik het bevestigd ze is hoogsensitief!. Mijn zoontje heeft vanaf 4 maanden ook zo gehuild en gespuugd als jouw kindje die kan niet tegen gluten dus het ging mis met de brinta....en van kwaad tot erger. OOk had hij letsel van zijn geboorte aan zijn nek en zat vast aan een kant.
dus mijn advies ga voor de 2e kinderarts en leg alles op tafel!

sterkte met alles want dat is echt heftig en probeer ook tijd voor jezelf te nemen! :(:)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:17

Goh wat een herkenbaar verhaal zeg! Ik had het zelf kunnen schrijven. Hier begon de ellende ook met overgang borst naar flesvoeding. Wij hebben van alles geprobeerd en niks hielp.

Het hele verhaal ervoor met bilirubine prikken, iedereen die zich ermee bemoeit, artsen lactatiekundigen enzovoort werken niet in je voordeel. Het hoort een mooie periode te zijn, maar kan wel zeggen dat al het gedoe in het ziekenhuis het voor ons echt verpest heeft. Ons kindje hoefde uiteindelijk niet onder de lamp (waarschijnlijk omdat we op tijd flesvoeding hebben gegeven). Ik was ingeleid met 37 weken vanwege een zware zwangerschapsvergiftiging en mn borstvoeding kwam niet goed op gang, inclusief 4 borstonstekingen in de weken daarna besloten te stoppen met de borstvoeding.

Op Nutrilon deed hij het niet goed, veel huilen, krampjes en spugen. Nog verschillende variaties Nutrilon geprobeerd maar het bleef een probleem. Uiteindelijk naar Hipp flesvoeding overgestapt en daar deed ie het een stuk beter op. Minder spugen, minder krampjes. Alle toevoegingen zoals jbpm uiteindelijk weggelaten want dan poepte hij weer dagenlang niet en dat zorgde weer voor gigantische buikkrampjes. Hij groeide wel goed dus dan zeggen ze bij consultatiebureau niks aan het handje. Maar je zit er wel mooi mee en je kindje heeft er heel veel last van.
.
Hij spuugde dus nog steeds wel met die nieuwe flesvoeding, maar niet elke keer en we bleven altijd 150/180 cc maximaal geven en niet meer want dan kwam het er allemaal weer uit. Wat ervoor zorgde dat hij vaker dan voorgeschreven dronk, dan dronk hij de fles niet leeg en wou die na 1,5 uur alweer voeding. Dan kreeg ik weer moppers van het consultatiebureau dat we dat niet mochten doen. Maar ga maar eens uren zitten met een huilende baby, op gegeven moment ben je radeloos en als een extra fles dan de oplossing is moet je als ouder zijnde ook gewoon je gevoel volgen.

Uiteindelijk tot hij ongeveer 7 maanden en toen stopte het spugen gelukkig. Inmiddels is hij een gezonde jongen van 2 jaar!

Het wordt echt beter, geloof me!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 10:32

Hoeveel JHBPM zit er eigenlijk in die voeding? Wij gaven elk flesje echt maar het uiterste puntje van een theelepeltje zo weinig, maar dat maakte met (het goede merk) JHBPM en icm de geitenmelk alle verschil in de wereld....qua reflux dan in ieder geval :)

Van die pappen met JHBPM er al in gemengd hoor je vaker dat het niet zo best verdragen wordt....

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 11:57

Er zijn ook kinderen die jhbpm niet goed verdragen. In nutrilon ar zit dat al gemengd.
In nan ar zit dat niet in, daar kan mijn zoontje wel in.

Zoals ik al eerder zei is er ook geliact om melk in te dikken. Misschien zijn dit wel optue s die je kan proberen. Mijn jongste had heel erge reflux, had al een verbrande slokdarm op 2 maanden oud. Vanaf ik novalac allernova ar gaf, was het stukken beter.
Nu is hij 10 maanden en krijgt hij de gewone nan. Geeft wel nog terug maar geen zuuraanvallen en ook geen pijn meer.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 12:52

Waves schreef:
Sannens schreef:
De hulpvraag is dat de TS wilt dat Sam MINDER spuugt en dus niet makkelijker en meer. Dus ik vraag me af wat je doel is om het kind gemakkelijker te laten spugen, want meer dan dat argument om jbpm niet meer te geven heb je niet genoemd.

