Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:02

Ik weet het
Ik Ben met Ritalin niet in te stellen , moet ik Elke anderhalf uur gaan slikken :evaw:

Ik Betaalde de concerta uiteindelijk gewoon zelf
Maar goed, de overheid vind dat kort en Lang hetzelfde zijn
Dat dat niet klopt ben ik het helemaal mee eens

Maar die is Er ook gewoon generiek, als in origineel merk en inmiddels ook de goedkopere merken/varianten , het scheelt qua centen niet idioot veel)

(En Ik heb merk spul Geeist, ik kreeg de laatste ronde dat Ik het gebruikt heb, een pot sandoz langwerkend mee , ik ben na 3 dagen terug naar de apotheek gegaan, ik werd compleet gestoord van de bijwerkingen welke ik Met het originele spul absoluut niet had .
Inmiddels ben ik alweer een tijd gestopt omdat het bij mij toch afstompt uiteindelijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:43

desi92 schreef:
verootjoo schreef:

Voor de basis mag je verzekering je niet afwijzen.
Voor aanvullend mogen ze wel voorwaarden stellen.
Maar niet iedereen doet dat en je mag ook bij de ene een BV nemen en bij de andere een AV :j

De praktijk werkt vaak helaas anders

Dan moet je dat op zijn minst melden bij de zorg autoriteit...
Weigeren of voorwaarden stellen voor de BV mag simpelweg niet... (muv betalingsachterstand)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 13:26

Boras schreef:
xU_Blinghx schreef:

Ik heb net bij Ixorg gekeken en ik denk dat ik voor tandverzekering ga overstappen.
Ik ben 26 jaar en geen gaatje gehad in mijn leven. Dus dit is een stuk voordeliger voor mij :)

Dan moet je zeker geen tandverzekering afsluiten.

Tanden worden naarmate je ouder wordt slechter, en ik wil nog wel gewoon jaarlijks naar de tandarts gaan voor controle. Mocht er dan toch iets mis zijn wil ik niet voor onverwachte kosten te staan.

Anoniem

Re: Welke zorgverzekering past mij ?(2019)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:41

Maar een tandartscontrole en 1 of 2 gaatjes weegt qua kosten nog steeds niet op tegen de extra premie

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:47

Nee idd, mijn gaatjes zijn echt prima zelf te betalen. Tot nu toe 1 wortelkanaalbehandeling gehad, die was wel een paar honderd euro. Maar dan nog ben ik goedkoper uitgeweest om dit zelf te betalen dan al die jaren een tandartsverzekering te hebben gehad :=

En als je een sterk gebit hebt krijg je ook geen 3WKB’s per jaar :n

Als je een verzekering hebt, zou ik sowieso 2x per jaar gaan, dan heb je er tenminste nog wat aan :')

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 16:09

Ik had begin dit jaar Delta Loyd, alleen die is nationale nederlanden geworden, met alleen brief dat het overgenomen is en dit jaar hetzelfde blijft...
Dus ga maar weer verder kijken.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 17:00

Nou info van Interpolis gekregen. ADHD medicatie wordt helemaal niet meer vergoed. Niet de langwerkende in ieder geval.

Ik vind dit zo ongeloofelijk onrechtvaardig he. Allerlei zaken worden vergoed. Zelfs bewezen onzin. Maar dit dan niet.

Ik ben zo boos.

Sorry hoor dames voor mijn frustratie...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:31

Ik snap de frustratie wel hoor....
Centjes verdienen gaat bij de meeste verzekeraars gewoon echt voor
Vandaar ook mijn keuze om juist het gedachtengoed van een verzekeraar flink mee te laten wegen in mijn beslissing ,
Dan vallen er direct erg veel af trouwens , scheelt weer een hoop info doorspitten

Edit: heb gelijk mijn verzekering bij DSW maar aangepast
Van basis met AV top
Naar Basis met AV standaard
Hoef ik daar niet meer naar te kijken :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:41

Ik ben ook aan het rondkijken. Zit nu bij Zorg en Zekerheid, betaal 90,- p/m incl verhoogd eigen risico.
Vind dit eigenlijk wel prima maar zat toch rond te kijken. Bij DSW betaal ik 110,-, incl. het verhoogd eigen risico en dat vind ik toch wel een grof verschil.
Ik heb geen aanvullende nodig, enige wat ik heb is tandarts 1x per jaar (à 30) en lenzen. Beide zijn niet voldoende voor een aanvullende verzekering.

