postnatale depressie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 08:47

grijs_wolkje schreef:
Kaygee- Wat een moeilijke situatie. Jouw dochter kan er niks aan doen dat de hechting niet goed is gegaan, en jij kunt niet veel doen aan je gevoelens tegenover haar. Lijkt me erg lastig en ook wel sneu voor je dochter. Wat doe je om daaraan te werken? Doe je leuke dingen met haar alleen bijvoorbeeld?

Is ook wel zo, ze merkt de kleinste dingen op. Vandeweek zei ze tegen mijn man: "papa, mama gaf Lot gisteren op school wel een kus maar mij niet." Het zijn van die onbewuste dingen en ik sta er niet bij stil maar zoiets merkt zij dan wel op... terwijl ik niet bewust geen kus geef. Voor nu is het gewoon lastig om dingen met haar te doen omdat ik er geen energie voor heb. Maar moeder dochter tijd wil ik zeker wel gaan maken. Confrontaties maar haar moet ik vermijden van de psych, dus als zij boos is dan moet ik ook even weg. Praten helpt bij haar dan ook niet dus dan is weglopen even beter. Maar nu ik weer terug ben aan de pillen heb ik mijn emoties weer wat beter onder controle.

Wat fijn om die kleine geluksmomentjes van je te kunnen lezen. Heb je al wat van de GGZ gehoord?

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 09:54

Ik kan tussen 10 en 12 bellen, alleen twijfel ik nu weer omdat het al 1,5 week goed gaat.. stomme hersens die dan meteen vinden dat ik niet hoef te gaan..

Goed dat je ondertussen weet wat wel en niet werkt voor jou en je dochter, zoals weglopen bij ruzie. Hoe oud zijn je kinderen nu? Dikke knuffel!

Sanned

Re: postnatale depressie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:02

Gewoon bellen! Als het goed blijft gaan, super, dan was het niet nodig en daar kom je dan snel genoeg achter. Maar als je het proces nu vast in gang zet heb je sneller hulp als het toch weer slechter gaat.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:07

fijne updates ts.

en gewoon bellen.
beter dat je er bent en dat het niet nodig blijkt te zjin. beter safe than sorry.
anders ga je niet en dan heb je het toch wel nodig. al is het alleen maar voor je geruststelling.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 10:09

Heb gebeld. 25 juni kan ik terecht, vind ik wel lang wachten hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:12

Wachtlijsten bij de GGZ zijn lang als je niet in een crisissituatie terecht komt :\ En ik vind dat echt heel erg kwalijk.

Het klinkt stom, maar ik had toen wel de 'mazzel' dat ik in een crisis belandde en direct geholpen kon worden. Al is de crisis ook niet niks hoor, ik zat elke keer tussen de junks en geweldplegers en slachtoffers in de wachtgang. Gelukkig zat er ook altijd een bewaker bij.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 10:33

Citaat:
Die vriendin vertelde dat als je bevalling is ingeleid je de geluks-hormonen mist als de baby geboren is. Die heb je bij een zelf op gang gekomen bevalling wel schijnbaar? Zij was ook niet op slag verliefd op haar babytje, terwijl ze maar een klein beetje weeën opwekkers heeft gehad voor het laatste beetje, ik ben helemaal ingeleid. Nu weet ik niet of dat nog iets uitmaakt, maar het leek me een logisch iets zo met die hormonen

Ik ben ook ingeleid met weeënopwekkers. Mijn dochter is nu bijna 4 maanden. Ik loop met haar bij een homeopaat door de gevolgen van deze weeënopwekkers. Als je vragen hebt mag je me altijd een pb doen.
Google eens op 'oxytocine schade'. De kunstmatige oxytocine onderdrukt de aanmaak van het natuurlijke hormoon oxytocine waardoor veel problemen kunnen ontstaan. De kunstmatige oxytocine blijft in je lijf zitten waardoor de problemen lang aan kunnen blijven houden. Ik zeg natuurlijk niet dat dit bij jou de oorzaak is, maar het kan zeker meespelen.

