Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:14

IMJ schreef:
Kaygee schreef:
Mijn dochters bouwen altijd zandkastelen in de bak als ik aan het rijden ben. Nu heb ik geen onvoorspelbaar paard en hebben ze wel altijd geleerd goed op te letten maar hier is het een prima oplossing. Ze zijn nu 4 en 6 maar we doen het al jaren zo.

[ [url=m/dxMPHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit zou voor mij absoluut geen optie zijn! Paard wilde nog wel eens flink schrikken van onzichtbare tijgers. Even was hij dan blind voor alles..

Dit zou ik niet kunnen, ik vertrouw mijn paard volledig maar blijft ook een vlucht dier. Ik wil ten alle tijden mijn zoontje uit de bak hebben als ik rijd/longeer.

Corneeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:14

MarjanB schreef:
Kan hij niet kijken of hij bijvoorbeeld 2 dagen in de week die jij nu doet uit school dat hij dan van 3 tot 6 geen klanten doet en jij die tijd pakt om lekker te rijden. Hij maakt die twee dagen eten en kan van 6 tot 8 bijvoorbeeld nog 2 klanten doen. Dan heeft hij ook tijd met jullie zoontje jij kan lekker rijden en hij mist maar 2 uur per week.

Inmiddels is deze reactie een beetje ondergesneeuwd, maar lijkt me een heel haalbare oplossing.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:15

IMJ schreef:
Kaygee schreef:
Mijn dochters bouwen altijd zandkastelen in de bak als ik aan het rijden ben. Nu heb ik geen onvoorspelbaar paard en hebben ze wel altijd geleerd goed op te letten maar hier is het een prima oplossing. Ze zijn nu 4 en 6 maar we doen het al jaren zo.

[ [url=m/dxMPHh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar dit zou voor mij absoluut geen optie zijn! Paard wilde nog wel eens flink schrikken van onzichtbare tijgers. Even was hij dan blind voor alles..

Vandaar ook mijn sidenote dat mijn paard niet onvoorspelbaar is. Snap dat dit niet met elk paard mogelijk is.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:15

Laibadji schreef:
Oma staat er niet zo voor te springen want zij is toch zooooooo moe. (op pensioen en heeft poetsvrouw) *zucht*

Laibadji schreef:
Jullie opmerking klopt maar ik verduidelijk even. Toen ik deze jobaanbieding kreeg heb ik dit uitvoerig met haar besproken omdat ik wist welke tol dit zou eisen. Zij heeft mij gestimuleerd om dit te doen en zelfs uren bij te nemen. Dit wetende dat het voor het hele academiejaar was. Dus vanuit dit vertrouwen ben ik de uitdaging aangegaan.

Lees je eigen berichten eens terug, oma past keurig de afgesproken momenten op als ik het zo lees en nee ik vind het niet heel gek dat ze niet extra willen oppassen omdat jij zo nodig moet rijden.

Wees blij dat ze al zoveel op willen en kunnen passen, maar voor je eerdere bericht dat ze moe is maar in jouw ogen verder niet zoveel hoeft, je zou je dood moeten schamen!

Shirley

Re: Rijden met een kind van 3 in de buurt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:19

Nou nou, doodschamen....die meid is aan het einde van haar Latijn, dan reageer je misschien weleens wat emotioneler dan bedoeld :(:)

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:23

Heb je niet in je omgeving een leuke 14/15 jarige die je voor deze momenten even in kunt zetten? 2 uurtjes oppas als tiener kost niet zoveel, je hebt je handen vrij en mocht er iets gebeuren, dan ben je gewoon in de buurt. Kun je toch geconcentreerd rijden en hoef je niet constant je kindje in de gaten te houden.

Ik vind trouwens dat je een onwijs druk leven hebt en ik begrijp heel goed dat je moet kunnen ontspannen en dat lukt zo natuurlijk niet!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:24

Doodschamen hoeft niet, maar ik vind TS in die zin wel ondankbaar over komen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:25

Het lijkt me vrij duidelijk dat ts en haar man gewoon niet minder kunnen werken. Dat kunnen ze zich niet veroorloven zo tussen de regels te lezen.