Daarnaast, is het idee van coschappen dat je maar tijdelijk op een afdeling staat waardoor ik daar nu recent weg ben, maar had de afdeling wel degelijk contact met een LK, dus dank je wel voor opnieuw een niet kloppende aanname.

Ts, een kind kan ook huilen omdat het schrikt van de reflux en niet echt van de pijn. Dus zie je echt dat het kleintje pijn heeft?

Daarbij vraag ik me af, is het reflux nu met jbpm nog even erg? Of is het probleem nu meer de diarree?

Als je daadwerkelijk al mijn berichten had gelezen, en dan voornamelijk mijn eerste bericht, zie je dat ik ook voor de gemoedsrust van moeder verschillende tips geef.
Dus eerst lezen en dan pas conclusies trekken. :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 13:54

Mwa ik ben het wel eens met waves, Sannes.
De hulpvraag heb je ten eerste niet goed kunnen formuleren uit ts haar geluiden, daarnaast geef je aan dat broodpit niet schadelijk is, klopt, maar je benadrukt als studerend arts er geen feiten bij zoals: niet alle kindjes verdragen broodpit, welke voedingen er zijn als alternatief, en dergelijke. Daarnaast is het redelijk apart aan te geven dat een kind kan schrikken zonder ongemak, zonder ongemak geen schrikken. En ongemak is niet prettig. Daarnaast ga je niet kwalitatief in op de krampen, enkel dat dat maar normaal is. Ik denk niet dat het normaal is, wel dat het vaak voorkomt. En duidelijk dat het ene probleem ingewisseld is voor een ander probleem als gevolg van het “protocol”. De oplossingsgerichte empathie mist. Er zijn vele wegen naar Rome, dan moet je ze ook wel benoemen en mogelijk stellen. Oftewel het beleid nu helpt niet voldoende. Daar moet wat aan gedaan worden.

Ik vind dat TS karig geluid krijgt bij het ziekenhuis. Iets wat vaak voorkomt en op een gegeven moment minder wordt hoeft niet alsnog gewoon maar uitgezongen te worden. Een kind wat zo lang dagelijks ongemak ervaart is niet happy. Lijkt me verder totaal niet wenselijk.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 14:10

En toch hè, denk ik dat krampen en reflux en voor het even welk ongemak veel beter verdragen wordt als een baby goed uitrust. Als mijn dochtertje erg moe is, huilt ze ontzettend, waar ze op andere momenten bij hetzelfde gebeuren het ondergaat. Of dit nu gaat over krampjes of over bijv aankleden. Mijn dochtertje is nu 3 weken ouder ongeveer, is van half augustus en wel een brullertje hoor. Ik heb best wel hetzelfde gezeten als TS, ook een baby die nergens rust vindt, steeds huilt, ontroostbaar is en daardoor zichzelf zo in de weg zit. En bij mij was de oplossing het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Is dit heilig? nou nee. Maar ik leerde wel minder te zeulen met mijn dochtertje en haar op tijd in haar bedje te leggen waardoor ze de kans kreeg uit te rusten. Ondanks dat ze last had van de hik, en best veel last van krampen. Maar op deze manier komen we de dag door. Een baby van 9 weken kan namelijk nauwelijks meer dan 1 uur wakker blijven achter elkaar. Mijn dochter toen zelfs maar 45 minuten ongeveer. Dat was voor mij een eyeopener. Want hoe langer ik met haar rondliep, hoe langer ze ook wakker bleef waardoor het allemaal nog moeizamer ging. Juist toen ik leerde haar op tijd op bed te leggen en een inslaaphuil te accepteren, zag ik dat ze wel degelijk 1 tot 2 uur achter elkaar kon slapen. Toen kregen we regelmaat en daar varen alle baby's goed bij.
Misschien helpt het je ook wel TS. Ik hoop echt dat er een oplossing komt waardoor je kunt gaan genieten.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 16:07

Ik herken mijn dochter zo in jou geval!

Mijn dochter had oom erge reflux. Maar daarnaast koemelk allergie.

Voor de krampjes gebruikt ik Sab simplex.
Het enige spul wat werkte!

https://st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten

Hoe oud is je kindje?
Inbakeren geeft ook veel rust bij een kleintje.
Zeker met krampjes kan dit heel veel helpen.

