Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Petrichor schreef:Nabster schreef:Ontstekingswaardes?
Geen idee, niet gevraagd.. Heb daar ook geen verstand van..
Als de dokter zegt veel te hoog, dan weet ik dat het dus niet goed is..
Petrichor schreef:Pohh ik wordt er helemaal gek van, de hele nacht weer lopen hoesten hele ladingen slijm komen er mee..
Gewoon spierpijn in mijn buik ervan.
Babootje schreef:Ja dat zijn ontstekingswaarden. Die worden gemeten met een CRP test (C-reactief proteine) middels een vingerprik.
Ja dit was DE griep, maar een vervelende griep die ook een lage luchtweginfectie kan veroorzaken. Aangezien al veel mensen de TS zijn voorgegaan in deze vervelende griepgolf zijn de triagisten die op de HAP aan de telefoon het risico beoordelen ook goed op de hoogte.
Ook griep is een heel legitieme reden om de HAP te bellen zeker als die gepaard gaat met flink hoesten, slijmvorming en koorts.
Zijn de onstekingswaarden te hoog dan is dat een reden voor een antibioticakuur.
Met de CRP-test wordt bv ook apendicitis (blindedarmontsteking) snel herkend bij mensen die met buikpijn naar de dokter gaan.
Billy schreef:Tokedri is alleen maar negatief over anderen als je haar berichten naleest... dus of ze trolt of ze heeft een heel zwartgallige levenshouding, wat op zich dan ook wel weer sneu is.... sterkte Tokedri!!
Polly schreef:Hoe vaak hoor je mensen niet roepen dat ze de griep hebben, ik denk dan altijd maar dat die mensen zich gelukkig mogen prijzen aangezien ze blijkbaar nog nooit echt griep gehad hebben, dat vergeet je namelijk nooit meer.
Collie2008 schreef:ik vind de huisartsenpost alleen iets voor spoed, spoed.....Griep, keelontsteking, hoort daar m.i. niet thuis....
Maar goed, ik ben ook wel eens geweest voor een blaasontsteking (met koorts en bloed) dus ja, waarom niet met een dikke vette griep
beterschap, ik heb de groep weken geleden gehad, ik heb zo erg gehoest dat ik onzindelijk werden gekneusde ribben had....Maar goed, ik had nooit AB gewild, dat wil ik alleen als ik echt, echt, echt, ernstige ontstekingwaardes heb
Petrichor schreef:De pijnstillers helpen wel, ik voel wel echt dat de hoofdpijn er tegen aandrukt dus ik moet ze wel elke keer netjes innemen.
Denk dat ik vanavond een slaappil inneem, heb natuurlijk al de hele dag half geslapen op bed en dat doet niet ten goede van je nachtrust.
Ik hoop echt zo erg dat het morgen gewoon over is. Loop er al vanaf dinsdag mee bah.