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 11:22

Dit vond ik op een website over de gevolgen van een ingeleidde bevalling:

Klachten door oxytocine bij vrouwen

Klachten die veel vrouwen hebben na oxytocine zijn:

-Een vervreemd gevoel van zichzelf, depressief
-Geen band met het kindje voelen
-Geen enkele zin meer tot seksueel contact. Ook niet na een jaar of zelfs langer: het gevoel voor seks is weg
-Irritatie naar de partner en boze gevoelens
-Een 'vlak' gevoel: alle vreugde is weg
-Borstvoeding komt moeilijk of niet op gang

O.M.G zou dit alles door de weeën opwekkers komen joh?? Ik had ook geen toeschietreflex.. iets wat door natuurlijke oxytocine opgewekt wordt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 11:45

ik geloof wel dat het heel veel invloed kan hebben inderdaad.

het lichaam is zo'n speciaal iets dat als de natuur het doet het vast veel beter is. zeker ook geestelijk.
als wij mensen ons er mee gaan bemoeien en het opwekken is het vast anders inderdaad.

wie weet maakt dat het makkelijker om het een plekje te geven

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:20

Ik had er bij dochter 2 toch geen last van.Ik was 2 weken overtijd en ben ook ingeleid.Dat was wel 16 jaar geleden.Misschien dat ze nu andere middelen gebruiken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 12:31

Toeschietreflex hier ook niet....
4 dagen ellende met de kolf en toen gestopt met proberen.

Baby 1 is geboren zonder weeen opwekkers, maar daarna hielden mijn weeen ook op en moest baby 2 nog wel geboren worden. Dus in het half uurtje dat daartussen zat wel via t infuus gekregen. En die weeen voelen dus écht anders....

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 13:06

Bizar dit joh. Ik heb van 00:30 tot 15:00 aan de weeën opwekkers gezeten

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:15

grijs_wolkje schreef:
Dit vond ik op een website over de gevolgen van een ingeleidde bevalling:

Klachten door oxytocine bij vrouwen

Klachten die veel vrouwen hebben na oxytocine zijn:

-Een vervreemd gevoel van zichzelf, depressief
-Geen band met het kindje voelen
-Geen enkele zin meer tot seksueel contact. Ook niet na een jaar of zelfs langer: het gevoel voor seks is weg
-Irritatie naar de partner en boze gevoelens
-Een 'vlak' gevoel: alle vreugde is weg
-Borstvoeding komt moeilijk of niet op gang

O.M.G zou dit alles door de weeën opwekkers komen joh?? Ik had ook geen toeschietreflex.. iets wat door natuurlijke oxytocine opgewekt wordt

Je kan je laten ontstoren als je dat prettig vind.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 13:47

Realiseer je dat er ook genoeg vrouwen zijn die geen weeenopwekkers krijgen, maar wel tegen een PPD aanlopen en een flink aantal van deze klachten krijgen. Daar hoor ik ook bij. Geen oxytocine toegediend gekregen tijdens de bevalling, maar wel flink wat kernmerken van een PPD. Alleen de borstvoeding ging prima, maar die kwam voor de bevalling al op gang en melk genoeg.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:05

Kaka schreef:
Realiseer je dat er ook genoeg vrouwen zijn die geen weeenopwekkers krijgen, maar wel tegen een PPD aanlopen en een flink aantal van deze klachten krijgen. Daar hoor ik ook bij. Geen oxytocine toegediend gekregen tijdens de bevalling, maar wel flink wat kernmerken van een PPD. Alleen de borstvoeding ging prima, maar die kwam voor de bevalling al op gang en melk genoeg.

Heb jij toevallig ook geen prik gekregen om de placenta sneller te laten komen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:38

Ik vind het nogal gevaarlijk om dergelijke teksten hier rond te spuien.

Oxytocine schade en ontstoren zijn echt wetenschappelijk niet te bewijzen. Ontstoren kan je zelfs wetenschappelijk keihard onderuit halen.

Ontstoren is ontwikkeld door Tinus Smits die beweerde dat 70-80% van de autistische kinderen dit heeft gekregen door vaccinaties. Hij beweerde ook dat door ontstoren je kinderen van hun autisme af kan helpen.
Was gewoon een gekkie.

Overigens is is mijn stiefvader huisarts en natuurarts en heeft hij ooit een opleiding tot ontstoren gedaan vanuit de natuurgeneeskunde. Hij heeft het overigens nooit toegepast op zijn pantiënten en noemde het ernstige kwakzalverij. Ik denk ook niet dat je ook maar een arts gaan vinden die dit toepast. Vaak zijn dat toch de wat meer alternatieve zorgverleners.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 14:46

4 en 6 zijn mijn dochters.

Zeker de afspraak laten staan in ieder geval. Je kan altijd tegen die tijd nog kijken of je het nodig vindt.

De lijsten zijn achterlijk lang. Ik moest officieel ook 3 tot 3 maanden wachten en dat was ná intake gesprek. Maar kreeg gelukkig urgentie.

