ASMR

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siamsmeesje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:42

Tingting heb ik ook een tijdje naar geluisterd, en soms zet ik haar er nog tussen, maar ik blijf terug komen op m'n vaste rijtje.

Dimitri (MassageASMR) heeft ooit een aantal sessies ergens op soundcloud gezet, en die staan nu op m'n telefoon. Zijn al heel fijn gebleken tijdens m'n examens. Vooraf nog even rustig focussen en achteraf eventueel de stress kunnen laten afvloeien :o

lalala_20

Berichten: 129
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 22:50

Ik kijk/luister ook regelmatig ASMR video's. Leuk om hier nieuwe aanraders voorbij te zien komen! Tingting kende ik niet maar heeft inderdaad een fijne fluisterstem. In dat genre kijk ik vaak naar Latte ASMR. Zij heeft hele mooie professionele roleplay video's, en ze komt zelf heel lief en bescheiden over.
Verder kijk ik vaak naar Gibi ASMR. En itsblitzzz heeft fijne video's waarin ze andere mensen een ASMR hoofd/schoudermassage geeft, daar word ik helemaal ontspannen van :z

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:08

Ik luister er ook naar. :j Af en toe.

Het fluisteren vind ik over het algemeen heel irritant, maar ik ga wel goed op haar dat geborsteld wordt. :Y)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110838
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 23:11

Ik kan goed ontspannen bij soap carving <3 Heerlijk!

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 00:03

Ik ben heel erg into Asmr. Ik kijk het bijna altijd voor het slapen gaan. Even mijn hoofd leegmaken, heerlijk vind ik het. Bij mij verschilt het per dag wat voor video ik wil. Soms tapping, soms scratching, fluisteren of roleplay,...

Voor video's in het Nederlands kijk ik naar onder andere:
- Tiara Asmr
- Maria Christina Asmr
- Cindy Whispers Asmr
- Dutch Asmr
- Lianne's Asmr
- Sweet tapping Asmr
- Things2Inspire
- Judith Verberne
- Dutchess Asmr

Het Nederlandse fluisteren vind ik meestal aangenamer dan Engels trouwens.

Voor Vlaamse Asmr kijk ik vooral naar
- Nanou Asmr
- Marie Asmr
- AsmrbyLisa
- Pamuk Asmr

Internationaal kijk ik naar de bekende zoals:
- Gracie K
- Asmr Glow
- Life with Mak
- Gibi Asmr
- Asmr zeitgeist
- Asmr Darling
- Christina Asmr
- Oceans Asmr
- Clareee Asmr

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 11:04

Wat ik vaak ook heel fijn vind, is 'softspoken' video's. Zo nice <3 Wil zelf ook video's gaan maken maar moet dan eerst leren editen en een goede microfoon hebben haha :p

Siamsmeesje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 22:06

Inmiddels ben ik er voor mezelf achter dat ik werken met lampjes (recht in de lens schijnen) en roleplay absoluut niets vind, net als (vr)eet-asmr. Daar kan ik echt niet tegen.
Het liefst scratching, tapping, inaudible fluisteren (specialiteit van MassageASMR), en eventueel handbewegingen/borstelen. Dan ben ik zo weg.

Het knapst vind ik het als ik zelfs kan ontspannen door alleen maar te luisteren. Dat lukt me heel goed met sommige Reiki-asmr, dat is heel fijn als ik wil slapen :z

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:18

Castilja schreef:
Ik schop dit topic even "stiekem" omhoog! Ik kijk iedere avond ASMR en deze avond gaat mijn allereerste eigen video online (help :') PB me even als je een linkje wil, sta super open voor feedback omdat ik net begin!)

Ik kijk heel graag naar Superfly, een wat oudere vrouw die zonder dure apparatuur hele fijne video's maakt. Vind dat op de een of andere manier toch meer charme hebben dan de gelikte high-tec video's van tegenwoordig. Was vroeger ook gek op Maria (GentleWhispering) omdat ik haar tapping video's echt om te kwijlen vind, maar die maakt ze helaas niet meer zoveel. Verder word ik agressief van eet- en smak geluiden dus die video's vermijd ik liever :+


Wanneer komt er weer een nieuwe video :)

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 17:32

Ik luister ook een soort van ASMR (denk ik) als ik wil gaan slapen. Het is meer een soort soundscape met bijvoorbeeld een rijdende auto met regen en gesprekken op de achtergrond. Ik kan ook heerlijk slapen in een auto, dus vond dat wel logisch om te luisteren. Verhaaltjes kan ik niet naar luisteren net zoals gewone muziek want dan concentreer ik me teveel op de muziek ipv op slapen, maar zachte piano wil dan weer wel :') Dat pengekrabbel, smakken, white noise en die andere ASMR geluiden word ik agressief van. Heb er eigenlijk ook nooit beeld bij, het is altijd geluid en altijd als ik wil gaan slapen.