En ziekenhuizen.
Tsjaa flink je poot stijf houden want mijn ervaring is dat je niet gehoord wordt als nieuwe mama.
Maar jij als mama weet precies als er wat mis is met je kindje.
Volg je gevoel! Want dat klopt!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:28

Hannanas schreef:
Mwa ik ben het wel eens met waves, Sannes.
De hulpvraag heb je ten eerste niet goed kunnen formuleren uit ts haar geluiden, daarnaast geef je aan dat broodpit niet schadelijk is, klopt, maar je benadrukt als studerend arts er geen feiten bij zoals: niet alle kindjes verdragen broodpit, welke voedingen er zijn als alternatief, en dergelijke. Daarnaast is het redelijk apart aan te geven dat een kind kan schrikken zonder ongemak, zonder ongemak geen schrikken. En ongemak is niet prettig. Daarnaast ga je niet kwalitatief in op de krampen, enkel dat dat maar normaal is. Ik denk niet dat het normaal is, wel dat het vaak voorkomt. En duidelijk dat het ene probleem ingewisseld is voor een ander probleem als gevolg van het “protocol”. De oplossingsgerichte empathie mist. Er zijn vele wegen naar Rome, dan moet je ze ook wel benoemen en mogelijk stellen. Oftewel het beleid nu helpt niet voldoende. Daar moet wat aan gedaan worden.

Ik vind dat TS karig geluid krijgt bij het ziekenhuis. Iets wat vaak voorkomt en op een gegeven moment minder wordt hoeft niet alsnog gewoon maar uitgezongen te worden. Een kind wat zo lang dagelijks ongemak ervaart is niet happy. Lijkt me verder totaal niet wenselijk.

Met jouw laatste deel ben ik het helemaal mee eens, dat het verre van een wenselijke situatie is. Daarnaast zijn wij er niet bij geweest in het ziekenhuis, maar heb ik aan de hand van het verhaal van TS ook het gevoel dat daar inderdaad wat steekjes zijn laten liggen.

Daarnaast vind ik het frappant dat mensen maar blijven zeggen dat ik van alles niet doe, terwijl ik dat allemaal wel heb gedaan. Zo heb ik in mijn eerste bericht wel degelijk vragen gesteld over de krampjes (ja diegene die jij zegt dat ik niet benoem en niet op inga). Ik zeg en vraag daar namelijk het volgende:

Citaat:
Zoals ik hoor is dat hiermee redelijk onder controle, maar heeft de kleine Sam nu juist klachten van diarree en buikkrampjes.

De vragen die ik me daarbij stel zijn de volgende:
- Wanneer zijn ze ontstaan? Zijn ze mogelijk ontstaan rond het starten van het jbpm of met andere verandering, zoals de omslag naar kv.
- Heeft hij dit al lang? Of is er mogelijk een virusje of een buikgriepje aan de hand?

Ik vraag daar daadwerkelijk door op een mogelijke oorzaak voor de krampjes aangezien dat nu onderdeel is van het probleem. Want als je een oorzaak hebt, en misschien is dat jbpm, dan kan je gaan kijken of je het mogelijk kan oplossen met iets anders. Volgens mij zeg ik nergens, maar dan ook nergens, dat krampjes normaal zijn.

Daarbij zeg ik ook nergens dat jbpm niet schadelijk is. Ik vraag alleen aan een andere bokker die zegt dat het schadelijk is wat er dan precies schadelijk is en wat er gebeurt. Want ja, dan kan ik er iets van leren! Ik ben ook geen allesweter of opgeleid kinderarts! :)*

Daarna over het punt dat ik zeg dat het kind kan schrikken zonder ongemak. Ik vraag aan TS of ze ziet dat het kind pijn heeft. Dus geen ongemak, maar pijn. Twee totaal verschillende dingen. Want schrikken zonder enige aanleiding kan niet, maar schrikken zonder daadwerkelijk lichamelijke pijn kan wel.

Dus dank je wel voor je conclusie over dat bij mij de oplossingsgerichte empathie mist. Ik ben klaar met dit topic, want het begint nogal te lijken op "schiet met zijn allen ieder medisch persoon af, want die probeert het kind alleen maar schade aan te doen". En daar heb ik geen zin in.

