Onoplosbaar voet probleem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Onoplosbaar voet probleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:51

Wat fijn dat het wat beter gaat!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-18 15:28

Jullie zijn ook goed bezig hee! Ik heb zometeen weer 'marteling'.
Orthopedische schoenen lijken me verschrikkelijk, maar als je daarmee pijnvrij blijft is dat een hoop waard Maaike :D
Warboel, lunges o.o Wauw! Mijn fysio wil telkens dat ik die doe maar dat gaat echt nog maar 1x, zelfs op 25% druk dus dat is hem nog niet.. Elke keer als ik het probeer trekt mijn voet in de klauwvorm in de kramp %) .

Maarja, komt wel weer een keer.

oja dit was ik nog vergeten; mijn linkerknie had een overbelaste peesaanhechting vanwege al het rechtzetten enzo. Daarom kon ik die amper voorbij de 90 graden buigen.. Maar ik kan inmiddels weer op mijn hurken zitten als ik het rustig doe of warm ben *\o/* .
Ik heb eerder niet door gehad hoevaak ik dat normaal doe, ik kwam het zó onwijs vaak tegen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 15:55

Op de plaatjes zagen de schoenen er gelukkig echt mooi uit. In een normale winkel kan ik sowieso niet terecht dus de keuze is normaal gesproken al veel beperkter. Het zijn niet allemaal klompvoetschoenen zeg maar :+

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 11:49

Nou, zo goed als het eerst ging..

Afgelopen week heb ik zelfs voor het eerst weer buiten gefietst in plaats van op de hometrainer. Ok, ik fiets in een bejaardentempo en ja de boomwortels onder het asfalt waren wel een schok. Maar verder ging dat heel goed.

En toen ging ik eergisteren weer naar de fysio, hij had mijn revalidatie arts gesproken en om de één of andere reden dachten ze nu toch dat het ook een heel eind een 'disuse syndroom' was. Oftewel, teveel ontzien en te weinig mee gedaan!! Nou ik (en mijn moeder die gelukkig mee was) stond even met mijn oren te klapperen, Ik heb alleen 1 maand rust gegeven omdat de orthopeed me dat had opgedragen! Sterker nog, in 1e instantie moest ik dat 3 maanden doen, omdat ik juist veel te wéinig rust had genomen.

Afijn, ik moest gaan liggen en ze begonnen met mijn buik, benen en uiteindelijk die mijn enkel. Prima.

En toen opeens plukte hij aan mijn tenen. Ik had een pijnreflex en trok mijn voet dus uit zijn handen. Daarna was al wel de sessie voorbij, de fysio rende zowat weg naar de volgende, dus in de adrenaline heb ik me nog groot gehouden en zelfs mijn sokken en schoenen aan weten te krijgen. Ik heb gemompeld dat het niet goed ging en heb van de assistent nog een beetje thee gekregen.. En in de auto ben ik ingestort. Man man man wat een pijn.. Ik slik nu het maximum van alles wat ik mag slikken en eigenlijk is het niet genoeg. Mijn tenen staan verkrampt naar beneden en naar binnen, ze waren blauw/grijzig maar vandaag gelukkig? te rood, er zitten grote blauw/paarse vlekken en ook wat vochtbulten op mijn voet en enkel.. Ik kan alleen mijn voet een heel klein stukje optillen (enkel kantelen eigenlijk), verder kan ik er niets meer in bewegen. Wat een drama.

Ik heb in het midden van de nacht ook nog een email gestuurd naar de fysio dat ik hier niet mee akkoord ga, en als dit is wat hij wil volhouden ik niet meer kom. Gelukkig reageerde hij daar wel goed op..

En ondertussen mijn werk en de arbo maar doordrukken dat ik zo snel mogelijk terug naar kantoor kom. Gelukkig heb ik eerst een weekje vakantie :)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-18 12:17

Bij mij was het begin het dus zo. Heel veel sterkte, want jouw post roept onmiddellijk mijn gevoelens van toen weer op. De machteloze frustratie.
Maar met mij is het goed gekomen, dus het moet bij jou uiteindelijk ook vast verbeteren.
Lekker blijven fietsen op asfalt zonder boomwortels eronder, beweging is goed. Fietsen heeft mij ook geholpen.
Sterkte!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-18 12:26

Ja, eerst weer even mijn voet kunnen ontspannen- inspannen en dan ga ik al het bewegen weer echt oppakken. Er is nu gewoon even niks mee te beginnen =/ .. Zelfs als ik mijn voet op de grond zet, kan ik mijn tenen niet recht krijgen. Wel meer dan gisteren gelukkig, gisteren liep ik zowat op een klauw :=

Maar bedankt voor je berichtje, het geeft weer even een beetje hoop.
Het is zó frustrerend dat ik eindelijk weer wat bewegingsvrijheid terug had en nu weer helemaal terug geslingerd naar het begin lijk. Maar de vorige keer dat ze mijn tenen manipuleerde had ik er maar een week last van (alleen schrok ik toen niet). Dus wie weet, misschien deze keer ook..

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-19 15:24

Toch nog een reactie, gewoon voor het geval dat iemand hier nog eens in terugleest omdat hij/zij de klachten herkent. Ik heb net een echo gehad van mijn voet, waarin ze duidelijk een beklemde zenuw hebben aangetroffen met een ontsteking erbij.
Er is direct een spuit met lokale pijnstiller en corticosteroïden in gezet en het zou verdorie kunnen dat dit alle problemen oplost *\o/*

Edit: het zat op exact de plek waar die vrouw op mijn voet had gestaan.

unbelievable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:00

Super om te lezen!
Goed dat je hebt doorgehakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-19 17:29

ik duim voor je!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 13:20

Dankjewel! Het is echt niet te geloven dat het nu misschien voorbij is..
Zodra het spul begint met werken dan. Vandaag is jammer genoeg de lokale pijnstiller alweer uitgewerkt, maar het was een heel goed teken dat die hielp.