Hoe oud is jouw dochtertje nu?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:20

_lautje_ schreef:
Ik vind het nogal gevaarlijk om dergelijke teksten hier rond te spuien.

Oxytocine schade en ontstoren zijn echt wetenschappelijk niet te bewijzen. Ontstoren kan je zelfs wetenschappelijk keihard onderuit halen.

Ontstoren is ontwikkeld door Tinus Smits die beweerde dat 70-80% van de autistische kinderen dit heeft gekregen door vaccinaties. Hij beweerde ook dat door ontstoren je kinderen van hun autisme af kan helpen.
Was gewoon een gekkie.

Overigens is is mijn stiefvader huisarts en natuurarts en heeft hij ooit een opleiding tot ontstoren gedaan vanuit de natuurgeneeskunde. Hij heeft het overigens nooit toegepast op zijn pantiënten en noemde het ernstige kwakzalverij. Ik denk ook niet dat je ook maar een arts gaan vinden die dit toepast. Vaak zijn dat toch de wat meer alternatieve zorgverleners.

Ik ken wel degelijk mensen die er baad bij hebben gehad.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:32

ikzelf heb bij mijn oudste ook een postnatale depresie gehad, randje opname geweest.
Nu bij mijn 2de nergens geen last van, geef ook geen bv wat voor mij wel rust geeft want dat was wel een van de triggers.

Bij beide geen weeenopwekkers gehad.
geloof daar ook niet in dat dat een reden kan zijn.

On ontstoren geloof ik nog minder, wat ik wel geloof is het placebo effect van het ontstoren.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:42

dromertje2 schreef:
ikzelf heb bij mijn oudste ook een postnatale depresie gehad, randje opname geweest.
Nu bij mijn 2de nergens geen last van, geef ook geen bv wat voor mij wel rust geeft want dat was wel een van de triggers.

On ontstoren geloof ik nog minder, wat ik wel geloof is het placebo effect van het ontstoren.

Bij een baby of jong kind kan ik me een placebo effect niet voorstellen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:48

Bwa, denk dat baby feilloos zaken ku nen overnemen van moeders of op reageren.
Als men het kind ontstoord denk men dat het helpt, wordt men rustiger en kind neemt dat ook over.

Is er een wetenschappelijk onderzoek naar gebeurd waar men het test met 2 groepen die niet weten of ze placebo behandeling krijgen of niet?
Als die er is, op die manier, zou ik die graag zien.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 15:51

dromertje2 schreef:
Bwa, denk dat baby feilloos zaken ku nen overnemen van moeders of op reageren.
Als men het kind ontstoord denk men dat het helpt, wordt men rustiger en kind neemt dat ook over.

Is er een wetenschappelijk onderzoek naar gebeurd waar men het test met 2 groepen die niet weten of ze placebo behandeling krijgen of niet?
Als die er is, op die manier, zou ik die graag zien.

Zal eens gaab spitten in de onderzoeken

grijs_wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 16:30

Uhm. Jongens. Is het een idee hier geen discussie over te houden? Over het wel of geen invloed hebben van oxytocine? Het lijkt mij tamelijk aannemelijk dat het van invloed kan zijn, maar heb me er ook niet in verdiept :)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:36

Ik denk dat het normaal is dat je een oorzaak zoekt maar probeer wel niet te gefocust zijn op 1 mogelijkheid.
Ik had ook elk kenmerk dat je opsomde in een vorige reactie en heb het nooit niet toegediend gekregen.

Oorzaak vind ik persoonlijk van minder belang tegenover behandeling en herstel.

Ik kon pas na 18 maanden zeggen dat het beter ging. Ineens klaarde de lucht op, mijn oudste is ook pas laat beginnen reageren op mij, er voor was er bijna geen interactie en voelde ik me meer een verzorgster dan een mama. Deed alles op aitomatische piloot. Kan me ook weinig herrineren van de 1ste 6 maanden en al helemaal geen positieve.

Nu ervaar ik alles anders en makkelijker alhoewel ik er nu 2 te verzorgen heb, de oudste naar school moet gebracht worden....

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-18 16:40

quera schreef:
dromertje2 schreef:

Bij een baby of jong kind kan ik me een placebo effect niet voorstellen.

Juist wel, een baby is volledig gericht op de moeder en zal zijn gedrag veel aanpassen naar wat zijn moeder uitstraalt.

Mijn baby was een huilbaby en werd duidelijk rustiger toen ik behandeld werd en rustiger werd. Wonderbaarlijk. Nog steeds een enorm gevoelig kind trouwens. Hoe ik me voel, zo voelt hij zich.