Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ierpier schreef:Kunnen we die anti-vaccinatie onzin even buiten dit topic houden? Vaccinaties werken, redden levens en zijn bijzonder veilig (allergische reacties kunnen altijd, maar dan kunnen we de hele medische wereld wel in de prullebak gooien). Bronnen zijn letterlijk alle peer-reviewed journals, iedere daadwerkelijk opgeleide arts en een basiskennis statistiek en scheikunde, waar ik meer waarde aan hecht dan een stel complottheorie websites.
Daarbuiten vind ik dat er vaak nogal dramatisch wordt gedaan over tetanus. Dat krijg je niet zomaar, ik zou me geen zorgen maken.
pmarena schreef:Wel een mooie weergave van uitgebreid onderzoek door pro-vaxxers. Als je flauw wilt doen
Dan heb ik ook nog wel een veelzeggend plaatje:
[ [url=m/pUakFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Qerty schreef:pmarena schreef:Wel een mooie weergave van uitgebreid onderzoek door pro-vaxxers. Als je flauw wilt doen
Dan heb ik ook nog wel een veelzeggend plaatje:
[ [url=m/pUakFn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik vind dit wel het ultieme voorbeeld van hoe je klakkeloos onzin de wereld in kunt helpen.
Dit is helemaal geen quote van George Orwell..![]()
Qerty schreef:Ik heb deze quote een keer willen gebruiken in een training omdat ik hem heel treffend vond.
Enigszins bekend met zijn werk wilde ik wel even checken in welke context hij dat had gezegd, omdat ik niet een flater wilde slaan hem te citeren uit een publicatie die haaks stond op wat de bedoeling van het voorbeeld was.
Ik kon nergens een verwijzing naar originele bron vinden en wel info die het voor mij aannemelijk maakten dat dit ten onrechte aan hem is toegeschreven. En daarmee mijzelf dus van een nog grotere flater onthouden.
Ik vind het inderdaad een heel mooi voorbeeld hoe anti-vacci's de publieke opinie proberen te beinvloeden. Iets neerpleuren wat mooi in je plaatje past en niet de moeite nemen kritisch te kijken naar de context, wachten totdat het zo vaak wordt overgenomen dat je kunt zeggen; zie je wel dat het klopt, (iemand als) Orwell zegt het ook.
Qerty schreef:Ik heb deze quote een keer willen gebruiken in een training omdat ik hem heel treffend vond.
Enigszins bekend met zijn werk wilde ik wel even checken in welke context hij dat had gezegd, omdat ik niet een flater wilde slaan hem te citeren uit een publicatie die haaks stond op wat de bedoeling van het voorbeeld was.
Ik kon nergens een verwijzing naar originele bron vinden en wel info die het voor mij aannemelijk maakten dat dit ten onrechte aan hem is toegeschreven. En daarmee mijzelf dus van een nog grotere flater onthouden.
Citaat:Ik vind het inderdaad een heel mooi voorbeeld hoe anti-vacci's de publieke opinie proberen te beinvloeden. Iets neerpleuren wat mooi in je plaatje past en niet de moeite nemen kritisch te kijken naar de context, wachten totdat het zo vaak wordt overgenomen dat je kunt zeggen; zie je wel dat het klopt, (iemand als) Orwell zegt het ook.
Qerty schreef:Ik vind het inderdaad een heel mooi voorbeeld hoe anti-vacci's de publieke opinie proberen te beinvloeden. Iets neerpleuren wat mooi in je plaatje past en niet de moeite nemen kritisch te kijken naar de context, wachten totdat het zo vaak wordt overgenomen dat je kunt zeggen; zie je wel dat het klopt, (iemand als) Orwell zegt het ook.