maar bij mezelf hoef ik er niet bij te zijn

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Nee dat weet ik, refereerde zelf aan n andere operatie.
Nee ik zou een prik in oksel of schouder krijgen..
Anoniem schreef:Ik krijg geen infuus en een roesje ook niet... daarom juist de twijfel.
Lalidan schreef:Een roesje meestal niet, maar een kalmerend tabletje vooraf is vaak best mogelijk. Overleg even goed met de anesthesist wat wel en niet mogelijk is, termen kunnen soms verkeerd gebruikt worden. Dat je geen infuus lijkt mij ook niet helemaal correct, tijdens een operatie of ingreep willen ze ten alle tijden toegang tot de circulatie hebben.
Aan mij heb je overigens weinig, ik kies altijd voor een (loco)regionaal block als ik de kans krijg. Heb een gloeiende pesthekel aan algehele anesthesie, maar dat komt omdat het bij mij vaak problemen geeft. Overigens wou men deze operatie bij mij juist niet met een block doen. De reden die ze hiervoor aangaven was dat, móchten er onverwacht na afloop nog klachten van de zenuw zijn, ze graag willen weten waar ze moeten zoeken. Bij een block kan dat op twee plekken zijn, de plaats van het block en de plaats van de operatie. Bij algehele anesthesie kan het enkel op de plaatsen van de operatie zijn.
Maar dat was wel in Duitsland, daar werken dingen soms toch wat anders.
Ik zou als ik jou was nogmaals een gesprek met iemand van de anesthesie aanvragen, om dingen even goed helder en duidelijk te krijgen, zodat je precies weet hoe en wat en een goede keuze kan maken.