Bijvoorbeeld: Sleeping in the back of the Impala (voor de Supernatural fans haha)
Gryffindor commonroom
Forest soundscape
Etc..

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 17:05

Juttertje88 schreef:
Castilja schreef:
Ik schop dit topic even "stiekem" omhoog! Ik kijk iedere avond ASMR en deze avond gaat mijn allereerste eigen video online (help :') PB me even als je een linkje wil, sta super open voor feedback omdat ik net begin!)

Ik kijk heel graag naar Superfly, een wat oudere vrouw die zonder dure apparatuur hele fijne video's maakt. Vind dat op de een of andere manier toch meer charme hebben dan de gelikte high-tec video's van tegenwoordig. Was vroeger ook gek op Maria (GentleWhispering) omdat ik haar tapping video's echt om te kwijlen vind, maar die maakt ze helaas niet meer zoveel. Verder word ik agressief van eet- en smak geluiden dus die video's vermijd ik liever :+


Wanneer komt er weer een nieuwe video :)


Haha awwww :D Ik hoop vrijdag, anders zondag!!

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:04

Ik wil ook wel zoiets luisteren voor t slapen maar eh. Hoe doen jullie dat? Zet je een timer ofZo?
Ik luister weleens wat muziek Oid op YouTube maar wil niet met m’n telefoon “ aan” in slaap vallen..

Siamsmeesje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 21:34

Castilja schreef:
Juttertje88 schreef:
Wanneer komt er weer een nieuwe video :)

Haha awwww :D Ik hoop vrijdag, anders zondag!!


Ah leuk! +:)+
Ik krijg alleen Youtube nog niet zo gek dat ze je filmpjes in de aangeraden lijst zetten.... >;)
(ik herhaal goede filmpjes graag, studeren met tingles is zo fijn... :):))

Misschien een stukje feedback: Je maakt precies dat wat ik fijn vind, maar heb je de microfoon misschien wat zacht staan? Jouw filmpjes moet ik een stuk harder zetten als ik ook maar iets van tapping wil horen. Vooral tijdens het studeren programmeer ik altijd diverse filmpjes vooruit, en dan is er of niets, of ik schrik weer bij het volgende filmpje van het geluidsniveau.
Misschien ben ik wel een zeur, maar dan ben ik m'n concentratie weer even kwijt en dat is wel jammer als het net zo lekker gaat :x

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 22:23

Nee dat kan zeker kloppen, daar kwam ik ook achter! Mijn microfoon neemt vrij zacht op en ik heb de laatste twee video's via mijn edit programma omhoog geschroefd qua geluidsniveau. Ik hoop ook nog even het knopje te vinden waardoor mijn microfoon gewoon luider opneemt maar ben ermee bezig! Super lief bericht trouwens <3

En Muze, ik luister gewoon en als ik merk dat mijn ogen dicht vallen doe ik snel oordopjes en telefoon uit :')

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:13

Castilja, welk edit-programma gebruik je als ik vragen mag :)
Ik wil ook al heel lang ASMR video's maken en heb vanmorgen eindelijk mijn microfoon besteld :) Ga ook nog een standaard kopen waar mijn telefoon in kan om te filmen. De rest en duurdere dingen komen later wel hihi. Maar ik moet dus ook leren editten en zoek eigenlijk een makkelijk programma (dat ik kan editten via mijn laptop).

