Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Schaduw25 schreef:Bij hem weg gaan doe ik ook zeker niet, hoe hard bokt ook mag gaan gillen dat ik dat wel zou moeten. Wel heb ik de reacties tot me laten bezinken en zie ik nu ook wel in dat sommige dingen wel heel sterk zouden zijn. Nog steeds hebben zijn moeder, zijn vrienden en ik er alle vertrouwen in dat het goed komt via welke weg dan ook.
Nikass schreef:okee ik begrijp je wel, en "aanval" is misschien ook wat sterk uitgedrukt. Maar zoals Lautje net na jou post: alsof het een soort eigenwijsheid is van ts dat ze het niet wil horen, vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen. Misschien kan ts de confrontatie nu niet goed aan, misschien ziet zij haar situatie toch net even anders, misschien is ze er niet aan toe om stappen te zetten, misschien moet ze alle informatie die op haar afkomt even verwerken? dat kan allemaal en niet alleen weet je dat niet maar wordt er ingevuld dat ze waarschijnlijk gewoon niet wil, wat het ook is, je kunt haar daar niet om veroordelen. Iedereen maakt zijn eigen proces door en hoe harder mensen daar kritiek op hebben hoe meer iemand zich mogelijk daartegen gaat afzetten. En dan schiet je dus je doel voorbij (als dat tenminste is om ts te helpen hierin)
Indestal: vooral lekker invullen, dat is precies wat ik bedoel. Hier help je iemand niet mee. Als jij de nkt dat als je het maar hard genoeg tegen haar zegt dat ze hem dan wel loslaat heb je het goed mis. En ja ik weet precies waar ik het over heb. Misschien ook even dat andere topic lezen wat hier gepost is, dan weet je hoe het werkt.
Iemand ondersteunen en advies geven is iets anders dan iemand "verwijten" naïef te zijn. En ja ook daar heb ik verstand van (beroepsmatig) je duwt iemand alleen maar verder in een isolement.
Schaduw25 schreef:Vandaag is naar buiten gekomen waardoor hij gebruikt, blijkt dat hij op de basisschool is misbruikt. Hij gaat nu weer tijdelijk bij zijn moeder in wonen tot hij z'n leven weer op de rit heeft. We hebben hem zo ver gekregen dat hij een andere baan gaat zoeken en hij probeert het nog eenmaal zonder kliniek, faalt dit dan schrijft ie zich in aangezien hij zelf ook de ernst van zijn probleem in begint te zien.
Voorlopig blijf ik even stil tenzij ik een update heb