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 17:48

kwita schreef:
wat lastig maar kan het buiten om de reflux zijn dat hij iets aan zijn darmen mankeert?
Of kan het zijn dat je kindje ook voelt dat het jou zwaar valt dat er iets is, dat was bij mijn kindje wel die wilde als ze het aanvoelde juist alleen maar bij mamma zijn.( het eerste jaar sliep mijn dochter alleen maar als er iemand bij was in de box,in de wagen in ons bed etc als ze je maar kon horen of zien en ruiken. ik heb wat vaak een hemd/pyama die ik gedragen had om een kruikgedaan en een cassette speler met zelf gezongen liedjes en boeken voorgelezen opgenomen afgespeeld. Nu heb ik het bevestigd ze is hoogsensitief!. Mijn zoontje heeft vanaf 4 maanden ook zo gehuild en gespuugd als jouw kindje die kan niet tegen gluten dus het ging mis met de brinta....en van kwaad tot erger. OOk had hij letsel van zijn geboorte aan zijn nek en zat vast aan een kant.
dus mijn advies ga voor de 2e kinderarts en leg alles op tafel!

sterkte met alles want dat is echt heftig en probeer ook tijd voor jezelf te nemen! :(:)

Waarschijnlijk voelt hij inmiddels inderdaad ook mijn vermoeidheid en wanhoop aan, maarja, daar kan ik zelf ook weinig aan veranderen en zolang de kinderarts niet met een oplossing komt die echt zoden aan de dijk gaat zetten blijven we hierin hangen.

Hij slaapt (helaas) niet beter wanneer ik hem vasthoudt, alleen dut hij iets makkelijker in omdat hij dan in slaap kan vallen terwijl ik hem rechtop houdt en hem help met zijn krampjes. Hij wordt in mijn armen even snel weer wakker als dat hij in zijn eigen bedje doet. En huilt in mijn armen bijna evenveel als hij in zijn bedje doet, maar als ik hem vasthoudt kan ik hem beter troosten dan in zijn bedje, door hem geborgenheid te geven, de spanning van zijn buikje te halen en helemaal rechtop te houden en hem te wiegen, want ja het is een baby en dat vindt hij zoals volgens mij alle baby's heel prettig. Het kalmeert hem.

paard89 schreef:
Het hele verhaal ervoor met bilirubine prikken, iedereen die zich ermee bemoeit, artsen lactatiekundigen enzovoort werken niet in je voordeel. Het hoort een mooie periode te zijn, maar kan wel zeggen dat al het gedoe in het ziekenhuis het voor ons echt verpest heeft. Ons kindje hoefde uiteindelijk niet onder de lamp (waarschijnlijk omdat we op tijd flesvoeding hebben gegeven). Ik was ingeleid met 37 weken vanwege een zware zwangerschapsvergiftiging en mn borstvoeding kwam niet goed op gang, inclusief 4 borstonstekingen in de weken daarna besloten te stoppen met de borstvoeding.

Poeh heftig zeg! Gelukkig geen zwangerschapsvergiftiging hier, dat is zo ongeveer het enige wat ik niet van het lijstje met zwangerschapsellende hoef af te vinken :')

Borstontsteking heb ik ook niet gehad, al zat het daar volgens mij wel tegenaan te hikken. Ik heb echt ontzettende stuwing gehad en pijnlijke bobbels aan de zijkant van mijn borsten. Gelukkig met masseren en warme douches is dit uiteindelijk overgegaan nadat de stuwing ook minder werd.

Dat hipp ken ik niet, waar kun je dat kopen?

Inmiddels drinkt Sam ook niet echt van harte meer moet ik zeggen. Halverwege de fles wordt hij erg onrustig en begint te maaien/trappelen en schudden met zn bolletje. Uiteindelijk valt hij ook in slaap van vermoeidheid en blijft er dus toch wel een 30cc in de fles zitten. Vanmorgen was het 50cc terwijl ik had weten te rekken in tijd met de vorige voeding.

pmarena schreef:
Hoeveel JHBPM zit er eigenlijk in die voeding? Wij gaven elk flesje echt maar het uiterste puntje van een theelepeltje zo weinig, maar dat maakte met (het goede merk) JHBPM en icm de geitenmelk alle verschil in de wereld....qua reflux dan in ieder geval :)

Van die pappen met JHBPM er al in gemengd hoor je vaker dat het niet zo best verdragen wordt....

