Allereerst: vinden jullie het fijn dat ik alle vragen individueel quote? Het worden best wel lappen tekst zo, maar mocht dit ooit een lang topic worden kan ik me voorstellend at mensen het 'door de topicstarter' knopje gaan gebruiken en alleen mijn berichten gaan lezen.
Fenrir schreef:Ik zie je wel eens op bokt voorbij komen en ik volg je kunst op instagram en weet daardoor je naam, maar ik heb dus altijd gedacht dat je een man was én Belgisch

door de naam! Dus Gilles is nog niet eens zo gek, maar je huidige naam ook niet imo

Ik was dus ooit in België voor een meet en greet met Kevin de Bruyne. Het enige probleem: ik was te laat wegens file en ze hadden een max aantal mensen die naar binnen mochten. Mijn reisgenoot (tevens Belg die ik oppikte) begon al gelijk boos te worden en zei: "We hebben net 4 uur gereden" in 's werelds Vlaamste accent.
De beveiliger keek haar aan met een "
" blik. Toen ik vervolgens mijn mond open deed stonden we binnen vijf minuten binnen. Ik heb zo'n noordelijk accent dat mijn keel spontaan pijn doet als ik terug kom uit het buitenland. 
xRaisin schreef:Wel ben ik benieuwd in hoeverre ze alles werkend kunnen maken. Zegmaar de intieme delen. Ik bedoel, ik neem aan dat je downunder niet hetzelfde blijft, in hoeverre kan dat nagemaakt worden?
Hier hoef je overigens geen antwoord op te geven als je dat niet wilt. Staat vast ook ergens op google

.
In één van de eerste afleveringen van Hij is een Zij hebben ze een gesprek met iemand die bezig is met een slurfje kweken (:+). Het is één van de eerste twee afleveringen van seizoen één. Verder ben ik niet gekomen omdat ik te emotioneel werd van de serie.
Misschien interessant om dat op te zoeken?
Ik vind google altijd zo suf, ik hoor liever persoonlijke verhalen. 
IMJ schreef:Doe je iets met je stem momenteel? (Niet op transgendergebied dan dus maar) op radio oid?
Ik heb elke dinsdagavond een eigen radioshow.
Daarnaast presenteer ik soms bij concerten.
Tutti_Frutti schreef:Een vriend van me heeft ongeveer 2 jaar geleden de keuze gemaakt, en is hier ook heel erg open over op social media. Zo heeft hij een YouTube kanaal waar hij zijn ervaringen deelt. Misschien dat jij hier ook nog iets aan hebt?
Oh! Deel maar, ik vind het zeker interessant en misschien vinden andere volgers dat ook!
julhan99 schreef:Ik heb net je verhaal gelezen. Ik ben de moeder in dit geval van een kind zoals jij. Vul hier de naam van mijn kind in en wij hadden het zelf kunnen plaatsen. Bijzonder. Ik heb nog geen vragen en ik heb duizend vragen. Mijn hoofd duizelt er soms van.
Mijn dochter is net uit de kast en ik heb haar gezegd dat voor mij maar 1 ding belangrijk is: haar/zijn geluk. Wij staan als gezin aan de vooravond van een enorme verandering. Spannend, leuk, eng, soms verdrietig en soms lachen gieren brullen. Het gaat alle kanten op.
Ik ga je zeker volgen!
Namens mij heel veel succes en sterkte de komende tijd! Ik weet van mijn moeder dus hoe zwaar het kan zijn, zelfs al ga je 100% voor je kind zijn geluk! Mocht je ooit een keer met mijn moeder willen praten of uw kind met mij dan kan dat altijd! Het is een verwarrende tijd en alle beetjes helpen. 
veerledec schreef:Ik weet niet hoe het in het Engels zit, maar in het Nederlands is transgender iets anders dan transseksueel. Transgender is ook een Nederlands woord. Zoals ik het lees (maar goed, ik heb geleerd dat je nooit mag invullen voor een ander

) lijkt het alsof je eerder transseksueel bent.
Qua definitie zou dat best kunnen, alleen hoor ik (Nederlandse) mensen in mijn omgeving altijd transgender zeggen die hetzelfde traject doorlopen als ik. Het voelt dus raar voor mij om transseksueel te zeggen.
Ik hoop dat mensen snappen wat ik bedoel in ieder geval! En sorry voor verwarring mocht dat zijn ontstaan!
veerledec schreef:Ik heb begrepen dat het inderdaad te maken heeft met het in aanraking komen van je hersenen, in de 'aanmaakprocedure', dus als embryo, met het 'verkeerde' hormoon. In ieder geval het andere hormoon dan de rest van de embryo.
Het zou misschien twijfelaars en 'spijtoptanten' wel kunnen helpen als het fysiek werd vastgesteld. Ben benieuwd of dat ook zo werkt.
Interessant punt! Ik hoop dat er ooit duidelijkheid over komt. Elke individu is anders, maar er moet haast wel een overeenkomende medische factor zijn. 
Nissima schreef:Tof dat je je verhaal deelt! Zeer informatief voor velen onder ons.
Doet zo'n binder niet zeer? Ik kan me niet voorstellen dat het echt een prettig gevoel is

