Huisartsen post ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Huisartsen post ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 08:57

Is wel een goed teken dat de rommel naar buiten komt.... beterschap!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:08

Petrichor schreef:
Nabster schreef:
Ontstekingswaardes?

Geen idee, niet gevraagd.. Heb daar ook geen verstand van..

Als de dokter zegt veel te hoog, dan weet ik dat het dus niet goed is..

Ja dat zijn ontstekingswaarden. Die worden gemeten met een CRP test (C-reactief proteine) middels een vingerprik.
Ja dit was DE griep, maar een vervelende griep die ook een lage luchtweginfectie kan veroorzaken. Aangezien al veel mensen de TS zijn voorgegaan in deze vervelende griepgolf zijn de triagisten die op de HAP aan de telefoon het risico beoordelen ook goed op de hoogte.
Ook griep is een heel legitieme reden om de HAP te bellen zeker als die gepaard gaat met flink hoesten, slijmvorming en koorts.
Zijn de onstekingswaarden te hoog dan is dat een reden voor een antibioticakuur.

Met de CRP-test wordt bv ook apendicitis (blindedarmontsteking) snel herkend bij mensen die met buikpijn naar de dokter gaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 09:28

Wat bij mij heel goed helpt om het te laten loskomen is een rhino capsule oplossen in wat heet water en dat een uurtje naast je neerzetten.
Maar ik heb chronische bronchitis en dus heel vaak last van overmatig slijm.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:30

tokedri schreef:
Petrichor schreef:
Pohh ik wordt er helemaal gek van, de hele nacht weer lopen hoesten hele ladingen slijm komen er mee..

Gewoon spierpijn in mijn buik ervan.

Gaat wel weer over

Heel nuttig antwoord heeft Ts echt wat aan[/quote]

Ja zeg beetje aanstellerig gedoe hoor

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:33

Petrichor schreef:
Pohh ik wordt er helemaal gek van, de hele nacht weer lopen hoesten hele ladingen slijm komen er mee..

Gewoon spierpijn in mijn buik ervan.

Eventjes geen zuivel drinken, daar maak je nog meer slijm van aan.
Gewoon lekker bij water en thee houden. Goede zaak dat het slijm er uit komt! Als het echt veel is even uitspugen, scheelt misselijk worden en eventueel braken wat weer pijn gaat doen aan je al beschadigde keel. :)

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:34

@ Tokedri
Je kunt ook niet reageren.
Griep kan echt heftig zijn
De griep die dit jaar heerst komen zelfs mensen in het ziekenhuis te liggen.

Prima dat jij het aanstellerig gedoe vind.
Maar voel je jezelf nu zoveel beter door dat even te melden?
Vind het persoonlijk nogal kinderachtig

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 11:37

Nou tokedri ik hoop dat het jouw nooit over komt dus.. hoe weet jij nou dat ze zich aanstelt. Antibiotica krijgt ze ook niet voor niets. Dat betekend dus ook niet alleen griep want daar helpt antibiotica niet tegen.

Beterschap Petrichor vaak knap je wel na een 1.5 dag wel op van een antibiotica. Ook op tijd weer heen gaan als dat niet zo us, je koorts houdt etc.
Zo had ik afgelopen jaar longontsteking en bij mij was 1 kuur toch echt niet genoeg.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:01

Misschien een warme kruik tegen je buik voor de spierpijn. En voorlopig je bed niet uit!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:21

De manier waarop Tokedri het zegt is een beetje euhm, “stel je niet zo aan” en dat is totaal niet nodig, TS geeft alleen aan hoe ze zich voelt.
Maar goed laten we eerlijk zijn, het gaat ook wel weer over.
Neemt niet weg dat de TS er goed last van kan hebben.

Beterschap TS! Hoop dat je je snel beter voelt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 12:43

Ts mag je pijnstillers innemen?
Zo ja, doen.
Dampo of rhino caps in een bak heet water naast je neerzetten is goed.
Je kan ook over die bak met dampo/rhino heen hangen met een handdoek als een soort tentje. Stoom je ook.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 12:44

tokedori de grootste aansteller ben je zelf door hier aandacht te zoeken met dit soort reacties!

De rest allemaal bedankt, merk dat de keelpijn nu al iets minder wordt nu ik iets meer van de kuur heb geslikt.

Over de pijnstillers: ik moest van de dokter naast de kuur van 3 keer per dag 2 capsules ook 3 keer per dag 1 paracetamol en 1 ibuprofen slikken.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:48

Babootje schreef:
Ja dat zijn ontstekingswaarden. Die worden gemeten met een CRP test (C-reactief proteine) middels een vingerprik.
Ja dit was DE griep, maar een vervelende griep die ook een lage luchtweginfectie kan veroorzaken. Aangezien al veel mensen de TS zijn voorgegaan in deze vervelende griepgolf zijn de triagisten die op de HAP aan de telefoon het risico beoordelen ook goed op de hoogte.
Ook griep is een heel legitieme reden om de HAP te bellen zeker als die gepaard gaat met flink hoesten, slijmvorming en koorts.
Zijn de onstekingswaarden te hoog dan is dat een reden voor een antibioticakuur.

Met de CRP-test wordt bv ook apendicitis (blindedarmontsteking) snel herkend bij mensen die met buikpijn naar de dokter gaan.

