16 jaar en nooit kinderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 23:09

Je hoeft echt niet onzeker te zijn of je wel of niet gezoend hebt. Ik voelde mij daar ook altijd super onzeker over, maar niemand die aan jou ziet of je wel of niet gezoend hebt toch? Ik zoende voor het eerst op mijn 18e, ik had toen het graag eerder gewild, maar nu ben ik er erg blij mee. Ik ben nu nog steeds met dezelfde jongen en ook hij kon echt niet aan mij merken dat het mijn eerste zoen was hoor!

En over de opmerkingen van kinderen uit je klas: wat ontzettend vervelend en kinderachtig! Het is makkelijk gezegd, maar probeer je er niks van aan te trekken en vooral jezelf te blijven. Je bent prachtig hoe je bent.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:48

Hoi TS,

Ik vroeg me af hoe het nu gaat met je? :)

Snowie17

Re: 16 jaar en nooit kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-19 23:51

Het gaat wel oké, niet geweldig. Ik ben veel emotioneel aan het eten en ben daardoor ook 10 kilo aangekomen, heb het afgelopen jaar veel geprobeerd om dit tegen te gaan maar het lukt me gewoon niet. Het frustreert me gewoon heel erg. Ik ben gewoon niet zo blij met mezelf.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:59

Snowie17 schreef:
Het gaat wel oké, niet geweldig. Ik ben veel emotioneel aan het eten en ben daardoor ook 10 kilo aangekomen, heb het afgelopen jaar veel geprobeerd om dit tegen te gaan maar het lukt me gewoon niet. Het frustreert me gewoon heel erg. Ik ben gewoon niet zo blij met mezelf.

-O- Volhouden hoor! Je bent een prachtig en heel sterk mens! Vergeet dat niet <3

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 15:22

Hi bokkers, ik wil even kwijt dat ik het allemaal even niet meer zie zitten. Ik ben moe heb maar twee goede vriendinnen heb geen vriendje en ben +10 kilo aangekomen. Ik voel me slap en helemaal niet blij. Ik maak alleen maar stomme fouten omdat het gewoon niet meer zie zitten. Ik heb het gevoel alsof ik op elk moment kan huilen. Als ik er over na denk ben ik best tevreden maar ik voel me gewoon niet blij. Ik ben grotendeels een emotionele eter. Ik zit daar best wel veel mee. Groetjes m die er helemaal doorheen zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:26

Snowie17 schreef:
Hi bokkers, ik wil even kwijt dat ik het allemaal even niet meer zie zitten. Ik ben moe heb maar twee goede vriendinnen heb geen vriendje en ben +10 kilo aangekomen. Ik voel me slap en helemaal niet blij. Ik maak alleen maar stomme fouten omdat het gewoon niet meer zie zitten. Ik heb het gevoel alsof ik op elk moment kan huilen. Als ik er over na denk ben ik best tevreden maar ik voel me gewoon niet blij. Ik ben grotendeels een emotionele eter. Ik zit daar best wel veel mee. Groetjes m die er helemaal doorheen zit.

Ik heb het topic niet gevolgd, dus weet ook niet wat er aan de hand is. Maar ik heb exact het zelfde momenteel als jou (alleen dan 10kg kwijt in korte tijd). Je mag me altijd een pb doen als je iets kwijt wilt, ookal ken je me niet :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 15:54

Snowie17 schreef:

He wat naar dat je je zo voelt :(:)

Je legt jezelf wel veel op van wat je zou moeten: je mag gewoon tevreden met twee goede vriendinnen, daar is niks mis mee: je hebt niet heel veel vriendinnen nodig omdat anderen dat ook lijken te hebben. Goede vriendinnen zijn heel waardevol! En van wie moet je een vriendje hebben? Je bent pas 17, tijd genoeg ervoor zo niet ook prima: niets mis met single zijn, je hebt geen partner nodig om compleet te zijn :)

Heb niet alles gelezen maar heb je er al eens aan gedacht om met iemand hierover te praten?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:22

TS, waar wordt je nog wel blij van?

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:40

Snowie17 schreef:

hey M, ik snap dat je je nu even naar voelt, maar ik hoop voor je dat je je er snel weer vanaf kan zetten. Over dat vriendje zou ik me geen zorgen maken als ik jou was, dat komt later echt wel.
En over die vriendinnen:
Ik heb zelf in klas 1,2,3 altijd een enorme groep vriendinnen gehad (10 a 12) en wat ik daaraan merkte was dat de helft mij niet accepteerde en alleen met mij om ging omdat ik met andere vrienden was. En de rest heeft mij gewoon laten vallen omdat ze opzoek gingen naar andere leukere vrienden. Uiteindelijk hield ik nog 'maar' twee vriendinnen over en dat vind ik zo veel fijner. Ik kan mezelf zijn, ik wordt niet constant aangesproken op wat ik fout doe en ik merk dat mijn 2 vriendinnen mij er ook echt bij willen hebben.

