Vrouwen en kort haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dammie

Re: Vrouwen en kort haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:31

Als mijn haar lang is, verdwijnen de krullen en hangt het sloom langs mijn gezicht. Kan er alleen een staartje in doen. Vaak kreeg ik dan hoofdpijn door het gewicht.
Het is dus nu op kinlengte: met krullen en zonder hoofdpijn :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:33

Ik ben nu 46 en heb ook nog steeds lang haar. Geen haar op mijn hoofd die er over denkt om het kort
te laten knippen :+

Maar ik heb wel een hele volle bos en blond van de kapper om het grijs te camoufleren O:)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:34

maras schreef:
Het is ook wel een beetje " not done" om op oudere leeftijd nog lang haar te hebben. Op dit moment heb ik nog half lang haar, meestal opgestoken naar mijn werk, thuis en bij de paarden met een elastiek op een staartje. Het is nog niet grijs maar ik nader de 50 dus dat zal niet heel lang meer duren. Verven is geen optie wegens allergie daarvoor. Maar dan weet ik dus niet zo goed wat voor een kapsel ik dan moet nemen. Ik lees hier dat men een grijze staart/vlecht hekserij vindt..........dan wordt de optie dus kort maar ik vind kort haar bij mij niet zo mooi, lastig dus!

Ik vind het juist mooi! Een kennis van mij is tegen de 50 en zij heeft lang, grijs haar.

Zo vanaf je 30e/35e wordt je haar dunner, als je het geluk hebt dat het er dan alsnog niet heel flodderig uitziet, waarom zou je het dan niet lang laten? Huisje boompje beestje kan best voor veel dames een reden zijn, evenals koters. Natuurlijk is het lastig als die kleverige klauwtjes in je lange haar grijpen. En natuurlijk komt je baby op de eerste plaats en heb je helemaal geen tijd (en energie) meer om je eigen haar ook nog te verzorgen :P Het wordt vast op een gegeven moment "praktisch" om kort haar te hebben.

Een nadeel aan lang haar als je 35+ bent is dat mensen, en vooral mannen, steeds vaker gaan vragen of je het ook wel eens los draagt. Die vraag begrijp ik echt nog steeds niet.

Pleun02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:36

Moet er niet aan denken om een 'kort en pittig' kapsel te hebben, ik heb heel krullend haar en dan zou ik een afro hebben haha :')

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:39

Ik voelde me niet vrouwelijk en volwassen met lang haar. Ik was constant aan het denken of het nog wel goed zat, los vond ik super sloom staan maar staart lukte nooit goed vanwege zijscheiding en knot zat vaak gewoon niet de hele dag goed. En altijd klitten. Ik was er zo veel mee bezig! Vooral bij de paarden zat het in de weg of stom.

Vorige zomer was het op z’n langst (en een bril op je hoofd maakt haar altijd leuk vind ik haha). Maanden later beetje korter, afgelopen februari weer korter en nu dit sinds twee weken. Ik borstel het vaak niet eens, het zit gewoon zo. Wel moet ik het vaker wassen omdat het sneller vettig wordt. Ben er erg blij mee en voel me meer mezelf en vrijer. Manlief vind kort normaal gesproken niet leuk maar toen ik dit eenmaal had viel het ‘m erg mee, en nu zit hij er de hele tijd aan haha. Een blotere nek is ook heerlijk trouwens!

Afbeelding
Afbeelding

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 15:46

Ik vind ten eerste dat iedereen lekker moet doen waar hij of zij zich prettig bij voelt...

Persoonlijk vind ik lang haar wel erg mooi.

Ik had het vroeger tot op mijn taille maar mijn haar is erg dik en zwaar, en ik heb een smal gezicht. In de loop der jaren ben ik steeds wat korter gegaan ivm pijn in mijn nek.
Nu heb ik een lange bob. Staat veel beter bij mijn smalle gezicht.

Ik zou me kunnen voorstellen dat als ik straks oud(er) en grijs ben het een kortere bob wordt, dat vind ik vrouwelijk en verzorgd staan bij oudere vrouwen.