Ts. Waarom probeer je niet gewoon te gaan rijden als je zoontje buiten is. Geef hem wat goed speelgoed en zet hem in het kleine tuintje naast de bak. Begin gewoon rustig met een beetje halfbakken rijden. Als het werkt dan werkt het. Dan kan je het altijd nog uitgebreider doen.
Waar ik mijn paarden rij spelen de kinderen ook gewoon in een afgesloten stukje naast de bak. Soms met echt speelgoed, maar soms ook met een portable dvd en filmpjes kijken.
Je bent er vlak naast. Als er iets gebeurd spring je van je paard en sta je naast ze. Bovendien, als je wil gaan mennen straks is het leuk als je kind al lekker veel rond de paarden is geweest. Dus vast 'helpen' poetsen en eten geven is helemaal niet slecht.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:26

Hoe dit persoonlijk op mij over komt is alsof TS enorm vastgeroest zit in een neerwaartse spiraal. Je wilt verandering, maar dit is beangstigend en hierdoor wil je het niet. Maar wat anderen zeggen klopt wel. Als je op deze manier door gaat breek je straks bij je enkels af. En dan doe je niet alleen jezelf maar ook je kindje te kort. Dat moet je als moeder echt niet willen vind ik.

Je gaat voor jezelf een knoop door moeten hakken; er moet iets veranderen. En ja dit is eng, ja dit is vervelend, maar je moet wel, anders gaat het straks echt fout..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:28

Shirley schreef:
Nou nou, doodschamen....die meid is aan het einde van haar Latijn, dan reageer je misschien weleens wat emotioneler dan bedoeld :(:)

En zo te lezen heeft de perfectioniste in haar dit zelf veroorzaakt. Veel mensen geven best goede tips maar dit lijkt tegen dovemans oren gezegd te worden. Ts heeft een serieus probleem omdat ze zaken niet uit handen kan/wil geven en daar zit de kneep. Opmerkingen dat ze heel gelukkig met haar kind is zijn normaal maar het is gewoon treurig dat ze er bij zegt dat er nooit eentje bij zal komen. Wanneer dit aan haar tijdgebrek ligt is dit erg treurig. Kan ook een bewuste keuze zijn natuurlijk maar ze zegt het wel.
Niemand kan de perfecte moeder,huisvrouw,werknemer en ook nog eens partner zijn want daar lees ik dus helemaal niets over, haar partner word alleen genoemd als zijnde onderdeel van het probleem want hij is ook moe en doet blijkbaar in haar ogen ook genoeg. Maar waar blijft de qualitytime met partner wanneer je het al zo druk hebt dat je niets eens een paar keer per week een half uurtje aan je hobby kunt besteden.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:33

Mijn zoontje is ook altijd mee.. van kleins af aan, eerst in de Maxi-Cosi / kinderwagen in de kantine, later met speelgoed in de kantine, en in de zomer zat hij te spelen in het zand. Inmiddels is hij 4.5 en gaat nog steeds graag mee, het is ook wat ze gewend zijn..
we gaan altijd samen paard poetsen, dan naar de wc, en dan ff naar de kantine. Inmiddels is hij zo groot dat hij rondfietst/ loopt, en wel naar mij komt als er wat is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:34

Ze is aan het eind van haar latijn,kan ik me voorstellen als ik har schema zie.Maar aan de andere kant hoeven oma's ed daar niet voor te boeten.TS wil simpelweg te veel .Sommige dingen kunnen dan eenmaal niet.Want ik lees dat de paarden ook best in boeten want blijkbaar komen die ook niet iedere dag buiten.En dan kan je wel roepen dat je ze zo nodig hebt maar dan moet je toch gaan schuiven.In belgie kan je ook ouderschapsverlof en zo nemen.Qua kinderopvang is alles een stuk beter geregeld als in NL.Dus wat dat betreft mag je hier al niet klagen ,je hebt buitenschoolseopvang die geen drol kost ed.OOk voor de leeftijd van de kleuter van TS.Dus dan is het wat je wilt.Mischien je paarden ergens voor 3 jaar op de wei gooien als ze zes zijn of zelfs met 5 kan je ze al iets veiliger rond je laten lopen.