Dat durf ik niet te zeggen, het wordt een redelijk stroperige bedoeling als het een tijdje staat. Maar dat wordt een fles van 120ml water met 3/4 schepje jbpm ook, terwijl dat (aldus de semi-arts) helemaal niet zo veel is.. Nou ik wil niet weten wat voor blok beton het wordt als ik er nog een schep extra bij zou doen....

dromertje2 schreef:
Er zijn ook kinderen die jhbpm niet goed verdragen. In nutrilon ar zit dat al gemengd.
In nan ar zit dat niet in, daar kan mijn zoontje wel in.

Zoals ik al eerder zei is er ook geliact om melk in te dikken. Misschien zijn dit wel optue s die je kan proberen. Mijn jongste had heel erge reflux, had al een verbrande slokdarm op 2 maanden oud. Vanaf ik novalac allernova ar gaf, was het stukken beter.
Nu is hij 10 maanden en krijgt hij de gewone nan. Geeft wel nog terug maar geen zuuraanvallen en ook geen pijn meer.

Wat is dat geliact precies dan? Is dat een natuurlijk product en waar haal je het vandaan?

Diddykong schreef:
En toch hè, denk ik dat krampen en reflux en voor het even welk ongemak veel beter verdragen wordt als een baby goed uitrust. Als mijn dochtertje erg moe is, huilt ze ontzettend, waar ze op andere momenten bij hetzelfde gebeuren het ondergaat. Of dit nu gaat over krampjes of over bijv aankleden. Mijn dochtertje is nu 3 weken ouder ongeveer, is van half augustus en wel een brullertje hoor. Ik heb best wel hetzelfde gezeten als TS, ook een baby die nergens rust vindt, steeds huilt, ontroostbaar is en daardoor zichzelf zo in de weg zit. En bij mij was de oplossing het boek van Ria Blom, regelmaat en inbakeren. Is dit heilig? nou nee. Maar ik leerde wel minder te zeulen met mijn dochtertje en haar op tijd in haar bedje te leggen waardoor ze de kans kreeg uit te rusten. Ondanks dat ze last had van de hik, en best veel last van krampen. Maar op deze manier komen we de dag door. Een baby van 9 weken kan namelijk nauwelijks meer dan 1 uur wakker blijven achter elkaar. Mijn dochter toen zelfs maar 45 minuten ongeveer. Dat was voor mij een eyeopener. Want hoe langer ik met haar rondliep, hoe langer ze ook wakker bleef waardoor het allemaal nog moeizamer ging. Juist toen ik leerde haar op tijd op bed te leggen en een inslaaphuil te accepteren, zag ik dat ze wel degelijk 1 tot 2 uur achter elkaar kon slapen. Toen kregen we regelmaat en daar varen alle baby's goed bij.
Misschien helpt het je ook wel TS. Ik hoop echt dat er een oplossing komt waardoor je kunt gaan genieten.

Het probleem is dus dat hij dit niet kan.. Zit geen verschil tussen of ik hem in zijn wiegje leg of in mijn armen houdt, hij valt even "snel" in slaap en wordt net zo rap weer wakker. Ik zou niets liever willen dan hem op tijd in zijn bedje te leggen, maar hij krijst het uit van het ongemak en de pijn. En als ik hem een uur lang laat krijsen is dat niet bevorderlijk voor zijn energiepeil en daarnaast zorgt dat er dus ook niet voor dat hij wel in slaap valt. Hij kán ook langer achter elkaar slapen, mits hij niet echt wakker wordt van de pijntjes en het is mij echt wel duidelijk te zien wanneer hij wakker wordt van zijn reflux, van de krampjes of wanneer hij gewoon wakker wordt zonder dat hij last heeft. In geval van dat laatste is hij namelijk snel weer te sussen en in slaap te krijgen, in geval van andere twee absoluut niet.

Don_Zhivago schreef:
Ik herken mijn dochter zo in jou geval!

Mijn dochter had oom erge reflux. Maar daarnaast koemelk allergie.