Het is niet het meest fijne gevoel en sommige mensen krijgen enorme rib- en rugklachten. Zelf heb ik er gelukkig weinig last van. (Zie ook bericht hier onder)
Fenrir schreef:Met een binder wel echt oppassen. Die dingen kun je beter niet gebruiken (al snap ik waarom mensen het wel doen), er zijn helaas een behoorlijk aantal mensen die permanente schade aan hun ribben hebben opgelopen door het (langdurig) dragen van een binder...
Daar heb je zeker gelijk in! Het is net als roken, het is per definitie slecht. Er zijn wel verschillende soorten met meer of minder bewegingsruimte. De binders van Gc2b worden altijd aangeraden en zijn dus een soort van de e-smokers onder de binders.
Ik probeer wel vaak pauze te nemen door bijvoorbeeld in het weekend geen binder te dragen en als het winter is een trui aan te doen zonder binder, maar doorgaans betrap ik mezelf er op dat ik hem toch te veel draag.
Ik durf echt de straat niet op zonder.
Cowboy55 schreef:Hiraeth schreef:Ik ga trouwens nu, zeer toepasselijk, even op pad om een kast op te halen.

Moet je elke dag opnieuw uit de kast komen dan? Nee toch? De slijtage aan zo'n kast alleen al......
(Het is gelukkig maar een CD kast, daar pas ik niet in.
)
Ibbel schreef:Toevallig ontdekte ik onlangs een 'meidengroep' - meer een bejaardengroep trouwens nu

- die al meer dan 25 jaar aan de humoristische/politiek incorrecte weg timmert. Eén van de leden is ook een transgender die ook in een tijd dat het helemaal niet zo voor de hand lag om uit de kast te komen dat toch heeft gedaan. Haar verhaal is ook in een lied van deze groep vereeuwigd. Ik moest er onmiddellijk aan denken bij het lezen van je topic, en ik heb het gevoel dat het zowel herkenning oproept (al ging zij van man naar vrouw) als dat het wel past bij je gevoel voor humor:
[
Video
AAHH!! Super tof! Bedankt voor het delen! Ik moest even mijn Franse chansons op pauze zetten maar het was de moeite waard.
@LadyMadonna:
kiki1976 schreef:Ik snap dat de baarmoeder en eileiders een risico hebben in combinatie met testosteron. Maar het verwijderen van beide geeft toch ook weer andere problemen?
Waarschijnlijk wel, maar dat zet ik nu nog even aan de kant. Er zijn nog zo veel stappen tussen mij en eventueel operaties dat ik er nog even niet aan wil denken.
Supertje schreef:Het klopt idd dat er studies zijn gedaan die erop wijzen dat autistisne en testosteron gelinkt zijn. En dat zou ook de ‘extreme male brain’ Theorie over autisme onderschrijven. De studie toonde aan dat vrouwen met autisme vaak meer mannelijke gezichtskenmerken hebben, wat veroorzaakt zou worden door meer blootstelling aan testosteron in de baarmoeder (dus niet dat ze meer aanmaken, maar bij de aanleg).
Overigens zijn er ook andere studies gedaan waaruit weer bleek dat mannen met autisme vaak een meer androgyn uiterlijk hadden, en studies waaruit bleek dat in rust de hersenscans van autistische mannen vrouwelijke kenmerken hadden,en de hersenscans van autistische vrouwen juist meer dan gemiddeld mannelijke kenmerken.
Ik val zelf in het autistisch spectrum (pas gediagnosticeerd toen ik al in de 30 was trouwens), en heb ik het begin erg gelachen om de diagnose. Ik autistisch? Ja dag! Ik ben heel sociaal, heb ook zeker empatisch vermogen, ben misschien een beetje vreemd, maar niet op een vervelende manier, en ik ben nooit een sociale outcast geweest, integendeel. Wel altijd geweten dat ik anders was.
Om weer terug te komen op het mannelijk/vrouwelijk brein/testosteron verhaal, ik ben zeker qua uiterlijk juist extreem vrouwelijk. Zowel qua stijl als qua kenmerken en lichaamsbouw. Als kind had ik wel typisch jongensgedrag, ze hebben me vaker uit een boom moeten halen dan tussen de Barbies vandaan. Ook ben ik een hele rationele denker, oplossingsgericht, en een redelijke obsessie met bepaalde kennisgebieden. Ik vind mannen makkelijker te begrijpen dan vrouwen, hoewel ik me toch echt 100% als vrouw identificeer, gaat de communicatie met mannen me makkelijker af, maar ik zou niet zeggen dat ik met vrouwen niet kan communiceren. Waar ik wel vrij veel moeite mee heb is typisch vrouwelijk gedrag zoals bijvoorbeeld wanneer je merkt dat er iets ‘verkeerd’ is, vraagt of er iets is en dan het antwoord ‘nee, niets’ krijgt terwijl je wel merkt dat er weldegelijk iets is. Voor mij persoonlijk is dat nooit te begrijpen geweest, en ik kan er dan ook slecht mee omgaan.
Bedankt voor je toevoeging! Ik heb hem even helemaal gequote omdat ik het best een interessante bijdrage vond, en again: voor de meelezers.
Dankjewel trouwens weerwolfmaatjes! Leuk om jullie hier ook te zien!