Mineralen/Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:45

Volgens mij mag ik nergens meer last van hebben... :D ik maak al een jaar of 10 beadwork embroidery armbanden met halfedelstenen cabochons erin. Favoriet zijn Pietersiet (mooie uit Namibie bijna niet meer te koop) labradoriet, seasediment, coralfossil, jaspis, parelmoer, amethyst, boulder of koroit-opal en parel(moer).

nine1987

Re: Mineralen/Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 20:49

Nee, dat engeltje gaat mij persoonlijk een stap te ver.. Ik vind zo'n ruwe cluster in een steen erg mooi.. <3
Denk dat ik zo een ga bestellen.. Dank voor de hulp.. :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:00

Die zijn ook echt prachtig! graag gedaan :)

Klinkt gaaf @Lindsey_99! Heb je misschien wat voorbeelden van wat je maakt? (website oid?) :)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:44

Nee, niet meer. Maar wel nog een beetje op Deviant artstaan. Zal deze eens bijwerken want het zijn er nu een stuk of 20... :P
Btw...eentje kost ongeveer 40 a 50 uur borduren... :+

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 21:47

Wat een leuk topic!
Door mijn oma begonnen met verzamelen. Ruw of geslepen. Als ik ze mooi vind liggen ze in mijn vitrine kast :)) neem ook altijd iets mee van vakantie. Ook simpele riviersteentjes als ze mooi zijn.
Verhalen bij de steentjes zijn leuk. Had mijn oma ook altijd vroeger.

Ik heb er aardig wat inmiddels!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 23:24

Oh wauw die sieraden! Prachtig maar wat een priegelwerk moet dat zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:54

Gewone stenen verzamelen sommige grotduikers ook, ze schrijven dan op desteen uit welke grot die komt. Ik heb uit deverse grotten brokjes bergkristal, telkens andere structuren.
Persoonlijk vind ik zon engeltje niet mooi. Geef mij maar een ruwe steen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 07:16

Ik ben een stenenfan. Neem op vakanties meestal wat mee. Soms simpel stukje rots soms vind ik iets dat meer is dan dat. Herl soms koop ik wat maar ben daar terughoudend in. Liefst gewoon onbewerkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:57

Vroeger( :D ) gingen wij nog wel eens naar de steengroeve bij Winterswijk. Heerlijk een dagje graven met leuke stukjes pyriet, van die versteende zeebeestjes en veel kleine stukjes marmer.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:34

Mavelle schreef:
Oh wauw die sieraden! Prachtig maar wat een priegelwerk moet dat zijn.

Jah, is het ook. In het begin vond ik het 3 x niks. De kleinste kraaltjes zijn kleiner dan 1 mm en dan moet je het gat ook nog zien te vinden, en daar met de naald en dubbele draad doorheen. :D Maar het is heel verslavend gebleken, en dan met name het zoeken naar combinaties met mooie stenen, bijpassende onderdelen, slotjes en mooi leer voor de achterkant. Want dat is ook een sport op zich. En zodra de eerste armband klaar is is het foute boel.

Staat nog op de wishlist, om een keer in Winterswijk te gaan schatgraven. Als er nog wat over is gebleven...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:08

Ik kom net iets tegen over een Meru piramide online.
Iemand die ervaring ermee heeft voor het reinigen/opladen van edelstenen?
Ik zie dat de piramide meer 'functies' heeft maar de prijs schrikt wel even af, lol.

Ik ga 3 december naar een kerstmarkt in Duitsland - weten nog niet welke stad, maar wel dat we in DL ergens gaan. En nu ga ik hopen dat ik daar wat leuke kraampjes tegenkom die stenen/mineralen verkopen. Eigenlijk wil ik ze ook liever zelf in de hand hebben en uitzoeken ipv dat ik online koop zoals ik met m'n maansteen hanger heb gedaan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:07

Een meru peramide heb ik me nog niet in verdiept...maar als ik t zo snel lees is t iets wat de energieen veel krachtiger maakt? Als je t alleen voor t reinigen/opladen wil gebruiken zou ik t lekker laten bij het maanlicht en evt water :)

Kerstmarkten zijn leuk!

Ik ‘wilde alleen even kijken voor een celestien en misschien een amethist’. Oeps. Een heeel fijne winkel ‘ontdekt’ die niet zo ver van mij vandaan zit maar al blijkbaar jaren in de edelstenen zit. Hele fijne prijzen ook, voor de grote labradoriet maar 12€ betaald.

De aankopen van vandaag:
Afbeelding
Linksboven celestien, net zoals de kleine blauwe. Linksonder labradoriet en de rest amethist. Twee kleine hangertjes en middelste amethist zijn voor vrienden :)

Heaven:
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met edelstenen meenemen in het vliegtuig? Ooit problemen mee gehad op t vliegveld? Ik ga emigreren en wil alles eigenlijk meenemen..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:50

Hier ook n hele verzameling edelstenen....

