Kapot van warmte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:02

DonnnavZ schreef:
Als ik de hele middag in de zon bezig ben kan je de klok erop gelijk zetten dat ik s'avonds migraine heb tot overgeven toe.... :')

Dus meestal verschuil ik mezelf en kom rond een uur of 8 buiten, ik ga wel smiddags naar stal toe voor het water, maar moet daarna wel thuis een half uur bijkomen voor een airco :')

Doe mij maar de lente of het liefst de herfst 8-)

Of je gaat in de schaduw aan het werk. Doen we hier ook gedurende de zomer maanden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:07

Floortz schreef:
Psydoxy schreef:
Gewoon, niet aanstellen en door gaan. Tis ook nooit goed, te warm, te koud, te klef, te veel regen. Er zijn gebieden waar het nog veel erger is en daar hoor je geen hond klagen.

Kom maar ff lekker in de namiddag naar het oosten des lands...temperatuur mankeert het niet aan. Het is de hoge luchtvochtigheid. De damp en flarden mist hangt hier 's avonds over de weilanden (ook wel witte wieven geheten) en die vochtigheid maakt het erg onaangenaam. Tenzij je van een natte rug houdt waarvan de druppels richting broekband lekken... :P

De huidige temperaturen zijn voor mei en juni eigenlijk geen normale temperaturen.

Daar woon ik maar ik heb daar geen last van hoor

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 16:07

Wendy schreef:
Vroeger had ik hier ook altijd last van, maar sinds ik hardloop heeft mijn lichaam geleerd om veel beter met de warmte om te gaan en heb ik hier eigenlijk geen last meer van :)
Je kunt je lichaam hier echt wel op trainen... omgaan met de warmte.

Ik loop ook hard, loop veel wedstrijden van 10-15km en heb ook de halve marathon in 27 graden gelopen dit jaar, maar voor mij maakt het geen verschil. Mijn lichaam kan er nog steeds slecht tegen en ik loop het lekkerst met een graadje of 12.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 16:53

xxwienekexx schreef:
Echt hoor, ik heb er zelf weinig tot geen last van maar ik kan me heeel goed voorstellen dat het heel erg moeilijk is als je met dit weer helemaal instort. Wellicht even de koude kraan op je polsen? Voeten in een lauw bakje water wil ook wel eens helpen maar dat moet maar wel net ff kunnen :Y) :')

Heerlijk ja, even koud voetenbadje :D. Gelukkig is het nu wel dragelijk buiten, fijn even een paar dagen iets minder heet.

karuna
Drukke kabouter

Re: Kapot van warmte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:46

Is hier toch al weer twee dagen 28 graden en meer hoor hiji

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 19:49

natte badhanddoek in de badkamer hangen, en gewoon ieder kwartiertje even die frisse koude lap door je gezicht, nek en polsen.. scheelt echt veel.. voor noodgevallen gooi ik rustig een natte handdoek in de vriezer zelfs.. huis kan hier niet teruggekoeld worden als t windstil is (zelfs met wind, maximaal zo'n 4 graden eraf).. 31+ graden in huis is hier niet abnormaal in de zomer, en het moet minstens 5 dagen veel koeler zijn wil het terugkoelen tot zo'n 25 graden.. 1 dag 30+ is dan weer voldoende om de temp weer boven de 30 te jagen inhuis.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:04

Empathie straalt er hier weer van af bij bokkers. Als je niks aardigs kunt zeggen klik dan het topic gewoon weg. Maar schijnbaar voelt met zich beter als ze tegen een ander kunnen zeggen dat ze zich niet moeten aanstellen. Dan ben je lekker stoer.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 20:11

ik vind het warme weer heerlijk ik kan daar beter over dan kou. ik ben echt een koukleum en dan vind ik dit weer heerlijk

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:00

Ik herinner me nog een weekje dagdiensten in het verzorgingshuis tijdens een hittegolf
Na drie dagen sta ik op weg naar mijn werk kotsend langs de weg van het slaap te kort in combi Met de hitte , maar ik zal me zelf de volgende keer wel streng toe spreken en hopen dat ik de oudjes niet onder kots :')
(Ik liep in de zomer sindsdien alleen nog maar nachtdiensten :Y) )

Maar idd , soms heeft het niets Met je zelf een schop onder je kont verkopen te maken
Sommige mensen kunnen er gewoon simpelweg echt niet tegen

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 09:13

Ik ben het tegenovergestelde. In de winter ben ik niet voorruit te branden, ik heb dan echt een flink dipje. Dit weer vind ik echt heerlijk. Hoewel het de laatste dagen ook regelmatig echt heel plakkerig en zweterig weer was. Dat vind ik wel vies. Maar mij hoor je echt niet klagen! :)

Het kan wel zijn dat je moet wennen, wat ik iemand anders ook al zag suggereren. Ik had dit toen ik naar Barcelona verhuisde en ineens van 18 naar 38/39 graden ging. Daar was het toen extreem heet voor de tijd van het jaar en dat hield ook dik 1 maand aan. Toen had ik het in het begin ook heel moeilijk. Ik was dat namelijk totaal niet gewend.

Verder kan het ook de hooikoorts zijn. Daar heb ik dit jaar ook meer last van dan ooit eerder. Word er gek van. -O-