Prikkelgevoelig kindje 9 maanden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Prikkelgevoelig kindje 9 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:20

Sowieso ook wel proberen een herkenbaar ritme te krijgen, daarmee bouw je ook aan meer rust :j

Daarvoor hoef je niet te werken met proberen op bepaalde tijden, bepaalde dingen te doen.
Maar wel bepaalde volgordes aanhouden.

Dus zeg maar na wakker worden dezelfde volgorde aanhouden van voeding-luier-samen spelen-alleen spelen-weer gaan slapen. Hier gaf het ook wel iets verbetering om te streven naar bepaalde tijden voor de fles / (poging tot..) slapen.

Maar tot op de dag van vandaag zijn de keren dat meneer uitsliep op 1 hand te tellen. Inderdaad stomtoevallig altijd op een dag dat je een keer vroeg weg moet :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:31

Emoe schreef:
Jaa ik weet het.. maar tis soms zó lastig, vooral als je bijvoorbeeld ergens op een bepaalde tijd moet zijn. Dankjewel!

Ik heb niets nuttigs te melden in dit topic maar moest door deze uitspraak even hieraan denken :+

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:44

hoi, wat vervelend dat het nietfijn gaat met je kleine. Hier veel ervaring met onrustige kindjes. De sleutel zit em vaak in rust inbouwen en regelmaat. Echt niet van je ritme afwijken. Vast patroon met naar bed gaan. En niet meer steeds oppakken als ze moe zijn . Ik deed vaak lakentje strak er overheen. Handjes eronder en dan hield ik het zo een poosje vast tot ze rustig werden. En oortjes zeker even na laten kijken. Dat kan echt een oorzaak zijn. Succes!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 08:52

Hoe gaat het nu?

Ik zou het lichamelijke ook eerst uit willen sluiten. Zetpil die werkt geeft dus aan dat er "pijn" is.

Koemelkallergie kan zich op verschillende manieren uiten. En is inderdaad zeer zeker niet altijd heel duidelijk aan te wijzen. Is een kwestie van proberen. Je merkt dan snel genoeg of het werkt.

Oren is lastiger. Onze jongste is een oren kind en die wilde vanaf de geboorte eigenlijk al heel moeilijk de fles drinken. Uiteindelijk werd het zo erg dat hij op het aankleedkussen lag en dat wij hem afleiden met een speeltje en dan dronk hij redelijk de fles. Hier waren uiteindelijk de nachten echt drama. Ik heb 3/4 jaar amper geslapen snachts. Niet te troosten. Regelmatig aan de paracetamol en dan overdag beginnen zodat je een spiegel had, gaf soms wat verlichting. Uiteindelijk bij de KA beland en die heeft alles nagekeken. Bleek dat het trommelvlies ook geïrriteerd was. Daar sloeg ik op aan, want dat was alle keren dat we bij de huisarts en huisartsenpost zijn geweest ook het geval. Maar geen koorts dus geen ontsteking werd er dan gezegd. Van de KA door naar de KNO arts en doordat ik er doorzat en kind inmiddels had verbannen naar een andere verdieping werden er buisjes gezet. Pas bij het plaatsen bleek dat hij flinke ontstekingen had bij beide oren. Ik had gewoon een ander kind na de buisjes. Inmiddels is hij al voor een tweede ronde geweest.

De middelste had extreme buikpijn. Die heeft bij de KA de hele behandelkamer vol gescheten. Die was ook ontroostbaar. Die heeft op recept soja voeding gekregen (geen koemelk dus) en dat was ook een verademing.

Als je kindje prikkelgevoelig is dan moet je in mijn ogen verschil gaan merken als de prikkels weg gehaald worden en als dingen voorspelbaar worden. Dus elke keer hetzelfde ritueel van wakker worden, voeden, spelen en slapen. Dit vergt inderdaad nogal wat van de ouders, want jullie moeten op 1 lijn zitten en het een tijdje volhouden. Dingen gaan niet na 1 keer al anders.

Echter zou ik dan wel eerst zeker willen weten of er niks lichamelijks de oorzaak is.

caro29

Re: Prikkelgevoelig kindje 9 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 09:21

Ik heb niet alle blz gelezen en weet niet of het al is genoemd maar is een puckababy niks. Kinderen slapen er over het algemeen beter in. Voelen zich geborgen. Mijn zoon slaapt er ook in maar hij sliep altijd al top. Lees de reviews op internet maar eens. Misschien kan je van iemand er 1 lenen om het te proberen