lieveli schreef:Resistance schreef:Je hebt toch gewoon nutrilon en dat soort dingen? Speciaal ontwikkeld voor mensenkindjes?
En waar wordt dat van gemaakt, denk je?
Haha, daar ga ik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Veulen84 schreef:Het punt is meer dat je van veel producten de zelfde bacterien binnen kan krijgen. Veel mensen beseffen niet dat eieren een veel grotere bron zijn van salmonella. Met name omdat de meeste mensen ze niet doorkoken.
Citaat:E. coli (en salmonella) kun je ook krijgen van vervuild water of rauwe groente. Soms door besmetting op je aanrecht, maar vaak nog wel eerder. Wie hier kookt z'n sla...
Citaat:Listeria krijg je ook van gerookte vis, schimmelkazen, gesneden vleeswaren, paté, kant-en-klare sandwiches en rauwkostsalades. Voor listeria geld ook nog eens een keer dat koelen niet helpt. Dus alleen koken bij 70 graden.
Citaat:Je kan alles heel steriel willen doen, maar dat gaat niet voorkomen dat je toch nog besmet kunt raken... Wat wel helpt is je bewust zijn van de risico's, er normaal (zonder paniek) mee omgaan en een weerstand opbouwen.
Citaat:Mijn ouders hadden laatst een slechte set eieren door de sla. Ze zijn er allebei ziek van geweest. Ik heb de zelfde sla en eieren gegeten. Ik heb er zelfs geen maagpijn van gehad. Sterker nog, ik ben in 6 jaar tijd nog geen dag ziek geweest. Ondanks (of dankzij?) die liter rauwe melk per dag, de zacht gekookte eieren, de rauwe groentes en de (dankzij mijn belabberde kookkunsten) heus niet altijd door gebakken stukken vlees.
pmarena schreef:En daarnaast drinkt die kleine dus dagelijks verse, rauwe geitenmelk, van een biologisch-dynamische boerderij hier een dorp verderop, bij mensen die hun werk serieus nemen, alert zijn op de gezondheid van hun geiten en hygiëne en zelf ook hun eigen rauwe melk
Dat vind ik toch een heel andere situatie dan de eerste de beste melkfabriek waar zoveel procent pus in de melk mag zitten
Ik vind het niet meer dan logisch dat er allerlei goede stofjes en enzymen zitten in verse melk die niet verhit en bewerkt is.
drinken.
pmarena schreef:Mja, wat betreft drinkwater....wat is niet vervuild...? Misschien niet of nauwelijks ziektes maar in plaats daarvan wel allerlei chemicaliën....het is maar wat je schoon noemt. De drinkwaterbedrijven doen hun best maar kunnen alles er ook niet uitfilteren. Daarom hebben wij nog een waterfilter voor het drinkwater in ons aanrechtkastje, daarmee wordt het bijna net zo schoon als Spa Blauw
pmarena schreef:Volgens mij heb je in Utrecht het verhaal dat daar Bar-le-Duc bronwater vandaan komt en dat is echt veel minder schoon dan Spa Blauw.
Ik heb zelf meerdere soorten bronwatertjes gemeten en de meeste hebben meer dan 200 deeltjes er in.
Terwijl Spa Blauw er meestal maar iets van 12 heeft. Wat die deeltjes precies zijn dat weet ik ook niet, mijn metertje om de werkzaamheid van het waterfilter te controleren geeft niet aan wat het is, alleen hoeveel
Maargoed dat heeft niet zoveel met rauwe melk te maken maar het topic ging steeds meer over water dus vandaar
Bij de geitjes hier wordt zeer zeker de melk heel streng gecontroleerd Secricible
pmarena schreef:En daarnaast drinkt die kleine dus dagelijks verse, rauwe geitenmelk, van een biologisch-dynamische boerderij hier een dorp verderop, bij mensen die hun werk serieus nemen, alert zijn op de gezondheid van hun geiten en hygiëne en zelf ook hun eigen rauwe melk drinken.
Dat vind ik toch een heel andere situatie dan de eerste de beste melkfabriek waar zoveel procent pus in de melk mag zitten
Magrathea schreef:Ook ik drink alleen gedistilleerd water![]()
Verder adem ik alleen als ik op mijn stage in de cleanroom sta, met minder dan 100 ppm in de lucht
Nee even zonder gekkigheid, Nederlands drinkwater is schoner dan spa blauw, als je je zorgen maakt om hoe vies drinkwater uit de kraan is vraag ik me af welke goeie verkoper jou een filter heeft aangesmeerd die zogezegd kan wat een van de beste waterzuiveringssystemen ter wereld niet kan.
marjoleinft schreef:Tuurlijk kan er wat in zitten maar hoe vaak hoor je wel niet dat er in de winkels producten terug geroepen worden?
secricible schreef:pmarena schreef:Volgens mij heb je in Utrecht het verhaal dat daar Bar-le-Duc bronwater vandaan komt en dat is echt veel minder schoon dan Spa Blauw.
Ik heb zelf meerdere soorten bronwatertjes gemeten en de meeste hebben meer dan 200 deeltjes er in.
Terwijl Spa Blauw er meestal maar iets van 12 heeft. Wat die deeltjes precies zijn dat weet ik ook niet, mijn metertje om de werkzaamheid van het waterfilter te controleren geeft niet aan wat het is, alleen hoeveel
Maargoed dat heeft niet zoveel met rauwe melk te maken maar het topic ging steeds meer over water dus vandaar
Bij de geitjes hier wordt zeer zeker de melk heel streng gecontroleerd Secricible
Sorry, maar serieus? Het is schoner want "het bevat minder deeltjes", maar je hebt geen idee wat die "deeltjes" zijn?
In dat geval zou ik voortaan osmosewater gaan drinken, bevat 100% zeker nog minder "deeltjes"
Jackieboy schreef:pmarena schreef:En daarnaast drinkt die kleine dus dagelijks verse, rauwe geitenmelk, van een biologisch-dynamische boerderij hier een dorp verderop, bij mensen die hun werk serieus nemen, alert zijn op de gezondheid van hun geiten en hygiëne en zelf ook hun eigen rauwe melk drinken.
biologisch-dynamische zegt helemaal niks over de kwaliteit van de melk met betrekking tot het celgetal (de 'pus' waar je het over hebt). Geiten hebben daar namelijk net zoveel last van als koeien.
pmarena schreef:Ja bloedserieusWaarom doe je daar zo verbaasd over?
Het maakt mij niet zoveel uit wat die deeltjes exact zijn, of het nou de ene of de andere verontreiniging is