Precies dat. Mensen die het over een ‘griepje’ hebben en zeggen dat het met een theetje en warm bad wel over gaat die hebben het over een verkoudheid, dat is echt wat anders en gaat idd. vanzelf over zonder al te veel ellende. Als je griep te heftig is of niet overgaat dan pleeg je echt roofbouw op je lichaam.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:38

Hoe vaak hoor je mensen niet roepen dat ze de griep hebben, ik denk dan altijd maar dat die mensen zich gelukkig mogen prijzen aangezien ze blijkbaar nog nooit echt griep gehad hebben, dat vergeet je namelijk nooit meer.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:27

Tokedri is alleen maar negatief over anderen als je haar berichten naleest... dus of ze trolt of ze heeft een heel zwartgallige levenshouding, wat op zich dan ook wel weer sneu is.... sterkte Tokedri!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:38

Billy schreef:
Tokedri is alleen maar negatief over anderen als je haar berichten naleest... dus of ze trolt of ze heeft een heel zwartgallige levenshouding, wat op zich dan ook wel weer sneu is.... sterkte Tokedri!!

Amen.

Ik dacht trouwens met een onzekere puber te maken hebben.
Maar volgens het profiel is hij/zij 47 :') :=

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 17:40

Polly schreef:
Hoe vaak hoor je mensen niet roepen dat ze de griep hebben, ik denk dan altijd maar dat die mensen zich gelukkig mogen prijzen aangezien ze blijkbaar nog nooit echt griep gehad hebben, dat vergeet je namelijk nooit meer.

Zo inderdaad! Honds en honds beroerd als je echt goeie griep hebt.
Ik moest kruipend van mijn bed naar de wc en terug. Kon niet meer op mijn benen staan, was net elastiek. Kon nog geen vol glas water aan mijn mond zetten, kon het niet optillen!
Koorts en zweten, koud en rillingen. Sodeknetter, dat vergeet ik nooit meer, en wil ik nooit meer meemaken.
Heeft heel erg lang geduurd eer ik weer een beetje de oude was.

TS heel veel beterschap, lekker onder een dekentje uitzieken.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 17:47

Gelukkig wordt het hoesten iets minder vannacht tot vanmiddag was echt vreselijk.

Nu alleen nog heel veel slijm lichte keelpijn en enorme hoofdpijn van het hoesten. Maar met goede pijnstilling wel te onderdrukken.

Ik hoop zo dat het morgen wat beter gaat, ben er zo klaar mee. Vooral wil ik gewoon heel graag mijn smaak weer terug!

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 19:15

Jaaa ik heb dat ook altijd dat ik geen smaak meer heb. Heel irritant!!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:09

Ts fijn dat het hoesten iets afneemt.
Werken de pijnstillers een beetje?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 20:31

De pijnstillers helpen wel, ik voel wel echt dat de hoofdpijn er tegen aandrukt dus ik moet ze wel elke keer netjes innemen.

Denk dat ik vanavond een slaappil inneem, heb natuurlijk al de hele dag half geslapen op bed en dat doet niet ten goede van je nachtrust.

Ik hoop echt zo erg dat het morgen gewoon over is. Loop er al vanaf dinsdag mee bah.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:37

Een flinke luchtweginfectie of griep gaat wel wat langer duren voordat je bent herstelt. Je lichaam heeft echt tijd en rust nodig, ook met medicijnen
Ga je te snel weer in de gewone modus, dan heb je kans dat het dubbel hard terugkomt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:44

ik vind de huisartsenpost alleen iets voor spoed, spoed.....Griep, keelontsteking, hoort daar m.i. niet thuis....

Maar goed, ik ben ook wel eens geweest voor een blaasontsteking (met koorts en bloed) dus ja, waarom niet met een dikke vette griep

beterschap, ik heb de groep weken geleden gehad, ik heb zo erg gehoest dat ik onzindelijk werd -O- en gekneusde ribben had....Maar goed, ik had nooit AB gewild, dat wil ik alleen als ik echt, echt, echt, ernstige ontstekingwaardes heb

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-18 21:30

Collie2008 schreef:
ik vind de huisartsenpost alleen iets voor spoed, spoed.....Griep, keelontsteking, hoort daar m.i. niet thuis....

Maar goed, ik ben ook wel eens geweest voor een blaasontsteking (met koorts en bloed) dus ja, waarom niet met een dikke vette griep

beterschap, ik heb de groep weken geleden gehad, ik heb zo erg gehoest dat ik onzindelijk werd -O- en gekneusde ribben had....Maar goed, ik had nooit AB gewild, dat wil ik alleen als ik echt, echt, echt, ernstige ontstekingwaardes heb

Ik heb verder geen verstand van ontstekingwaardes etc, maar de arts had het er over dat ze zeer hoog waren en dat er dus maar 1 optie was..

Ik ben uiteindelijk heel blij dat ik gegaan ben, ik twijfelde eerst ook. Want nee het is geen spoed ik zou niet dood gaan als ik tot maandag moest wachten. Maar damn wat heeft deze arts mij geholpen, mijn weekend is nu nog steeds niet prettig maar stukken beter vol te houden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:35

Petrichor schreef:
De pijnstillers helpen wel, ik voel wel echt dat de hoofdpijn er tegen aandrukt dus ik moet ze wel elke keer netjes innemen.

Denk dat ik vanavond een slaappil inneem, heb natuurlijk al de hele dag half geslapen op bed en dat doet niet ten goede van je nachtrust.

Ik hoop echt zo erg dat het morgen gewoon over is. Loop er al vanaf dinsdag mee bah.

Dat is echt nog ontzettend kort :D
Ik denk dat het beter is als je jezelf instelt op de hele aankomende week ziek op bed in huis blijven.
De griep kan een enorme rakker zijn en een longontsteking wil je niet (extra aanwakkeren, want gingen ze van een longontsteking uit?).

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:19

Tokedri vind je ook een aandacht zoeker als je kanker hebt. Dus die negeer ik sowieso altijd al.