Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Ja
208 (59%)
Nee
87 (25%)
Alleen onder jurk
18 (5%)
Alleen met korte broek
24 (6%)
Alleen met rok
10 (2%)

Totaal aantal stemmen: 347

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:07

SweetVanille schreef:
Damned schreef:
Neen, nooit. Waarom zou je het wel doen? (dragen van een broekje)

Dan schuren je bovenbenen niet tegen elkaar (Bij wat bredere bovenbenen), en je hebt altijd zekerheid, mocht de wind je jurkje omhoogwaaien, of je bukt even te ver...

Vind het ideaal. Dan wel zo'n kort broekje van leggingstof, liefst zelfde kleur van het jurkje.

Och, als ik iets te diep buk heeft een gelukkige vent weer een leuke dag gehad. :Y) Heb daar nooit zo'n moeite mee.

Veraaaaah

Re: Draag jij korte broeken of blote benen onder jurkje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 14:52

Neehoor onder rokjes/jurkjes heb ik geen broekje aan. En nee mijn benen zijn niet mooi slank, maar goed, heb mezelf jarenlang verstopt en dat doe ik niet meer, als mensen het niet willen zien kijken ze de andere kant maar op ~~}>

Verder ben ik nu +-15 kilo afgevallen waardoor ik mezelf zekerder voel in een rokje/jurk. En mijn benen schuren niet meer zo erg!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:25

lieveli schreef:
Blote benen, smoovall is een lifesaver hier. Dat geklooi met broekjes lijkt me zo warm.

Interessant spulletje

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:29

Damned schreef:
Neen, nooit. Waarom zou je het wel doen? (dragen van een broekje)

SweetVanille schreef:
Dan schuren je bovenbenen niet tegen elkaar (Bij wat bredere bovenbenen), en je hebt altijd zekerheid, mocht de wind je jurkje omhoogwaaien, of je bukt even te ver...

Vind het ideaal. Dan wel zo'n kort broekje van leggingstof, liefst zelfde kleur van het jurkje.

Damned schreef:
Oh. Mijn benen schuren niet tegen elkaar en het maakt me echt niet uit als iemand eens eventjes mijn onderbroek kan zien hoor :') .

Inderdaad. Ik snap ook echt niet wat het probleem is? Heb wel dikke bovenbenen, maar van dat schuren van die bovenbenen heb ik nooit wakker van gelegen hoor. En ja dan zien ze misschien een keer een stukje onderbroek of string. Maar dat zou vast wel mee vallen want zo kort zijn ze nou ook weer niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:29

Schijnt ook echt goed te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:32

Ik lig dus wel regelmatig wakker van mijn geschuurde bovenbenen, maar die schuren dan ook tot bloedens toe open :Y)
Dat smoovall klinkt ook interessant! Maar is het ook in een gewone drogisterij te koop?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:35

Coentjuh schreef:
Inderdaad. Ik snap ook echt niet wat het probleem is? Heb wel dikke bovenbenen, maar van dat schuren van die bovenbenen heb ik nooit wakker van gelegen hoor. En ja dan zien ze misschien een keer een stukje onderbroek of string. Maar dat zou vast wel mee vallen want zo kort zijn ze nou ook weer niet.

Dat jullie er niet wakker van liggen is fijn dames. Helaas zijn er mensen die er wel wakker van liggen doordat het pijn doet omdat je jezelf open/kapot schuurt. :Y)
Hier gelukkig niet zodanig last, maar heb gelukkig wel het inlevingsvermogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:43

Nou idd hier ook schuren en dat doet echt wel pijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:47

Gwenvd schreef:
Slippers heb ik wel hoor! Maar ook best dikke benen met putjes en dikke kuiten, niet charmant dus :D

Boeiend? Als jij je verder netjes kleed is dat echt geen probleem.

Als je mensen hebt die stevig of dik zijn en zich er niet naar kleden, dat is een probleem. Dat vind ik ook onsmakelijk om naar te kijken.

Wat iemand thuis aandoet moet diegene zelf weten, maar in het openbaar vind ik dat het wél enigszins toonbaar moet zijn.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:54

Toonbaar is een ruim begrip voor velen :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:55

Hier ook schurende bovenbenen, tot bloedens toe. Altijd korte panty broekjes gedragen onder jurkje, maar nu heb ik de Dove deodorant uitgevonden! Gewoon royaal aan de binnenkant van je bovenbenen spuiten en sindsdien loop ik ook soepel rond :D

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:57

Ik meestal niet, maar het ligt er nogal aan wat voor jurk of rokje. Ik heb er een paar die wat zwaarder zijn (andere stof) en die wapperen echt nooit omhoog, dan doe ik er ook geen extra broekje onder. En ik heb er eentje die heel snel wappert, daar doe ik altijd een kort broekje onder. Het kan ook nog schelen of de jurken/rokjes tijdens het zitten omhoog kruipen of niet.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:59

Ik draag een Hema corrigerende boxer onder rokjes en jurkjes.
Deze hebben best wel lange pijpjes waardoor ik geen last heb van schurende bovenbenen.
Blijft ook supergoed zitten.
Na jarenlang zoeken naar iets tegen schuurplekken ben ik hier echt heel blij mee!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 14:00

Weet je wat grappig is... ik opende dit topic eigenlijk met een heel ander idee. Pas later zag ik wat ik eigenlijk had gevraagd :D het ging mij niet om korte broekjes onder rokjes of jurkjes maar om het dragen van korte broeken, jurkjes en rokjes überhaupt, en of je dus onder jurkjes met blote benen loopt of met panty/legging _O- maar het geeft niet, dit is ook interessant met veel goede tips!!!