"Werk" er ook mee dus tja....
Zal eens kijken of ik foto's heb

Deze draag ik iig standaard
Afbeelding
Bovenste is super seven met lotuszaden
Middelste is versteend hout met lotuszaden
Onderste is aventurijn met lotuszaden

Mbt emigreren: ik heb al mijn stenen meegenomen toen we naar Amerika verhuisde en geen enkel probleem gehad, ze zijn ook weer allemaal (+ nieuwe) meegekomen naar NL
:D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:58

laughterline schreef:
Heaven:
[ [url=m/7XYoGw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zit deze winkel? :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:29

Ah fijn om te horen CubaLibre!! Hele mooie armbandjes trouwens :)

@century ik stuur je even een pb'tje, want ik zie dat wij dicht bij elkaar wonen haha

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:33

Ik ben ook wel benieuwd, wat een grote winkel

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:41

Die super seven kende ik trouwens helemaal niet, maar wauw :oo weer een op m'n lijstje..

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:43

Ben ook benieuwd Laughterline! Kom ook uit Brabant :j

Ik heb de Gouden Driehoek in huis staan, een labradoriet voor tijdens mijn werk (ketting) en ik had een rozenkwarts steentje die ik altijd bij je droeg. Maar die viel kapot, daarna ketting met rozenkwarts gekocht, maar die brak na paar maanden van de hanger :') schijnbaar heb ik die dus niet meer nodig.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 20:56

Whaha, dat is geen toeval meer nee :P Ik stuur je ook even een pb'tje

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 08:47

Dan zou ik ook graag een pb willen, want ik woon ook in de buurt (over een maand zelfs in hetzelfde dorp als Century!). Die winkel ziet er echt prachtig uit!! Mooie stenen heb je ook gekocht, Laughterline!

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:08

HelmerG schreef:
Je mag zeker reageren maar als je net al zegt dat je geen 'begrip' wil tonen dan vraag ik me af Waarom je reageert en wat je dan voor reacties terug verwacht? Wat je zegt over geen begrip willen tonen, staat los van het onderwerp in kwestie. Dat is gewoon geen respect hebben/tonen over een mening van een ander en het komt dan ook over, als je dat soort dingen zegt, dat je dus ook niet eens openstaat voor andermans meningen behalve je eigen.

Ik denk dat jij niet goed begrijpt wat ik bedoel, en misschien heb ik dat ook niet duidelijk genoeg verwoord.

Het idee dat mineralen/edelstenen een bepaalde therapeutische werking zouden hebben is onzin.
Stenen hebben geen enkele werking, positief of negatief.
Er zijn x aantal onderzoeken naar gedaan, telkens zonder enig resultaat.
Dan heb ik het wel over het 'hebben' of 'dragen' van mineralen, niet over het 'eten' van mineralen in een opneembare vorm. Dat is een heel ander verhaal.

Aangezien met grote zekerheid vaststaat dat stenen geen enkele werking hebben, heb ik ook geen enkel begrip of respect voor de stelling dat zo'n werking wel zou bestaan.
Dat is puur bijgeloof.

Let wel, iedereen mag natuurlijk precies geloven wat hij of zij wil.
Dat is zijn/haar goede recht.
Maar omgekeerd hoef ik er helemaal geen begrip of respect voor te tonen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:21

Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen geloof hebben. Jij hebt geen begrip of respect voor de stelling dat edelstenen een werking hebben zoals je zelf zegt. Prima, wij hebben er wel baat bij en voelen weldegelijk verschil. Ook al geloof je dat niet of 'kan' dat niet volgens jou, laat ons die hier wel goede ervaringen mee hebben, dan verder praten over ons eigen 'geloof' :) Ik denk dat je je punt of jouw 'geloof' wel duidelijk hebt gemaakt nu. Wij -in ieder geval ik-, kunnen er niet zo veel mee aangezien jouw woorden voor ons 'onzin' is en gaan er ook niets mee doen. Dankjewel.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:33

@laughterline
oke wauw ik heb helemaal over je bericht heen gelezen van je nieuwe aankopen. Wat mooi allemaal zeg! wat ziet die winkel er ook waanzinnig tof uit! Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd waar de winkel ligt. Ik zit dan niet direct in de buurt maar kom wel eens in Brabant en zou er zeker weten een stukkie voor omrijden om eens langs te gaan.

@Darah3
haha nee je zou idd zeggen dat het geen toeval meer is dat er telkens iets gebeurd met je rozenkwarts. Schijnbaar heb je die dan idd niet nodig :)

@BigBen
Zoals ik al eerder aangaf: ik ben klaar met discussie voeren.
Daarvoor zit ik niet in dit topic en daar is dit topic ook niet voor gestart :j
Lets agree to disagree...
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 11-10-18 09:45, in het totaal 2 keer bewerkt

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 09:37

laughterline schreef:
Natuurlijk mag iedereen zijn of haar eigen geloof hebben.

Wat ik zeg heeft niets met "geloof" te maken, maar met bewezen feiten.
Daar zit 'm net het verschil.

AmberG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 10:01

Wat leuk dat dit topic er is! IK ben al vanaf kleins af aan gefascineerd door edelstenen, hoewel ik er niet zoveel heb. Mijn collectie bestaat momenteel uit fluorit, selenit, melkkwarts, sodaliet en een pendel met aventurijn.

@Laughterline: Ik ben stiekem ook wel benieuwd waar die winkel zit :o