Maar weer even verder kijken :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:54

NatasjavE schreef:
Nou info van Interpolis gekregen. ADHD medicatie wordt helemaal niet meer vergoed. Niet de langwerkende in ieder geval.

Ik vind dit zo ongeloofelijk onrechtvaardig he. Allerlei zaken worden vergoed. Zelfs bewezen onzin. Maar dit dan niet.

Ik ben zo boos.

Sorry hoor dames voor mijn frustratie...

Ik begrijp je frustratie. Hoorde net op het nieuws dat cz de premie met 100 euro per jaar verhoogd. Ik vind dit echt niet normaal.
Hoe kunnen mensen dit nog opbrengen? Er word gewoon steeds minder vergoed dan dat je betaald. Het begint op een bodemloze put te lijken

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:09

Als je het mij vraagt hadden ze gewoon het eigen risico omhoog moeten gooien.. nu is iedereen de dupe ervan, ook degene die nooit iets hebben.
Ik ben ook erg benieuwd wat er met de zorgtoeslagen in 2019 gaat gebeuren. die zullen vast niet evenredig stijgen. Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:12

CZ is inmiddels bekend. Ruim 7% omhoog, dat maakt de basispremie €8,55 duurder pm.
DSW met 4%, €4,50pm, dat vind ik schappelijker.

De verwachting is dat op jaarbasis in 2021 de premie op jaarbasis €500 duurder is dan in 2014. Wat een verschil joh!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:12

Celiien schreef:
Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien :+

Vestzak broekzak denk ik dan...

Mijn voordeel ben ik alvast kwijt aan een gezinsverpakking medicatie :')

In 2021 500 duurder dan 2014...tssss

Ik heb altijd geroepen dat dit system onnodig duur is.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:16

Sowieso is dit een heel vestzak broekzak verhaal. Maar met uitrekenen schijn ik persoonlijk er 100,- op vooruit te gaan per jaar :+ Ik ben benieuwd of ze nieuwe herziening van de elektriciteits/gas-belasting daar al op hebben toegespeeld maar goed, daar gaat dit topic niet over :+

Berg je maar over een jaar of 2/3. Waarschijnlijk zijn dan de reserves van de zorgverzekeringen helemaal op en waar ze nu nog de premies kunnen drukken, gebeurd dat niet meer..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:19

Celiien schreef:
Als je het mij vraagt hadden ze gewoon het eigen risico omhoog moeten gooien.. nu is iedereen de dupe ervan, ook degene die nooit iets hebben.
Ik ben ook erg benieuwd wat er met de zorgtoeslagen in 2019 gaat gebeuren. die zullen vast niet evenredig stijgen. Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien :+

En ik maar denken dat wij hier in Nederland een sociaal stelsel hadden -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:36

Dat hebben we zeker.
Ik bedoel we betalen al genoeg aan het sociale stelsel, toch? kijk bijvoorbeeld eens wat je afdraagt aan volks/werknemers-verzekeringen per maand. en vergeet vooral niet het deel van de loonbelasting wat gaat naar dingen zoals huur/zorgtoeslag, kinder/kinderopvang-toeslag en alle andere ministeries die het weer verdelen over van alles.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:39

Celiien schreef:

Als gezond persoon die bijna nooit iets mankeert kun je nog altijd je ER tot de max zetten. Dan ben je nog altijd wel goedkoper uit dan de verplichte 385 euro. Maar dat is maar net een risico wat je wilt nemen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:40

Celiien schreef:
Sowieso is dit een heel vestzak broekzak verhaal. Maar met uitrekenen schijn ik persoonlijk er 100,- op vooruit te gaan per jaar :+ Ik ben benieuwd of ze nieuwe herziening van de elektriciteits/gas-belasting daar al op hebben toegespeeld maar goed, daar gaat dit topic niet over :+

Berg je maar over een jaar of 2/3. Waarschijnlijk zijn dan de reserves van de zorgverzekeringen helemaal op en waar ze nu nog de premies kunnen drukken, gebeurd dat niet meer..