Ik was denk ik heel moe toen ik het schreef want ik begrijp het helemaal :D

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:02

Geen broekjes eronder, wel Vevina om schuurplekken te voorkomen!
Topspul, werkt als een tierelier. Gebruik het nu ongeveer 2 jaar en zelfs met stappen op zomervakantie geen last gehad!

Edit: ik vind het gewoon niet mooi zo'n broek eronder.. naast het feit dat je het bijna altijd wel ziet.. heb ik zoiets de speelsheid van de rok/jurk wordt zo teniet gedaan als tijdens het lopen /wandelen er opeens een broekje onderuit piept -O-

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:14

MelanieB schreef:
Coentjuh schreef:

Dat jullie er niet wakker van liggen is fijn dames. Helaas zijn er mensen die er wel wakker van liggen doordat het pijn doet omdat je jezelf open/kapot schuurt. :Y)
Hier gelukkig niet zodanig last, maar heb gelukkig wel het inlevingsvermogen.

Nou ja, inderdaad, ik ging ook net zeggen := Heel fijn voor jullie dat je het je niet hoeft aan te trekken, maar als ik ook maar een halve dag rondloop met een jurkje of rok (of een te korte short) zonder iets onder aan, dan liggen mijn bovenbenen helemaal open. Van een kwartiertje in een jurk zonder short krijg ik al verschrikkelijke uitslag en als ik het een hele dag doe, dan kan ik 's avonds wel janken van de pijn. En dan kan ik zeker een week Bepanthol smeren tegen de pijn en wondjes/uitslag voordat ik weer met blote benen buiten kan komen. Maakt niet uit hoeveel ik afval, het gaat nooit weg. En het is ook echt niet dat mijn bovenbenen zo dik zijn of dat ik me schaam om mijn benen. Dat mensen mijn ondergoed zien, is het minste van mijn zorgen, maar ik kan gewoon niet in de hitte komen met blote benen zonder dat ik 's avonds een mijnenveld aan eczeem/schuurplekken heb. Het is gewoon hoe ik gebouwd ben. Beetje jammer dat het bij sommige mensen aan inlevingsvermogen ontbreekt.

Ik heb ook al alles geprobeerd, maar er is niets wat voor meer dan een uur werkt. Ik heb nu van die heel strakke shortjes in een dunne stof van Hema, soort van shapewear is het denk ik, die super werken. Ze zijn niet te warm en net lang genoeg.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:18

Heftig, dat lijkt me echt heel vervelend. Maar heb je daar dan met een lange broek geen last van of gaat het echt puur om huid tegen huid wat zo'n last geeft?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:28

Het is echt puur bij huid tegen huid. Bij broeken heb ik er last van als ze te groot zijn of het kruis te laag hangt, waardoor stukken been tegen elkaar wrijven. Maar van zodra er tussen mijn benen wel stof zit, zit ik goed.

Daarom dat bv. stretch boxers als deze van Hema heel goed werken: https://www.hema.nl/winkel/dames/linger ... -(21570511)

Elegant is anders, maar nood breekt wet :+

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 14:32

Toen ik nog overzeas broeken droeg, vroeger, had ik het ook wel met broek aan, maar met de skinny jeans ontstaat er wel wrijving op de broek (en dus doorgesleten broeken) maar geen wrijving tussen broek en huid.

Even een linkje van internet geplukt voor de mensen die zich geen beeld kunnen vormen: https://www.bandelettes.com/men-suffer- ... afing-too/

Ik heb toch maar Smoovall besteld om eens te proberen.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:34

Yasmine, heb hier precies hetzelfde! Ik ging een keer op vakantie even een stukje lopen en dacht dat ik voor dat geen panty aan hoefte te doen, kon na een kwartier echt al weer jankend terug rollen, sindsdien doe ik altijd een panty aan. En idd ook met broeken die naar beneden 'zakken' en het kruis te laag is, voel ik het ook al gelijk.

Hoor veel langskomen over die broekjes van de hema, misschien wel handig dat ik daar een keer een kijkje ga nemen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:42

Depende schreef:
Toen ik nog overzeas broeken droeg, vroeger, had ik het ook wel met broek aan, maar met de skinny jeans ontstaat er wel wrijving op de broek (en dus doorgesleten broeken) maar geen wrijving tussen broek en huid.

Even een linkje van internet geplukt voor de mensen die zich geen beeld kunnen vormen: https://www.bandelettes.com/men-suffer- ... afing-too/

Ik heb toch maar Smoovall besteld om eens te proberen.

Daar zie ik regelmatig mensen mee hardlopen. Geen idee dat dat daarvoor was!
Het ziet er wel enorm pijnlijk uit ja :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 15:55

Ik ben erg praktisch ingesteld, dus met dit weer draag ik een korte broek (wel tot op de knieën, anders is het bij mij echt geen gezicht). Mocht ik voor het werk een jurkje dragen, dan doe ik dat met een korte wielrenbroek eronder. Zo plakken mijn benen niet aan elkaar en op de fiets waait de boel dan niet ongegeneerd omhoog. En het wielrenbroekje corrigeerd ook lichtelijk mijn buik, wat ook wel weer fijn is.