Voor de krampjes gebruikt ik Sab simplex.
Het enige spul wat werkte!

https://st-josef-apotheke.de/nederlandse_klanten

Hoe oud is je kindje?
Inbakeren geeft ook veel rust bij een kleintje.
Zeker met krampjes kan dit heel veel helpen.

En ziekenhuizen.
Tsjaa flink je poot stijf houden want mijn ervaring is dat je niet gehoord wordt als nieuwe mama.
Maar jij als mama weet precies als er wat mis is met je kindje.
Volg je gevoel! Want dat klopt!

Ik meende dat Sab Simplex dezelfde bestanddelen had als Infacol, maar dat Sab Simplex nog wat sterker was. Van Infacol wordt het spugen erger, dan komt het er echt met hele golven uit ondanks dat het ingedikt is, dus dat heeft niet het gewenste effect. Niet mijn eerste keus om dus Sab Simplex te gaan proberen.

Sam is aankomende dinsdag 10 weken. Hij ligt in zijn puckababy in zijn wiegje. Strak inbakeren wil ik eigenlijk niet omdat ik met de krampjes merk dat hij heel graag zijn beentjes ook wil kunnen strekken om te kunnen trappelen.

Sannens schreef:
Dus dank je wel voor je conclusie over dat bij mij de oplossingsgerichte empathie mist. Ik ben klaar met dit topic, want het begint nogal te lijken op "schiet met zijn allen ieder medisch persoon af, want die probeert het kind alleen maar schade aan te doen". En daar heb ik geen zin in.

Ik waardeer je meedenken hoor! Ik zie het absoluut niet als negatief omdat jij vanuit een ander oogpunt kijkt.

Laten we elkaar niet aanvallen zoals ik eerder ook al aangaf, iedereen geeft tips en deelt ervaringen met de beste bedoelingen. Het doel is om een oplossing te vinden voor Sam zijn ellende en daarbij zijn alle tips en ervaringen welkom, medische- of geen medische achtergrond!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:52

Heb je gelijk in sannes, dat je wel gevraagd hebt naar de krampjes. Excuses daarvoor. Hoef je toch geen topic voor te verlaten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:19

Ze noemen Nutrilon niet voor iets vaak Nutribeton door de hoeveelheid JHBPM die daar in zit :(:)
Misschien is dat bij de Hero variant wel net zo erg?

Bij die van ons viel de stroperigheid wel mee, echt maar het voorste puntje van een theelepeltje gaven wij qua hoeveelheid en dat werkte als een trein MITS we het juiste merk JHBPM hadden. Een keer een ander merk werkte voor geen meter stom genoeg. Allebei biologisch. Je zag ook als je een hoopje naast elkaar legde dat het er anders uitzag.

Het is jammer dat zoveel mensen de ervaring hebben dat ze niet gehoord worden door medisch personeel en dat ze maar als een protocol afgewerkt worden zonder echt te kijken en luisteren en te hèlpen. Maar zo is de realiteit nu eenmaal. Gelukkig zijn er ook fijne mensen in de zorg die echt zòrg verlenen maar soms lijkt het wel alsof je er met een kaarsje naar moet zoeken.

Ik vind het een goede zaak dat men niet direct naar allerhande medicatie grijpt, maar dan moet men wel actief werk er van maken om zo'n kersvers kindje en ouders zo goed mogelijk te helpen. Dat gezever van "kindje heeft er geen last van en groeit er wel overheen" dat is makkelijk praten als je niet zelf 24/7 in de ellende zit in een toch al zeer pittige periode waarvan het gros van de mensen je had beloofd dat het de mooiste tijd van je leven zou moeten zijn, genieten van je kindje enzo dat je zo mooi door je neus geboord wordt :(:)

Natuurlijk heeft een kindje er wel last van als steeds de voeding er weer uit komt. Je bent dan al snel de hele dag met voedingen bezig :(:)

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:22

JLLN_ schreef:
Dat hipp ken ik niet, waar kun je dat kopen?

https://www.bol.com/nl/l/babyvoeding-fl ... lsrc=aw.ds
Het is 100% biologische babyvoeding. Je kunt het halen in in biowinkel of via internet.

Edit: ook bij de Jumbo inderdaad
Laatst bijgewerkt door paard89 op 11-11-18 18:52, in het totaal 1 keer bewerkt