Dat Ts haar man zijn afspraken anders moet plannen dat snap ik wel weer dat hij dat niet kan.Het is best moeilijk een klantenkring te krijgen en je bent ze gauwer kwijt als rijk.Als ik een aantal keren een nee krijg zoek ik een andere smid.En veel klanten willen bij hun paard zijn dus veel afspraken zijn dan juist na werkuren of in de weekenden.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:37

Mijn zoontje is 3,5 jaar een gaat ook vaak mee. In de winter niet want dan is het veel te koud.
Ik heb in het begin hindernisbalken op de grond gelegd en daarachter mocht hij in het zand spelen. Inmiddels is dat niet mee nodig. En roept hij wel als hij iets wil zeggen of laten zien :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:40

Je zou zo'n konijnenren of puppyren kunnen neer zetten met daar in wat speelgoed of iets anders om hem te vermaken

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 12:44

Ik antwoord straks uitgebreid. Onze WiFi is stuk sinds eergisteren. Ze zijn onderweg om het te komen maken dus hopelijk is het straks hersteld en kan ik via mijn computer reageren ipv mijn gsm.

Alleszins al hartelijk bedankt iedereen voor de reacties.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:02

Of je het nou besteed aan paardrijden of niet, mij lijkt duidelijk dat meer tijd voor jezelf hoge prioriteit heeft momenteel. Dat is nodig om alle ballen in de lucht te kunnen houden.

En wie weet heeft je vriend ook die behoeften. Ik zou echt met je vriend gaan zitten om meerdere scenario's (incl. het financiële plaatje) op een rijtje te zetten waarin dat mogelijk is en welke gevolgen dat voor jullie beiden, kind en paarden heeft. Eventueel ook een paar onrealistische scenario's (kind 24/7 naar de kinderopvang of juist terug naar allebei maximaal 24 u werken :+ ) erbij, zodat je echt een breed perspectief krijgt van welke aanpassingen wat opleveren.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:21

Een tuigje en een stuk touw :D

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:38

Veulen84 schreef:
Het lijkt me vrij duidelijk dat ts en haar man gewoon niet minder kunnen werken. Dat kunnen ze zich niet veroorloven zo tussen de regels te lezen.

Ts. Waarom probeer je niet gewoon te gaan rijden als je zoontje buiten is. Geef hem wat goed speelgoed en zet hem in het kleine tuintje naast de bak. Begin gewoon rustig met een beetje halfbakken rijden. Als het werkt dan werkt het. Dan kan je het altijd nog uitgebreider doen.
Waar ik mijn paarden rij spelen de kinderen ook gewoon in een afgesloten stukje naast de bak. Soms met echt speelgoed, maar soms ook met een portable dvd en filmpjes kijken.
Je bent er vlak naast. Als er iets gebeurd spring je van je paard en sta je naast ze. Bovendien, als je wil gaan mennen straks is het leuk als je kind al lekker veel rond de paarden is geweest. Dus vast 'helpen' poetsen en eten geven is helemaal niet slecht.

zie niet waar ze niet minder kan werken, als ik het zo hoor woont ze vrij riant, met paard en al aan huis. Lijkt mij dat ze prima kleiner kan gaan wonen en paard weg levert zo ook een hoop geld op.
Rijden met een kind zonder toezicht in de buurt lijkt me echt onverantwoord.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:44

Jeetje, ik ga nooit meer zeuren dat ik het druk heb :+

Zelf persoonlijk zou ik minder gaan werken, ( Of vriend ) of een andere baan zoeken.
Hier ga je altijd tegen aan blijven lopen, als je pas of om 16:00 bij oma kan zijn, of pas om 18:30
Wat ga je doen als oma ziek word? Of ect.
Ik kan best begrijpen dat ze moe Is, zij heeft namelijk al heel d'r leven gewerkt en kinderen opgevoed ect.
Vervolgens moet ze ook nog heel wat uren op kleinkinderen passen.