Ik weet het niet. Heb Wajong en loon. Hoop het natuurlijk wel nu ik meer uren werk maar ben bang van niet

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:50

ER heb ik nu al naar 685. Even afkloppen, geen gebruik van gemaakt afgelopen jaar. Kijk iedereen kan een ongeluk krijgen, daar niet van.
Zit er wel over na te denken om mijn eigen risico per maand te gaan betalen. Ja dan betaal ik per maand(even van het hoogste van 885 uitgaan en zonder medische kosten) zo'n 75,- extra, echter heb ik dan in januari 2018 opeens 885.. wat ik anders misschien had opgemaakt aan onzin :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 11:53

Ik vind het gespreid betalen ideaal.
Ik ga dit weekend eens zitten. Vind 124 euro voor alleen basis toch wel heel veel geld

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-18 12:03

Is verspreid betalen mogelijk bij een verhoogd eigen risico?
Ik dacht dat dat alleen kon bij €385,-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:29

NatasjavE schreef:
Celiien schreef:
Andere kant het schijnt zo te zijn dat door o.a. de verhoging vd arbeidskorting, men er niet slechter vanaf komt, we gaan het zien :+

Vestzak broekzak denk ik dan...

Mijn voordeel ben ik alvast kwijt aan een gezinsverpakking medicatie :')

In 2021 500 duurder dan 2014...tssss

Ik heb altijd geroepen dat dit system onnodig duur is.

Dit systeem is idd in nodig duur
Maar sowieso...marktwerking loslaten op iets als de Zorg is sowieso te idioot voor woorden
Dat hadden ze gewoon nooit moeten doen
, maar nee, laten we vooral een systeem adopteren waarvan het bewijs dat het niet goed werkt al geleverd is

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:31

purny schreef:
Celiien schreef:

Als gezond persoon die bijna nooit iets mankeert kun je nog altijd je ER tot de max zetten. Dan ben je nog altijd wel goedkoper uit dan de verplichte 385 euro. Maar dat is maar net een risico wat je wilt nemen

Eigen risico vanuit het systeem voor iedereen verhogen lijkt me idd geen goed plan
Vrijwillig om hoog Schroeven als je draagkracht voldoende is (althans, je mag hopen dat iedereen risico en draagkracht meeneemt in de beslissing )
is wat dat betreft idd een beter systeem

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:45

Sonja_vR schreef:
Dit systeem is idd in nodig duur
Maar sowieso...marktwerking loslaten op iets als de Zorg is sowieso te idioot voor woorden
Dat hadden ze gewoon nooit moeten doen
, maar nee, laten we vooral een systeem adopteren waarvan het bewijs dat het niet goed werkt al geleverd is

Oh mee eens hoor. Dat bedoelde ik ook met het systeem. Marktwerking en dan ook dit idiote zorgverzekeringssysteem.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:58

Celiien schreef:

gelukkig is jou niks gevraagd dan :=
Waarom zouden in vredesnaam de chronisch zieken de dupe moeten zijn van hun ziekte en van steeds hoger wordende zorgkosten? Omdat zij daarvan de schuldige zijn ofzo? :?

Het eigen risico mag er wat mij betreft helemaal af. Het is gewoon niet nodig.

Gelukkig heeft DSW eigen risico van 375, scheelt me iig een tientje dit jaar. :+ want ik ga er nu helemaal doorheen.