Prachtig :
Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:01

Zo jammer al die vooroordelen... tot aan tokkie toe als je kort haar hebt of heks met lang haar.... zo lekker kortzichtig uber Nederlands weer...
Loop daar al dagelijks tegenaan met mn tattoos en nu dan dus ook om je haar

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:05

Ik vind vanaf een bepaalde leeftijd lang haar niet meer zo mooi bij vrouwen. Dan vind ik kort frisser en jonger staan.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:07

Sylvie Meis vond ik prachtig met kort haar, Emma Watson ook.
Haar moet bij je passen. Of het kort, lang, gekleurd of rasta is.
Doen waar je je fijn bij voelt.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:19

luuntje schreef:
Sylvie Meis vond ik prachtig met kort haar, Emma Watson ook.
Haar moet bij je passen. Of het kort, lang, gekleurd of rasta is.
Doen waar je je fijn bij voelt.

Zou dat ook niet zijn omdat dat sowieso al knappe vrouwen zijn? Dan kun je al veel meer hebben natuurlijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:30

anjali schreef:
Amy schreef:
Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
Ken meerdere vrouwen die na hun bruiloft de week erna kort haar hadden...

Othodox-Joodse vrouwen moeten na hun huwelijk hun haar afscheren,en dan een pruik dragen.Althans,dit heb ik gehoord. Misschien ben ik verkeerd geinformeerd en kan iemand hier me vertellen hoe het zit.

Dit is niet waar ze dragen een pruik zoals moslims een hoofddoek dragen het haar mag alleen door de man worden gezien

Ik heb heerlijk kort haar, mijn man vond lang haar ook mooier en toen hij dit tegen mij zei dat hij lang mooier vond, heb ik hem het advies gegeven zijn haar te aten groeien..
Heb ondanks dat ik grijs word een hele dikke bos haar, vind het te warm in mijn nek en veel teveel werk

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:32

Ja, het scheelt ook echt wel of het daadwerkelijk in een leuk model is geknipt. Ik begon hier een keer over bij de kapper en die heeft het een kwartier erover gehad hoe vreselijk ze al die 'lekker makkelijke' kapsels vond _O-
Zo van, als je dan toch bij de kapper zit, laat dan toch wat leuks doen... Kost niks extra.. :o

Dat vind ik overigens ook bij heren zo, lang onverzorgd haar is niks maar van die 'knip er maar gewoon een flink stuk af'-kapsels is net zo erg _O-

*let wel, lang haar kan ook zeker mooi zijn bij heren :j daarom ook de toevoeging "onverzorgd"

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:33

oomens schreef:
Amy schreef:
Wil niemand tegen het hoofd stoten maar heb wel eens het idee dat zodra vrouwen huisje boompje beestje hebben, ze het afknippen. Net of ze dan zeggen, ik heb de buit binnen, nu hoef ik er niet meer 'aantrekkelijk' uit te zien.
_/-\o_
Precies dat. Heb altijd het idee dat er meer vrouwen zijn die denken dat ze met kort haar aantrekkelijk zijn, dan mannen die dat ook vinden.

Ik mag toch hopen dat mensen keuzes maken voor zichzelf en zichzelf zijn en zich dus niet anders voordoen voor hun man dan wel vrouw.

Als jij jezelf als vrouw aantrekkelijk vindt met kort haar is dat prima waarom zou je het dan lang moeten laten groeien omdat er meer mannen zijn die dat dan weer aantrekkelijker zouden vinden? Dan hou je toch gewoon jezelf voor de gek?

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:39

Ik vind lang haar dus niet passen bij elke vrouw, net zoals bepaalde kleding niet erg netjes staat. ik heb zelf een korte bob in fel turquoise dat staat mij gewoon heel goed.