Misschien is een oppas aan huis iets?

Mijn zoontje is 2.5, maar die is nooit zonder toezicht.
Ik heb mijn pony verkocht, vond het vreselijk, Maar wel het meest eerlijke tegen over ons allemaal.
Mijn zoon heeft genoeg aandacht, mijn pony heeft een goed baasje waar die voldoende liefde krijgt, voor mijzelf is dit goed zodat ik ook mijn eigen tijd heb, en vriendlief is ook blij als hij in een opgeruimd huis thuis Komt, met een vrolijke vrouw :D

Ga eens met je vriend rondom de tafel zitten, en bekijk of je hier samen uit kunt komen.
Er zijn zat oplossingen te bedenken, maar dan moet je hier wel samen over praten!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:45

Hoeveel paarden heb je?
Misschien daar in minderen? Dat scheelt binnen/buiten zetten, kosten en tijd. En dan een bijrijder erbij 2 a 3x in de week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:54

Goof schreef:
Als ik het zo lees zou ik eens een goed gesprek gaan voeren met je partner en daar een oplossing gaan zoeken.
Je maakt mij niet wijs dat hij altijd werkt. Hij weet wel dat hij een kind heeft toch???

Precies dit. Een kind heb je samen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:00

Mijn oma zette mij vroeger altijd in de longeercirkel/paddock met wat speelgoed als ze ging rijden := Ik was vaak bij mijn oma omdat mijn ouders gescheiden zijn sinds ik 1 jaar oud ben en mijn moeder alles alleen moest doen. Moeder werkte dus full time, met als gevolg dat ik veel bij oma zat (vond ik heerlijk, heb er niks aan overgehouden behalve het paardenvirus).
Vanaf ik 3 jaar was, werd ik wat losser gelaten en mocht ik ook oma's paard uitstappen met oma erbij etc.

Ik snap dat je het lastig vindt om zaken uit handen te geven of los te laten TS, maar zoals het nu gaat is natuurlijk ook geen optie. :(:) Denk inderdaad eens aan een meisje uit de buurt die een anderhalf uur wil oppassen voor een klein zakcentje. Dan kun jij rustig je paard rijden en verzorgen. Jouw man is ook vast niet elke dag van 6:00 tot 23.00 uur de deur uit, dus het zou hem wel sieren als hij een uurtje op jullie kleine kan letten zodat jij even met de paarden bezig kunt zijn. Desnoods hangt ie met kleine op de bank met een film: kleine onder de pannen, man rustig op de bank dus ook relaxen, en jij lekker even eruit. Lijkt me niet zo heel lastig toch? Beetje creatief zijn! :) Je kunt het!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:08

ik miss naast de tijd ook vooral de balans in het gezin.

naast tijd voor je kind, heb je dan ook wel tijd samen met je man?

een echte oplossing heb ik niet voor je.

maar ik zou kijken in meer balans in het gezin. ook al is je man hoefsmid.. mijn hoefsmid heeft zijn laatste klant vaak zo rond 16.00/17.00 daarna gaat hij na huis. Hij heeft ook soms uitzonderingen en spoedgevallen er tussen.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:09

op mijn werk hadden ze een ren gemaakt voor hun kinderen. zandbak er in wat leuk speelgoed en een huisje , ze konden er niet uit en vermaakten zich prima. Als het onverwachts regende zaten ze lekker in het speelhuisje te spelen.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:13

Ik zou de dagen dat jij je kind ophaalt die ook inplannen voor het rijden.
Die dagen maak je lekker eten en na het eten ga jij je paard doen en manlief doet de afwas en brengt kindlief naar bed.
In het weekend kan hij ook om 16.00 stoppen zodat jij kan rijden en hoppa je hebt 4 dagen rijtijd.
Niet alleen jij maar ook hij zal hier zeker in moeten investeren.
Het kan niet van een kant komen.