Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:ik heb moeite met een rem, om te stoppen met eten.
geen idee of dat ook een stoornis is, maar ik moet ( kort door de bocht) altijd eten, om wat te doen te hebben, wellicht ook wel deels emotie eter hoor.
Furrow schreef:Ketaki schreef:ik heb moeite met een rem, om te stoppen met eten.
geen idee of dat ook een stoornis is, maar ik moet ( kort door de bocht) altijd eten, om wat te doen te hebben, wellicht ook wel deels emotie eter hoor.
Je hebt zoveel mogelijkheden, best gewoon eens contact opnemen met een professional
ik ben zo boos, heb deze nacht nachtelijk gegeten.Maar echt diepvries eten en opgewarmd en ik herinner het mij echt niet.
![]()
Of naja ik hoop opgewarmd
Cayenne schreef:Je komt er ook niet zomaar vanaf. Zelfs wanneer ik in een goede periode zit met weinig tot geen eetbuien, blijft het eten toch een obsessie. Ik leef echt van maaltijd tot maaltijd en eet op vaste tijden (en dan ook echt heel stipt).
Een kwartier vroeger of later haalt mij al uit het ritme en zorgt voor stress.
AmberG schreef:@Lestrange: Dat lijkt me echt lastig! Ik vind het ook niet fijn om te moeten eten als ik geen honger heb, dus kan me voorstellen dat het dan moeilijk is om er uberhaupt aan te denken, en het dan ook nog te doen. Rare vraag, maar ik ken medikinet niet, zijn daar geen alternatieven voor zodat je toch een beetje eetlust hebt en niet door het leven moet met een constant droge mond?
Bij mij gaat t redelijk. Sta sinds deze week samen met mijn vriend ingeschreven in de sportschool, maar merk toch wel dat dit meer invloed op me heeft dan ik gedacht had. Ik ben nu twee keer geweest en vind het leuk om te doen, maar merk dat ik toch weer een bepaalde gedachtegang krijg die meer focust op afvallen dan ik zou willen. Ik wil proberen m'n grenzen te bewaken en echt alleen me bezig te zijn met wat meer spieren kweken en conditie opbouwen, waarvoor ik er eigenlijk kom. Mocht het toch niet goed zijn voor me, dan heb ik in ieder geval nu het voornemen om gelijk te stoppen, en natuurlijk een vriend die van m'n 'verleden' weet en waarschijnlijk ook wel een oogje in t zeil houdt, gelukkig.
M_D_H schreef:Hoe is het met iedereen?
Ik heb deze week behoorlijke stappen gemaakt. Ik ben er allereerst openlijk voor uitgekomen dat ik een eetstoornis heb, op mijn werk maar ook bij mijn vrienden. Dat was al een enorme opluchting
Citaat:Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar een ander soort hulp. Niet meer in diëtisten vorm of psychische vorm. Ik wil iemand die mij kan helpen mij weer fijn te voelen in mijn lichaam.
Ik heb verschillende personaltrainers benaderd maar helaas heel wat afwijzingen gekregen omdat het probleem te complex is. Enerzijds enorm teleurstellend want: Ik vraag niet om het oplossen van mijn eetstoornis, ik besef dat dat bijna onmogelijk is. Wat ik vraag is, binnen de kaders van mijn eetstoornis, een schema te maken waardoor ik meer binnen krijg dan nu, daarnaast wil ik ondersteunt worden in het sporten. Anderzijds vind ik het wel heel eerlijk van ze.
Gelukkig was er wel 1 persoon die het wil proberen, zondag heb ik daar een afspraak mee.
AustriaTrick schreef:Hallo, mag ik er bij komen? Heftige verhalen hier.. dan stelt dat van mij niet zoveel voor. Vanaf mijn 14e struggle ik al met boulimia. In een week 4 kg afvallen of aankomen is niets. Ik heb verschrikkelijke eetbuien/obsessies tot ik laxeer of overgeef. Voel ik me schuldig dat ik zoveel gegeten heb en eet ik dagen bijna niets. En zo maar door.. en door..
Furrow schreef:Hier gaat het een beetje minder, ik ben tien kg tegenover vroeger aangekomen wat ook nodig wzs en ben nu nog goed dun. Maar dan krijg je te horen wat is er met jou gebzurt zo dik geworden.