@amy en oomens Als jij als vrouw alleen maar voor lang haar kiest omdat je een relatie moet krijgen is er echt wat mis met je zelfreflexie

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 16:59

Dammie schreef:
Als mijn haar lang is, verdwijnen de krullen en hangt het sloom langs mijn gezicht. Kan er alleen een staartje in doen. Vaak kreeg ik dan hoofdpijn door het gewicht.
Het is dus nu op kinlengte: met krullen en zonder hoofdpijn :)

Dat had ik ook,hoofdpijn van die dikke lange vlecht,last met mijn cap met zo'n prop in mijn nek.Nu lekker tot net boven mijn schouders,kan het nog net als een pluimpje bij elkaar doen.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:37

Best sneu eigenlijk, dat zoveel vrouwen denken dat andere vrouwen niet aantrekkelijk of vrouwelijk zijn als ze kort haar hebben.. Het is maar haar hoor, als dat bepaald of je die dingen bent, is dat wel heel erg triest...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:39

Ianthe schreef:
Best sneu eigenlijk, dat zoveel vrouwen denken dat andere vrouwen niet aantrekkelijk of vrouwelijk zijn als ze kort haar hebben.. Het is maar haar hoor, als dat bepaald of je die dingen bent, is dat wel heel erg triest...

Ik denk vooral dat vrouwen er leuk uitzien als ze een leuk kapsel hebben *\o/* en dat kan kort of lang zijn. Of zelfs kaal.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:40

Ik heb het 22 jaar terug al kort geknipt.
Ik had het ook heel lang in mijn tiener jaren maar het was altijd stijl en vol klitten. 1x in dat lange haar permanent laten zetten(ja ik stam uit die tijd) vreselijk nog meer ellende.
Toen ik een jaar of 18 was tot net boven de schouders en nog een x permanent...toen heeft het heel lang wel leuk gezeten. Maar ik was het zat dus toen ik iets van 21 was ging het eraf.

Het is nu idd lekker praktisch en het staat alle kanten uit :D
En ik krijg daar best wel eens complimenten over en vooral als ik het niet leuk vind zitten dan vinden anderen het wel leuk. :P

Misschien is het ook wel weer een periode en is het over 10 jaar weer lang en zijn de mannen op het gezicht weer kort.
De baard periode mag van mij wel voorbij zijn.

Wat wij niet op het hoofd hebben hebben die kerels wel aan hun gezicht. :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:41

Echt, zodra een vrouw moeder word, of 30+ is, knippen ze het allemaal in formaatje “kort-pittig”

WHYYYYYYY |(

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 17:46

Heb het topic niet helemaal gelezen maar volgens mijn vader was de voornaamste reden dat bij (voornamelijk) blanke mensen hun haar dunner wordt vanaf een bepaalde leeftijd.
Vooral stijl haar denk ik ook.

Wel erg vervelend als je geen bril op hebt en je ziet van ver 'een meisje' met kort haar waarvan je denkt 'Oh damn, daar zijn de gays O:) '
En je dan dichter komt en je ziet dat het gewoon een oudere vrouw is van in de 50, met man en kinderen... Meh. :')

[Edit] En sommige mensen hebben het natuurlijk gewoon omdat ze het mooi vinden. :))

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:19

SavannahNx schreef:
Echt, zodra een vrouw moeder word, of 30+ is, knippen ze het allemaal in formaatje “kort-pittig”

WHYYYYYYY |(

Omdat ze 30+ en moeder zijn, dat zeg je zelf
Maar dat allemaal doet het hem, zijn zat moeders met lang haar

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:20

En ik ben 30+ en heb ook lang haar :+

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:21

En dan ook meteen 'kort pittig'wat een k*t term... want kort haar kan niet stijlvol zijn of hip

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:23

Joanne1987 schreef:
En dan ook meteen 'kort pittig'wat een k*t term... want kort haar kan niet stijlvol zijn of hip

Hahahaha nou sorry hoor :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 18:24

Kort pittig vind ik dan weer een prachtige term :D Maar dan in de zin van: Gerda van 50+ met kort pittig haar en bril erbij in een kek kleurtje 'lekker gek' :=