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:42

Ah wat tof!!!! Ja ik gebruik iMovie, omdat dat al op mijn laptop staat en ik het mezelf heb aangeleerd. Ik zou niet weten of er andere gratis en fijne bewerkingsprogramma's zijn ;o Vast en zeker wel maar daar kan ik dan geen tips over geven helaasch. But keep us posted als je video's hebt!!!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 19:46

thanks! Mijn vriend heeft er een gevonden die al op zijn laptop stond, dus die kan ik gebruiken. Mag ook filmen met zijn laptop (microfoon kan helaas niet op mijn mobiel, geeft dan geen geluid. Niet op gelet met aankopen helaas. Gelukkig is de kwaliteit verder wel prima voor een beginnende ASMRtist :P
Heb al een beetje door hoe dat programma werkt. Natuurlijk moet ik nog veel oefenen met editten enzo, maar ik verwacht spoedig een eerste video (ik hoop zelfs nog deze maand!). Zodra de eerste online staat zal ik het bekend maken :D Enige wat ik nu echt nog moet doen, is een naam verzinnen voor mijn kanaal en een goede intro. Heb wel al genoeg video ideeën gelukkig :)

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:18

Maar je kunt toch filmen met je telefoon en het geluid er later onder syncen? Dat gaat best makkelijk als je even een klap in je handen geeft zodra je camera- en microfoon allebei opnemen; dan weet je hoe je het bestand op de juiste plek eronder moet leggen en heb je meteen ook fijne beeldkwaliteit :) (tenzij je vriend een hele goede laptop heeft natuurlijk, da week' dan weer nie) :+

Ik heb een nieuwe video online gezet maar ik heb het geluid nog zachter opgenomen :') Gelukkig kon ik het in de edit nog fiksen; denk nu te weten hoe ik harder op neem maar wel via een trial and error zeg maar. Achja.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:41

Castilja schreef:
Maar je kunt toch filmen met je telefoon en het geluid er later onder syncen? Dat gaat best makkelijk als je even een klap in je handen geeft zodra je camera- en microfoon allebei opnemen; dan weet je hoe je het bestand op de juiste plek eronder moet leggen en heb je meteen ook fijne beeldkwaliteit :) (tenzij je vriend een hele goede laptop heeft natuurlijk, da week' dan weer nie) :+

Ik heb een nieuwe video online gezet maar ik heb het geluid nog zachter opgenomen :') Gelukkig kon ik het in de edit nog fiksen; denk nu te weten hoe ik harder op neem maar wel via een trial and error zeg maar. Achja.


Kwaliteit van zijn laptop is goed gelukkig (kan natuurlijk altijd beter maar ik ben er blij mee ) ondertussen lekker sparen voor een blue yeti en een goede camera. Nu lekker genieten van video's opnemen en het oefenen met editten.

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:13

Mijn eerste video staat online!
cindy asmr

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 18:44

AAAAAHHHH IK GA KIJKEN!!!! Wat leuk!!!!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:09

Leuk! Ik hoop dat je het wat vind :) de volgende video is al opgenomen :) weet nog niet wanneer die online komt, maar ik denk woensdag :D

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 19:36

Ik vind het trouwens wel erg knap dat er ASMRtists zijn die heel veel kletsen in een video, dat vind ik lastig :P wil het wel doen maar zou eigenlijk niet weten waar ik dan over moet kletsen haha

Castilja

Berichten: 2512
Geregistreerd: 21-08-18

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 21:38

Ik ben op je geabonneerd!!! Fijn die random triggers, goed idee voor een video ook. Ik probeer telkens van die thema dingen maar je kunt natuurlijk ook gewoon zeggen 'hey is random joe'. Welke microfoon gebruik je nu? Vind die ook wel fijn eigenlijk? En waarom kies je voor de blue yeti? :) (Ik vind die zelf het minste geluid hebben, dus puur een vraag uit interesse.) Ben benieuwd naar je volgende!

Juttertje88
Berichten: 762
Geregistreerd: 07-08-12

Re: ASMR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 10:45

De microfoon die ik nu gebruik heb ik op mijn kanaal staan bij 'over'.
Weet niet uit mijn hoofd hoe hij heet. Het is in ieder geval een goedkope haha.

Ik had juist gehoord dat een blue yeti goed was, dus daarom wil ik eigenlijk voor die gaan.

Maar fijn dat je deze microfoon fijn vind en dat je geabbonneerd bent

Ik vind het alleen lastig om mijzelf te beoordelen of ik een fijne stem heb. Maar denk dat dat komt omdat het vreemd is om je eigen stem terug te horen

Siamsmeesje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 23:14

Wel, Juttertje, je doet het prima! Ook uitstekend geschikt om bij te studeren, oftewel veel effect zonder te moeten/kunnen kijken. En je inaudible gefluister is uitstekend :D

@Castilja, het geluidsprobleem is opgelost +:)+
Ik heb serieus zitten genieten vanmiddag tijdens het werkcollege O:)

Jullie zijn dus beiden toegevoegd aan m'n lijstje favorieten :D