Veel sterkte en ik hoop echt voor je dat betere tijden snel gaan komen <3

Wat ik mij trouwens afvroeg in welke klas zit je nu?

stroopkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 21:58

Snowie17 schreef:

Slik je nog steeds die hormonen?
Ik ben 16 jaar en bijna een jaar aan de pil geweest (waar dus ook hormonen inzitten). Ik heb me nog nooit zo negatief gevoeld en ik zat echt tegen het depressieve aan. Nu al weer een tijdje gestopt met hormonen en voel me zoveel beter! Het kan dus zijn dat je je door die hormonen zo rot voelt, misschien ook wel een fijn idee voor jou dat het niet helemaal aan jezelf hoeft te liggen tenminste die opluchting had ik heel erg :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 22:06

stroopkoek schreef:
Snowie17 schreef:

Slik je nog steeds die hormonen?
Ik ben 16 jaar en bijna een jaar aan de pil geweest (waar dus ook hormonen inzitten). Ik heb me nog nooit zo negatief gevoeld en ik zat echt tegen het depressieve aan. Nu al weer een tijdje gestopt met hormonen en voel me zoveel beter! Het kan dus zijn dat je je door die hormonen zo rot voelt, misschien ook wel een fijn idee voor jou dat het niet helemaal aan jezelf hoeft te liggen tenminste die opluchting had ik heel erg :)

Het kan ook zo zijn dat je door een gebrek aan hormonen je niet fijn voelt. Ook de pil komt in meerdere vormen. Ik heb me op een variant van de pil, die gekozen is na een uitgebreide hormoontest, nog nooit zo goed gevoeld. Beetje jammer dat ik er trombose door kreeg en moest stoppen.

Verder ts, liever 1 of 2 echte vrienden dan een grote groep. Leer jezelf te accepteren zoals je bent. Een vriendje is echt nog niet nodig, gewoon genieten van je leven en dan komt die persoon op het witte paard vanzelf.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 23:23

Het is zo als ik stop met de hormonen, dat ik in de overgang kan raken en ik dus botbroosheid en haaruitval kan krijgen. Verder heb ik echt een obsessie gecreëerd met eten. Dit zit me echt heel erg dwars en dat vind ik gewoon heel k.u.t. Ik zie eten namelijk niet meer als voeding maar als vulling en drug.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 23:30

Ts denk dat je eetgewoonten ook door de hormonen kunnen komen is natuurlijk heel wat voor zo jong lichaam . Ja n hormonen kunnen vreetbuien geven.
Neem aan dat je nog in het ziekenhuis komt? Bespreek het daar met je behandeld arts die kan je door verwijzen naar een diëtiste.
Of misschien iemand om mee te praten . Maar maak het wel bespreekbaar.

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-19 23:38

genja schreef:
Ts denk dat je eetgewoonten ook door de hormonen kunnen komen is natuurlijk heel wat voor zo jong lichaam . Ja n hormonen kunnen vreetbuien geven.
Neem aan dat je nog in het ziekenhuis komt? Bespreek het daar met je behandeld arts die kan je door verwijzen naar een diëtiste.
Of misschien iemand om mee te praten . Maar maak het wel bespreekbaar.

Ja we staan ook op de wachtlijst bij een therapeut speciaal voor eetproblemen. Alleen jammer dat ik nog 2 maanden moet wachten...

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 00:06

Je hebt pb

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-19 08:10

nafkedemi schreef:
Je hebt pb

Wat is dat?

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:13

Een privé bericht :)

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 21:28

Hoi allen, ik heb 7 januari te horen gekregen dat ik over mocht gaan op een andere pil en dus ongesteld ging worden. Het is nu 8 februari en ik ben in de laatste fase van mijn ongesteldheid, weinig bloedverlies etc. Maar dat betekend niet dat ik niet de hele tijd weinig bloedverlies heb gehad. Ik heb namelijk echt veel bloedverlies gehad maar, mijn gynaecoloog zei dat dat er voor de eerste keer bij hoort en de volgende keer minder zal zijn. Ik ben ongelofelijk blij en het voelt alsof er een enorme druk van me af is.
Groetjes M

Snowie17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-20 23:54

Beste Bokkers,
Ik ben inmiddels al bijna 18,5 en dat maakt dat het ook bijna 2,5 jaar geleden is geweest sinds ik dit nieuws te horen heb gekregen. En wat kan ik je zeggen dat het een rit was. Het was een emotionele ontdekking die ook veel kleur en inzicht in mijn leven heeft gegeven. Naast dit alles heb ik nog zoveel meer over mezelf ontdekt en ben ik er klaar voor om me door te zetten en hard te werken voor dat laatste jaartje school en vrij te zijn. Ik hoop dat jullie je allemaal goed voelen ondanks het benauwende warme weer en de heftige corona tijd.
Ik wou jullie allemaal super erg bedanken voor jullie steun en liefde. Ik denk dat ik het veel moeilijker had gehad zonder jullie steun. Veel liefde! en stay safe!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:31

Wat een mooi en lief bericht schrijf je! Fijn om te horen dat het beter met je gaat TS!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 07:47

Ik heb best nog wel eens aan je gedacht en ik ben zo blij dat je nog eens wat laat horen van jezelf!
Fijn dat je zo een enorme groei hebt doorgemaakt en dat de zon weer voor je schijnt!
Dikke knuffel en het ga je goed!